PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Η καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο του λιανεμπορίου (supermarkets)
Alternative Title :Consumer behavior in the supermarket sector
Creator :Ευσταθίου, Αργυρία
Contributor :Μπάλτας, Γεώργιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Δημητριάδης, Σέργιος (Εξεταστής)
Κοκκινάκη, Φλώρα (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Type :Text
Extent :134σ.
Language :el
Identifier :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11096
Abstract :Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας και ειδικότερα του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Πεδίο μελέτης αποτελεί ο κλάδος του λιανικού εμπορίου και συγκεκριμένα του συνόλου των αλυσίδων σουπερμάρκετ αλλά και η καταγραφή της συμπεριφοράς των καταναλωτών απέναντι σε αυτόν. Στόχος της συγκεκριμένης διπλωματικής είναι η μελέτη και διερεύνηση των αγοραστικών συνηθειών του καταναλωτικού κοινού στο σουπερμάρκετ πρώτης επιλογής του και στα δευτερεύοντα, συμπεριλαμβανομένης της στάσης του απέναντι στα ελληνικά προϊόντα και της διαμόρφωσης της οικονομικής του κατάστασης. Επίσης, στοχεύει στην αξιολόγηση της σημασίας των κριτηρίων επιλογής προϊόντων και σουπερμάρκετ και στην αξιολόγηση του κύριου καταστήματος, από το οποίο πραγματοποιούν συνήθως τις αγορές τους οι καταναλωτές. Ακολούθως, ερευνάται η στάση τους απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και κλείνοντας καταγράφονται οι αλλαγές που επέφερε η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός στις καταναλωτικές συνήθειες. Για την εκπλήρωση των παραπάνω στόχων εφαρμόζεται εξερευνητική και ύστερα περιγραφική έρευνα με την χρήση ερωτηματολογίου. Η έρευνα αυτή, πραγματοποιείται με την μέθοδο συλλογής στοιχείων CATI και επιλέγεται δείγμα πιθανότητας και πιο συγκεκριμένα απλό τυχαίο δείγμα, το οποίο αποτελείται από 1880 νοικοκυριά. Ειδικότερα, η παρούσα διπλωματική εκτείνεται σε 6 κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο, αποτελεί μια μικρή εισαγωγή στον κλάδο του λιανικού εμπορίου. Το δεύτερο, είναι αφιερωμένο εξολοκλήρου στον κλάδο των σουπερμάρκετ στην Ελλάδα. Το τρίτο, αναφέρεται αρχικά, στην συμπεριφορά του καταναλωτή και στην συνέχεια στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η επισκόπηση της ερευνητικής μεθοδολογίας της παρούσας διπλωματικής εργασίας και αναλύονται τα επιμέρους στάδια, τα οποία ακολουθούνται για την διεξαγωγή της έρευνας. Το πέμπτο, είναι αφιερωμένο στην ανάλυση των δεδομένων της έρευνας σύμφωνα με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS statistics. Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που εξάγονται από τις περιγραφικές και επαγωγικές αναλύσεις, κάποιοι περιορισμοί της έρευνας και μελλοντικές προτάσεις.
This master thesis was held as a part of the Postgraduate Program in Marketing & Communication and in particular of the Marketing Research Laboratory of the Athens University of Economics and Business. Field of study is the retail sector, specifically all supermarket chains but also the recording of consumer behavior towards it. The objective of this thesis is to study and investigate the purchasing habits of the consumers in their primary supermarket and secondary ones, including their attitude towards Greek products and the formation of their financial situation. It also aims to evaluate the importance of product and supermarket selection criteria and to evaluate the primary store, from which consumers usually make their purchases. Next, their attitude towards private label products is investigated and the changes brought about by the energy crisis and inflation in consumption habits are recorded. In order to fulfill the above objectives, exploratory and then descriptive research is applied using a questionnaire. This research is carried out using the data collection method CATI and a probability sample is selected, more specifically a random sample, which consists of 1880 households. In particular, this thesis consists of 6 chapters. The first chapter is a small introduction to the retail sector. The second one is dedicated entirely to the supermarket sector in Greece. The third one refers initially to consumer behavior and then to private label products. In the fourth chapter, the overview of the research methodology of this thesis is presented and the individual stages, which are followed to conduct the research, are analyzed. The fifth one is dedicated to the analysis of the research data according to the statistical program SPSS statistics. Finally, the sixth chapter presents the conclusions drawn from the descriptive and inductive analyses, some limitations of the research and future proposals.
Subject :Συμπεριφορά καταναλωτή
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Σουπερμάρκετ
Λιανεμπόριο
Μάρκετινγκ
Consumer behavior
Private label products
Supermarket
Retail
Marketing
Date Issued :20-02-2024
Date Submitted :17-03-2024
Date Accepted :17-03-2024
Licence :

File: Efstathiou_2024.pdf

Type: application/pdf