PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Investigating the role of brand experience in developing effective sensory marketing strategies
Alternative Title :Η διερεύνηση του ρόλου της brand experience στη διαμόρφωση αποτελεσματικών sensory marketing στρατηγικών
Creator :Μανδύλη, Κυριακή
Mandyli, Kyriaki
Contributor :Siomkos, Georgios (Επιβλέπων καθηγητής)
Argouslidis, Paraskevas (Εξεταστής)
Vrechopoulos, Adam (Εξεταστής)
Kasimatis, Konstantinos (Εξεταστής)
Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration (Degree granting institution)
Type :Text
Notes :Supervising Committee Members: Argouslidis Paraskevas, Associate Professor at AUEB, School of Business, Department of Marketing and Communication & Vrechopoulos Adam, Associate Professor at AUEB, School of Business, Department of Management Science and Technology / Program Scientific Advisor: Kassimatis Konstantinos, Associate Professor at AUEB, School of Business, Department of Business Administration
Extent :282p.
Language :en
Identifier :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=6982
Abstract :Η παρούσα διδακτορική διατριβή αποσκοπεί στο να εξερευνήσει το ρόλο της εµπειρίας της µάρκας στην ανάπτυξη αποτελεσµατικών στρατηγικών µάρκετινγκ των αισθήσεων στη βιοµηχανία της µόδας και συγκεκριµένα στα αγαθά πολυτελείας. Αναγνωρίζοντας τη σηµασία της εµπειρίας της µάρκας και τη σύγχρονη µετάβαση προς το βιωµατικό µάρκετινγκ, η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στην περιγραφή του βαθµού στον οποίο µια µάρκα µόδας πρέπει να χρησιµοποιεί όλα τα αισθητήρια στοιχεία για να διαµορφώσει και να προσφέρει τις καλύτερες εµπειρίες µάρκας στους πελάτες της.
This current thesis aims to explore the role of brand experience in developing such effective sensory marketing strategies in the fashion luxury industry. Recognizing the importance of brand experience and the contemporary transition towards the experiential marketing, the present research focuses on describing the extent to which a fashion brand should use all sensory cues to form and deliver the best brand experiences. To this scope, the main research is guided by the objectives to explore how all participating variables are related and how these relationships are formed to achieve effective sensory marketing strategies by aligning the theoretical background with the fashion luxury handbags sector.
Subject :Εμπειρία μάρκας
Αισθητηριακό μάρκετινγκ
Πολυτελή προϊόντα
Brand experience
Sensory marketing
Attitude toward luxurious products
Date Available :2024-05-01 19:37:33
Date Issued :03-04-2019
Date Submitted :2019-04-03 19:37:33
Access Rights :Free access
Licence :

File: Mandyli_2019.pdf

Type: application/pdf