Abstract : | Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι μόνο από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μορφές εγκληματικότητας παγκοσμίως, αλλά είναι και συνεχώς αυξανόμενες σε κλίμακα, κόστος και πολυπλοκότητα. Δεδομένου του αυξανόμενου αριθμού, του κόστους και της ολοένα περίτεχνης πολυπλοκότητας των κυβερνοεπιθέσεων, οι δαπάνες για την ασφάλεια των πληροφοριών παγκοσμίως επίσης αυξάνονται. Κρίσιμοι τομείς, όπως οι μεταφορές, η ενέργεια, η υγεία και τα χρηματοοικονομικά εξαρτώνται ολοένα και περισσότερο από τις ψηφιακές τεχνολογίες για τη λειτουργία των βασικών τους δραστηριοτήτων. Η πανδημία της COVID-19 προκάλεσε μια απρόβλεπτη επιτάχυνση στον ψηφιακό μετασχηματισμό των κοινωνιών σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, έχει επιδεινώσει τα υπάρχοντα προβλήματα, όπως το ψηφιακό χάσμα, και συνέβαλε σε μια παγκόσμια άνοδο των περιστατικών στον κυβερνοχώρο. Καθώς οι σύγχρονες και έξυπνες κοινωνίες αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, η ΕΕ αγωνίζεται να ενισχύσει τις Κρίσιμες Υποδομές δημοσιεύοντας νέες οδηγίες. Το τοπίο απειλών έχει αλλάξει σημαντικά από την έναρξη ισχύος της Οδηγίας NIS το 2016 και το πεδίο εφαρμογής της χρειάζεται ενημέρωση και επέκταση για την αντιμετώπιση των τρεχόντων κινδύνων και των μελλοντικών προκλήσεων, όπως μια τέτοια πρόκληση είναι η διασφάλιση της ασφάλειας της τεχνολογίας 5G. Επιπλέον, από την έναρξη της κρίσης της COVID-19, η οικονομία της ΕΕ εξαρτάται περισσότερο από ποτέ από δίκτυα και συστήματα πληροφοριών και οι τομείς και οι υπηρεσίες αλληλοσυνδέονται όλο και περισσότερο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε για πρώτη φορά την πρόταση για την νέα Οδηγία NIS 2 στις 16 Δεκεμβρίου 2020. Ουσιαστικά περιλαμβάνει μέτρα για τη βελτίωση των ικανοτήτων αντοχής και αντιμετώπισης περιστατικών δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, αρμόδιων αρχών και της ΕΕ στο σύνολό της, στοχεύοντας στην αντικατάσταση της ήδη υπάρχουσας Οδηγίας NIS. Τα στοιχεία που έρχεται να βελτιώσει η νέα Οδηγία NIS 2 είναι κρίσιμα για την ασφάλεια τόσο των κρατών μελών και των υπηρεσιών τους αλλά και των υπηρεσιών που λειτουργούν ταυτόχρονα σε περισσότερες από μία χώρες. Cyberattacks are not only one of the fastest growing forms of crime in the world, but they are also increasing in scale, cost and complexity. Given the growing number, cost, and increasingly sophisticated complexity of cyberattacks, the cost of information security worldwide is also increasing. Critical sectors such as transport, energy, health and finance are increasingly dependent on digital technologies to operate their core business. The COVID-19 pandemic has caused an unpredictable acceleration in the digital transformation of societies around the world. However, it has exacerbated existing problems, such as the digital divide, and contributed to a global rise in cyber incidents. As modern and intelligent societies face new challenges in cybersecurity, the EU is striving to strengthen Critical Infrastructure by publishing new directives. The landscape of threats has changed significantly since the entry into force of the NIS Directive in 2016 and its scope needs to be updated and expanded to address current risks and future challenges, such as ensuring the security of 5G technology. In addition, since the onset of the COVID-19 crisis, the EU economy has become more dependent on networks and information systems than ever before, and sectors and services are becoming increasingly interconnected. The European Commission first presented the proposal for the new NIS Directive on 16 December 2020. It essentially includes measures to improve the resilience and response capacity of public and private bodies, competent authorities and the EU as a whole, with a view to replacing it. existing NIS Directive. The elements that the new NIS 2 Directive is improving are crucial for the security of both the Member States and their services as well as the services that operate simultaneously in more than one country.
|
---|