ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Παράγοντες επηρεασμού της τάσης για bandwagon και snob κατανάλωση προϊόντων πολυτελείας
Εναλλακτικός τίτλος :Factors influencing the tendency for bandwagon and snob consumption of luxury products
Δημιουργός :Θανάση, Χριστίνα
Συντελεστής :Κοκκινάκη, Φλώρα (Επιβλέπων καθηγητής)
Αργουσλίδης, Παρασκευάς (Εξεταστής)
Παινέσης, Γρηγόριος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :94σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10441
Περίληψη :Η παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια μελέτης της συμπεριφοράς των καταναλωτών όσον αφορά την επιδεικτική (δημόσια) κατανάλωση προϊόντων πολυτελείας. Ειδικότερα, στόχος της εν λόγω έρευνας είναι η μελέτη της σχέσης συγκεκριμένων ατομικών χαρακτηριστικών των καταναλωτών με την πρόκληση δύο διαφορετικών μορφών επιδεικτικής κατανάλωσης, την “bandwagon” και τη “snob” κατανάλωση. Προς αυτόν τον σκοπό, διεξήχθη εμπειρική ποσοτική έρευνα και με τη βοήθεια ερωτηματολόγιου, συνελέγη δείγμα από 128 ενήλικους Έλληνες πολίτες που καταναλώνουν προϊόντα πολυτελείας. Τα ευρήματα της έρευνας υποστηρίζουν ότι τα υψηλότερα επίπεδα υλισμού συνδέονται και με τις δύο μορφές επιδεικτικής κατανάλωσης, με τη σχέση αυτή να είναι λίγο ισχυρότερη στην περίπτωση της bandwagon μορφής. Επιπλέον, η έρευνα θέλει το εισόδημα και την ηλικία να επηρεάζουν την τάση για snob επιδεικτική συμπεριφορά, με τα υψηλότερα επίπεδα snob κατανάλωσης να παρουσιάζονται μεταξύ του νεότερου ηλικιακού κοινού και των υψηλότερων εισοδημάτων. Ακόμη, η προσωπική κατάσταση των καταναλωτών αλλάζει τα δεδομένα στην περίπτωση της bandwagon κατανάλωσης, με όσους βρίσκονται «σε γάμο/συμβίωση» να παρουσιάζουν χαμηλότερη ροπή για bandwagon κατανάλωση από τις υπόλοιπες κατηγορίες. Τέλος, παρά τις απόψεις που θέλουν την τάση για επιδεικτική κατανάλωση να σχετίζεται με χαμηλότερα επίπεδα αυτοεκτίμησης, η παρούσα μελέτη υποστηρίζει ότι το επίπεδο αυτοεκτίμησης των καταναλωτών δεν συνδέεται με καμία από τις δύο καταναλωτικές συμπεριφορές.
The present thesis is an attempt to study consumers’ behavior regarding the conspicuous (public) consumption of luxury products. Specifically, this research seeks to explore the relationship between specific individual characteristics of consumers and two different forms of conspicuous consumption: "bandwagon" and "snob" consumption. To achieve this aim, empirical quantitative research was conducted and with the help of a questionnaire, a sample of 128 adult Greek citizens, who consume luxury products, was collected. The study findings suggest that higher levels of materialism are associated with both forms of conspicuous consumption, with this relationship being slightly stronger in the case of the bandwagon form. Furthermore, the research reveals that income and age affect the tendency for snob-conspicuous behavior, with the younger age group and higher-income individuals exhibiting the highest levels of snob consumption. In addition, personal status also plays a role in the case of bandwagon consumption, with married/cohabiting individuals showing a lower tendency towards this behavior than other categories. Finally, contrary to the widely held belief that conspicuous consumption is related to lower levels of self-esteem, the present study argues that consumers' level of self-esteem is not associated with either of the two consumption behaviors.
Λέξη κλειδί :Bandwagon κατανάλωση
Snob κατανάλωση
Προϊόντα πολυτελείας
Υλισμός
Αυτοεκτίμηση
Bandwagon consumption
Snob consumption
Luxury products
Materialism
Self-esteem
Διαθέσιμο από :2023-04-15 13:40:09
Ημερομηνία έκδοσης :21-03-2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-04-15 13:40:09
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Thanasi_2023.pdf

Τύπος: application/pdf