Περίληψη : | Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην μελέτη της σύγχρονης ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και πιο συγκεκριμένα στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Προωθεί μια νέα προσέγγιση στην εκπαίδευση και τη διδασκαλία, υποστηρίζοντας περισσότερο μαθητοκεντρικές πρακτικές και τεχνικές, που θα κινήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών και θα τους καταστήσουν ενεργούς συμμετέχοντες στη μαθησιακή διαδικασία. Η έρευνα που διενεργήσαμε σε αυτό το εγχείρημα καταδεικνύει ότι η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία ενός τέτοιου στόχου. Ως εκ τούτου, προτείνουμε την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών τόσο εντός όσο και εκτός της αίθουσας διδασκαλίας. Πιο συγκεκριμένα, η πρωτογενής έρευνά μας ακολουθεί μια χρηστοκεντρική προσέγγιση και μέσω των αποτελεσμάτων των συνεντεύξεων, της δημιουργίας χαρτών ενσυναίσθησης, personas, journey maps και ανάλυσης ανταγωνιστών, κατασκευάσαμε ένα πρότυπο τεχνολογικό εργαλείο που βοηθά τους μαθητές να ενισχύσουν την κατανόηση και το ενδιαφέρον τους για τα Νέα Ελληνικά. Ο ιστότοπος ονομάζεται Modern Greek Buddy και αποτελείται από σχέδια μαθήματος, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, καθώς και εξωτερικά εκπαιδευτικά εργαλεία, που μπορούν να αξιοποιηθούν, τόσο από τους μαθητές, όσο και από τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για να βελτιώσουν την εκπαιδευτική τους εμπειρία στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας. Σε αντίθεση με άλλους ιστοχώρους και εργαλεία, που είναι ήδη διαθέσιμα σε μαθητές και καθηγητές, το Modern Greek Buddy δεν παρέχει απλώς πληροφορίες. Το Modern Greek Buddy είναι διαδραστικό, δυναμικό και - το σημαντικότερο όλων - σχεδιασμένο να ανταποκρίνεται επακριβώς στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ιδέες των συμμετεχόντων στην έρευνά μας, δηλαδή των μαθητών. Παρά το γεγονός ότι περαιτέρω αλλαγές στο σχεδιασμό και το περιεχόμενο ενδέχεται να είναι απαραίτητες για τη βέλτιστη εμπειρία του χρήστη -όπως συζητείται στα συμπεράσματα αυτής της εργασίας-, ο καινοτόμος χαρακτήρας του αποτελεί ένα σημαντικό πρώτο βήμα για μια αναγκαία αλλαγή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Φιλοδοξούμε ότι το Modern Greek Buddy μπορεί να ωθήσει εκπαιδευτικούς και μαθητές να ενσωματώσουν τη χρήση της τεχνολογίας στην τάξη και να συγκεράσουν την αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων με πιο παραδοσιακές μεθόδους εκπαίδευσης. The present project seeks to examine the current educational landscape in Secondary Education with regards to the subject of Modern Greek. It also promotes a new approach to education and teaching, arguing for more student-centered practices and techniques that will pique the student’s interest and make them active participants in the learning process. For such a goal to be achieved, the research we examine in this project showcases that use of modern technology is a key factor in its success. As such, we suggest the implementation of modern technology both in and outside of the classroom. More specifically, our primary research follows a user-centric approach and via interview results, the creation of empathy maps, personas, journey maps, and competitive analysis we constructed a model technology tool that assists students in enhancing their understanding of and interest in Modern Greek. The website is called Modern Greek Buddy and it consists of lesson plans, supplemental informational materials, as well as external educational tools that both students and teachers in secondary education can use in order to ameliorate their educational experience in the subject of modern Greek language. Unlike other websites and tools that are already available to students and teachers, Modern Greek Buddy does not simply provide information. Modern Greek Buddy is interactive, lively, and–most importantly–has been designed to specifically address the needs, interests, and ideas of our research participants, i.e. the students. While further design and content changes may be necessary for optimal user experience–as is discussed in the concluding statements of this project–its innovative nature is an important first step for a much-needed change in the Greek educational system. We aspire that Modern Greek Buddy can prompt educators and students to incorporate technology usage into the classroom, and combine using technology tools alongside more traditional methods of education.
|
---|