ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :AR/VR experience in museums
Εναλλακτικός τίτλος :Εμπειρία εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στα μουσεία
Δημιουργός :Nτούνη, Βασιλική
Ntoyni, Vasiliki
Συντελεστής :Skarmeas, Dionysios (Επιβλέπων καθηγητής)
Kaminakis, Konstantinos (Εξεταστής)
Baltas, George (Εξεταστής)
Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :76p.
Γλώσσα :en
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11559
Περίληψη :Η ενσωμάτωση τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και εικονικής πραγματικότητας (VR) στα μουσεία έχει αναδειχθεί ως ένα μετασχηματιστικό εργαλείο για την ενίσχυση της δέσμευσης των επισκεπτών και των εκπαιδευτικών εμπειριών. Αυτή η μελέτη διερευνά τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα και τη λήψη των εφαρμογών AR/VR σε χώρους μουσείων, με έμφαση στο πώς αυτές οι τεχνολογίες επηρεάζουν την εμπειρία των χρηστών, την έμπνευση και συνολική ικανοποίηση. Χρησιμοποιώντας δύο αναλύσεις παλινδρόμησης, η έρευνα εντοπίζει βασικά στοιχεία που συμβάλλουν στην επιτυχία των πρωτοβουλιών AR/VR. Η πρώτη ανάλυση παλινδρόμησης αποκαλύπτει ότι τα αντιληπτά οφέλη και η ποιότητα της επαυξημένης Η εμπειρία είναι οι πιο σημαντικοί προγνωστικοί παράγοντες μιας θετικής συνολικής μουσειακής εμπειρίας VR. Μουσεία που παρέχουν καθηλωτικές και καλά ενσωματωμένες επαυξημένες εμπειρίες είναι πιο πιθανό να ενθαρρύνουν τον επισκέπτη δέσμευση και ενίσχυση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων. Είναι ενδιαφέρον ότι η γενική χρηστικότητα δεν είχε σημαντικό αντίκτυπο στη συνολική εμπειρία, υποδεικνύοντας ότι, ενώ η ευκολία χρήσης είναι σημαντική, το περιεχόμενο και η ποιότητα της εμπειρίας έχουν μεγαλύτερη επιρροή. Η δεύτερη ανάλυση παλινδρόμησης καταδεικνύει ότι η συνολική εμπειρία του μουσείου VR προβλέπει σημαντικά τις προθέσεις των επισκεπτών να επισκεφθούν ξανά το μουσείο και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με άλλους (από στόμα σε στόμα). Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία του σχεδιασμού εμπνευσμένου και ουσιαστικού AR/VR εμπειρίες που αφήνουν μόνιμο αντίκτυπο στους επισκέπτες. Συμπερασματικά, η μελέτη τονίζει ότι τα μουσεία πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στην υψηλή ποιότητα, την έμπνευση Εμπειρίες AR/VR που όχι μόνο προσελκύουν τους επισκέπτες αλλά και τους ενθαρρύνουν να τις ξαναεπισκεφτούν και να τις προτείνουν το μουσείο σε άλλους. Εστιάζοντας στα αντιληπτά οφέλη και την ποιότητα της επαύξησης, τα μουσεία μπορεί να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες εκπαίδευσης και εμπλοκής των τεχνολογιών AR/VR.
The integration of Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) technologies in museums has emerged as a transformative tool for enhancing visitor engagement and educational experiences. This study investigates the factors influencing the effectiveness and reception of AR/VR applications in museum settings, with a focus on how these technologies impact user experience, inspiration, and overall satisfaction. Using two regression analyses, the research identifies key elements that contribute to the success of AR/VR initiatives. The first regression analysis reveals that perceived benefits and the quality of the augmented experience are the most significant predictors of a positive overall VR museum experience. Museums that provide immersive and well-integrated augmented experiences are more likely to foster visitor engagement and enhance educational outcomes. Interestingly, general usability did not have a significant impact on the overall experience, indicating that while ease of use is important, the content and quality of the experience are more influential. The second regression analysis demonstrates that the overall VR museum experience significantly predicts visitors' intentions to revisit the museum and share their experiences with others (word-of-mouth). This highlights the importance of designing inspiring and meaningful AR/VR experiences that leave a lasting impact on visitors. In conclusion, the study emphasizes that museums should prioritize high-quality, inspiring AR/VR experiences that not only engage visitors but also encourage them to revisit and recommend the museum to others. By focusing on the perceived benefits and quality of augmentation, museums can maximize the educational and engagement potential of AR/VR technologies.
Λέξη κλειδί :Εικονική πραγματικότητα
Επαυξημένη πραγματικότητα
Μουσεία
Δέσμευση επισκεπτών
Εκπαιδευτική εμπειρία
Virtual reality (VR)
Augmented Reality (ΑR)
Museums
Visitor engagement
Educational experience
Διαθέσιμο από :2024-10-15 20:04:33
Ημερομηνία έκδοσης :03-10-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-10-15 20:04:33
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Ntoyni_2024.pdf

Τύπος: application/pdf