Περίληψη : | Η διατριβή αυτή αποσκοπεί στον εμπλουτισμό και την εκλέπτυνση ενός υπάρχοντος Ενιαίου Γνωστικού Υπόβαθρου για την Ασφάλεια Πληροφοριών και την Προστασία Κρίσιμων Υποδομών στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση . Στην προσπάθεια αυτή λαμβάνεται υπόψη ότι σήμερα οι ειδικοί στην Ασφάλεια Πληροφοριών και την Προστασία Κρίσιμων Υποδομών πρέπει να συνδυάζουν, εκτός από υψηλή τεχνογνωσία, κριτική ικανότητα, δυνατότητα επίλυσης πολύπλοκων προβλημάτων και δυνατότητα συνεργασίας με ειδικούς από άλλες επιστήμες. Για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος γίνεται ανάλυση και κριτική υπαρχόντων προσπαθειών, επισκόπηση κάποιων πανεπιστημιακών προγραμμάτων ασφάλειας καθώς επίσης και παρουσίαση και κριτική Ενιαίων Γνωστικών Υποβάθρων από άλλους τομείς. Η παρουσίαση κοινών κανόνων γνώσεων άλλων τομέων βοηθάει ώστε να παρουσιαστούν και να εκτιμηθούν διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης ενός Ενιαίου Γνωστικού Υπόβαθρου για την ασφάλεια.Η αναδόμηση του υπάρχοντος Ενιαίου Γνωστικού Υποβάθρου επιτυγχάνεται επανεξετάζοντάς το με κριτική ματιά, μελετώντας τις νέες ανάγκες που υπάρχουν τόσο στην εκπαίδευση, όσο και τεχνολογικά. Η ανάλυση και η ανασύνθεση είναι μεθοδική και γίνεται αρχικά στο πρώτο επίπεδο ανάλυσης για να προσδιοριστεί αν υπάρχει ανάγκη για προσθήκη κάποιου τομέα, αφαίρεση, σύμπτυξη τομέων ή ενδεχομένως, διαχωρισμό τομέων. Έπειτα η ανάλυση προχωράει σε μεγαλύτερο επίπεδο, με την ίδια λογική, κάνοντας έλεγχο σε βάθος στα περιεχόμενα κάθε ενότητας μελετώντας κάθε περιοχή χωριστά και αναλυτικά (η μελέτη συμπεριλαμβάνει προγράμματα σπουδών, ερευνητικές εργασίες και «εκπαιδευτικά» βιβλία που αφορούν τον εκάστοτε τομέα). Τα συμπεράσματα εξάγονται τόσο με βάση τη δομή που έχουν τα προγράμματα σπουδών, οι ερευνητικές εργασίες και τα βιβλία όσο και από την καλύτερη γνώση των περιοχών. Παράλληλα με τον ανασχεδιασμό της κάθε ενότητας επανεξετάζεται και η πιθανότητα για αλλαγές στο πρώτο επίπεδο του Ενιαίου Γνωστικού Υπόβαθρου. Στην συνέχεια μετά το πέρας της αναδόμησης του Ενιαίου Γνωστικού Υπόβαθρου προσδιορίζεται η προαπαιτούμενη γνώση έτσι όπως αυτή προκύπτει από προγράμματα σπουδών πανεπιστημίων, βιβλία που αφορούν κάθε τομέα καθώς και από ερευνητικές εργασίες. Εκτός του προσδιορισμού της προαπαιτούμενης γνώσης υπάρχει και προσδιορισμός των συσχετίσεων μεταξύ των τομέων. Τέλος με βάση όλα τα παραπάνω βήματα προτείνεται η ενδεικτική σειρά διδασκαλίας των ενοτήτων.Το Ενιαίο Γνωστικό Υπόβαθρο που προκύπτει έχει δομηθεί υπό το πρίσμα της διεπιστημονικότητας, απευθύνεται στον ακαδημαϊκό χώρο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εκπαίδευση στην Ασφάλεια Πληροφοριών και στην Προστασία Κρίσιμων Υποδομών.
|
---|