ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Διασφάλιση ποιότητας σε υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους
Δημιουργός :Κομνηνός, Μιχάλης
Συντελεστής :Φιτσιλής, Παναγιώτης (Επιβλέπων καθηγητής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :71σ.
Γλώσσα :el
Περίληψη :Το υπολογιστικό νέφος από το τις αρχές του 21ου αιώνα αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή, δυναμικά και αξιόλογα μοντέλα στον τομέα των Πληροφοριακών Συστημάτων. Η παρούσα ερευνητική εργασία μελετά την διαχείριση των υπηρεσιών που προσφέρονται από τους παρόχους με ιδιαίτερη έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους. Αν και η αξιολόγηση των υπηρεσιών του υπολογιστικού νέφους μπορεί να γίνει για όλες τις προσφερόμενες εκδοχές του, όπως IaaS, PaaS κα, η εργασία το μελετά από την οπτική του λογισμικού σαν υπηρεσία (SaaS) θεωρώντας ότι βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο των Πληροφοριακών Συστημάτων. Αρχικά περιγράφεται το υπολογιστικό νέφος όπως διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια, έχοντας πλέον ωριμάσει σαν τεχνολογία. Μελετώνται τα χαρακτηριστικά που καθορίζονται από τον ορισμό του, τα σημεία που υπερτερεί το υπολογιστικό νέφος έναντι άλλων μοντέλων αλλά ταυτόχρονα τονίζονται και οι προκλήσεις με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπο. Η διαχείριση των υπηρεσιών είναι ένα ζήτημα που αφορά τόσο την παροχή τους μέσω του υπολογιστικού νέφους, όσο και τα παραδοσιακά μοντέλα πριν από αυτό. Η ITIL v3 αποτελεί ένα σύνολο καλών πρακτικών για την καλύτερη διαχείριση των υπηρεσιών που προσφέρονται. Πέραν της ανάλυσης των διαδικασιών της, πραγματοποιείται και μία πρόταση για αλλαγές που πρέπει να γίνουν για τις υπηρεσίες που παρέχονται από το υπολογιστικό νέφος. Για την προσφορά των υπηρεσιών μέσα από το Υπολογιστικό Νέφος απαιτείται η σύναψη συμφωνητικών μεταξύ των εμπλεκομένων μερών. Τα συμφωνητικά αυτά στο Υπολογιστικό Νέφος αναφέρονται ως Συμβόλαια Επίπεδου Υπηρεσιών (SLAs). Επίσης εξετάστηκε μία νέα μορφή SLA, τα «έξυπνα συμβόλαια» όπου τα χαρακτηριστικά τους δεν είναι προσυμφωνημένα απόλυτα αλλά παίρνουν δυναμικά τιμές. Τέλος για όλα τα παραπάνω θέματα πραγματοποιήθηκε έρευνα, με την μορφή συνεντεύξεων, σε τρεις Ελληνικές εταιρείες παρόχους λογισμικού σαν υπηρεσία, με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων του χώρου.
Cloud computing since the dawn of 21st century is one of the most popular, dynamic and interesting models in the Information Systems. This research paper studies the management of services offered by providers with particular emphasis on quality characteristics. Although the evaluation of cloud computing services can be offered for all versions, as IaaS, PaaS and others, this study emphasizes from the perspective of software as a service (SaaS) considering, that it is in the upper level of Information Systems. In the first section cloud computing is described as formulated in recent years, having the appropriate maturity as a technology. We studied the characteristics specified by the definition if it and the key points which predominate cloud computing over other traditional models but also highlighted the challenges with which it is confronted. The service management is an issue that concerns both the supply of services in the cloud, and traditional models before that. The ITIL v3 is a set of best practices for better management of the services offered. Besides the analysis of procedures performed, there is a proposal for changes to be made to services provided by cloud computing. For the supply of services through the Cloud Computing require the signing of contracts between the parties. Contracts are in the cloud referred to as Service Level Agreements (SLAs). We also studied a new form of SLA, "smart contracts" where their characteristics are not entirely pre-agreed but get dynamic values. Finally, for all the above issues we conducted research in the form of interviews, to three Greek software companies, which offer their services through cloud, in order to highlight the problems of the industry.
Λέξη κλειδί :Υπολογιστικό νέφος
Διαχείριση υπηρεσιών
SaaS
Cloud computing
Συμβόλαια Επίπεδου Υπηρεσιών (SLAs)
Service Level Agreements (SLAs)
Management of services
Ημερομηνία :2016
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Komninos_2016.pdf

Τύπος: application/pdf