ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Συμπεριφορά καταναλωτών απέναντι στα βίγκαν προϊόντα
Εναλλακτικός τίτλος :Consumer behaviour towards vegan products
Δημιουργός :Αβραντά, Διονυσία
Συντελεστής :Μπάλτας, Γεώργιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Σκαρμέας, Διονύσιος (Εξεταστής)
Αργουσλίδης, Παρασκευάς (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :77σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10731
Περίληψη :Η παρούσα μελέτη ασχολήθηκε με το ζήτημα της καταναλωτικής συμπεριφοράς απέναντι σε βίγκαν προϊόντα και ολοκληρώθηκε μέσα από τέσσερα κεφάλαια. Πιο συγκεκριμένα αρχικά τονίστηκε το μεγάλο ενδιαφέρον που δείχνουν τα τελευταία χρόνια με αυξανόμενο ρυθμό οι καταναλωτές στα βίγκαν προϊόντα. Τονίστηκε η διατροφική αξία σε τρόφιμα ασφαλέστερα για την υγεία με απουσία ζωικών πειραμάτων ή επικίνδυνα συστατικά για τους ανθρώπους με τη κατανάλωση. Αναφέρθηκαν οι γενικότερες στάσεις των καταναλωτών απέναντι στον βιγκανισμό με μεγάλη ευαισθητοποίηση στην υγεία. Οι άνθρωποι πλέον δείχνουν μεγαλύτερη ανησυχία για τη σωστή διατροφή, έχουν περισσότερες περιβαλλοντικές ανησυχίες ενώ είναι αυξημένη η κοινωνική επιρροή πάνω στο υπό μελέτη ζήτημα. Σημειώθηκε ότι έχει αυξηθεί η αγοραστική πρόθεση σε βίγκαν προϊόντα και ότι σε αυτό βοηθάει επίσης η διαφήμιση από στόμα σε στόμα. Η μεθοδολογία της έρευνας κατάγραψε στοιχεία που αφορούν τους τρόπους που ακολουθήθηκαν ώστε να γίνει η εν λόγω έρευνα. Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις στάσεις απέναντι στην εμπλοκή με τα προϊόντα βίγκαν, την ευαισθητοποίηση για την υγεία, τις περιβαλλοντικές ανησυχίες, την καλή μεταχείριση ζώων, την κοινωνική επιρροή, την πρόθεση αγοράς και τη διαφήμιση από στόμα σε στόμα. Το δείγμα αποτέλεσαν 574 άτομα. Συμπερασματικά προέκυψε ότι σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τις στάσεις απέναντι στην κατανάλωση προϊόντων βίγκαν είναι στατιστικά σημαντικές προβλεπτικές μεταβλητές οι περιβαλλοντικές ανησυχίες, η καλή μεταχείριση ζώων, η κοινωνική επιρροή και το φύλο. Αυτό σημαίνει ότι όταν είτε αυξάνουν οι περιβαλλοντικές ανησυχίες ή η καλή μεταχείριση ζώων ή η κοινωνική επιρροή τότε βελτιώνεται και η στάση των ερωτώμενων απέναντι στην κατανάλωση βίγκαν. Τέλος, αναφορικά με τη διαφήμιση από στόμα σε στόμα οι στάσεις απέναντι στην κατανάλωση προϊόντων βίγκαν και η κοινωνική επιρροή έχουν θετική επίδραση, ενώ η καλή μεταχείριση ζώων έχει αρνητική επίδραση λόγω του ότι άτομα που ενδιαφέρονται για την καλή μεταχείριση των ζώων ενδιαφέρονται ανεξάρτητα των προϊόντων τύπου βίγκαν.
The present study dealt with the issue of consumer behavior towards vegan products and was completed through four chapters. More specifically, initially the great interest shown by consumers in vegan products at an increasing rate in recent years was emphasized. Nutritional value was emphasized in foods safer for health with the absence of animal experiments or foods rich in drugs dangerous for humans to consume. General consumer attitudes towards veganism with a high health awareness were reported. People now show more concern about proper nutrition, have more environmental concerns while the social influence on the issue under study is increased. It has been noted that there has been an increase in the purchase intention of vegan food and word of mouth advertising is also helping this. The research methodology recorded data concerning the ways followed in order to carry out the said research. The purpose of the survey was to capture attitudes towards, involvement with vegan products, health awareness, environmental concerns, animal welfare, social influence, purchase intention and word of mouth advertising. The sample consisted of 574 people. In conclusion, it emerged that environmental concerns, animal welfare, social influence and gender are statistically significant predictor variables regarding the factors that influence attitudes towards the consumption of vegan products. This means that when either environmental concerns or animal welfare or social influence increase then respondents' attitudes towards vegan consumption also improves. Finally, regarding word-of-mouth advertising, attitudes towards the consumption of vegan products, and social influence have a positive effect while animal welfare has a negative effect due to the fact that people who care about animal welfare are interested regardless of vegan products.
Λέξη κλειδί :Τρόφιμα
Συμπεριφορά καταναλωτή
Αυστηρά χορτοφαγικά προϊόντα
Διατροφή
Υγεία
Food
Consumer behaviour
Vegan products
Nutrition
Health
Διαθέσιμο από :2023-10-12 14:01:06
Ημερομηνία έκδοσης :06-10-2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-10-12 14:01:06
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Avranta_2023.pdf

Τύπος: application/pdf