PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Market basket analysis: εφαρμογές στο marketing και στο retail
Alternative Title :Market basket analysis: applications in marketing and retail
Creator :Ταλιαδούρος, Νικόλαος
Contributor :Ρεπούσης, Παναγιώτης (Επιβλέπων καθηγητής)
Σκαρμέας, Διονύσιος (Εξεταστής)
Αργουσλίδης, Παρασκευάς (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Type :Text
Extent :90σ.
Language :el
Identifier :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11060
Abstract :Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία διερευνά το πολύπλευρο πεδίο της ανάλυσης καλαθιού αγοράς και τις καίριες εφαρμογές της στους τομείς του μάρκετινγκ και του λιανικού εμπορίου. Με την έλευση των big - data, η κατανόηση των λεπτομερειών των αγοραστικών προτύπων των καταναλωτών έχει καταστεί επιτακτική ανάγκη για τις επιχειρήσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση των διαδικασιών λήψης αποφάσεων και στην αποτελεσματική χάραξη στρατηγικής. Η έρευνα βασίζεται κυρίως σε μια εκτεταμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση, εξετάζοντας σχολαστικά τις υπάρχουσες μελέτες και ακαδημαϊκές εργασίες στον τομέα της ανάλυσης καλαθιού αγοράς. Η ολοκληρωμένη ανασκόπηση της βιβλιογραφίας όχι μόνο αποτελεί τη θεμελιώδη βάση γνώσεων αυτής της μελέτης, αλλά καθοδηγεί επίσης τη μεθοδολογική προσέγγιση, διασφαλίζοντας μια στιβαρή και θεωρητικά θεμελιωμένη διερεύνηση των μεγάλων δεδομένων και των καταναλωτικών προτύπων στο λιανικό εμπόριο.Η εργασία διερευνά αυστηρά τους κανόνες συσχέτισης εντός των αποθεμάτων επιχειρηματικών συναλλαγών, αποκαλύπτοντας τη δυνατότητα αυτών των συσχετίσεων να επηρεάσουν κρίσιμες επιχειρηματικές πτυχές, όπως ο σχεδιασμός της διάταξης των καταστημάτων και η ανάλυση της συμπεριφοράς των καταναλωτών.Οι συνέπειες αυτών των συσχετίσεων εκτείνονται πολύ πέρα από απλές στατιστικές αποκαλύψεις. Πράγματι, οι αποκαλύψεις που προωθούνται μέσω της ανάλυσης καλαθιού αγοράς παρέχουν ανεκτίμητες πληροφορίες για τους λιανοπωλητές που επιδιώκουν να χαράξουν τη δική τους στρατηγική στην αγορά. Μια μελλοντική έρευνα θα μπορούσε να επεκτείνει τα τρέχοντα ευρήματα με την εφαρμογή της ανάλυσης καλαθιού αγοράς σε διάφορα περιβάλλοντα λιανικής πώλησης και την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνικών ανάλυσης δεδομένων. Πιθανοί τομείς διερεύνησης περιλαμβάνουν την επεξεργασία δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για δυναμικές στρατηγικές αγοράς, την ενσωμάτωση μοντέλων πρόβλεψης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη και τη διερεύνηση διακλαδικών εφαρμογών της ανάλυσης καλαθιού αγοράς. Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από την αδιάκοπη εισροή δεδομένων, η παρούσα μελέτη προσφέρει μια ολοκληρωμένη εξέταση της ανάλυσης καλαθιού αγοράς, διερευνώντας τις στρατηγικές διαστάσεις που εισάγει στην επιχειρηματική σφαίρα.
This master's thesis explores the multifaceted field of market basket analysis and its key applications in marketing and retailing. With the advent of big - data, understanding the details of consumers' buying patterns has become imperative for businesses aiming to enhance their decision-making processes and effective strategizing. The research is mainly based on an extensive literature review, meticulously examining existing studies and academic papers in market basket analysis. The comprehensive literature review not only provides the fundamental knowledge base of this study but also guides the methodological approach, ensuring a robust and theoretically grounded exploration of big data and consumer patterns in retailing.The paper rigorously explores the correlation rules within business transaction stocks, revealing the potential for these correlations to influence critical business aspects such as store layout design and consumer behavior analysis.The implications of these correlations extend far beyond simple statistical revelations. Indeed, the disclosures promoted through market basket analysis provide invaluable information for retailers seeking to formulate their market strategy. Future research could extend the current findings by applying market basket analysis to various retail environments and incorporating advanced data analysis techniques. Potential areas of investigation include real-time data processing for dynamic market strategies, incorporating artificial intelligence-based forecasting models, and exploring cross-sector applications of market basket analysis.
Subject :Μεγάλα Δεδομένα
Ανάλυση καλαθιού αγοράς
Συμπεριφορά καταναλωτή
Εξόρυξη δεδομένων
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Big Data
Market basket analysis
Consumer behavior
Data mining
E-commerce
Date Available :2024-03-12 22:15:30
Date Issued :12-02-2024
Date Submitted :2024-03-12 22:15:30
Access Rights :Free access
Licence :

File: Taliadouros_2024.pdf

Type: application/pdf