ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Προσδιοριστικοί παράγοντες της πρόθεσης αγοράς φαγητού από διαδικτυακές εφαρμογές διανομής φαγητού (online food delivery apps) μετά την εποχή COVID-19 και ο ρυθμιστικός ρόλος της αντιλαμβανόμενης αξίας
Εναλλακτικός τίτλος :Determinants of intention to online food delivery apps' usage under a pandemic COVID 19 and the role of perceived value as moderator
Δημιουργός :Στάμου, Αικατερίνη
Συντελεστής :Καμινάκης, Κωνσταντίνος (Επιβλέπων καθηγητής)
Αργουσλίδης, Παρασκευάς (Εξεταστής)
Σκαρμέας, Διονύσιος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :96σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11091
Περίληψη :Την τελευταία δεκαετία, η χρήση των διαδικτυακών εφαρμογών παράδοσης φαγητού αυξάνεται ολοένα και περισσότερο και η αγορά γρήγορου φαγητού καθίσταται πλέον βασικό μέρος της καθημερινότητας. Η εργασία αυτή διερευνά ορισμένους προσδιοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την διαμόρφωση της στάσης των καταναλωτών ως προς την χρήση των εφαρμογών αυτών. Παράλληλα μελετάται και ο ρυθμιστικός ρόλος που έχουν ορισμένοι εγγενείς παράγοντες στην τελική πρόθεση αγοράς φαγητού από τον καταναλωτή υπό το πρίσμα του αντιλαμβανόμενου κινδύνου νόσησης από τον Covid-19. Η έρευνα εμβαθύνει στους εξής παρακάτω παράγοντες επιρροής της στάσης των καταναλωτών: την αντιλαμβανόμενη ευκολία χρήσης, την ανάγκη για κοινωνικοποίηση και την εμπιστοσύνη σε επίπεδο κοινοποίησης προσωπικών δεδομένων καθώς ταυτόχρονα ερευνάται ο ρυθμιστικός ρόλος που μπορεί να έχουν η αντιλαμβανόμενη ηδονική και χρηστική αξία αλλά και ο αντιλαμβανόμενος κίνδυνος νόσησης από τον Covid-19 στην λήψη απόφασης του καταναλωτή να χρησιμοποιήσει τις συγκεκριμένες εφαρμογές. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει μία ολοκληρωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση και οι υποθέσεις του ερευνητικού μοντέλου θα επιβεβαιωθούν μέσω ποσοτικής έρευνας. Ένα δείγμα 219 ερωτώμενων θα χρησιμοποιηθεί για την στατιστική ανάλυση προκειμένου να εξετασθεί εάν με τα αποτελέσματα του δείγματος μπορούν να επιβεβαιωθούν οι ερευνητικές υποθέσεις. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η αντιλαμβανόμενη ευκολία χρήσης κι εμπιστοσύνη σε επίπεδο κοινοποίησης προσωπικών δεδομένων επιδρούν σημαντικά στην διαμόρφωση θετικής στάσης από τους καταναλωτές ως προς την χρήση διαδικτυακών εφαρμογών παράδοσης φαγητού. Αντιθέτως, η ανάγκη για κοινωνικοποίηση δεν αποτελεί παράγοντας επίδρασης στην διαμόρφωση οποιασδήποτε στάσης των καταναλωτών. Επιπρόσθετα, εξετάζοντας την επίδραση των ρυθμιστικών παραγόντων, συμπεραίνουμε ότι η αντιλαμβανόμενη ηδονική και χρηστική αξία καθώς και ο αντιλαμβανόμενος κίνδυνος νόσησης από τον Covid-19 παίζουν βασικό ρυθμιστικό ρόλο στην διαμόρφωση της τελικής πρόθεσης αγοράς φαγητού από διαδικτυακές εφαρμογές. Τα ευρήματα αυτής της έρευνας στοχεύουν να συνεισφέρουν στην βιβλιογραφία και να ενισχύσουν στην δημιουργία στοχευμένων στρατηγικών αποφάσεων από την μεριά των διαδικτυακών εφαρμογών παράδοσης φαγητού αλλά και από τον κλάδο της εστίασης.
In the last decade, the usage of online food delivery apps has been increased, while the fast food industry is an essential part of our daily life. This thesis investigates some determinants that might influence the formation of consumers' attitudes towards the usage of these apps. At the same time, the study also examines the moderator role of hedonic and utilitarian values that might influence the final decision of consumers to use online delivery apps. However, this thesis focuses on perceived risk of being inflected by Covid-19 as the main moderator. Τhe perceived ease of use, the need for socialization and the trust level of sharing personal data are the determinants that will be investigated while the perceived hedonic and utilitarian value, as well as the perceived risk of being inflected by Covid-19 are moderators in the relationship of customers’ attitude and their final decision of using food delivery apps. Methodology includes a comprehensive literature review and the research model will be confirmed through quantitative research. A sample of 219 respondents will be used for the statistical analysis in order to examine whether the results can confirm hypotheses. Study’s results indicate that the perceived ease of use and perceived trust significantly influence the formation of a positive customer’s attitude towards the usage of online food delivery apps. On the contrary, the need for socialization is not a determinant factor in consumer’s attitude. Additionally, examining the effect of moderators, we conclude that perceived hedonic and utilitarian value as well as perceived risk of being inflected by Covid-19 play a key role in the final intention to purchase food from online applications. The findings of research aim to contribute to the literature and strengthen the targeted strategic decisions on the part of online food delivery applications as well as the horeca industry.
Λέξη κλειδί :Προσδιοριστικοί παράγοντες
Εφαρμογές παράδοσης φαγητού
Ρυθμιστικοί παράγοντες
Αντιλαμβανόμενη αξία
Πανδημία
Determinants
Online food delivery apps
Moderators
Perceived value
Covid-19
Διαθέσιμο από :2024-03-18 15:39:45
Ημερομηνία έκδοσης :31-01-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-03-18 15:39:45
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Stamou_2024.pdf

Τύπος: application/pdf