ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Συμπεριφορά πελατών στον κλάδο του αθλητισμού: ο ρόλος της Σκοτεινής Τριάδας και του Schadenfreude
Εναλλακτικός τίτλος :Consumer behaviour in the sports industry: the role of the Dark Triad and Schadenfreude
Δημιουργός :Ιωαννίδη, Αμαλία
Συντελεστής :Σκαρμέας, Διονύσιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Παινέσης, Γρηγόριος (Εξεταστής)
Σαριδάκης, Χαράλαμπος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :176σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11149
Περίληψη :Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία αναζητά τη χρησιμότητα ενός μοντέλου που βασίζεται στη ψυχογραφική τμηματοποίηση για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς των πελατών (οπαδών/φιλάθλων) στον αθλητισμό. Η ψυχογραφική τμηματοποίηση διαιρεί τους καταναλωτές με βάση ψυχολογικά χαρακτηριστικά, όπως η προσωπικότητα και οι απόψεις. Η έρευνα εστιάζει σε δύο έννοιες του μάρκετινγκ, τη σκοτεινή τριάδα και το Schadenfreude, εξετάζοντας την επίδρασή τους στη συμπεριφορά των πελατών. Προτείνει υποθέσεις που διερευνούν τη σχέση των χαρακτηριστικών της σκοτεινής τριάδας με τη συμπεριφορά Schadenfreude και τη σημασία της νίκης για τους φίλους του αθλητισμού. Τέλος, εξετάζει πώς αυτές οι παράμετροι επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πελατών, καθιστώντας την έρευνα σημαντική για τον αθλητικό τομέα και τις μελλοντικές στρατηγικές.Η έρευνα εστιάζεται στην εξέταση των σχέσεων μεταξύ διαφόρων μεταβλητών που προέκυψαν από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Χρησιμοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα δυνητικών πελατών αθλητικών οργανισμών. Οι ανεξάρτητες μεταβλητές ήταν οι τρείς διαστάσεις της Σκοτεινής Τριάδας, ενώ οι ενδιάμεσες μεταβλητές ήταν η σημασία της νίκης και το επίπεδο Schadenfreude. Οι εξαρτημένες μεταβλητές ήταν η δέσμευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η πρόθεση μη αγοράς. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες είχαν μέτρια ως χαμηλά επίπεδα χαρακτηριστικών της Σκοτεινής Τριάδας και μέτριο ενδιαφέρον για τη νίκη και το Schadenfreude. Υπήρξε θετική συσχέτιση μεταξύ των χαρακτηριστικών της Σκοτεινής Τριάδας και αντίστοιχης συσχέτισης με το Schadenfreude και τη σημασία της νίκης.Η διπλωματική εργασία περιλαμβάνει ανάλυση σε διάφορα κεφάλαια, με το πρώτο να είναι η εισαγωγή, και το δεύτερο να περιλαμβάνει εκτενή βιβλιογραφική ανάλυση των θεμελιωδών εννοιών της εργασίας. Ακολουθούν τα κεφάλαια 3 και 4, τα οποία εστιάζουν αντίστοιχα στη μεθοδολογία της έρευνας και στην ανάλυση των συλλεγμένων δεδομένων. Το τελευταίο κεφάλαιο περιέχει τα συμπεράσματα της έρευνας, συζητήσεις γύρω από αυτά και την πρακτική σημασία των ευρημάτων, ενώ επίσης αναφέρονται οι περιορισμοί της έρευνας και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
This dissertation investigates the utility of a model based on psychographic segmentation for predicting the behavior of customers (fans/supporters) in sports. Psychographic segmentation divides consumers based on psychological characteristics, such as personality and attitudes. The research focuses on two marketing concepts, the dark triad and Schadenfreude, examining their influence on customer behavior. It proposes hypotheses exploring the relationship between dark triad traits and Schadenfreude behavior, as well as the significance of winning for sports fans. Finally, it examines how these parameters affect customer behavior, making the research significant for the sports industry and future strategies.The research focuses on examining relationships between various variables derived from the literature review. Quantitative research was conducted on a sample of potential customers of sports organizations. The independent variables were the three dimensions of the Dark Triad, while the mediating variables were the significance of winning and the level of Schadenfreude. The dependent variables were social media engagement commitment and non-purchase intention. The results indicated that participants had moderate to low levels of Dark Triad characteristics and moderate interest in winning and Schadenfreude. There was a positive correlation between Dark Triad traits and corresponding correlations with Schadenfreude and the significance of winning.The dissertation includes analysis in various chapters, with the first being the introduction, and the second containing an extensive literature review of the fundamental concepts of the study. Chapters 3 and 4 follow, focusing respectively on the research methodology and the analysis of the collected data. The final chapter contains the research conclusions, discussions around them, and the practical significance of the findings, while also addressing the limitations of the research and proposing suggestions for future research.
Λέξη κλειδί :Συμπεριφορά καταναλωτή
Αθλητισμός
Σκοτεινή τριάδα
Consumer behavior
Sports
Dark triad
Schadenfreude
Διαθέσιμο από :2024-03-21 17:42:56
Ημερομηνία έκδοσης :29-02-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-03-21 17:42:56
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Ioannidi_2024.pdf

Τύπος: application/pdf