ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Η συμπεριφορά του καταναλωτή σε συνθήκες πληθωρισμού και ενεργειακής κρίσης: ο κλάδος των τυποποιημένων καταναλωτικών προϊόντων και ο ρόλος του ηλεκτρονικού και του φυσικού καταστήματος
Εναλλακτικός τίτλος :Consumer behavior in conditions of inflation and energy crisis: the consumer packaged goods sector and the role of online and physical supermarket store
Δημιουργός :Ηλιόπουλος, Παναγιώτης
Ηλιοπούλου, Αντωνία
Συντελεστής :Μπάλτας, Γεώργιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Δημητριάδης, Σέργιος (Εξεταστής)
Ρεπούσης, Παναγιώτης (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :189σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11167
Περίληψη :Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή στις συνθήκες πληθωρισμού και ενεργειακής κρίσης που ενέσκηψαν από τα μέσα του 2021, οι οποίες επηρέασαν και εξακολουθούν να επηρεάζουν το καταναλωτικό κοινό τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο, αναγκάζοντας το να μεταβάλλει τις αγοραστικές του συνήθειες λόγω της μείωσης που έχει επέλθει στην αγοραστική του δύναμη. Αρχικά, πραγματοποιείται μια ιστορική αναδρομή στα αίτια της ενεργειακής κρίσης και αναλύονται οι λόγοι που συνετέλεσαν στη δημιουργία πληθωριστικών πιέσεων και στη διόγκωση του πληθωρισμού. Έπειτα, γίνεται μια επισκόπηση του θεωρητικού υποβάθρου αναφορικά με την καταναλωτική συμπεριφορά σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας και αναλύονται ο τρόπος με τον οποίο οι πληθωριστικές προσδοκίες επηρεάζουν τις καταναλωτικές δαπάνες και οι παράγοντες που επιδρούν στη διαμόρφωση των πληθωριστικών προσδοκιών. Ακολουθεί η μελέτη της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών, η οποία επικεντρώνεται στον κλάδο των τυποποιημένων καταναλωτικών προϊόντων και προσδιορίζονται οι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές επιλέγουν το ηλεκτρονικό και το φυσικό σούπερ μάρκετ για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους, αλλά και τα κριτήρια που καθορίζουν την επιλογή ενός συγκεκριμένου ηλεκτρονικού και ενός συγκεκριμένου φυσικού καταστήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην ανάλυση της καταναλωτικής συμπεριφοράς σε εγχώριο επίπεδο. Κατόπιν, αφού αναλυθεί η μεθοδολογία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε, παρουσιάζονται οι αναλύσεις που διεξήχθησαν. Οι περιγραφικές αναλύσεις αφορούν τόσο τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και την πρόθεση αγοράς τους για ορισμένα προϊόντα, όσο και τα κριτήρια που χρησιμοποιούν για την επιλογή των σούπερ μάρκετ, των προϊόντων που πωλούνται σε αυτά, αλλά και την αξιολόγηση της σημαντικότητάς τους. Οι επαγωγικές αναλύσεις εξυπηρετούν στον προσδιορισμό των σχέσεων μεταξύ των δεδομένων που συλλέχθηκαν και έτσι, στην εξαγωγή των απαραίτητων συμπερασμάτων. Τέλος, παρουσιάζονται συγκεντρωτικά τα βασικά συμπεράσματα των αναλύσεων και ακολουθούν οι διοικητικές προτάσεις, οι περιορισμοί της έρευνας και ορισμένες προτάσεις για μελλοντικές έρευνες.
The purpose of this thesis is to study consumer behavior in the conditions of inflation and energy crisis that have occurred since mid-2021, which have affected and continue to affect the consumer public both internationally and domestically, forcing them to change their purchasing habits due to the reduction in their purchasing power. Firstly, a historical review of the causes of the energy crisis is provided and the reasons for the inflationary pressures and the inflationary surge are analyzed. Next, an overview of the theoretical background regarding consumer behavior in times of economic uncertainty is provided and the way in which inflationary expectations affect consumer spending and the factors that influence the formation of inflationary expectations are analyzed. Furthermore, a study of consumer purchasing behavior follows, focusing on the standard consumer goods sector and identifying the reasons why consumers choose online and physical supermarkets to make their purchases, as well as the criteria that determine the choice of a particular online and physical store. It is worth noting that more emphasis is placed on the analysis of consumer behavior at the domestic level. Then, after analyzing the methodology of the research conducted, the analyses carried out are presented. The descriptive analyses concern both the consumers' purchasing habits and their intention to buy certain products, as well as the criteria they use to choose supermarkets, the products sold at, and their assessment of their importance. Inductive analyses serve to identify the relationships between the data collected and thus, to draw the necessary conclusions. Finally, the main conclusions of the analyses are summarized, followed by the management recommendations, the limitations of the research and some suggestions for future research.
Λέξη κλειδί :Συμπεριφορά καταναλωτή
Πληθωρισμός
Ενεργειακή κρίση
Ανατιμήσεις
Τυποποιημένα καταναλωτικά προϊόντα
Ηλεκτρονικό κατάστημα
Φυσικό κατάστημα
Consumer behavior
Inflation
Energy crisis
Repricing
Consumer packaged goods
Online store
Physical store
Διαθέσιμο από :2024-03-25 17:19:37
Ημερομηνία έκδοσης :27-02-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-03-25 17:19:37
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Iliopoulos_Iliopoulou_2024.pdf

Τύπος: application/pdf