PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Η εξελικτική ψυχολογία στο μάρκετινγκ και τη συμπεριφορά καταναλωτή
Alternative Title :Evolutionary psychology in marketing and consumer behavior
Creator :Φαντοπούλου, Μυρτώ
Contributor :Μπάλτας, Γεώργιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Σκαρμέας, Διονύσιος (Εξεταστής)
Παινέσης, Γρηγόριος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Type :Text
Notes :Η εργασία περιέχει λεξιλόγιο των αγγλικών όρων που χρησιμοποιήθηκαν στα ελληνικά, μεταφρασμένα από την συγγραφέα.
Extent :103σ.
Language :el
Identifier :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9501
Abstract :Ο στόχος της Διπλωματικής εργασίας είναι η εξερεύνηση της επίδρασης των Αρχών της Εξελικτικής Ψυχολογίας στις καθημερινές καταναλωτικές μας επιλογές. H εξελικτική ψυχολογία προσπαθεί να εξηγήσει πολλούς τομείς της καθημερινότητάς μας όπως η διατροφή μας, οι σχέσεις με τους γύρω μας και άλλα.Μετά την εξήγηση του όρου και την ένταξη του θεωρητικού υπόβαθρου πίσω από άλλες έρευνες και πειράματα που έχουν γίνει, παρουσιάζεται η ποσοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τις ανάγκες της παρούσας διπλωματικής, σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ και καπνίσματος, όταν βρίσκεται κάποιος σε διαδικασία εύρεσης βραχυχρόνιου ή μακροχρόνιου συντρόφου.Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την ποσοτική αυτήν έρευνα, βασίστηκε στις δύο έρευνες που πραγματοποίησε η Eveline Vincke, η οποία τις χώρισε σε άνδρες και γυναίκες ερωτώμενους, ενώ η παρούσα έρευνα αφορούσε και τα δύο φύλα, όπου με χρήση φίλτρου, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.Το κάθε ερωτηματολόγιο έχει χωριστεί σε δύο ενότητες σχετικά με το κάπνισμα και το αλκοόλ και άλλαζαν οι ερωτήσεις ανάλογα με το φύλο για το οποίο ενδιαφερόταν ο κάθε ερωτώμενος και το βαθμό χρήσης αλκοόλ και καπνίσματος.Οι ερωτήσεις αφορούσαν το πώς το κάθε φύλο κρίνει το αντίθετο όσον αφορά την ελκυστικότητα, την σεξουαλική του ελευθερία (sexual restrictedness) και τον βαθμό κινδύνου για την υγεία του, με βάση το πόσο καπνίζει και καταναλώνει αλκοόλ.Η έρευνα συγκέντρωσε μέσω Google Forms, το διάστημα από Ιανουάριο μέχρι Φεβρουάριο 2022 και ένα δείγμα 392 ερωτηματολογίων, από 175 άντρες και 217 γυναίκες. Τα ευρήματα έδειξαν ότι το κάπνισμα και το αλκοόλ θεωρούνται μέτρια επιβλαβείς συνήθειες και ότι η σεξουαλική ελευθερία δεν εξαρτάται σημαντικά από τον βαθμό χρήσης τους, ενώ το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ σχετίζονται λίγο με την προτίμηση προς την βραχυχρόνια προσέγγιση ενός συντρόφου, σε αντίθεση με αποχή από τις δύο αυτές αρνητικές συνήθειες που σχετίζεται με την μακροχρόνια και σταθερή προσέγγιση ενός ατόμου.
The aim of the Thesis is to explore the influence of the Principles of Evolutionary Psychology on our daily consumer choices. Evolutionary psychology tries to explain many areas of our daily lives such as our diet, relationships with those around us and more.After explaining the terminology and integrating the theoretical background behind other research and experiments, the quantitative research conducted for the needs of the present thesis is being presented, which is about the consumption of alcohol and smoking, when one is in the process of finding a short-term or long-term partner.The method used for this quantitative survey was based on two separate surveys conducted by Eveline Vincke, who divided them into male and female respondents, while the present survey concerned both sexes, where using a filter, they were divided into two groups.Each questionnaire was divided into two sections: smoking and alcohol. The questions varied according to the gender of each respondent and the degree of alcohol and smoking use.The questions were about how each gender judges the opposite one, in terms of attractiveness, sexual restrictedness and the degree of risk to their health, based on how much they smoke and consume alcohol.The survey was created through Google Forms and during the period from January to February 2022 gathered a sample of 392 questionnaires, from 175 men and 217 women.The findings showed that smoking and alcohol are considered moderately harmful habits and that sexual restrictedness does not significantly depend on the degree of their use, while smoking and alcohol consumption are slightly related to the preference of a short-term relationship approach to a partner.
Subject :Εξελικτική ψυχολογία
Σχέσεις
Μάρκετινγκ
Αλκοόλ
Κάπνισμα
Evolutionary psychology
Relationships
Marketing
Alcohol
Smoking
Date Available :2022-05-22 12:29:54
Date Issued :2022
Date Submitted :2022-05-22 12:29:54
Access Rights :Free access
Licence :

File: Fantopoulou_2022.pdf

Type: application/pdf