Σχολή Οικονομικών Επιστημών
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/58
Η Σχολή Οικονομικών Επιστημών περιλαμβάνει τα Τμήματα: - Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης - Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Περιήγηση
Πλοήγηση Σχολή Οικονομικών Επιστημών ανά Συγγραφέα "Agrapidaki, Konstantina"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Hedging carbon price risks in shipping(19-12-2024) Αγραπιδάκη, Κωνσταντίνα; Πέππας, Δημήτριος; Agrapidaki, Konstantina; Peppas, Dimitrios; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Tsouknidis, Dimitrios; Demoirakos, Efthimios; Moisiadou, StergianiΗ παρούσα πτυχιακή εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των επιπτώσεων της τιμολόγησης άνθρακα στη ναυτιλία, και στην ανάλυση στρατηγικών αντιστάθμισης για την αποτελεσματική διαχείριση των απορρεόντων κινδύνων. Υπό το πρίσμα των συνεχώς αυξημένων τιμών άνθρακα και των ανάλογων λειτουργικών και χρηματοοικονομικών κινδύνων, η αποτελεσματική διαχείριση τους κρίνεται πιο επιτακτική απ’ ό, τι ποτέ άλλοτε για τις ναυτιλιακές εταιρείες.Ειδικότερα, η έρευνα αξιολογεί εάν τα χρηματοπιστωτικά παράγωγα, όπως τα συμβόλαια δικαιωμάτων εκπομπών (futures), μπορούν να αποτελέσουν βιώσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία αντιστάθμισης έναντι των διακυμάνσεων των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπής άνθρακα σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών ρύπων.Καθώς η ναυτιλία στοχεύει να απεξαρτηθεί από τον άνθρακα, οι οικονομικές και λειτουργικές επιπτώσεις των δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα καθίστανται όλο και πιο σχετικές. Με τη χρήση προχωρημένων οικονομετρικών τεχνικών, συγκεκριμένα Διανυσματικών Μοντέλων Διόρθωσης Λαθών (VECM), η μελέτη εξετάζει δεδομένα που καλύπτουν την περίοδο από τις 27 Ιανουαρίου 2021 έως τις 22 Νοεμβρίου 2023 για να αναλύσει τις δυναμικές σχέσεις μεταξύ των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα και των τιμών διαφόρων παραγώγων μη διασταυρούμενης αντιστάθμισης. Τελικά, προτείνει μια στρατηγική διασταυρούμενης αντιστάθμισης για τη μείωση των κινδύνων τιμολόγησης που αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι ο συνδυασμός παραγώγων από άνθρακα και παραγώγων από πετρέλαιο, βελτιώνει τη διαχείριση κινδύνων σημαντικά. Ωστόσο οι βέλτιστοι λόγοι αντιστάθμισης που προκύπτουν από την ανάλυση δείχνουν ότι οι τιμές των καυσίμων (bunker prices) επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από τις διακυμάνσεις των δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα, υποδεικνύοντας ότι η αντιστάθμιση των τιμών καυσίμων με την χρήση παραγώγων στις αγορές άνθρακα, είναι πιθανό να είναι περισσότερο αποδοτική από το αντίστροφο.