Ακαδημαϊκό Αποθετήριο
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/1
Στο "Ακαδημαϊκό Αποθετήριο" συγκεντρώνεται η πλούσια επιστημονική, εκπαιδευτική και ερευνητική παραγωγή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στις συλλογές αυτής της ενότητας περιλαμβάνονται διπλωματικές εργασίες, διδακτορικές διατριβές, ερευνητικά δοκίμια, εκθέσεις ερευνητικών προγραμμάτων και ανακοινώσεις συνεδρίων, πτυχιακές εργασίες και εκπαιδευτικό υλικό όλων των Σχολών και Τμημάτων του ΟΠΑ. Μέσω εξελιγμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών και πιστοποιημένων διαδικασιών αυτόματης απόθεσης ψηφιακού υλικού, το Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΟΠΑ" φιλοδοξεί να προσφέρει στην ακαδημαϊκή και ευρύτερη κοινότητα την έγκριτη επιστημονική και ερευνητική γνώση που παράγεται στο Πανεπιστήμιο, με γνώμονα τις κατευθυντήριες Ιδρυματικές Αξίες της Αριστείας, της Καινοτομίας, της Εξωστρέφειας και της Κοινωνικής Προσφοράς.
Περιήγηση
Πλοήγηση Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ανά Ημερομηνία έκδοσης
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 9234
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Το φυσικό αέριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28(Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 01-02-2016) Πριόβολος, Γεώργιος Ι.; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης; Βλάχου, ΑνδριάναΗ παρούσα διατριβή επιχειρεί να διερευνήσει την αγορά Φ.Α. και να αναδείξει δικές του αγοραίες τάσεις, σε συνάφεια με τις τάσεις που κυριαρχούν στην συνολική αγορά ενέργειας καθώς και στην Ευρωπαϊκή ενεργειακή και κλιματική πολιτική και το αφορούν. Αποτελεί μια μελέτη του κλάδου σε συνολικό επίπεδο.Τεκμήριο Alternative methods of portfolio management(01-02-2019) Lazopoulos, Ioannis; Athens University of Economics and Business, Department of International and European Economic Studies; Konstantinou, Panagiotis; Topaloglou NikolaosThe present dissertation intends to summarize and analyze some significant factors that affect the portfolio management and also, to simulate some common investing strategies. The theoretical part of this research is the interpretation of the concept of risk in portfolio management and the analytical presentation of the most important risk types such as market risk, credit risk, operational risk, and liquidity risk. Also, at the theoretical part of this dissertation, we examine the most important risk measurement models which are: Variance, Value-at-Risk (VaR), Conditional Value-at-Risk (CVaR) and Mean Absolute Deviation MAD). The final theme of the theoretical part is an extensive presentation of the strategies that are going to be simulated at the empirical part of this dissertation. More specifically, these strategies are the Equally Weighted Portfolio, Momentum, Contrarian, Equity Market-Neutral, and Risk-on/Risk-off.For the empirical part of this dissertation, we use twenty companies that are components of the Standard & Poor’s 500 (S&P 500) in order to construct a portfolio for every strategy that we mentioned above and to observe the range of its return for the period 31/01/2007 to 30/11/2018. Also, we will present comparison charts among those methods. Finally, this study provides conclusions for the results of the simulated strategies.Τεκμήριο Πρακτική άσκηση στην εταιρεία VODAFONE ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ. του Ομίλου VODAFONE(01-02-2019) Ξαγοράρη, Αναστασία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Μούρτος, Ιωάννης; Ζαχαριάδης, Εμμανουήλ; Λεκάκος, ΓεώργιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφει την πρακτική άσκηση στην εταιρεία τηλεπικοινωνιών Vodafone Παναφον Α.Ε.Ε.Τ. Παράλληλα, συνδυάζει τα κύρια επιστημονικά αντικείμενα συναφή με την Πρακτική Άσκηση, καθώς και επισκόπηση και ανάλυση της αντίστοιχης ακαδημαϊκής βιβλιογραφίας. Τέλος, περιλαμβάνει την γνώση, εμπειρίες και δεξιότητες που αποκτήθηκαν κατά τη φοίτηση στο πρόγραμμα σπουδών MSc στη Διοικητική Επιστήμη και Τεχνολογία και πώς αυτές βρήκαν πρακτική εφαρμογή στο χώρο της εργασίας.Τεκμήριο Μελέτη αναβάθμισης ενεργειακής απόδοσης: νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν(01-02-2023) Μεϊκόπουλος, Αλέξανδρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ταρνανίδου, Χριστίνα; Χάλκος, Γεώργιος; Παρούσος, ΛεωνίδαςΤο εισαγωγικό μέρος της διπλωματικής εργασίας, παρουσιάζονται οι αιτίες οι οποίες κατέστησαν την εξοικονόμηση ενέργειας και την αναβάθμιση της ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, επιτακτική ανάγκη. Η ενεργειακή κρίση, δεν αφήνει πλέον κανέναν αδιάφορο, και το διαρκώς αυξανόμενο ενεργειακό κόστος, στρέφει το ενδιαφέρον σε στρατηγικές μείωσης των αναγκών σε ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο κ.α. Στη συνέχεια, αποτυπώνονται σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, τα στοιχεία που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας σε κτήρια, και αναφέρονται οι στόχοι που έχουν τεθεί και αφορούν την αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης κτιρίων. Τα κτήρια συμβάλλουν σε ποσοστό περίπου 40% στις παγκόσμιες εκπομπές αέριων ρύπων και για τον λόγο αυτό, οι πολιτικές που τίθενται σε εφαρμογή, τα κίνητρα και η χρηματοδότηση έχουν ως κοινή στόχευση την ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων. Ανάμεσα στα κτήρια που χρήζουν αναβάθμισης της ενεργειακής τους απόδοσης, περιλαμβάνονται κατοικίες, ξενοδοχεία, σχολεία, δημόσια κτήρια, νοσοκομεία και γενικότερα κτήρια του τριτογενή τομέα. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, η μελέτη εξειδικεύεται στις ενεργειακές ανάγκες και τα περιθώρια βελτίωσης για το κτίριο που στεγάζει το ιδιωτικό Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν. Για τον λόγο αυτό, Ακολουθεί περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στο κτήριο που στεγάζει το Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το υπό μελέτη κτήριο. Προτείνονται διάφορα σενάρια επεμβάσεων, με την αναφορά του κόστους της κάθε επέμβασης, καθώς και της ενεργειακής εξοικονόμησης. Τέλος, γίνεται μια τεχνο-οικονομική μελέτη της επένδυσης εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος στο δώμα του κτηρίου και καταγράφονται και αξιολογούνται τα συμπεράσματα που προκύπτουν σε περίπτωση υλοποίησης της επένδυσης.Τεκμήριο Popularity and usage of statistical - data science software(01-02-2023) Κιρίλλοβ, Κωνσταντίνος; Kirillov, Konstantinos; Athens University of Economics and Business, Department of Statistics; Pedeli, Xanthi; Karlis, Dimitrios; Papastamoulis, PanagiotisΣτόχος αυτής της εργασίας είναι η συλλογή, η παρουσίαση και η ανάλυση της δημοτικότητας των στατιστικών εργαλείων που επιλέχθηκαν στα πλαίσια της έρευνας. Στην αρχή παρουσιάζεται η θεωρία που θα χρησιμοποιηθεί στα επόμενα κεφάλαια. Μετά από αυτό, ακολουθεί μια σύντομη συζήτηση για πώς συλλέχθηκαν τα δεδομένα. Αφού ολοκληρωθεί η συγκέντρωση των δεδομένων, ακολουθεί μια εκτενής ανάλυση του συνόλου δεδομένων και των μεταβλητών του. Στη συνέχεια γίνεται προσπάθεια ομαδοποίησης των συγκεντρωμένων παρατηρήσεις, χρησιμοποιώντας τεχνικές που στοχεύουν στη ομαδοποίηση για δυαδικά δεδομένα. Και τέλος, το σύνολο δεδομένων συλλέγεται ξανά μέσω μιας συτόματης διαδικασίας και τα νέα δεδομένα συγκρίνονται με τα παλιά.Τεκμήριο Επιχειρησιακές προβλέψεις ζήτησης: μελέτη περίπτωσης Ανατολή Μπαχαρικά Α.Β.Ε.Ε.(01-02-2023) Ματεντζόγλου, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Κορφιάτης, Νικόλαος; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Λεκάκος, ΓεώργιοςΤα τελευταία χρόνια μια συγκεκριμένη απάντηση εμφανίζεται όλο και πιο συχνά σε διαφορετικές θεμελιώδεις επιχειρησιακές ερωτήσεις. Πρόβλεψη ζήτησης. Πολλές επιχειρήσεις ανακαλύπτουν ότι οι απαρχαιωμένες διαδικασίες demand planning που ακολουθούν είναι πλέον ανεπαρκείς λόγω της σημερινής αστάθειας της αγοράς. Η χρήση της διαίσθησης για τον καθορισμό της μελλοντικής ζήτησης δεν είναι πλέον επαρκής καθώς οι τάσεις και η εποχικότητα διαστρεβλώνονται από τις ραγδαίες αλλαγές στο οικονομικό τοπίο. Κλαδικές μελέτες έχουν καταδείξει ότι, κατά μέσο όρο, οι οργανισμοί με ακριβέστερες προβλέψεις ζήτησης και αυξημένες ικανότητες demand planning δρέπουν μια ευρεία γκάμα από οφέλη. Αυτές οι επιχειρήσεις διατηρούν μικρότερο απόθεμα και βραχύτερους κύκλους πληρωμών (cash to cash cycle) ενώ παράλληλα επιτυγχάνουν υψηλότερα EPS, υψηλότερο ROA και βελτιωμένα περιθώρια κέρδους.Με βάση τα παραπάνω η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί, μέσω περιπτωσιολογικής μελέτης (case study), στην εφαρμογή state of the art demand forecasting στην μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση ΑΝΑΤΟΛΗ ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ Α.Β.Ε.Ε.. Η πρόβλεψη ζήτησης για χρονικό ορίζοντα 12 μηνών (Ιούλιος 2022 έως και Ιούνιος 2023) πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή του λογισμικού SAS Forecast Studio και αφορούσε 25 κωδικούς (SKUs) της εταιρείας Τα τρία κύρια μοντέλα ποσοτικής πρόβλεψης των οποίων έγινε εφαρμογή είναι η Εκθετική Εξομάλυνση, το ARIMA και το UCM. Το θεωρητικό υπόβαθρο των συγκεκριμένων, καθώς και άλλων μεθόδων πρόβλεψης, αναλύεται στο κεφάλαιο της βιβλιογραφικής επισκόπησης. Σχετικά με τα ιστορικά δεδομένα που «τροφοδότησαν» την διαδικασία της πρόβλεψης, αφορούν την ζήτηση 25 συγκεκριμένων κωδικών (SKUs) ανά μήνα για το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2018- Ιούνιος 2022.Εκτός του SAS Forecast Studio έγινε χρήση του SAS Visual Analytics και του SAS Enterprise Guide για την διαχείριση και την οπτικοποίηση των ιστορικών δεδομένων ζήτησης (54 μήνες).Τα αποτελέσματα του μοντέλου πρόβλεψης υπέδειξαν μια ανεπαίσθητη αναμενόμενη αύξηση στην ζήτηση στο σύνολο των 25 κωδικών συγκριτικά με το προηγούμενο αντίστοιχο δωδεκάμηνο η οποία οφείλεται στο business unit του Private Label. Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκε έλεγχος των χρονοσειρών ως προς την εποχικότητα με χρήση του μοντέλου Seasonal Unit Root Test το οποίο φανέρωσε την ύπαρξη seasonality σε 9 εκ των κωδικών της εταιρείας. Τέλος, στο τμήμα της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε ανάλυση σεναρίων προωθητικών ενεργειών, αξιολόγηση της προστιθέμενης αξίας πρόβλεψης (FVA) που προσφέρει το μοντέλο μας και συζητήθηκε η επίδραση μακροοικονομικών παραγόντων, όπως ο πληθωρισμός και τα αυξημένα επιτόκια δανεισμού, στην διαμόρφωση της προβλεπόμενης ζήτησης για την εταιρεία.Τεκμήριο Μελέτη της συμπεριφοράς κόστους μεταξύ διαφορετικών κλάδων της οικονομίας(01-02-2024) Δρόσου, Βάσια; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Αγοράκη, Μαρία–Ελένη; Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Ναούμ, Βασίλειος-ΧρήστοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την ασύμμετρη συμπεριφορά του κόστους γνωστή ως "Sticky cost theory" στον κλάδο των τροφίμων. Ο τομέας της Διοικητικής Λογιστικής εμπεριέχει τη θεωρία του sticky cost η οποία είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψιν από τα διοικητικά στελέχη τα οποία διαμορφώνουν τις αποφάσεις. Αντίθετα από την παραδοσιακή προσέγγιση όπου η μεταβολή του κόστους είναι συμμετρική ως προς τις μεταβολές των ποσοτήτων/πωλήσεων, εδώ φαίνεται ότι οι διοικητικές αποφάσεις είναι ικανές να επηρεάσουν τα κόστη προκαλώντας ασύμμετρη μεταβολή του κόστους σε σχέση με τις ποσότητες/πωλήσεις. Θα εξεταστεί η επιρροή εξόδων διοίκησης και διάθεσης, του κόστους πωληθέντων και των λειτουργικών εξόδων από τον σύνολο των εργαζομένων, τα συνολικά περιουσιακά στοιχεία και βεβαίως από το συνολικό όγκο πωλήσεων. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται βιβλιογραφική επισκόπηση καθώς και εμπειρική ανάλυση για την εξέταση ύπαρξης sticky cost στους κλάδους επεξεργασίας και εμπορίας τροφίμων στην Αμερική τα τελευταία 20 χρόνια. Το ερευνητικό μέρος αποτελείται από την ανάλυση με προσαρμοσμένο το μοντέλο Anderson. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ένα τμήμα της βιβλιογραφίας. Τα Λειτουργικά Έξοδα παρουσιάζουν anti-stickiness συμπεριφορά στον κλάδο των τροφίμων.Τεκμήριο Forecasting economic series using data reduction methods(01-03-2020) Μαργκάς, Κωνσταντίνος; Margkas, Konstantinos; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Διοικητόπουλος, Ευάγγελος; Τζαβαλής, Ηλίας; Δενδραμής, ΙωάννηςΣτην διπλωματική πραγματοποιούνται μακροοικονομικές προβλέψεις με χρήση μεθόδων machine learning που ειδικεύονται στην μείωση διαστάσεων. οι μέθοδοί που χρησιμοποιούνται ειναι Partial Least Squares(PLS) ΚΑΙ Principal Component Alanysis (PCA).Τεκμήριο Επιπτώσεις και προκλήσεις της εφαρμογής RPA σε οργανισμούς υπηρεσιών(01-03-2020) Πολάκης, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει τις επιπτώσεις και τις προκλήσεις της εφαρμογής της τεχνολογίας Robotic Process Automation (RPA) στους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών. Οι επιπτώσεις αφορούν τόσο την οικονομική αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων όσο και επιπτώσεις στο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι σύνηθες οι οργανισμοί αυτοί να έχουν διαδικασίες οι οποίες είναι κατακερματισμένες μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και απαιτούν από τους εργαζόμενους να αφιερώνουν σημαντικό μέρος του χρόνου τους για να εκτελεστούν. Οι διαδικασίες αυτές είναι κοπιαστικές και επαναλαμβανόμενες ενώ είναι ευπαθής σε λάθη. Το RPA αποτελεί μια σχετικά νέα τεχνολογία που έχει σαν στόχο να μιμηθεί τις κινήσεις των εργαζόμενων στα διάφορα συστήματα και να εκτελέσει τις αντίστοιχες διαδικασίες με μερική ή ακόμα και χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, απελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο πόρους και μειώνοντας τα λάθη. Αρχικά παρουσιάζεται το RPA και ο τρόπος λειτουργίας του. Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τους σημαντικότερους vendors της αγοράς, τις λύσεις που προτείνουν καθώς και μια αξιολόγησή τους. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις ποιοτικές επιπτώσεις στους οργανισμούς και στο ανθρώπινο δυναμικό. Στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει η εφαρμογή του RPA και μια ανάλυση κόστους οφέλους. Στο 5ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τα δεδομένα που προέκυψαν από την μελέτη έργων που έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα. Στο τελευταίο κεφάλαιο εξάγουμε τα συμπεράσματά που προέκυψαν και τα σημεία κλειδιά για την επιτυχή υλοποίηση τέτοιων λύσεων.Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι προέρχονται κυρίως από μελέτες περιπτώσεων υλοποιήσεων τόσο στον Ελληνικό χώρο όσο και διεθνώς. Οι σημαντικότερες πηγές των στοιχείων είναι συμβουλευτικές εταιρίες οι οποίες έχουν αναλάβει την υλοποίηση τέτοιων έργων όσο και οι οργανισμοί οι οποίοι ενσωμάτωσαν αυτή τη τεχνολογία στις διαδικασίες τους.Τεκμήριο Σύγχρονες μέθοδοι της επιχειρησιακής έρευνας και εφαρμογές τους στις εξαγορές και συγχωνεύσεις(01-03-2022) Αναγνωστόπουλος, Λουκάς-Παρασκευάς; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών; Παγκράτης, Σπυρίδων; Σιουγλέ, Γεωργία; Λιάπης, ΚωνσταντίνοςΕίναι ευρέως γνωστό ότι τα Μαθηματικά και τα Οικονομικά συνδέονται στενά. Υπό αυτό το πρίσμα προσπαθήσαμε να συνδέσουμε την Επιχειρησιακή Έρευνα, που είναι ένα πεδίο των Μαθηματικών που χρησιμοποιείται σε μεγάλη κλίμακα σε όλες τις επιστήμες και τις Συγχωνεύσεις και Εξαγορές, που είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της Επιχειρηματικής Ανάλυσης. Σε αυτή την εργασία προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά πώς χρησιμοποιείται η Επιχειρησιακή Έρευνα για την αξιολόγηση των όρων ανταλλαγής μεταξύ δύο εταιρειών που συγχωνεύονται. Χρησιμοποιήσαμε ανάλυση ευαισθησίας για να αναζητήσουμε ποιες οικονομικές μεταβλητές επηρεάζουν τους Όρους Ανταλλαγής και την αξία του premium/discount. Επίσης, χρησιμοποιήσαμε την προσομοίωση Monte Carlo για να αξιολογήσουμε πώς οι αλλαγές σε οικονομικές μεταβλητές επηρεάζουν τους Όρους Ανταλλαγής. Στην τελευταία ενότητα της εργασίας, προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε πώς χρησιμοποιείται ο Τετραγωνικός Προγραμματισμός για τη μεγιστοποίηση των κερδών της Μητρικής Εταιρείας, που προκύπτουν από την ανακατεύθυνση μετοχών και τον έλεγχο ενός ομίλου εταιρειών. Προσπαθήσαμε επίσης να ελαχιστοποιήσουμε τον αποτελεσματικό έλεγχο της μητρικής εταιρείας στις θυγατρικές. Τελευταία χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα evolver για να βρούμε τα μέγιστα κέρδη και τον ελάχιστο αποτελεσματικό έλεγχο και τη βέλτιστη δομή του ομίλου της εταιρείας. Ολοκληρώνοντας η παρούσα εργασία εστιάζει στην παρουσίαση εφαρμογών της Επιχειρησιακής Έρευνας στον τομέα των Συγχωνεύσεων και Εξαγορών.Τεκμήριο Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας(01-03-2022) Αλεξανδράκη, Ξένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία καλείται να διερευνήσει την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας, μέσω της μελέτης της συμπεριφοράς του καταναλωτή και του μάρκετινγκ.Το πρώτο κεφάλαιο είναι η «Εισαγωγή», στην οποία αναφέρονται συνοπτικά σε τρεις ενότητες, το αντικείμενο και η συνεισφορά της παρούσας έρευνας, οι ερευνητικοί στόχοι και ο τρόπος με τον οποίο δομείται η εργασία.Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της καταναλωτικής συμπεριφοράς, οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωσή της μέσω της επιρροής που της ασκούν, βασικές θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με αυτή, τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας. Επιπλέον, παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο ο καταναλωτής επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια, γίνεται σύντομη αναφορά στα κυριότερα από αυτά. Στο τέλος του κεφαλαίου, παρατίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η ποσοτική έρευνα.Στο τρίτο κεφάλαιο, αναπτύσσεται η «Μεθοδολογία» της διεξαχθείσας ποσοτικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται παρουσίαση της μεθόδου συλλογής των δεδομένων και περιγραφή του ερευνητικού εργαλείου που δημιουργήθηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Επίσης, παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το δείγμα και την τεχνική δειγματοληψίας και τέλος, παρουσιάζονται οι μέθοδοι ανάλυσης των δεδομένων και εξαγωγής των αποτελεσμάτων της έρευνας.Στο τέταρτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν έπειτα από την στατιστική ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της Περιγραφικής και Επαγωγικής ανάλυσης.Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας, παρατίθενται τα συμπεράσματα της ποσοτικής έρευνας, οι περιορισμοί αυτής και οι προτάσεις για μια πιθανή μελλοντική έρευνα πάνω στο αντικείμενο από άλλους ερευνητές.Η εργασία ολοκληρώνεται με την προσάρτηση σε αυτή, ως Παράρτημα, του ερωτηματολογίου που χρησιμοποιήθηκε και με την βιβλιογραφική αναφορά.Τεκμήριο Determinants of bank profitability after the global financial crisis: the case of Greece(01-03-2023) Θεοδωρίδου, Ελισάβετ; Theodoridou, Elisavet; Athens University of Economics and Business, Department of International and European Economic Studies; Topaloglou, Nikolaos; Tzavalis, Elias; Pagratis, SpyrosΟ σκοπός αυτής της διατριβής είναι να εξετάσει την κερδοφορία των Ευρωπαϊκών τραπεζών. Έγινε ανασκόπηση σε εμπειρικές μελέτες σχετικά με παράγοντες που επηρεάζουν την κερδοφορία των τραπεζών και τη σχέση μεταξύ της κερδοφορίας των τραπεζών και των χαμηλών επιτοκίων.Στη συνέχεια, αναφέρεται το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Ελληνικό τραπεζικό σύστημα τα τελευταία χρόνια, τα υψηλά επίπεδα μη εξυπηρετούμενων δανείων. Η απότομη μείωση των δανείων αυτών άρχισε μετά την προσχώρηση των τραπεζών στο Ελληνικό σχέδιο εξυγίανσης περιουσιακών στοιχειών «Ηρακλής».Τέλος, πραγματοποιήθηκε ανάλυση για να παρατηρηθεί και να σχολιασθεί η εξέλιξη των τεσσάρων μεγάλων τραπεζών στην Ελλάδα (Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Τράπεζα Πειραιώς και Eurobank). Συγκεκριμένα, με σημαντικούς δείκτες ως σημείο αναφοράς, όπως κερδοφορίας, χρηματοοικονομικής μόχλευσης, ποιότητας περιουσιακών στοιχείων και ρευστότητας, παράγουμε ορισμένα συμπεράσματα.Τεκμήριο Βιωσιμότητα και ανάπτυξη επιχειρήσεων εστίασης franchise υπό τη παρούσα οικονομική συγκυρία(01-03-2023) Ζάχου, Τζένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΣτην Ελλάδα ο κλάδος της εστίασης αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα τομέα που αποφέρει ετησίως αρκετά έσοδα στο κράτος. Ωστόσο, η οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εστίασης (μικρών και μεγάλων) καθώς και η μετέπειτα ανάπτυξή τους κρίνεται αναγκαία ώστε να διατηρηθεί ο κλάδος σε υψηλά επίπεδα επιβίωσης. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται αρχικά η στρατηγική που πρέπει να λαμβάνεται από τις επιχειρήσεις του κλάδου, ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα που πρέπει να μελετώνται για τη βιωσιμότητα και τέλος εξετάζεται εάν η στρατηγική ανάπτυξης μέσω Franchise (δικαιόχρησης) αποτελεί την αποτελεσματικότερη μέθοδο ώστε να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης επισιτισμού. Θα εξεταστεί τόσο από την πλευρά του Franchisee (δικαιοπάροχος) κατά πόσο συμφέρουσα είναι η επιλογή ανάπτυξης σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό αλλά και από την πλευρά του Franchisor (δικαιοδόχος) η επιλογή ανάπτυξης μέσω συστήματος δικαιόχρησης. Ο θεσμός του Franchise έχει αναπτυχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια , ειδικότερα στον κλάδο της εστίασης αλλά και σε κλάδους όπως η λιανική και το εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι παρουσιάζει προβλήματα στην εφαρμογή του ειδικότερα όσον αφορά τις σχέσεις των δύο μερών (Franchisor-Franchisee), αποτελεί ένα δομημένο επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης. Για την ανάλυση στρατηγικών αποφάσεων και οικονομικών μεγεθών θα μελετηθεί και αναλυθεί η Αμερικανική εταιρεία casual dining T.G.I Friday’s με παρουσία 25 ετών στην Eλλάδα ως master Franchisee. Στα πλαίσια άντλησης πληροφοριών πραγματοποιήθηκε συνέντευξη με ερωτήσεις ανοικτού τύπου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.Τεκμήριο The role of empathy in negotiation(01-03-2023) Παπουτσόγλου, Ιωάννα; Papoutsoglou, Ioanna; Athens University of Economics and Business, Department of International European Economic Studies; Kalyvitis, Sarantis; Pechlivanos, Lambros; Kokkinaki, FloraΣε αυτή τη διατριβή, ο ερευνητής εξετάζει διεξοδικά μέσω μιας βιβλιογραφικής ανασκόπησης τον ρόλο της ενσυναίσθησης στη διαπραγμάτευση. Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο, έχει γίνει μια εισαγωγή στους όρους της ενσυναίσθησης και της διαπραγμάτευσης, καθώς και στον ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης στη διαπραγμάτευση. Στο δεύτερο κεφάλαιο, ο ερευνητής εξετάζει τη σχέση συναισθηματικής νοημοσύνης και της διαπραγμάτευσης σύμφωνα με προηγούμενες έρευνες. Το τρίτο κεφάλαιο αυτής της διατριβής εξετάζει τον ρόλο της ενσυναίσθησης στη διαπραγμάτευση, με επίκεντρο τον άνθρωπο, που επικεντρώνεται σε μεμονωμένα χαρακτηριστικά της διαπραγμάτευσης, τη συμπόνια, το IRI καθώς και την πολυδιάστατη συμβατότητα στη διαπραγμάτευση.Στο τέταρτο κεφάλαιο, ο ερευνητής αντιμετωπίζει το θέμα της στρατηγικής ρύθμισης της ενσυναίσθησης και, στο πέμπτο κεφάλαιο, ο ερευνητής επικεντρώνεται στο δίλημμα αν η ενσυναίσθηση αποτελεί στρατηγική επιταγή. Στο τελευταίο κεφάλαιο, ο ερευνητής κάνει ορισμένες τελικές παρατηρήσεις που είναι σημαντικές για την καλύτερη κατανόηση του ρόλου της ενσυναίσθησης στη διαπραγμάτευση.Τεκμήριο Παραδοσιακά και εναλλακτικά μοντέλα προσέλκυσης εργαζομένων στον κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας(01-03-2023) Βουκελάτος, Παναγιώτης; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΟι έννοιες όπως η «ψηφιοποίηση» και ο «ψηφιακός μετασχηματισμός» συγκαταλέγονται επί του παρόντος στις πιο προβεβλημένες έννοιες, σε επίπεδο επιστημονικής βιβλιογραφίας. Πολλοί συγγραφείς, έχουν αναφέρει ότι στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι απαραίτητο για τους οργανισμούς να ανακαλύψουν στρατηγικές, μεθόδους και τεχνικές για να είναι πιο αποδοτικές και αποτελεσματικές στις διαδικασίες αξιοποίησης των πόρων τους, ώστε να βελτιώσουν τη συνολική ανταγωνιστικότητά τους και την απόδοσή τους. Η ανάπτυξη νέων ψηφιακών τεχνολογιών έχει δημιουργήσει μια νέα μορφή πρόσληψης (e-recruitment) που συνεπάγεται προοδευτικές και σημαντικές αλλαγές με σε σχέση με τις διαδικασίες της παραδοσιακής πρόσληψης. Οι ερευνητικοί στόχοι της παρούσας εργασίας ήταν η αναγνώριση των αναγκών του κλάδου της ναυτιλίας σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, η κατανόηση των δυσκολιών σε επίπεδο προσέλκυσης, η κριτική σύγκριση των παραδοσιακών και ψηφιακών μεθόδων προσέλκυσης και η παροχή χρήσιμων και εναλλακτικών προτάσεων. Για το σκοπό αυτό υιοθετήθηκε η ποιοτική μέθοδος που δίνει δυνατότητες εμβάθυνσης και κατανόησης συγκεκριμένων πλαισίων αναφοράς.Τεκμήριο Δράσεις ΕΚΕ, ως πυλώνας εταιρικής στρατηγικής διακυβέρνησης, για βιώσιμη ανάπτυξη(01-03-2024) Βλάχου, Ελίνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Δεληγιάννη, Ιωάννα; Παπαλεξανδρής, Αλέξανδρος; Σαλαβού, ΕλένηΟι έννοιες της εταιρικής διακυβέρνησης, της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της βιώσιμης ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις τη σύγχρονη εποχή είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Η εταιρική διακυβέρνηση σχετίζεται με τους τρόπους που πραγματοποιείται η χρηματοδότηση ώστε οι επενδυτές να διαθέτουν τα κατάλληλα κεφάλαια, εξασφαλίζοντας μία ανταποδοτική αμοιβή από τις επενδύσεις. Οι επιχειρήσεις για να προσελκύουν επενδυτές και πελάτες πρέπει να ακολουθούν κανόνες και να παρουσιάζουν διαφάνεια ως προς την οικονομική τους διαχείριση. Από την άλλη η Εταιρική διακυβέρνηση είναι μία έννοια η οποία αφενός υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να διατηρούν ισορροπημένη τη σχέση κέρδους και υγιούς ανάπτυξης με υπεύθυνη στάση προς τα ενδιαφερόμενα μέρη. Οι κύριοι στόχοι της βιώσιμης ανάπτυξης εδράζονται στο τρίπτυχο ισόρροπης ανάπτυξης των αξόνων οικονομία-κοινωνία-περιβάλλον με τελικό σκοπό την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου.Για τον λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητο να αναλυθεί πως αυτές σχετίζονται μεταξύ τους, ιδιαίτερα στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάλυση των δράσεων ΕΚΕ με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη, ως τμήμα της εταιρικής στρατηγικής διακυβέρνησης των επιχειρήσεων, και ο τρόπος που βρίσκουν εφαρμογή στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον.Τα συμπεράσματα από την ανάλυση είναι ιδιαίτερα σημαντικά. H εταιρική διακυβέρνηση συνδυάζεται με την εταιρική κοινωνική ευθύνη και σχετίζεται με ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ιδιαίτερα με τις δράσεις ΕΚΕ που αφορούν το περιβάλλον και την βιώσιμη ανάπτυξη. Παρά όμως την ανάπτυξη του αντίστοιχου νομοθετικού πλαισίου στην Ελλάδα, παρατηρείται ότι αντίστοιχες δράσεις υλοποιούνται κατά κύριο λόγο από μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ οι μικρομεσαίες που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά την εθνικής οικονομίας, απουσιάζουν από την εφαρμογή τέτοιων πολιτικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υστερεί η χώρα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και να απαιτείται σημαντικά βήματα να γίνουν στο πεδίο αυτό στο άμεσο μέλλον, ώστε να επιτευχθούν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα ισόρροπης ανάπτυξης οικονομίας-κοινωνίας-περιβάλλοντος.Τεκμήριο Effects of oil prices on fundamental macroeconomic variables: an empirical investigation(01-03-2024) Βιτωράτου, Αγγελική; Vitoratou, Angeliki; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Antoniou, Fabio; Pagratis, Spyros; Dendramis, YiannisΗ συγκεκριμένη εργασία ερευνά τις διακυμάνσεις των τιμών του πετρελαίου στις θεμελιώδεις μακροοικονομικές μεταβλητές. Οι παράγοντες που τέθηκαν σε επεξεργασία έχουν βασιστεί στο άρθρο A.Cologni and M.Manera (2008) και αφορούν τα επιτόκια, τον πληθωρισμό, τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, τη ζήτηση του χρήματος και το πραγματικό ΑΕΠ. Η διαδικασία διεξάγεται με δεδομένα τριμηνιαίας συχνότητας από τον Ιανουάριο, 01 1990 έως τον Ιανουάριο, 01, 2023. Να προστεθεί ότι η περίοδος που μελετάται περιλαμβάνει αρκετές κρίσεις με πιο πρόσφατες τη πανδημία του COVID-19 και το πόλεμο Ρωσίας Ουκρανίας, οι οποίες έχουν προκαλέσει διαταραχές στην οικονομική δραστηριότητα. Τα δεδομένα αντλήθηκαν από τη Federal Reserve Bank(Fed) και από το International Monetary Fund(IMF) για Ευρώπη (19 χώρες) και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Αρχικά, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος Vector Autoregressive Model(VARs) για τη μελέτη της επίδρασης της χρονοσειράς του πετρελαίου στη χρονοσειρά της κάθε μεταβλητής. Έπειτα, για τον εντοπισμό και τη διόρθωση διακυμάνσεων και ετεροσκεδαστικότητας αξιοποιήθηκαν οι μέθοδοι ARCH και GARCH οι οποίες λειτουργούν συνδυαστικά. Ακολουθεί η μέθοδος VECM, η οποία είναι μια ειδική περίπτωση των VAR μοντέλων. Η χρήση της στην εργασία αποσκοπεί στην αλληλεπίδραση των τιμών του πετρελαίου με κάθε μία από τις μακροοικονομικές μεταβλητές. Πράγματι, διαπιστώθηκε ότι ο συντελεστής που επηρεάζεται περισσότερο και έντονα από τις διακυμάνσεις των τιμών του πετρελαίου είναι η συσσώρευση χρήματος σε Ευρώπη και Αμερική. Αυτό το αποτέλεσμα είναι καθοριστικό καθώς συγκλίνει με το άρθρο A.Cologni and M.Manera (2008), στο γεγονός ότι η ζήτηση χρήματος έχει άμεση σύνδεση με την οικονομική δραστηριότητα. Καταλήγουμε επομένως στο συμπέρασμα ότι οι δύο παράγοντες είναι εξαρτημένοι ακολουθώντας τη κλασσική θεωρία του χρήματος. Τέλος, διεξάχθηκαν γραφήματα μακροχρόνιων προβλέψεων τόσο για τις θεμελιώδεις μεταβλητές όσο και για τα κατάλοιπά τους. Στη πρώτη περίπτωση οι προβλέψεις φανερώνουν ότι οι διακυμάνσεις των τιμών του «μαύρου χρυσού» θα εξακολουθήσουν να επηρεάζουν τις μεταβλητές, ενώ στη δεύτερη περίπτωση τα κατάλοιπα θα είναι κανονικά προσαρμοσμένα αλλά θα υπάρχουν περισσότερες αυτοσυσχετίσεις.Τεκμήριο Διερεύνηση μεθόδων εκτίμησης κόστους και αναγνώρισης σημαντικότερων παραγόντων υπέρβασης κόστους έργων βιομηχανικού τομέα(01-03-2024) Συμεωνίδης, Χαράλαμπος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Kωνσταντίνος; Σιώμκος, Γεώργιος; Κηρυττόπουλος, ΚωνσταντίνοςΚόστος, χρόνος και ποιότητα ή αλλιώς o τριπλός περιορισμός των έργων (triple constraint) αποτελεί βασική έννοια στο χώρο της διεύθυνσης έργων και περιγράφει τις κύριες παραμέτρους που πρέπει να ικανοποιούνται για την επιτυχή ολοκλήρωση ενός έργου. Η διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην περιγραφή των μεθόδων για την εκτίμηση του κόστους και του προϋπολογισμού αλλά και στην ανάδειξη των προκλήσεων που τίθενται κατά τη διάρκεια των έργων του βιομηχανικού και κατασκευαστικού τομέα. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η ανάδειξη των παραγόντων οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν σε υπερβάσεις κόστους σε σχέση με το προϋπολογισμένο κόστος και τρόπους για τον περιορισμό και την αντιμετώπισή τους.Τεκμήριο Investment evaluation and assessment in energy transition projects and financial statement analysis in London Stock Exchange (LSE) listed energy companies(01-03-2024) Μιχαλάκης, Λουκάς; Michalakis, Loukas; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Karatzimas, Sotirios; Papadaki, Afroditi; Doukakis, LeonidasΗ μεταπτυχιακή διπλωματική με τίτλο "Αξιολόγηση επενδύσεων σε έργα ενεργειακής μετάβασης και ανάλυση οικονομικών καταστάσεων εισηγμένων εταιριών του ενεργειακού τομέα στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου (LSE)" επιχειρεί μια πολυδιάστατη έρευνα του τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από οικονομική, τεχνική και ενεργειακής αγοράς οπτική. Ξεκινά με μια εξέταση της παγκόσμιας αγοράς ενέργειας, επισημαίνοντας τη μετάβαση προς την ανανεώσιμη ενέργεια, που κινείται από στόχους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και αλλαγές στα ρυθμιστικά πλαίσια, και στη συνέχεια ειδικεύεται στην επισκόπηση της Ελλάδας. Αυτό το κεφάλαιο προετοιμάζει το έδαφος για την κατανόηση των πολυπλοκοτήτων και της δυναμικής της αγοράς ενέργειας, περιλαμβανομένων των προκλήσεων και των ευκαιριών που παρουσιάζουν οι τεχνολογίες ΑΠΕ.Τα επόμενα κεφάλαια εμβαθύνουν στην οικονομική βιωσιμότητα των ΑΠΕ, όπως η ηλιακή, η αιολική και η βιομάζα, χρησιμοποιώντας αυστηρές τεχνικές οικονομικής ανάλυσης για την αξιολόγηση της κερδοφορίας και της βιωσιμότητάς τους. Μέσω του υπολογισμού βασικών δεικτών όπως ο Εσωτερικός Βαθμός Απόδοσης (IRR), ο Λόγος Κάλυψης Υπηρεσίας Χρέους (DSCR) και η Καθαρή Παρούσα Αξία (NPV), η διπλωματική παρέχει μια αναλυτική αξιολόγηση αυτών των τεχνολογιών σε επίπεδο κέρδους και ζημιών. Αυτή η ανάλυση όχι μόνο τονίζει τη δυνατότητα για κερδοφόρα επένδυση στις ΑΠΕ αλλά επίσης τη σημασία της αξιολόγησης και άλλων σημείων όπως τα διάφορα ρίσκα.Παράλληλα, η διπλωματική παρουσιάζει μια λεπτομερή εξέταση των Κύριων Δεικτών Απόδοσης (KPIs) για εταιρείες του ενεργειακού τομέα που είναι εισηγμένες στο LSE.Αυτό το μέρος αξιολογεί την οικονομική υγεία και τη λειτουργική απόδοση αυτών των εταιρειών, εντοπίζοντας τάσεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις αποφάσεις επένδυσης. Η ανάλυση σε KPI λειτουργεί ως ένα κρίσιμο εργαλείο για τους επενδυτές και τους ενδιαφερόμενους φορείς να μελετήσουν τις πολυπλοκότητες της αγοράς ενέργειας, ειδικά στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης.Συμπερασματικά, η διπλωματική γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της θεωρητικής γνώσης και των πρακτικών σκέψεων επένδυσης στον τομέα των ΑΠΕ. Δεν αξιολογεί μόνο την οικονομική ελκυστικότητα των έργων ανανεώσιμης ενέργειας αλλά παρέχει επίσης ένα στρατηγικό πλαίσιο για την ανάλυση της απόδοσης των ενεργειακών εταιρειών σε μια μεταβαλλόμενη αγορά.Τεκμήριο Μελέτη εικόνας μάρκας LEGO®(01-03-2024) Μιχαήλ, Νικόλαος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Μπάλτας, Γεώργιος; Παινέσης, Γρηγόριος; Σταθακόπουλος, ΒλάσιοςΗ εποχή μας χαρακτηρίζεται από γρήγορους και έντονους ρυθμούς το οποίο έχει σαν συνέπεια πολλές καταναλωτικές αποφάσεις να παίρνονται χωρίς να τους δίνεται η απαραίτητη ενδεχομένως προσοχή που τους αρμόζει. Μία τέτοια απόφαση είναι και η αγορά παιχνιδιού. Η LEGO® είναι μία εταιρεία η οποία εν μέσω κρίσης έχει καταφέρει να έχει αξιοθαύμαστη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια που σημαίνει ότι ο κόσμος την προτιμά παρότι τα προϊόντα της κατά κανόνα δεν απευθύνονται σε μικρομεσαία νοικοκυριά. Αυτό σημαίνει ότι στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο καλείται να ανταπεξέλθει το έχει καταφέρει με αξιοθαύμαστο τρόπο και πλέον είναι ηγέτης σε αυτό. Στην παρούσα διπλωματική εργασία αυτό το οποίο μελετάμε είναι η εικόνα της μάρκας LEGO®. Μία εικόνα η οποία είναι τόσο δυνατή που δείχνει να διαφοροποιείται πια από τους ανταγωνιστές της. Σκοπός της έρευνας μας είναι να ανακαλύψουμε ορισμένες πτυχές που επηρεάζουν την εικόνα της εταιρίας LEGO® ώστε να αποκρυπτογραφήσουμε τί είναι αυτό το οποίο κοιτούν τελικά οι καταναλωτές και τους κερδίζει η συγκεκριμένη μάρκα. Προκειμένου να συμβεί αυτό δημιουργήθηκε ένα θεωρητικό μοντέλο βασισμένο στη βιβλιογραφία. Το μοντέλο αυτό έχει παράγοντες που επηρεάζουν την εικόνα της μάρκας της LEGO® αλλά και συνέπειες που προκύπτουν από αυτή. Πιο συγκεκριμένα θα δούμε ότι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την εικόνα της μάρκας είναι η αναγνωρισιμότητα, η ποιότητα, η νοσταλγία, η προσωπικότητα ενώ αναφορικά με τις συνέπειες είναι η πιστότητα και η από στόμα σε στόμα επικοινωνία μεταξύ των καταναλωτών. Κατόπιν μελέτης της βιβλιογραφίας δημιουργήθηκαν οι ερευνητικές υποθέσεις και παρατηρήσαμε αν αυτές επιβεβαιώνονται ή όχι. Αυτό το είδαμε μέσω ποσοτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα ήταν μη πιθανότητας και ευκολίας ενώ οι ερωτώμενοι ήταν βασικό προκειμένου να το απαντήσουν να έχουν αγοράσει έστω και μία φορά προϊόν LEGO®. Η μελέτη ολοκληρώθηκε με τις απαντήσεις 196 ατόμων ενώ όλες οι ερωτήσεις ήταν υποχρεωτικές προς απάντηση. Αμέσως μετά τη συλλογή των απαντήσεων πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση μέσω του προγράμματος SPSS. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε factor analysis για να δούμε την εγκυρότητα του δείγματος. Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε έλεγχος αξιοπιστίας μέσω του Cronbach Alpha. Η μέτρηση της επιρροής των συνεπειών της εικόνας της μάρκας LEGO® μετρήθηκε με τη χρησιμοποίηση της πολυμεταβλητής ανάλυσης πολλαπλής παλινδρόμησης. Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα παρακάτω: • Η αντιλαμβανόμενη ποιότητα καθώς και η προσωπικότητα της μάρκας LEGO® επηρεάζουν την εικόνα της συγκεκριμένης εταιρίας. • Η νοσταλγία για τη μάρκα LEGO® καθώς και η αναγνωρισιμότητα της μάρκας LEGO® δεν επηρεάζουν την εικόνα της συγκεκριμένης εταιρίας • Η εικόνα της μάρκας LEGO® δείχνει ότι έχει θετική συσχέτιση τόσο με την πιστότητα των καταναλωτών στην συγκεκριμένη μάρκα όσο και στην από στόμα σε στόμα επικοινωνία μεταξύ των καταναλωτών. Αν η εταιρία θέλει να διατηρήσει τα κεκτημένα και να αυξήσει ακόμα περισσότερο το μερίδιό της θα μπορούσε να προβεί στις παρακάτω κινήσεις: • Συνεχής προσπάθεια ανάδειξης της υψηλής ποιότητας των προϊόντων της καθώς επίσης και επικοινωνία σταθερής εταιρικής εικόνας προς τα έξω • Επιπλέον επικοινωνία των αξιών της, της ιστορίας της και της ηγετικής της θέσης στο χώρο του παιχνιδιού • Ενίσχυση της εμπιστοσύνης που της δείχνει το καταναλωτικό κοινό. • Βέλτιστη διαχείριση κρίσεων, όπως για παράδειγμα ελαττωματικό προϊόν που ενδέχεται να προκύψει, ώστε να διατηρηθεί η ήδη καλή φήμη της εταιρίας σε αυτό το επίπεδο. • Να επιτύχει ακόμη περισσότερες στρατηγικές συνεργασίες με άλλες εταιρίες κολοσσούς.