Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/21
Η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων περιλαμβάνει τα Τμήματα: - Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων - Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας - Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής - Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.
Περιήγηση
Πλοήγηση Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων ανά Ημερομηνία έκδοσης
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 4150
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Πρακτική άσκηση στην εταιρεία VODAFONE ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ. του Ομίλου VODAFONE(01-02-2019) Ξαγοράρη, Αναστασία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Μούρτος, Ιωάννης; Ζαχαριάδης, Εμμανουήλ; Λεκάκος, ΓεώργιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφει την πρακτική άσκηση στην εταιρεία τηλεπικοινωνιών Vodafone Παναφον Α.Ε.Ε.Τ. Παράλληλα, συνδυάζει τα κύρια επιστημονικά αντικείμενα συναφή με την Πρακτική Άσκηση, καθώς και επισκόπηση και ανάλυση της αντίστοιχης ακαδημαϊκής βιβλιογραφίας. Τέλος, περιλαμβάνει την γνώση, εμπειρίες και δεξιότητες που αποκτήθηκαν κατά τη φοίτηση στο πρόγραμμα σπουδών MSc στη Διοικητική Επιστήμη και Τεχνολογία και πώς αυτές βρήκαν πρακτική εφαρμογή στο χώρο της εργασίας.Τεκμήριο Μελέτη αναβάθμισης ενεργειακής απόδοσης: νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν(01-02-2023) Μεϊκόπουλος, Αλέξανδρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ταρνανίδου, Χριστίνα; Χάλκος, Γεώργιος; Παρούσος, ΛεωνίδαςΤο εισαγωγικό μέρος της διπλωματικής εργασίας, παρουσιάζονται οι αιτίες οι οποίες κατέστησαν την εξοικονόμηση ενέργειας και την αναβάθμιση της ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, επιτακτική ανάγκη. Η ενεργειακή κρίση, δεν αφήνει πλέον κανέναν αδιάφορο, και το διαρκώς αυξανόμενο ενεργειακό κόστος, στρέφει το ενδιαφέρον σε στρατηγικές μείωσης των αναγκών σε ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο κ.α. Στη συνέχεια, αποτυπώνονται σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, τα στοιχεία που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας σε κτήρια, και αναφέρονται οι στόχοι που έχουν τεθεί και αφορούν την αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης κτιρίων. Τα κτήρια συμβάλλουν σε ποσοστό περίπου 40% στις παγκόσμιες εκπομπές αέριων ρύπων και για τον λόγο αυτό, οι πολιτικές που τίθενται σε εφαρμογή, τα κίνητρα και η χρηματοδότηση έχουν ως κοινή στόχευση την ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων. Ανάμεσα στα κτήρια που χρήζουν αναβάθμισης της ενεργειακής τους απόδοσης, περιλαμβάνονται κατοικίες, ξενοδοχεία, σχολεία, δημόσια κτήρια, νοσοκομεία και γενικότερα κτήρια του τριτογενή τομέα. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, η μελέτη εξειδικεύεται στις ενεργειακές ανάγκες και τα περιθώρια βελτίωσης για το κτίριο που στεγάζει το ιδιωτικό Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν. Για τον λόγο αυτό, Ακολουθεί περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στο κτήριο που στεγάζει το Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το υπό μελέτη κτήριο. Προτείνονται διάφορα σενάρια επεμβάσεων, με την αναφορά του κόστους της κάθε επέμβασης, καθώς και της ενεργειακής εξοικονόμησης. Τέλος, γίνεται μια τεχνο-οικονομική μελέτη της επένδυσης εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος στο δώμα του κτηρίου και καταγράφονται και αξιολογούνται τα συμπεράσματα που προκύπτουν σε περίπτωση υλοποίησης της επένδυσης.Τεκμήριο Επιχειρησιακές προβλέψεις ζήτησης: μελέτη περίπτωσης Ανατολή Μπαχαρικά Α.Β.Ε.Ε.(01-02-2023) Ματεντζόγλου, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Κορφιάτης, Νικόλαος; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Λεκάκος, ΓεώργιοςΤα τελευταία χρόνια μια συγκεκριμένη απάντηση εμφανίζεται όλο και πιο συχνά σε διαφορετικές θεμελιώδεις επιχειρησιακές ερωτήσεις. Πρόβλεψη ζήτησης. Πολλές επιχειρήσεις ανακαλύπτουν ότι οι απαρχαιωμένες διαδικασίες demand planning που ακολουθούν είναι πλέον ανεπαρκείς λόγω της σημερινής αστάθειας της αγοράς. Η χρήση της διαίσθησης για τον καθορισμό της μελλοντικής ζήτησης δεν είναι πλέον επαρκής καθώς οι τάσεις και η εποχικότητα διαστρεβλώνονται από τις ραγδαίες αλλαγές στο οικονομικό τοπίο. Κλαδικές μελέτες έχουν καταδείξει ότι, κατά μέσο όρο, οι οργανισμοί με ακριβέστερες προβλέψεις ζήτησης και αυξημένες ικανότητες demand planning δρέπουν μια ευρεία γκάμα από οφέλη. Αυτές οι επιχειρήσεις διατηρούν μικρότερο απόθεμα και βραχύτερους κύκλους πληρωμών (cash to cash cycle) ενώ παράλληλα επιτυγχάνουν υψηλότερα EPS, υψηλότερο ROA και βελτιωμένα περιθώρια κέρδους.Με βάση τα παραπάνω η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί, μέσω περιπτωσιολογικής μελέτης (case study), στην εφαρμογή state of the art demand forecasting στην μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση ΑΝΑΤΟΛΗ ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ Α.Β.Ε.Ε.. Η πρόβλεψη ζήτησης για χρονικό ορίζοντα 12 μηνών (Ιούλιος 2022 έως και Ιούνιος 2023) πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή του λογισμικού SAS Forecast Studio και αφορούσε 25 κωδικούς (SKUs) της εταιρείας Τα τρία κύρια μοντέλα ποσοτικής πρόβλεψης των οποίων έγινε εφαρμογή είναι η Εκθετική Εξομάλυνση, το ARIMA και το UCM. Το θεωρητικό υπόβαθρο των συγκεκριμένων, καθώς και άλλων μεθόδων πρόβλεψης, αναλύεται στο κεφάλαιο της βιβλιογραφικής επισκόπησης. Σχετικά με τα ιστορικά δεδομένα που «τροφοδότησαν» την διαδικασία της πρόβλεψης, αφορούν την ζήτηση 25 συγκεκριμένων κωδικών (SKUs) ανά μήνα για το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2018- Ιούνιος 2022.Εκτός του SAS Forecast Studio έγινε χρήση του SAS Visual Analytics και του SAS Enterprise Guide για την διαχείριση και την οπτικοποίηση των ιστορικών δεδομένων ζήτησης (54 μήνες).Τα αποτελέσματα του μοντέλου πρόβλεψης υπέδειξαν μια ανεπαίσθητη αναμενόμενη αύξηση στην ζήτηση στο σύνολο των 25 κωδικών συγκριτικά με το προηγούμενο αντίστοιχο δωδεκάμηνο η οποία οφείλεται στο business unit του Private Label. Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκε έλεγχος των χρονοσειρών ως προς την εποχικότητα με χρήση του μοντέλου Seasonal Unit Root Test το οποίο φανέρωσε την ύπαρξη seasonality σε 9 εκ των κωδικών της εταιρείας. Τέλος, στο τμήμα της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε ανάλυση σεναρίων προωθητικών ενεργειών, αξιολόγηση της προστιθέμενης αξίας πρόβλεψης (FVA) που προσφέρει το μοντέλο μας και συζητήθηκε η επίδραση μακροοικονομικών παραγόντων, όπως ο πληθωρισμός και τα αυξημένα επιτόκια δανεισμού, στην διαμόρφωση της προβλεπόμενης ζήτησης για την εταιρεία.Τεκμήριο Μελέτη της συμπεριφοράς κόστους μεταξύ διαφορετικών κλάδων της οικονομίας(01-02-2024) Δρόσου, Βάσια; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Αγοράκη, Μαρία–Ελένη; Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Ναούμ, Βασίλειος-ΧρήστοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την ασύμμετρη συμπεριφορά του κόστους γνωστή ως "Sticky cost theory" στον κλάδο των τροφίμων. Ο τομέας της Διοικητικής Λογιστικής εμπεριέχει τη θεωρία του sticky cost η οποία είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψιν από τα διοικητικά στελέχη τα οποία διαμορφώνουν τις αποφάσεις. Αντίθετα από την παραδοσιακή προσέγγιση όπου η μεταβολή του κόστους είναι συμμετρική ως προς τις μεταβολές των ποσοτήτων/πωλήσεων, εδώ φαίνεται ότι οι διοικητικές αποφάσεις είναι ικανές να επηρεάσουν τα κόστη προκαλώντας ασύμμετρη μεταβολή του κόστους σε σχέση με τις ποσότητες/πωλήσεις. Θα εξεταστεί η επιρροή εξόδων διοίκησης και διάθεσης, του κόστους πωληθέντων και των λειτουργικών εξόδων από τον σύνολο των εργαζομένων, τα συνολικά περιουσιακά στοιχεία και βεβαίως από το συνολικό όγκο πωλήσεων. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται βιβλιογραφική επισκόπηση καθώς και εμπειρική ανάλυση για την εξέταση ύπαρξης sticky cost στους κλάδους επεξεργασίας και εμπορίας τροφίμων στην Αμερική τα τελευταία 20 χρόνια. Το ερευνητικό μέρος αποτελείται από την ανάλυση με προσαρμοσμένο το μοντέλο Anderson. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ένα τμήμα της βιβλιογραφίας. Τα Λειτουργικά Έξοδα παρουσιάζουν anti-stickiness συμπεριφορά στον κλάδο των τροφίμων.Τεκμήριο Επιπτώσεις και προκλήσεις της εφαρμογής RPA σε οργανισμούς υπηρεσιών(01-03-2020) Πολάκης, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει τις επιπτώσεις και τις προκλήσεις της εφαρμογής της τεχνολογίας Robotic Process Automation (RPA) στους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών. Οι επιπτώσεις αφορούν τόσο την οικονομική αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων όσο και επιπτώσεις στο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι σύνηθες οι οργανισμοί αυτοί να έχουν διαδικασίες οι οποίες είναι κατακερματισμένες μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και απαιτούν από τους εργαζόμενους να αφιερώνουν σημαντικό μέρος του χρόνου τους για να εκτελεστούν. Οι διαδικασίες αυτές είναι κοπιαστικές και επαναλαμβανόμενες ενώ είναι ευπαθής σε λάθη. Το RPA αποτελεί μια σχετικά νέα τεχνολογία που έχει σαν στόχο να μιμηθεί τις κινήσεις των εργαζόμενων στα διάφορα συστήματα και να εκτελέσει τις αντίστοιχες διαδικασίες με μερική ή ακόμα και χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, απελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο πόρους και μειώνοντας τα λάθη. Αρχικά παρουσιάζεται το RPA και ο τρόπος λειτουργίας του. Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τους σημαντικότερους vendors της αγοράς, τις λύσεις που προτείνουν καθώς και μια αξιολόγησή τους. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις ποιοτικές επιπτώσεις στους οργανισμούς και στο ανθρώπινο δυναμικό. Στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει η εφαρμογή του RPA και μια ανάλυση κόστους οφέλους. Στο 5ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τα δεδομένα που προέκυψαν από την μελέτη έργων που έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα. Στο τελευταίο κεφάλαιο εξάγουμε τα συμπεράσματά που προέκυψαν και τα σημεία κλειδιά για την επιτυχή υλοποίηση τέτοιων λύσεων.Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι προέρχονται κυρίως από μελέτες περιπτώσεων υλοποιήσεων τόσο στον Ελληνικό χώρο όσο και διεθνώς. Οι σημαντικότερες πηγές των στοιχείων είναι συμβουλευτικές εταιρίες οι οποίες έχουν αναλάβει την υλοποίηση τέτοιων έργων όσο και οι οργανισμοί οι οποίοι ενσωμάτωσαν αυτή τη τεχνολογία στις διαδικασίες τους.Τεκμήριο Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας(01-03-2022) Αλεξανδράκη, Ξένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία καλείται να διερευνήσει την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας, μέσω της μελέτης της συμπεριφοράς του καταναλωτή και του μάρκετινγκ.Το πρώτο κεφάλαιο είναι η «Εισαγωγή», στην οποία αναφέρονται συνοπτικά σε τρεις ενότητες, το αντικείμενο και η συνεισφορά της παρούσας έρευνας, οι ερευνητικοί στόχοι και ο τρόπος με τον οποίο δομείται η εργασία.Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της καταναλωτικής συμπεριφοράς, οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωσή της μέσω της επιρροής που της ασκούν, βασικές θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με αυτή, τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας. Επιπλέον, παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο ο καταναλωτής επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια, γίνεται σύντομη αναφορά στα κυριότερα από αυτά. Στο τέλος του κεφαλαίου, παρατίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η ποσοτική έρευνα.Στο τρίτο κεφάλαιο, αναπτύσσεται η «Μεθοδολογία» της διεξαχθείσας ποσοτικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται παρουσίαση της μεθόδου συλλογής των δεδομένων και περιγραφή του ερευνητικού εργαλείου που δημιουργήθηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Επίσης, παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το δείγμα και την τεχνική δειγματοληψίας και τέλος, παρουσιάζονται οι μέθοδοι ανάλυσης των δεδομένων και εξαγωγής των αποτελεσμάτων της έρευνας.Στο τέταρτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν έπειτα από την στατιστική ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της Περιγραφικής και Επαγωγικής ανάλυσης.Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας, παρατίθενται τα συμπεράσματα της ποσοτικής έρευνας, οι περιορισμοί αυτής και οι προτάσεις για μια πιθανή μελλοντική έρευνα πάνω στο αντικείμενο από άλλους ερευνητές.Η εργασία ολοκληρώνεται με την προσάρτηση σε αυτή, ως Παράρτημα, του ερωτηματολογίου που χρησιμοποιήθηκε και με την βιβλιογραφική αναφορά.Τεκμήριο Βιωσιμότητα και ανάπτυξη επιχειρήσεων εστίασης franchise υπό τη παρούσα οικονομική συγκυρία(01-03-2023) Ζάχου, Τζένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΣτην Ελλάδα ο κλάδος της εστίασης αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα τομέα που αποφέρει ετησίως αρκετά έσοδα στο κράτος. Ωστόσο, η οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εστίασης (μικρών και μεγάλων) καθώς και η μετέπειτα ανάπτυξή τους κρίνεται αναγκαία ώστε να διατηρηθεί ο κλάδος σε υψηλά επίπεδα επιβίωσης. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται αρχικά η στρατηγική που πρέπει να λαμβάνεται από τις επιχειρήσεις του κλάδου, ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα που πρέπει να μελετώνται για τη βιωσιμότητα και τέλος εξετάζεται εάν η στρατηγική ανάπτυξης μέσω Franchise (δικαιόχρησης) αποτελεί την αποτελεσματικότερη μέθοδο ώστε να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης επισιτισμού. Θα εξεταστεί τόσο από την πλευρά του Franchisee (δικαιοπάροχος) κατά πόσο συμφέρουσα είναι η επιλογή ανάπτυξης σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό αλλά και από την πλευρά του Franchisor (δικαιοδόχος) η επιλογή ανάπτυξης μέσω συστήματος δικαιόχρησης. Ο θεσμός του Franchise έχει αναπτυχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια , ειδικότερα στον κλάδο της εστίασης αλλά και σε κλάδους όπως η λιανική και το εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι παρουσιάζει προβλήματα στην εφαρμογή του ειδικότερα όσον αφορά τις σχέσεις των δύο μερών (Franchisor-Franchisee), αποτελεί ένα δομημένο επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης. Για την ανάλυση στρατηγικών αποφάσεων και οικονομικών μεγεθών θα μελετηθεί και αναλυθεί η Αμερικανική εταιρεία casual dining T.G.I Friday’s με παρουσία 25 ετών στην Eλλάδα ως master Franchisee. Στα πλαίσια άντλησης πληροφοριών πραγματοποιήθηκε συνέντευξη με ερωτήσεις ανοικτού τύπου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.Τεκμήριο Παραδοσιακά και εναλλακτικά μοντέλα προσέλκυσης εργαζομένων στον κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας(01-03-2023) Βουκελάτος, Παναγιώτης; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΟι έννοιες όπως η «ψηφιοποίηση» και ο «ψηφιακός μετασχηματισμός» συγκαταλέγονται επί του παρόντος στις πιο προβεβλημένες έννοιες, σε επίπεδο επιστημονικής βιβλιογραφίας. Πολλοί συγγραφείς, έχουν αναφέρει ότι στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι απαραίτητο για τους οργανισμούς να ανακαλύψουν στρατηγικές, μεθόδους και τεχνικές για να είναι πιο αποδοτικές και αποτελεσματικές στις διαδικασίες αξιοποίησης των πόρων τους, ώστε να βελτιώσουν τη συνολική ανταγωνιστικότητά τους και την απόδοσή τους. Η ανάπτυξη νέων ψηφιακών τεχνολογιών έχει δημιουργήσει μια νέα μορφή πρόσληψης (e-recruitment) που συνεπάγεται προοδευτικές και σημαντικές αλλαγές με σε σχέση με τις διαδικασίες της παραδοσιακής πρόσληψης. Οι ερευνητικοί στόχοι της παρούσας εργασίας ήταν η αναγνώριση των αναγκών του κλάδου της ναυτιλίας σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, η κατανόηση των δυσκολιών σε επίπεδο προσέλκυσης, η κριτική σύγκριση των παραδοσιακών και ψηφιακών μεθόδων προσέλκυσης και η παροχή χρήσιμων και εναλλακτικών προτάσεων. Για το σκοπό αυτό υιοθετήθηκε η ποιοτική μέθοδος που δίνει δυνατότητες εμβάθυνσης και κατανόησης συγκεκριμένων πλαισίων αναφοράς.Τεκμήριο Δράσεις ΕΚΕ, ως πυλώνας εταιρικής στρατηγικής διακυβέρνησης, για βιώσιμη ανάπτυξη(01-03-2024) Βλάχου, Ελίνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Δεληγιάννη, Ιωάννα; Παπαλεξανδρής, Αλέξανδρος; Σαλαβού, ΕλένηΟι έννοιες της εταιρικής διακυβέρνησης, της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της βιώσιμης ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις τη σύγχρονη εποχή είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Η εταιρική διακυβέρνηση σχετίζεται με τους τρόπους που πραγματοποιείται η χρηματοδότηση ώστε οι επενδυτές να διαθέτουν τα κατάλληλα κεφάλαια, εξασφαλίζοντας μία ανταποδοτική αμοιβή από τις επενδύσεις. Οι επιχειρήσεις για να προσελκύουν επενδυτές και πελάτες πρέπει να ακολουθούν κανόνες και να παρουσιάζουν διαφάνεια ως προς την οικονομική τους διαχείριση. Από την άλλη η Εταιρική διακυβέρνηση είναι μία έννοια η οποία αφενός υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να διατηρούν ισορροπημένη τη σχέση κέρδους και υγιούς ανάπτυξης με υπεύθυνη στάση προς τα ενδιαφερόμενα μέρη. Οι κύριοι στόχοι της βιώσιμης ανάπτυξης εδράζονται στο τρίπτυχο ισόρροπης ανάπτυξης των αξόνων οικονομία-κοινωνία-περιβάλλον με τελικό σκοπό την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου.Για τον λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητο να αναλυθεί πως αυτές σχετίζονται μεταξύ τους, ιδιαίτερα στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάλυση των δράσεων ΕΚΕ με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη, ως τμήμα της εταιρικής στρατηγικής διακυβέρνησης των επιχειρήσεων, και ο τρόπος που βρίσκουν εφαρμογή στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον.Τα συμπεράσματα από την ανάλυση είναι ιδιαίτερα σημαντικά. H εταιρική διακυβέρνηση συνδυάζεται με την εταιρική κοινωνική ευθύνη και σχετίζεται με ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ιδιαίτερα με τις δράσεις ΕΚΕ που αφορούν το περιβάλλον και την βιώσιμη ανάπτυξη. Παρά όμως την ανάπτυξη του αντίστοιχου νομοθετικού πλαισίου στην Ελλάδα, παρατηρείται ότι αντίστοιχες δράσεις υλοποιούνται κατά κύριο λόγο από μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ οι μικρομεσαίες που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά την εθνικής οικονομίας, απουσιάζουν από την εφαρμογή τέτοιων πολιτικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υστερεί η χώρα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και να απαιτείται σημαντικά βήματα να γίνουν στο πεδίο αυτό στο άμεσο μέλλον, ώστε να επιτευχθούν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα ισόρροπης ανάπτυξης οικονομίας-κοινωνίας-περιβάλλοντος.Τεκμήριο Διερεύνηση μεθόδων εκτίμησης κόστους και αναγνώρισης σημαντικότερων παραγόντων υπέρβασης κόστους έργων βιομηχανικού τομέα(01-03-2024) Συμεωνίδης, Χαράλαμπος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Kωνσταντίνος; Σιώμκος, Γεώργιος; Κηρυττόπουλος, ΚωνσταντίνοςΚόστος, χρόνος και ποιότητα ή αλλιώς o τριπλός περιορισμός των έργων (triple constraint) αποτελεί βασική έννοια στο χώρο της διεύθυνσης έργων και περιγράφει τις κύριες παραμέτρους που πρέπει να ικανοποιούνται για την επιτυχή ολοκλήρωση ενός έργου. Η διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην περιγραφή των μεθόδων για την εκτίμηση του κόστους και του προϋπολογισμού αλλά και στην ανάδειξη των προκλήσεων που τίθενται κατά τη διάρκεια των έργων του βιομηχανικού και κατασκευαστικού τομέα. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η ανάδειξη των παραγόντων οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν σε υπερβάσεις κόστους σε σχέση με το προϋπολογισμένο κόστος και τρόπους για τον περιορισμό και την αντιμετώπισή τους.Τεκμήριο Investment evaluation and assessment in energy transition projects and financial statement analysis in London Stock Exchange (LSE) listed energy companies(01-03-2024) Μιχαλάκης, Λουκάς; Michalakis, Loukas; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Karatzimas, Sotirios; Papadaki, Afroditi; Doukakis, LeonidasΗ μεταπτυχιακή διπλωματική με τίτλο "Αξιολόγηση επενδύσεων σε έργα ενεργειακής μετάβασης και ανάλυση οικονομικών καταστάσεων εισηγμένων εταιριών του ενεργειακού τομέα στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου (LSE)" επιχειρεί μια πολυδιάστατη έρευνα του τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από οικονομική, τεχνική και ενεργειακής αγοράς οπτική. Ξεκινά με μια εξέταση της παγκόσμιας αγοράς ενέργειας, επισημαίνοντας τη μετάβαση προς την ανανεώσιμη ενέργεια, που κινείται από στόχους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και αλλαγές στα ρυθμιστικά πλαίσια, και στη συνέχεια ειδικεύεται στην επισκόπηση της Ελλάδας. Αυτό το κεφάλαιο προετοιμάζει το έδαφος για την κατανόηση των πολυπλοκοτήτων και της δυναμικής της αγοράς ενέργειας, περιλαμβανομένων των προκλήσεων και των ευκαιριών που παρουσιάζουν οι τεχνολογίες ΑΠΕ.Τα επόμενα κεφάλαια εμβαθύνουν στην οικονομική βιωσιμότητα των ΑΠΕ, όπως η ηλιακή, η αιολική και η βιομάζα, χρησιμοποιώντας αυστηρές τεχνικές οικονομικής ανάλυσης για την αξιολόγηση της κερδοφορίας και της βιωσιμότητάς τους. Μέσω του υπολογισμού βασικών δεικτών όπως ο Εσωτερικός Βαθμός Απόδοσης (IRR), ο Λόγος Κάλυψης Υπηρεσίας Χρέους (DSCR) και η Καθαρή Παρούσα Αξία (NPV), η διπλωματική παρέχει μια αναλυτική αξιολόγηση αυτών των τεχνολογιών σε επίπεδο κέρδους και ζημιών. Αυτή η ανάλυση όχι μόνο τονίζει τη δυνατότητα για κερδοφόρα επένδυση στις ΑΠΕ αλλά επίσης τη σημασία της αξιολόγησης και άλλων σημείων όπως τα διάφορα ρίσκα.Παράλληλα, η διπλωματική παρουσιάζει μια λεπτομερή εξέταση των Κύριων Δεικτών Απόδοσης (KPIs) για εταιρείες του ενεργειακού τομέα που είναι εισηγμένες στο LSE.Αυτό το μέρος αξιολογεί την οικονομική υγεία και τη λειτουργική απόδοση αυτών των εταιρειών, εντοπίζοντας τάσεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις αποφάσεις επένδυσης. Η ανάλυση σε KPI λειτουργεί ως ένα κρίσιμο εργαλείο για τους επενδυτές και τους ενδιαφερόμενους φορείς να μελετήσουν τις πολυπλοκότητες της αγοράς ενέργειας, ειδικά στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης.Συμπερασματικά, η διπλωματική γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της θεωρητικής γνώσης και των πρακτικών σκέψεων επένδυσης στον τομέα των ΑΠΕ. Δεν αξιολογεί μόνο την οικονομική ελκυστικότητα των έργων ανανεώσιμης ενέργειας αλλά παρέχει επίσης ένα στρατηγικό πλαίσιο για την ανάλυση της απόδοσης των ενεργειακών εταιρειών σε μια μεταβαλλόμενη αγορά.Τεκμήριο Μελέτη εικόνας μάρκας LEGO®(01-03-2024) Μιχαήλ, Νικόλαος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Μπάλτας, Γεώργιος; Παινέσης, Γρηγόριος; Σταθακόπουλος, ΒλάσιοςΗ εποχή μας χαρακτηρίζεται από γρήγορους και έντονους ρυθμούς το οποίο έχει σαν συνέπεια πολλές καταναλωτικές αποφάσεις να παίρνονται χωρίς να τους δίνεται η απαραίτητη ενδεχομένως προσοχή που τους αρμόζει. Μία τέτοια απόφαση είναι και η αγορά παιχνιδιού. Η LEGO® είναι μία εταιρεία η οποία εν μέσω κρίσης έχει καταφέρει να έχει αξιοθαύμαστη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια που σημαίνει ότι ο κόσμος την προτιμά παρότι τα προϊόντα της κατά κανόνα δεν απευθύνονται σε μικρομεσαία νοικοκυριά. Αυτό σημαίνει ότι στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο καλείται να ανταπεξέλθει το έχει καταφέρει με αξιοθαύμαστο τρόπο και πλέον είναι ηγέτης σε αυτό. Στην παρούσα διπλωματική εργασία αυτό το οποίο μελετάμε είναι η εικόνα της μάρκας LEGO®. Μία εικόνα η οποία είναι τόσο δυνατή που δείχνει να διαφοροποιείται πια από τους ανταγωνιστές της. Σκοπός της έρευνας μας είναι να ανακαλύψουμε ορισμένες πτυχές που επηρεάζουν την εικόνα της εταιρίας LEGO® ώστε να αποκρυπτογραφήσουμε τί είναι αυτό το οποίο κοιτούν τελικά οι καταναλωτές και τους κερδίζει η συγκεκριμένη μάρκα. Προκειμένου να συμβεί αυτό δημιουργήθηκε ένα θεωρητικό μοντέλο βασισμένο στη βιβλιογραφία. Το μοντέλο αυτό έχει παράγοντες που επηρεάζουν την εικόνα της μάρκας της LEGO® αλλά και συνέπειες που προκύπτουν από αυτή. Πιο συγκεκριμένα θα δούμε ότι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την εικόνα της μάρκας είναι η αναγνωρισιμότητα, η ποιότητα, η νοσταλγία, η προσωπικότητα ενώ αναφορικά με τις συνέπειες είναι η πιστότητα και η από στόμα σε στόμα επικοινωνία μεταξύ των καταναλωτών. Κατόπιν μελέτης της βιβλιογραφίας δημιουργήθηκαν οι ερευνητικές υποθέσεις και παρατηρήσαμε αν αυτές επιβεβαιώνονται ή όχι. Αυτό το είδαμε μέσω ποσοτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα ήταν μη πιθανότητας και ευκολίας ενώ οι ερωτώμενοι ήταν βασικό προκειμένου να το απαντήσουν να έχουν αγοράσει έστω και μία φορά προϊόν LEGO®. Η μελέτη ολοκληρώθηκε με τις απαντήσεις 196 ατόμων ενώ όλες οι ερωτήσεις ήταν υποχρεωτικές προς απάντηση. Αμέσως μετά τη συλλογή των απαντήσεων πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση μέσω του προγράμματος SPSS. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε factor analysis για να δούμε την εγκυρότητα του δείγματος. Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε έλεγχος αξιοπιστίας μέσω του Cronbach Alpha. Η μέτρηση της επιρροής των συνεπειών της εικόνας της μάρκας LEGO® μετρήθηκε με τη χρησιμοποίηση της πολυμεταβλητής ανάλυσης πολλαπλής παλινδρόμησης. Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα παρακάτω: • Η αντιλαμβανόμενη ποιότητα καθώς και η προσωπικότητα της μάρκας LEGO® επηρεάζουν την εικόνα της συγκεκριμένης εταιρίας. • Η νοσταλγία για τη μάρκα LEGO® καθώς και η αναγνωρισιμότητα της μάρκας LEGO® δεν επηρεάζουν την εικόνα της συγκεκριμένης εταιρίας • Η εικόνα της μάρκας LEGO® δείχνει ότι έχει θετική συσχέτιση τόσο με την πιστότητα των καταναλωτών στην συγκεκριμένη μάρκα όσο και στην από στόμα σε στόμα επικοινωνία μεταξύ των καταναλωτών. Αν η εταιρία θέλει να διατηρήσει τα κεκτημένα και να αυξήσει ακόμα περισσότερο το μερίδιό της θα μπορούσε να προβεί στις παρακάτω κινήσεις: • Συνεχής προσπάθεια ανάδειξης της υψηλής ποιότητας των προϊόντων της καθώς επίσης και επικοινωνία σταθερής εταιρικής εικόνας προς τα έξω • Επιπλέον επικοινωνία των αξιών της, της ιστορίας της και της ηγετικής της θέσης στο χώρο του παιχνιδιού • Ενίσχυση της εμπιστοσύνης που της δείχνει το καταναλωτικό κοινό. • Βέλτιστη διαχείριση κρίσεων, όπως για παράδειγμα ελαττωματικό προϊόν που ενδέχεται να προκύψει, ώστε να διατηρηθεί η ήδη καλή φήμη της εταιρίας σε αυτό το επίπεδο. • Να επιτύχει ακόμη περισσότερες στρατηγικές συνεργασίες με άλλες εταιρίες κολοσσούς.Τεκμήριο Μια διερευνητική μελέτη του ρόλου των προτάσεων πώλησης αναφορικά με τη δημιουργία σχέσεων πιστότητας σε βιομηχανική αγορά(01-04-2019) Παύλος, Γεώργιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Δημητριάδης, Σέργιος; Λιονάκης, ΚωνσταντίνοςΣκοπός της παρούσης διερευνητικής μελέτης είναι να αναδείξει πόσο σημαντικό είναι για τις σύγχρονες επιχειρήσεις να διατηρούν κάποιο μοντέλο Customer Relationship Management. Η προσπάθεια αυτή γίνεται με διττό τρόπο. Αρχικά μέσα από την θεωρητική προσέγγιση των εννοιών που σχετίζονται με το Relationship Marketing, ενώ στη συνέχεια με την διενέργεια ποσοτικής έρευνας ώστε να ανιχνευτεί ο βαθμός σημαντικότητας των παραγόντων, που κατά τους ερωτώμενους, δημιουργούν προϋποθέσεις Δέσμευσης και Εμπιστοσύνης προς το πρόσωπο του επιλεγόμενου συνεργάτη. Στόχος της παρούσας διερευνητική μελέτης, είναι να προσδιοριστούν εκείνοι οι παράγοντες που θεωρούνται, οι σημαντικότεροι από πλευράς των διακινητών αλκοολούχων ποτών για την επιλογή εμπορικού συνεργάτη. Παράλληλα θα γίνει μέτρηση του βαθμού σημαντικότητας, που κρίνουν οι ίδιοι, πως έχει κάθε τέτοιος παράγοντας. Τέλος βάσει των ευρημάτων, θα γίνει αξιολόγηση του βαθμού Ικανοποίησης, που χαρακτηρίζει τις επιχειρήσεις που συνθέτουν τον κλάδο των διακινητών αλκοολούχων ποτών.Η παρούσα μελέτη θεωρείται ότι θα βοηθήσει αρκετά τις επιχειρήσεις, να ανιχνεύσουν ποια είναι εκείνα τα στοιχεία στα οποία θα πρέπει να δώσουν ιδιαιτέρως σημασία, προκειμένου να αποτελούν τον προτιμητέο συνεργάτη στα μάτια των επιχειρήσεων-πελατών τους. Επίσης θα τους προσφέρει βαθύτερη γνώση σχετικά με το πόσο σημαντικό είναι να επενδύουν στην δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες τους, σε στρατηγικό επίπεδο, ώστε να αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.Εκτιμάται ότι τα αποτελέσματα που θα προκύψουν πρόκειται να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα ώστε να διατηρούν τους πελάτες τους ικανοποιημένους. Επιπρόσθετα, ύστερα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων θα γίνουν προτάσεις σχετικά με τις κινήσεις που προτείνεται να κάνουν ώστε να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών των βιομηχανικών πελατών τους.Για να επιτευχθούν τόσο ο σκοπός όσο και οι στόχοι της μελέτης, έγινε μια εκτενής προσπάθεια συλλογής δεδομένων και πληροφοριών τόσο από πρωτογενείς όσο και από δευτερογενείς πηγές.Δευτερογενείς Πηγές:Διενεργήθηκε εκτενής βιβλιογραφική και αρθογραφική έρευνα αναφορικά με:1. Το Μάρκετινγκ και τους τρόπους εφαρμογής του στις Βιομηχανικές Αγορές.2. Το Μοντέλο Μάρκετινγκ που ακολουθείται σε αυτές και πως οι σύγχρονες εξελίξεις το μεταβάλλουν.3. Το πώς οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ, μεταβάλλονται από το B2C στο B2B περιβάλλον.4. Την αγοραστική συμπεριφορά των επιχειρήσεων γενικότερα και τα στάδια λήψης αγοραστικών αποφάσεων για βιομηχανικά προϊόντα ειδικότερα.5. Την Ικανοποίηση, την Δέσμευση και την Πιστότητα των πελατών.6. Την μετάβαση από το παραδοσιακό (Mass) Μάρκετινγκ, στο Σχεσιακό Μάρκετινγκ (Relationship) στις βιομηχανικές αγορές.Πρωτογενείς Πηγές:Ύστερα από ποιοτική έρευνα, με στελέχη της αγοράς των αλκοολούχων ποτών και τυχαία επιλεγμένων διακινητών – χονδρεμπόρων, συντάχθηκε ερωτηματολόγιο. Το δείγμα που τελικώς επιλέχθηκε προς εξέταση είναι αντιπροσωπευτικό του κλάδου.Οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων κωδικοποιήθηκαν και με την βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, αναλύθηκαν με την βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS.Η μελέτη χωρίζεται σε δύο θεματικές ενότητες. Την πρώτη θεματική ενότητα αποτελεί το Κεφάλαιο 2, ενώ την Δεύτερη τα Κεφάλαια 3, 4 και 5.Ποιο συγκεκριμένα, στο Πρώτο Μέρος και ειδικότερα στο 2ο Κεφάλαιο, πραγματοποιείται η βιβλιογραφική και αρθρογραφική προσέγγιση του θέματος που εξετάζεται. Η αναφορά στα στοιχεία αυτά της θεωρίας γίνεται προκειμένου να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη κατανόηση του θέματός μας γενικότερα, ώστε με μεγαλύτερη ευκολία ο αναγνώστης να μπορεί να κατανοήσει την ανάλυση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής έρευνας που ακολουθεί.Στο Δεύτερο Μέρος , παρέχονται όλες οι πληροφορίες που είναι σχετικές με την εκπόνηση της έρευνας και την ανάλυσης των αποτελεσμάτων της. Ποιο συγκεκριμένα στο 3ο Κεφάλαιο περιγράφονται αναλυτικά οι ερευνητικοί στόχοι και η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την τελική σύνταξη του ερωτηματολογίου. Στο 4ο Κεφάλαιο παρουσιάζονται, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος της έρευνας. Επιπρόσθετα, ανά κατηγορία ερωτήσεων του ερωτηματολογίου, σχολιάζονται οι απαντήσεις των ερωτώμενων αναφορικά με τις μέσες τιμές και τις τυπικές αποκλίσεις των απαντήσεών τους. Τέλος, στο 5ο Κεφάλαιο ο αναγνώστης διαβάζει, τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις των ερωτώμενων. Καταγράφονται επίσης προτάσεις προς τις εταιρίες του κλάδου για την διατήρηση-βελτίωση των σχέσεών τους, με τις επιχειρήσεις-πελάτες, από την ματιά του ερευνητή. Τέλος, μπορεί ο αναγνώστης να διακρίνει τον τρόπο που κάποια από τα ευρήματα της έρευνας , επαληθεύουν την θεωρητική προσέγγιση που έχει νωρίτερα διενεργηθεί.Τεκμήριο Field Study Project σε συνεργασία με την εταιρεία ΙΤeQ: έρευνα μέτρησης ικανοποίησης πελάτη(01-04-2020) Κοκμοτού, Βασιλική; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Θεοδωρίδης, ΠροκόπιοςΠαρατηρώντας τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς των επιχειρήσεων, αυτή παρουσιάζει ομοιότητες με την καταναλωτική αγορά σε θέματα που αφορούν το μείγμα μάρκετινγκ, ωστόσο, απομονώνοντας τις στρατηγικές που εφαρμόζονται στο κομμάτι της προβολής, η σημασία που δίνεται σε εκείνη είναι ιδιαίτερα μεγάλη.Η προσωπική πώληση, η συνεχής επικοινωνία και επαφή που οφείλει να έχει μία επιχείρηση με τις επιχειρήσεις-πελάτες της, είναι ίσως ο βασικότερος παράγοντας της επιτυχίας των επιχειρησιακών μεταξύ τους σχέσεων που αντέχουν και εξελίσσονται στον χρόνο. Οι υπηρεσίες που παρέχει στις άλλες επιχειρήσεις-πελάτες της μία επιχείρηση, τόσο σε ό,τι αφορά τα υλικά αγαθά, όσο και σε ό,τι σχετίζεται με τον ανθρώπινο παράγοντα, και συγκεκριμένα με την εξυπηρέτηση και την ικανοποίηση των αναγκών τους σε πολλαπλά επίπεδα, λειτουργούν σαν αλυσίδα, με το καθένα από αυτά να αποτελεί έναν ισχυρό κρίκο. Στην περίπτωση που κάτι από την αλυσίδα αυτή δεν λειτουργεί, μπορεί να αφήσει συνολικά τους πελάτες δυσαρεστημένους, με τον κίνδυνο η μεταξύ τους σχέση και συνεργασία να διακοπεί, να αυξάνει την παρουσία του.Είναι επομένως φανερό ότι για την ικανότητα και αποτελεσματικότητα μιας επιχείρησης να μπορεί να επιβιώσει μακροχρόνια καθίσταται απαραίτητη η επένδυση από μέρους της σε οτιδήποτε πλαισιώνει την εξυπηρέτηση και σχέση με τους πελάτες της. Σκοπός λοιπόν αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι:• Να μελετήσει τα χαρακτηριστικά της αγοράς των επιχειρήσεων.• Να μελετήσει τη δραστηριότητα της εταιρείας ITeQ, την αγορά στην οποία απευθύνεται, και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει στις επιχειρήσεις-Φαρμακεία πελάτες της.• Να ερευνήσει τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών της εταιρείας ITeQ από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρέχονται, καθώς και από το απασχολούμενο προσωπικό της.• Να γίνουν προτάσεις για πιθανές βελτιώσεις στον τρόπο παροχής των υπηρεσιών και εξυπηρέτησης των πελατών της εταιρείας, προκειμένου να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ικανοποίησή τους, και τελικά η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων συνεργασίαςΤεκμήριο Η επίδραση του περιβάλλοντος υπηρεσιών των καταστημάτων Jumbo στην καταναλωτική συμπεριφορά(01-04-2020) Δημητρίου, Αλεξάνδρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Θεοδωρίδης, Προκόπιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα εργασία έχει σκοπό τη μελέτη της επίδρασης του περιβάλλοντος υπηρεσιών στα καταστήματα παιχνιδιών Jumbo. Η σημαντικότητα του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών έχει απασχολήσει το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας εδώ και δεκαετίες. Το Περιβάλλον Υπηρεσιών ως έννοια εξετάστηκε από την Bitner, η οποία στη δεκαετία του ’90 έθεσε τις βάσεις για την ενδελεχή έρευνα που ακολούθησε. Από τότε το περιβάλλον κατάφερε να αποκτήσει ιδιαίτερη θέση στο Μάρκετινγκ των Υπηρεσιών καθώς πλέον αποτελεί ένα από τα 7P ‘s. Η ίδια εισήγαγε το μοντέλο Servicescapes, το οποίο θα αποτελέσει και τον κεντρικό άξονα της συγκεκριμένης εργασίας. Η προσέγγιση του ερευνητικού ζητήματος βασίστηκε στην έννοια του περιβάλλοντος υπηρεσιών και στο γεγονός ότι τα στοιχεία που το απαρτίζουν προκαλούν στον καταναλωτή ορισμένα ερεθίσματα, με τη βοήθεια των οποίων εξάγει, μη συνειδητά, συμπεράσματα για την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, είτε διατηρώντας στάση προσέγγισης του καταστήματος είτε στάση αποφυγής από αυτό. Επιχειρώντας, λοιπόν, τη διερεύνηση των χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος, της σπουδαιότητας για τους καταναλωτές και του πως αυτή επηρεάζεται από τους ίδιους, διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα σε 500 ερωτώμενους. Η στατιστική ανάλυση των απαντήσεων έγινε μέσω του πακέτου SPSS 23, με τη διενέργεια ποικίλων στατιστικών μεθόδων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, έγινε σαφές πως το περιβάλλον και οι συνιστώσες του δε γίνονται αντιληπτά με τον ίδιο τρόπο από όλους, άλλα ότι τα δημογραφικά στοιχεία και οι συνήθειες επισκεψιμότητας των καταναλωτών επηρεάζουν την σπουδαιότητα αυτών των παραγόντων κατά περίπτωση. Ακόμα, προέκυψε ότι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος χώρου επιδρούν στις συνήθειες των καταναλωτών και άρα στη πιστότητά τους κατά την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Τέλος, μετά την ολοκλήρωση των αποτελεσμάτων της έρευνας, προτάσσεται η περαιτέρω εξέταση του υποδείγματος της Bitner στο μέλλον, προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που θα αποτελέσουν βάση για τη σωστή τμηματοποίηση και στόχευση του αγοραστικού κοινού των καταστημάτων Jumbo.Τεκμήριο Field Study Project για την Γευσήνους ΑΒΕΕ: customer experience(01-04-2020) Παπαδοπούλου, Αλεξάνδρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Θεοδωρίδης, ΠροκόπιοςΟ χώρος του contract catering στην Ελλάδα βρίσκεται σε ανάπτυξη, με τη Γευσήνους ΑΒΕΕ να κατέχει μια ηγετική θέση στην αγορά. Ωστόσο, οι προσδοκίες των καταναλωτών συνεχώς αυξάνονται και η ικανοποίηση τους αποτελεί κύριο μέλημα κάθε επιχείρησης, επομένως η έρευνα καταναλωτή είναι αναμφισβήτητα το εργαλείο για την αναζήτηση απαντήσεων σε βασικά επιχειρηματικά ερωτήματα των εταιρειών, με τελικό στόχο τη δημιουργία ενός όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικού marketing plan.Η παρούσα διπλωματική εργασία ερευνά την Business to Customer (B2C) δραστηριότητα της εταιρείας Γευσήνους ΑΒΕΕ, εστιατορίων δηλαδή που λειτουργεί η ίδια, και συγκεκριμένα την ικανοποίηση και εμπειρία πελάτη από τις παρεχόμενες υπηρεσίες εστίασης.Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας, πραγματοποιείται η παρουσίαση της εταιρείας, καθώς και η αναλύσεις SWOT, PEST και οι δυνάμεις Porter, ώστε να γίνει κατανοητή η θέση της επιχείρησης καθώς και το περιβάλλον της.Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο, τη βιβλιογραφική επισκόπηση, διασαφηνίζονται έννοιες οι οποίες θα αναφερθούν στην εργασία αργότερα και αποτελούν τους άξονες γύρω από τους οποίους δομήθηκε το παρόν κείμενο.Ακολούθως, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το πρόβλημα στο οποίο καλείται να δώσει μια απάντηση η παρούσα έρευνα. Παρουσιάζονται επίσης οι λεπτομέρειες για τη διεξαγωγή της, όπως η μέθοδος συλλογής στοιχείων,η οποία είναι η συλλογή ερωτηματολογίων με τη μέθοδο CAPI, και ο τρόπος ανάλυσης των δεδομένων.Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται με γραφήματα αλλά και με πίνακες στατιστικής, τα ευρήματα της έρευνας καθώς και η ερμηνεία τους. Τονίζεται κάθε στατιστικώς σημαντική πληροφορία βάσει των στοιχείων που έχουν συλλεχθεί.Εν κατακλείδι, στο πέμπτο κεφάλαιο αυτής της εργασίας, παρουσιάζονται τα τελικά ερευνητικά συμπεράσματα, καθώς και προτάσεις μάρκετινγκ που προκύπτουν βάσει της ανάλυσης και ερμηνείας των συλλεχθέντων δεδομένων. Τέλος, δίνονται προτάσεις για περεταίρω μελλοντική διερεύνηση που θα ευνοήσουν τη στρατηγική της εταιρείας.Τεκμήριο Ψηφιακές Β2Β μάρκετινγκ στρατηγικές: μελέτη περίπτωσης Β. ΚΑΥΚΑΣ Α.Ε.(01-04-2024) Φραγκοπούλου, Αμαλία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Κορφιάτης, Νικόλαος; Φραϊδάκη, ΑικατερίνηΣτο πλαίσιο των συνεχών ψηφιακών εξελίξεων, η παρούσα διπλωματική εργασία υπογραμμίζει την κρίσιμη σημασία των στρατηγικών ψηφιακού marketing, με σκοπό την ενίσχυση των επιχειρηματικών σχέσεων, στον κλάδο B2B. Μέσα από μια αναλυτική μελέτη περίπτωσης της εταιρείας Β. ΚΑΥΚΑΣ Α.Ε., η εργασία αυτή διερευνά πώς η εφαρμογή συγκεκριμένων ψηφιακών πρακτικών και τεχνολογιών συμβάλει στην ενίσχυση των επιχειρήσεων. Επίσης, η διπλωματική αναλύει την εξέλιξη του μάρκετινγκ από τις παραδοσιακές μεθόδους στην ψηφιακή εποχή, τονίζοντας την ανάγκη των επιχειρήσεων για δυναμική προσαρμογή και καινοτομία.Η συγκεκριμένη προσέγγιση συνδυάζει εκτεταμένη βιβλιογραφική έρευνα με ανάλυση πραγματικών δεδομένων της επιχειρηματικής πραγματικότητας στην περίπτωση της Β. ΚΑΥΚΑΣ Α.Ε, για να παρέχει μια ολοκληρωμένη κατανόηση των δυνατοτήτων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στον ψηφιακό κόσμο. Επιπλέον, παρουσιάζονται στρατηγικές και τακτικές για την αποτελεσματική ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων σε στρατηγικές B2B που στοχεύουν στην ενίσχυση της αγοραστικής συμπεριφοράς και της εμπειρίας των πελατών.Τέλος, συνδυάζοντας θεωρία και πρακτική έρευνα διαμορφώνεται μια ολιστική προοπτική, με στόχο να καθοριστεί η μελλοντική κατεύθυνση της έρευνας και εφαρμογής ψηφιακού marketing στον τομέα B2B και να ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να εξερευνήσουν καινοτόμες λύσεις για την ενίσχυση τους στον ανταγωνιστικό ψηφιακό κόσμο.Τεκμήριο Στρατηγική ανάλυση στον κλάδο της ηλεκτρονικής παράδοσης. Διερεύνηση της τμηματοποίησης πελατών(01-04-2024) Γεροπάνος, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Δουκίδης, Γεώργιος; Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Λεκάκος, ΓεώργιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά καινοτόμες προσεγγίσεις τμηματοποίησης πελατών στην ελληνική αγορά ηλεκτρονικών τροφίμων, με στόχο την ενίσχυση των στρατηγικών μάρκετινγκ μέσω πληροφοριών που βασίζονται σε δεδομένα. Καθώς η βιομηχανία ηλεκτρονικής παράδοσης γνωρίζει ταχεία ανάπτυξη, η κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών καθίσταται ζωτικής σημασίας για το εξατομικευμένο μάρκετινγκ και τη λειτουργική αποτελεσματικότητα. Αυτή η μελέτη εισάγει μια ολοκληρωμένη ανάλυση χρησιμοποιώντας τέσσερις διακριτές μεθοδολογίες: K-Means Clustering με Ανάλυση Κύριων Συνιστωσών (PCA), Ομαδοποίηση Χρονοσειρών, Ομοιόμορφη Πολλαπλή Προσέγγιση και Προβολή (UMAP) με Ιεραρχική Ομαδοποίηση και Πρόσφατη, Συχνότητα, Νομισματική (RFM) τμηματοποίηση σε συνδυασμό με προηγμένες αναλύσεις. Χρησιμοποιώντας ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει αγορές πελατών από σούπερ μάρκετ, υπεραγορές και τοπικές αγορές, η έρευνα αναλαμβάνει πρώτα μια φάση προεπεξεργασίας για να καθαρίσει και να δομήσει τα δεδομένα για ανάλυση. Στη συνέχεια, κάθε μέθοδος εφαρμόζεται για την τμηματοποίηση της πελατειακής βάσης, προσδιορίζοντας μοναδικά πρότυπα συμπεριφοράς και πιθανά τμήματα της αγοράς. Το K-Means Clustering με PCA χρησιμοποιείται για τη μείωση της διαστασιολόγησης και την ομαδοποίηση πελατών σε ξεχωριστές ομάδες. Το Time Series Clustering τμηματοποιεί τους πελάτες με βάση τα αγοραστικά τους μοτίβα με την πάροδο του χρόνου, αποκαλύπτοντας χρονικές τάσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Το UMAP με Hierarchical Clustering προσφέρει μια νέα οπτικοποίηση και τμηματοποίηση δεδομένων υψηλών διαστάσεων, ενώ η τμηματοποίηση RFM, εμπλουτισμένη με προβλέψεις μηχανικής μάθησης, κατηγοριοποιεί τους πελάτες ανάλογα με τη συναλλακτική τους συμπεριφορά. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ξεχωριστές κατηγορίες πελατών στην αγορά ηλεκτρονικών τροφίμων, καθεμία από τις οποίες χαρακτηρίζεται από συγκεκριμένες αγοραστικές συμπεριφορές, προτιμήσεις και επίπεδα αφοσίωσης. Αυτές οι πληροφορίες παρέχουν μια στρατηγική βάση για στοχευμένες πρωτοβουλίες μάρκετινγκ, προτάσεις προϊόντων και στρατηγικές διατήρησης πελατών. Η συγκριτική ανάλυση των μεθόδων τμηματοποίησης ενημερώνει περαιτέρω την προσέγγιση της εταιρείας στην ανάλυση δεδομένων, δίνοντας έμφαση στα πλεονεκτήματα και τους περιορισμούς κάθε τεχνικής στην αποτύπωση των αποχρώσεων της συμπεριφοράς των πελατών. Η παρούσα διπλωματική εργασία συμβάλλει στην ακαδημαϊκή και πρακτική κατανόηση της τμηματοποίησης των πελατών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, προτείνοντας μια πολυδιάστατη προσέγγιση που συνδυάζει παραδοσιακές και προηγμένες αναλυτικές τεχνικές. Οι επιπτώσεις αυτής της έρευνας εκτείνονται πέρα από την αγορά ηλεκτρονικών τροφίμων, προσφέροντας ένα πλαίσιο για τη λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων σε διάφορους τομείς της ψηφιακής οικονομίας.Τεκμήριο Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στην εξατομίκευσή της εμπειρίας του πελάτη στο digital marketing(01-04-2024) Γρηγορακάκης, Σταύρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μαμάκου, Ξένη; Φραϊδάκη, ΑικατερίνηΠως η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει την εξατομίκευση της εμπειρίας πελάτη στο Digital Marketing, μελατώντας όλα τα διαφορετικά σημεία επαφής, όπως πελάτης, διαφημιστική, τεχνολογικές πλατφόρμες και επιχείρηση.Τεκμήριο How do firms build brand equity and firm performance through Corporate Social Responsibility actions(01-06-2020) Καγκελίδου, Ευαγγελία; Kagkelidou, Evamgelia; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Σταθακόπουλος, Βλάσιος; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Καραντινού, ΚαλυψώΟ πρώτος σκοπός αυτής της μελέτης είναι να διερευνήσει τι έχει ερευνηθεί σε προηγούμενες μελέτες που διερευνούν πώς οι εταιρείες αυξάνουν την αξία της επωνυμίας και τις οικονομικές επιδόσεις τους μέσω δραστηριοτήτων ΕΚΕ.Προκειμένου να πραγματοποιηθεί αυτή η έρευνα, επιλέχθηκε η μεθοδολογία της συστηματικής επισκόπησης της βιβλιογραφίας με σκοπό τη διερεύνηση κοινών προτύπων στη βιβλιογραφία και τη δυνατότητα σύγκρισης όχι μόνο μεταξύ βιομηχανιών αλλά και μεταξύ χωρών. Χρησιμοποιώντας τους σωστούς όρους και στις κατάλληλες βάσεις δεδομένων, επιστράφηκε μεγάλος αριθμός ακαδημαϊκών περιοδικών. Πρακτικά, τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν από 36 ακαδημαϊκά άρθρα, που έχουν πραγματοποιηθεί σε διαφορετικές χώρες και βιομηχανίες στον κόσμο, χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθόδους και συμπεριλαμβάνουν διαφορετικά δείγματα. Χρησιμοποιώντας ως εργαλείο ένα φύλλο excel, όλες οι σχέσεις του ενδιαφέροντός μας που βρέθηκαν στα ακαδημαϊκά άρθρα καταγράφηκαν με κωδικοποιημένο τρόπο, προκειμένου να οργανωθούν όλες οι πληροφορίες.Ως αποτέλεσμα, εντοπίστηκαν τέσσερα (4) διαφορετικά ερευνητικά θέματα: (α) θετικός ή αρνητικός αντίκτυπος των ενεργειών ΕΚΕ στην επωνυμία και στην οικονομική απόδοση, γ) τον αντίκτυπο που έχουν τα χαρακτηριστικά της εταιρείας στα αποτελέσματα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην επωνυμία, (δ) ποια χαρακτηριστικά παραλήπτη των ενεργειών ΕΚΕ μπορεί να επηρεάσουν τον αντίκτυπο που έχουν οι δραστηριότητες της ΕΚΕ στην επωνυμία και στην οικονομική απόδοση επωνυμίας.Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η προσαρμογή των πρωτοβουλιών ΕΚΕ επηρεάζει θετικά την οικονομική απόδοση αλλά και την αξία της επωνυμίας μιας επιχείρησης. Από την άλλη πλευρά, έχουν επίσης αναφερθεί ορισμένα αρνητικά αποτελέσματα υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Τα ευρήματα δείχνουν επίσης ότι διαφορετικές πτυχές ΕΚΕ σε διαφορετικούς κλάδους, μπορεί να έχουν διάφορα αποτελέσματα, επομένως ο προσδιορισμός του κατάλληλου συνδυασμού και των δύο είναι ζωτικής σημασίας για τη μεγιστοποίηση της δυναμικής του.