Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/26
Περιήγηση
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Τίτλο
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 1356
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Activity Based Costing (ABC) στην κατασκευή τεχνικών έργων(2025-03-04) Αυλωνίτης, Δημήτριος; Κοέν, Σάνδρα; Δουκάκης, Λεωνίδας; Καρατζήμας, ΣωτήριοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την εφαρμογή της κοστολόγησης βάσει δραστηριοτήτων (Activity-Based Costing - ABC) στον κατασκευαστικό κλάδο, με σκοπό τη βελτίωση της ακρίβειας της κατανομής κόστους και τη λήψη πιο αποτελεσματικών οικονομικών αποφάσεων. Η ABC κοστολόγηση θεωρείται μία από τις πιο αξιόπιστες και στοχευμένες μεθόδους, καθώς αναλύει το κόστος με βάση τις πραγματικές δραστηριότητες που το δημιουργούν, αντί να χρησιμοποιεί γενικούς συντελεστές κατανομής, όπως στις παραδοσιακές μεθόδους. Στην εργασία παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο της κοστολόγησης, οι διαφορές μεταξύ παραδοσιακής κοστολόγησης και ABC, καθώς και οι προκλήσεις και τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής της στην κατασκευή τεχνικών έργων. Μέσω μιας συγκριτικής ανάλυσης, αξιολογείται η αποτελεσματικότητα της ABC μεθόδου έναντι της παραδοσιακής κοστολόγησης όσον αφορά την αποτύπωση των έμμεσων εξόδων και την κατανομή τους σε συγκεκριμένες δραστηριότητες του έργου. Από την ανάλυση προκύπτει ότι η ABC προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια στην κατανομή του κόστους, οδηγώντας σε καλύτερη διαχείριση των πόρων και πιο ορθολογικές αποφάσεις. Ωστόσο, η εφαρμογή της απαιτεί υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, εξειδικευμένο προσωπικό και επαρκή υποδομή καταγραφής δεδομένων, γεγονός που αυξάνει το κόστος και την πολυπλοκότητα της εφαρμογής της. Τέλος, η εργασία προτείνει μελλοντικές κατευθύνσεις έρευνας, όπως η εφαρμογή της ABC σε μεγάλης κλίμακας κατασκευαστικά έργα, η ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων ERP που ενσωματώνουν την ABC και η διερεύνηση της οικονομικής βιωσιμότητας της μεθόδου σε ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες.Τεκμήριο AI strategy: η στρατηγική των Big Tech σε μια νέα εποχή(09/17/2023) Γαϊτάνος, Σπυρίδων; Σιώμκος, Γεώργιος; Σαλαβού, Ελένη; Παπαδάκης, ΒασίλειοςΣτα πλαίσια της διπλωματικής εργασίας του μεταπτυχιακού προγράμματος οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποιήθηκε εκτενής έρευνα για τη στρατηγική τεχνητής νοημοσύνης που υιοθετείται από σημαντική μερίδα οργανισμών τα τελευταία χρόνια. Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο AI Strategy: Η στρατηγική των Big Tech σε μια νέα εποχή” θέτει ως στόχο την σαφή αναφορά, ανάλυση και επεξήγηση της στρατηγικής τεχνητής νοημοσύνης, των παραγόντων που επηρεάζουν την επιτυχημένη υλοποίηση της, τον τρόπο εφαρμογής της, τα οφέλη και τις προκλήσεις που οφείλονται στην υιοθέτηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και πως οι τελευταίες μπορούν να αντιμετωπιστούν. Τέλος, στόχος είναι η περαιτέρω επεξήγηση των παραπάνω θεμάτων μέσω πραγματικών μελετών περιπτώσεων, που αναφέρονται στην AI στρατηγική των μεγαλύτερων εταιριών τεχνολογίας στον κόσμο (Apple, Alphabet, Amazon, Meta και Microsoft), με ταυτόχρονη σύγκριση των στρατηγικών τους για να εντοπιστούν οι βέλτιστες πρακτικές και καινοτομίες των παραπάνω εταιριών, που τους δίνουν διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.Τεκμήριο Analysis of the factors influencing the export business strategy of the olive, cheese and wine enterprises in third countries(05/31/2022) Ntasiou, Styliani; Ντάσιου, Στυλιανή; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Lampaki, AntoniaThe purpose of this study is to analyse the factors influencing the exportactivity of wine, olive oil and cheese enterprises in Greece. Prior to presentingeach sector and the factors that affect the enterprises’ export strategy, theauthor conducted an extensive and comparative literature review of the theoryof export activity and strategic management. Then, each sector is analyzedseparately, as the author examines in depth both the domestic and externalenvironment that shape the export strategy of a company, in terms ofproduction, incentives, growth and barriers. In order to validate and examinethe literature review with the above, the researcher conducted a qualitativeresearch aiming to acquire business intelligence from some of the most activeexporting companies in Greece. These companies were also selected on thebasis of their involvement in the sector, their growing expansion and theirincreasing revenues. The aim of the analysis of these sectors is to learnuseful lessons in order to investigate which are the main incentives, thebarriers, their competitive advantages and the factors influencing their exportstrategy. The paper seeks to examine whether the conclusions can be appliedand to what extent for the strategic planning of an export activity of a currentor a new company in one the sectors analyzed. The bibliographic sourcesinclude articles, online business editorials, company sites, reports,publications, newspapers and databases of companies that provide usefulinsights for further research and implementation for any company of thesector.Τεκμήριο AΙ, βιωσιμότητα και διαχείριση κίνδυνου κατά την υλοποίηση και διαχείριση έργων πληροφορικής(2025-03-05) Γκούβη, Μυρτώ; Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος; Πόνης, Σταύρος; Χατζηστέλιος, ΓεώργιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), της βιωσιμότητας και της διαχείρισης κινδύνου κατά την υλοποίηση και διαχείριση έργων πληροφορικής. Η συνεχής τεχνολογική εξέλιξη καθιστά επιτακτική την ανάγκη υιοθέτησης καινοτόμων στρατηγικών που εξασφαλίζουν οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα, ενώ ταυτόχρονα ελαχιστοποιούν τους κινδύνους που σχετίζονται με την ανάπτυξη λογισμικού. Η έρευνα βασίζεται σε θεωρητική ανάλυση και εμπειρικά δεδομένα, εστιάζοντας στη χρήση της ΑΙ για τη βελτίωση της διαχείρισης κινδύνου, στη μακροπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητα των έργων πληροφορικής, καθώς και στις στρατηγικές για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των πόρων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η συνδυαστική χρήση ΑΙ και διαχείρισης κινδύνου μπορεί να αυξήσει την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των έργων, αν και η εφαρμογή τους εξακολουθεί να παρουσιάζει προκλήσεις. Τέλος, προτείνονται κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής ΑΙ σε μεγάλης κλίμακας έργα, της ενσωμάτωσης συστημάτων διαχείρισης κινδύνου σε πλατφόρμες ΕRP και της εξέτασης του αντίκτυπου της ΑΙ στη συνολική βιωσιμότητα των οργανισμών.Τεκμήριο Aξιολόγηση ευχρηστίας ιστοτόπων λιανικού εμπορίου(10/09/2020) Μήλεση, Μαρία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Φραϊδάκη, Κατερίνα; Μαμάκου, ΞένιαΤο ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια και το 2023 προβλέπεται το 22% των αγορών αυτών να πραγματοποιείται μέσω internet. Στόχος της μελέτης αυτής ήταν να διερευνήσει το βαθμό στον οποίο η ευχρηστία και η ποιότητα των ηλεκτρονικών ιστοτόπων επιδρά στην ικανοποίηση των καταναλωτών.Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγια και η μέθοδος η οποία χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των δεδομένων ήταν η Επιβεβαιωτική Ανάλυση Παραγόντων (CFA) και τα Μοντέλα Δομικών Εξισώσεων (SEM). Αρχικά, προέκυψε ότι ο κλάδος με την μεγαλύτερη απήχηση στο ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο είναι αυτός της ένδυσης και της υπόδησης και ακολουθούν τα προϊόντα τεχνολογίας. Επίσης, επιβεβαιώθηκαν οι εξής υποθέσεις: α) H ευχρηστία του ιστοτόπου επηρεάζει την ικανοποίηση των πελατών. β) H ποιότητα του ιστοτόπου επηρεάζει την ικανοποίηση των πελατών. Τέλος, προέκυψε ότι η ποιότητα ενός ιστοτόπου επηρεάζει περισσότερο την ικανοποίηση των πελατών σε σχέση με την ευχρηστία του.Τεκμήριο Aξιολόγηση κοινωνικού αντίκτυπου των δράσεων ΕΚΕ: μελέτη περίπτωσης: Youth Empowered Coca Cola 3E(28-09-2020) Πούλου, Μαργαρίτα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία, πραγματεύεται την αξιολόγηση του κοινωνικού αντίκτυπου που προκύπτει από το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Coca Cola 3E, με μελέτη περίπτωσης, το επιμορφωτικό πρόγραμμα για νέους ηλικιών 18-30 ετών, «Youth Empowered». Πρωταρχικά, μελετάται το ζήτημα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, πως έχει προκύψει και έχει εδραιωθεί ως κυρίαρχη πρακτική των επιχειρήσεων στην εποχή μας. Εξετάζονται οι λόγοι που οι εταιρίες στη σύγχρονη εποχή υιοθετούν πρακτικές Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, πως αντιλαμβάνονται τη στάση αυτή των εταιριών οι καταναλωτές και πως αυτή επηρεάζει τις πεποιθήσεις τους απέναντι στην εκάστοτε εταιρία, και διαμορφώνει τη δική τους στάση και συμπεριφορά. Στη συνέχεια, ερευνάται το ζήτημα του κοινωνικού αντίκτυπου που δημιουργείται μέσω των δράσεων ΕΚΕ, η κοινωνική αξία που αυτές δημιουργούν, τα οφέλη που υπάρχουν για το κοινωνικό σύνολο. Ακόμα, εξετάζονται τα κίνητρα των εταιριών και το κέρδος που επιστρέφει στις ίδιες. Βασικός πυλώνας της εργασίας, είναι η αξιολόγηση του συγκεκριμένου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Youth Empowered» ως πρωτοβουλία της Coca Cola 3E. Παρουσιάζονται ορισμένα από τα πιο διαδεδομένα εργαλεία μέτρησης και αξιολόγησης του κοινωνικού αντικτύπου ως αποτέλεσμα δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και επιλέγεται ένα από αυτά για να εφαρμοστεί στο πρόγραμμα. Μέσω ποιοτικής έρευνας με τη μορφή συνεντεύξεων με στελέχη της εταιρίας και δικαιούχους του προγράμματος, αλλά και τη δημιουργία ερωτηματολογίου με τυχαία δειγματοληψία, εξάγονται συμπεράσματα για την αξιολόγηση της δράσης, τη σχέση της στρατηγικής της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με την διαφήμιση, την προβολή και το μάρκετινγκ και τη διαμόρφωση της αντίληψης των καταναλωτών για τις κοινωνικά υπεύθυνες επιχειρήσεις.Τεκμήριο B2B Electronic marketplaces : εμπειρική διερεύνηση των marketplaces στην Ελλάδα(Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2002) Παπαδόπουλος, Ευσέβιος - Αλέξανδρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και ΕπικοινωνίαςΔιπλωματική εργασία - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ΣπουδώνΤεκμήριο Balance Scorecard and sustainability: the case of greek industry of hospitality and tourism(2022) Σολδάτου, Μαρία-Άννα; Soldatou, Maria-Anna; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Dedoulis, Emmanouil; Caramanis, Constantinos; Koen, SandraΤο Balanced Scorecard (BSC) παρουσιάστηκε ως ένα πολλά υποσχόμενο πλαίσιο που θα μπορούσε να παρέχει μια ολιστική εικόνα σχετικά με την απόδοση διαφορετικών τομέων μέσα σε μια εταιρεία. Έκτοτε, έχει διεξαχθεί ένας μεγάλος αριθμός ερευνών, στις οποίες έχουν διερευνηθεί διεξοδικά οι δυνατότητες του BSC. Ωστόσο, οι μελέτες για τον κλάδο της φιλοξενίας και του τουρισμού ήταν περιορισμένες. Επιπλέον, η έννοια της βιωσιμότητας κερδίζει έδαφος την τελευταία δεκαετία. Λαμβάνοντας υπόψη την προσαρμοστικότητα του BSC, έχει πραγματοποιηθεί κάποια πρωτογενής έρευνα που σχετίζεται με την προσθήκη μέτρων βιωσιμότητας. Αυτά τα δύο πολλά υποσχόμενα πεδία του BSC εντοπίστηκαν και διερευνήθηκαν περαιτέρω στην τρέχουσα έρευνα.Μετά την ολοκλήρωση μιας ημι-συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης, έχει διεξαχθεί ποσοτική έρευνα, ως εξής. Σχηματίστηκε ερωτηματολόγιο και διανεμήθηκε με χρήση Qualtrics XM PlatformTM σε ξενοδοχεία που λειτουργούν στην Ελλάδα. Λήφθηκαν 164 έγκυρες απαντήσεις και υποβλήθηκαν σε επεξεργασία με το IBM SPSS Statistics. Πραγματοποιήθηκε μια επεξηγηματική ανάλυση παραγόντων και προτάθηκαν επτά παράγοντες, οι οποίοι συνάδουν με τη δομή του BSC που προτάθηκε από τους Kaplan και Norton (1992), με πρόσθετες πτυχές σχετικά με τη βιωσιμότητα. Οι παράγοντες ονομάστηκαν από τα μέτρα που περιλάμβαναν ως δημοσιονομικός παράγοντας, παράγοντας προσωπικού, παράγοντας καινοτομίας, παράγοντας των άμεσα ενδιαφερομένων, βελτίωση διαδικασιών, βελτίωση διοικητικών διαδικασιών και έλεγχος της κανονικής λειτουργίας των συσκευών/μηχανημάτων.Διεξήχθησαν συμπληρωματικοί στατιστικοί έλεγχοι για την επαλήθευση των αποτελεσμάτων και επίσης για να προκύψουν συμπεράσματα και προτάσεις για μελλοντική έρευνα. Τέλος, δόθηκαν σημαντικές πληροφορίες για τους συμμετέχοντες στη μελέτη. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με βαθμολογία 3 αστέρων, ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για πρωτοβουλίες βιωσιμότητας. Επιπλέον, τα boutique ξενοδοχεία έδωσαν ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία όσον αφορά την απόδοσή τους, καθώς και τη σημασία στις βιώσιμες διαδικασίες.Αυτή η μελέτη είναι χρήσιμη, πρώτον, για τους ακαδημαϊκούς ώστε να αποκτήσουν μια ιδέα για το προτεινόμενο συνδυασμένο πλαίσιο και να το αναπτύξουν περαιτέρω, ώστε να ξεπεραστούν τυχόν περιορισμοί. Δεύτερον, για επαγγελματίες και ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, οι οποίοι μπορούν να κατανοήσουν τη σημασία της αξιολόγησης της απόδοσης σε διαφορετικές πτυχές μιας επιχείρησης και να καθιερώσουν διαδικασίες για την προώθηση της βιωσιμότητας.Τεκμήριο Bank resolution toolsΚατσιμίχα, Πηνελόπη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Γκόρτσος, ΧρήστοςThe 2008 global financial crisis spread to most of the developed economies, including those of the European Union. Despite decades of effort to build a Single Financial Market, almost all EU jurisdictions lacked proper crisis resolution mechanisms, especially with respect to the cross- border dimensions of a global crisis. This lead to a threat of widespread bank failures in EU countries and near collapse of their financial systems. In order this challenge to be confronted, resolution planning by both regulated institutions and public authorities and concepts for structural bank reform have been identified as possible solutions to ending “Too Big to Fail” and to fostering market discipline among bank owners, bank managers and investors in bank debt. Both concepts thus complement the global quest for reliable procedures and tools for bank resolution that would minimize systemic implications once large and complex financial institution have been reached the stage of insolvency. The diploma thesis examines the development of the relevant mechanisms available for bank resolution, in special consideration of the recent Bank Recovery and Resolution Directive and the Single Resolution Mechanism Regulation as one part of the current regulatory activity of the EU. The Directive requires financial institutions to submit resolution planning (living wills) to the authorities and applies resolution tools, such as sale of business tool, bridge institution tool, asset separation tool and bail-in tool. This paper is deviated in four chapters. Following the present introduction, Chapter 1 provides an extended analysis of the four resolution tools, overviewing their implementation under BRRD and SRMR, the general principles and an analysis of the contribution of the Single Resolution Fund (SRF). Chapter 2 revises the European Legal Framework concerning the bank resolution, and its evolution under the decades. Particularly, it describes the Directive 2014/59/EU which established a framework for the recovery and resolution of credit institutions and investment firms and the Regulation No 806/2014, which established uniform rules and a uniform procedure for the resolution of credit institutions and certain investment firms in the framework of a Single Resolution Mechanism and a Single Resolution Fund. Chapter 3 concentrates on the global legal framework and the guidelines provided by the Basel Committee on Banking Supervision and the Financial Stability Board. In conclusion, chapter 4 provides an analytical overview of the BRRD implementation by the Greek Law 4335/2015 and describes the greek experience of the implementation of bridge institution tool in two greek banks, the Post Bank and the Proton Bank.Τεκμήριο Blockchain και τραπεζικός τομέας(03/15/2019) Σκιαδοπούλου, Ευδοκία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ταρνανίδου, Χριστίνα; Τρούλη, Εμμανουέλα; Γκόρτσος, ΧρήστοςΗ παρούσα εργασία επιχειρεί μια επισκόπηση της επίδρασης του blockchain στον τραπεζικό τομέα.Τεκμήριο Brand engagement στο Instagram: ο ρόλος των fashion influencers(2020) Kreci, Megi; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Τσακαρέστου, ΜπέττυΗ παρούσα εργασία έχει ως στόχο να μελετήσει και να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο η πλατφόρμα του Instagram έχουν μεταβάλει την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, επικεντρώνοντας την έρευνα στην πρακτική του Influencer Marketing στον χώρο της μόδας.Τεκμήριο Brand equity, προτίμηση και πρόθεση αγοράς στον κλάδο της γρήγορης μόδας (fast fashion)Χυτίρογλου, Βασιλική; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Μπακαμήτσος, ΓεώργιοςΗ έννοια του brand equity, είναι μια έννοια η οποία απασχολεί συνεχώς τους ερευνητές. Αυτή η έννοια, έχει μελετηθεί και εξακολουθεί να μελετάται σε σχέση με πολλούς κλάδους και με βάση διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις. Ένα ισχυρό brand equity μπορεί να επηρεάσει τις προτιμήσεις(brand preference) και την αγοραστική πρόθεση (purchase intention) των καταναλωτών. Ένας από αυτούς τους κλάδους είναι αυτός, του συνεχώς μεταβαλλόμενου κλάδου της γρήγορης μόδας (fast fashion), καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των μαρκών έχει αυξηθεί και τα προϊόντα αυτών είναι σχετικά όμοια μεταξύ τους. Στόχος της έρευνας ήταν η διερεύνηση της επιρροής που ασκούν τρεις διαστάσεις του brand equity (brand awareness, perceived quality, brand associations) στην προτίμηση (brand preference) και την πρόθεση αγοράς (purchase intention) των καταναλωτών. Για τις ανάγκες της έρευνας, η οποία αφορά στον κλάδο της γρήγορης μόδας (fast fashion), γίνεται αναφορά σε πέντε μεγάλες μάρκες (Zara, Bershka, H&M, Pull&Bear, Gap). Εξετάσαμε το πως κάθε μία οι διαστάσεις του brand equity που αναφέραμε παραπάνω επηρεάζουν κάθε μάρκα ξεχωριστά σε σχέση με την προτίμηση και την πρόθεση αγοράς. Η παρούσα έρευνα είναι πρωτογενής, με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου 15 ερωτήσεων, πενταβάθμιας κλίμακας Likert (12 ερωτήσεις σχετικές με τις υπό εξέταση μεταβλητές, και 3 ερωτήσεις δημογραφικού χαρακτήρα) με που το οποίο είχε σκοπό να εξετάσει το κατά πόσο η αναγνωρισιμότητα της μάρκας, η αντιλαμβανόμενη ποιότητα και οι συσχετίσεις της μάρκας επηρεάζουν η καθεμία ξεχωριστά την προτίμηση και την πρόθεση αγοράς των καταναλωτών για το κάθε brand ξεχωριστά. Όσον αφορά στην πρωτογενή έρευνα που πραγματοποιήθηκε, υπάρχει μεγάλη ομοιότητα ανάμεσα στα πέντε διαφορετικά brands και τις σχέσεις που υπάρχουν μεταξύ των υπό εξέταση μεταβλητών. Διαφορές παρουσίασε η μεταβλητή του brand awareness σε σχέση με την προτίμηση (preference), ενώ παρατηρήθηκαν μικρές διαφορές στους βαθμούς σημαντικότητας μεταξύ των brands. Συμπεράσματα: Η παρούσα έρευνα φαίνεται να μην επιβεβαιώνει κάποιες θεωρίες της βιβλιογραφίας. Αναφορικά με την μεταβλητή του brand awareness, μόνο το brand Zara, επιβεβαιώνει την θεωρία ότι η αναγνωσιμότητα της μάρκας επηρεάζει θετικά την προτίμηση. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας έρχονται, ως επί το πλείστον, σε αντίθεση με τις υποθέσεις που είχαν οριστεί.Τεκμήριο Brand experience: προσήλωση και ικανοποίηση πελάτη: μελέτη περίπτωση ZARA(08-07-2020) Φίλιου, Δήμητρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Σιώμκος, Γεώργιος; Ψιλούτσικου, ΜαρίναΗ συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έχει στόχο να καταγράψει το κατά πόσο η επηρεάζει η εμπειρία που προσφέρει το εμπορικό σήμα τους καταναλωτές ως προς την ικανοποίηση αλλά και την προσήλωσή τους. Ο λόγος που γίνετε η συγκεκριμένηέρευνα είναι διότι στις μέρες μας οι περισσότερες επιχειρήσεις για να αποκτούνικανοποιημένους και προσηλωμένους πελάτες δημιουργούν σε αυτούς αξέχαστεςεμπειρίες. Η εμπειρία που λαμβάνει ο πελάτης μπορεί να είναι και από το ίδιοεμπορικό σήμα.Για να μπορέσουμε να αναλύσουμε και να καταγράψουμε το κατά πόσο επηρεάζειη εμπειρία της μάρκας την ικανοποίηση και την προσήλωση του καταναλωτήχρησιμοποιήσαμε για μελέτη περίπτωσης την εταιρεία ZARA. Η επιλογή τηςσυγκεκριμένης μάρκας πραγματοποιήθηκε διότι αποτελεί ένα εμπορικό σήμα μεπαγκόσμια αναγνωρισιμότητα και μεγάλη απήχηση στο καταναλωτικό κοινό.Για την μέτρηση της εμπειρίας του εμπορικού σήματος ακολουθήσαμε μια κλίμακαπου έχει δημιουργηθεί ακριβώς για αυτό το λόγο. Οι παράγοντες που διερευνήσαμεήταν η εμπειρία του εμπορικού σήματος και οι διαστάσεις από τις οποίεςαποτελείται, την προσωπικότητα της μάρκας και συγκεκριμένα των διαστάσεων τηςκαθώς και την ικανοποίηση αλλά και την προσήλωση του καταναλωτή.Η έρευνα διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου. Μέσα από την συλλογή των δεδομένωνπου συλλέχθηκαν πραγματοποιήθηκε ανάλυση μέσω του στατιστικούπρογράμματος SPSS για την διεξαγωγή συμπερασμάτων.Τα βασικά ευρήματα της συγκεκριμένης διπλωματικής έρευνας είναι ότι τόσο ηεμπειρία όσο και η προσωπικότητα του εμπορικού σήματος μπορούν ναεπηρεάσουν την ικανοποίηση και την προσήλωση των καταναλωτών της εταιρείαςZARA. Θα πρέπει να αναφέρουμε ως παρατήρηση πως το δείγμα το οποίοσυμμετείχε στην συγκεκριμένη έρευνα επηρεάζεται θετικά τόσο στην ικανοποίησητου όσο και στην προσήλωση του άλλα όχι από όλες τις διαστάσεις των μεταβλητών που χρησιμοποιήσαμε. Σαν τελευταίο κομμάτι θα θέλαμε να υποστηρίξουμε πωςόσο πιο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές του εμπορικού σήματος της ZARAτόσο πιο προσηλωμένοι παραμένουν σε αυτήν.Τέλος, βάση των αποτελεσμάτων της έρευνας που έλαβε χώρα παρουσιάστηκανκάποιες προτάσεις τόσο για την εμπειρία του σήματος της εταιρείας ZARA όσο καιγια μελλοντική έρευνα.Τεκμήριο Branding και πιστότητα πελάτη στην αγορά τροφίμων(2019) Σκαρλατίδη, Αλεξάνδρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Καραντινού, Καλυψώ; Λιονάκης, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα εργασία εξετάζει τη σχέση μεταξύ branding και πιστότητας πελάτη στον τομέα των τροφίμων. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να εντοπιστούν οι παράγοντες εκείνοι που επηρεάζουν την πιστότητα του πελάτη σε ένα brand της αγοράς τροφίμων και να εξετασθεί η βαρύτητα του καθενός εξ αυτών, έτσι ώστε να βρεθεί μια αποδοτικότερη στρατηγική branding που θα ενισχύσει την πιστότητα του καταναλωτή. Θα προσπαθήσει να αναδείξει, δηλαδή, τους παράγοντες του brand που τείνουν να επηρεάσουν περισσότερο την πιστότητα στην αγορά τροφίμων, σε σχέση με τους υπόλοιπους.Οι στόχοι της εργασίας αφορούν στη μέτρηση της πιστότητας των καταναλωτών σε επώνυμες μάρκες τροφίμων που προτιμούν συστηματικά, στη μέτρηση της πρόθεσης για σύσταση της αγαπημένης τους μάρκας τροφίμων σε φίλους/ γνωστούς, τη μέτρηση της άποψης των καταναλωτών για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που φέρουν την ίδια ποιότητα σε σχέση με τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα. Ακόμα θα προχωρήσουμε στη μέτρηση της επιρροής προωθητικών ενεργειών σε σχέση με την πιστότητα στη μάρκα, αλλά και στη μέτρηση των παραγόντων εκείνων που επηρεάζουν τη θετική άποψη του καταναλωτή για μια μάρκα τροφίμων (ποιότητα, τιμή, ιστορία, διαφήμιση και αναγνωρισιμότητα, προωθητικές ενέργειες, ονομασία εταιρίας και χώρα παράγωγης).Για τους σκοπούς της έρευνας, συστάθηκε οργανωμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο διατέθηκε στους ερωτώμενους ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας «Google Forms». Το δείγμα ήταν τυχαίο και το αποτέλεσαν συνολικά 362 άτομα, εκ των οποίων 239 γυναίκες και 123 άνδρες, που μένουν στην Ελλάδα και επισκέπτονται σούπερ μαρκετ για αγορά τροφίμων. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με τη βοήθεια του προγράμματος SPSS και αποτελείται από ανάλυση δημογραφικών, περιγραφικές αναλύσεις, χ2 tests, t- tests, Anova tests και γραμμικές παλινδρομήσεις.Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα, ανέδειξαν την αντιλαμβανόμενη ποιότητα της μάρκας σαν το βασικότερο παράγοντα επιρροής της πιστότητας, μαζί με τη συσκευασία και την ονομασία της εταιρίας στην οποία ανήκει η μάρκα. Σημαντικός αναδείχτηκε και ο παράγοντας τιμή. Τέλος, η έρευνα φανέρωσε την αυξανόμενη τάση των καταναλωτών προς την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στον κλάδο τροφίμων.Τεκμήριο Business plan "Seven the easy markets"(Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2002) Κορκιδάκης, Κώστας; Αυλωνίτης, ΓεώργιοςΔιπλωματική εργασία - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (Μ.Β.Α.)Τεκμήριο Business plan για την αξιολόγηση επένδυσης κατασκευής 2ης συμπληρωματικής μονάδας βιομηχανικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται στον τομέα των υλικών τριβής(13-03-2025) Βασιλακόπουλος, Αναστάσιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος; Κασιμάτης, Κωνσταντίνος; Τσεκρέκος, ΑνδριανόςΈχοντας διαγράψει μακροχρόνια παρουσία στον κλάδο των ανταλλακτικών του συστήματος πέδησης βαρέων οχημάτων με κατά βάση εξαγωγικό χαρακτήρα, η εταιρεία ερευνά να κάνει το επόμενο βήμα επενδύοντας στην κατασκευή ενός νέου εργοστασίου. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία είναι μία μελέτη περίπτωσης όπου γίνεται χρηματοοικονομική αξιολόγηση για το εάν η συγκεκριμένη επένδυση μπορεί να αποδώσει και να ενισχύσει την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας. Κάνοντας αρχικά μία ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος της εταιρείας, καταρτίζεται μία ανάλυση SWOT ώστε να καταδειχθούν οι λόγοι που καταστούν την επένδυση αυτή απαραίτητη. Στην συνέχεια, έχοντας συλλέξει όλα τα απαραίτητα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία από έρευνα αγοράς και από στοιχεία της ίδιας της εταιρείας, γίνεται ανάλυση μέσω της μεθόδου των παρουσών αξιών / καθαρών ταμιακών ροών ώστε να αποφανθεί εάν η επένδυση είναι κερδοφόρα. Ακόμα, παρουσιάζεται και μία ανάλυση ευαισθησίας ώστε να αποφανθεί ποιες παράμετροι επηρεάζουν και πόσο την κερδοφορία της επένδυσης αυτής. Κλείνοντας, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της μελέτης αυτής, τα οποία θα δώσουν στην διοίκηση της εταιρείας τα απαραίτητα δεδομένα ώστε να αποφασίσει εάν θα προχωρήσει ή όχι στην επένδυση αυτή.Τεκμήριο Business plan ξενοδοχειακής μονάδας(10/21/2021) Ταμβάκης, Λουκάς; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Σαλαβού, ΕλένηΣτην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάστηκε από μηδενική βάση η σύνταξη ενός βιώσιμου επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) για την σύσταση ξενοδοχειακής μονάδας στην ελληνική επαρχία, και συγκεκριμένα στην δυτική είσοδο της πόλης της Αράχωβας στο νομό Βοιωτίας. Το εν λόγω επιχειρηματικό σχέδιο περιλαμβάνει όλες τις κινήσεις που θα γίνουν από την αρχή για την δημιουργία της μονάδας μέχρι την σύσταση της στην τελική της μορφή, αλλά και την λειτουργία της. Πρόκειται για ένα πενταετές πλάνο στο οποίο περιγράφονται οι στέρεες βάσεις πάνω στις οποίες θα δημιουργηθεί η μονάδα με τίτλο "ZENITH" στην οποία θα προσφέρονται υπηρεσίες ξενοδοχείου κατηγορίας τριών αστέρων η οποία όμως θα είναι προσανατολισμένη στον πελάτη και στην μοναδικότητα της εμπειρίας που θα αποκομίσει.Τεκμήριο Business plan: Fuel-it(31-01-2023) Στρίγκος, Αλέξανδρος; Strigkos, Alexandros; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Papalexandris, Alexandros; Deligianni, Ioanna; Salavou, HelenΗ διπλωματική εργασία αφορά την εκπόνηση ενός Business Plan το οποίο αφορά τη δημιουργία μιας Startup εταιρίας, η οποία θα παρέχει υπηρεσίες ανατροφοδότησης καυσίμων κατα παραγγελία σε μηχανήματα εργοταξίου.Τεκμήριο The capacitated vehicle routing problem. A comparison between integer linear programming and metaheuristic search methods(2021) Chiotis, Minas A.; Χιώτης, Μηνάς; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Kouretas, Georgios; Agoraki, Maria-Eleni; Nikolopoulou, AmaliaThis thesis presents a comparison between two ways of solving a Capacitated Vehicle Routing Problem (CVRP) - a special variation of the classic Vehicle Routing Problem (VRP) - with Linear Integer Programming versus metaheuristic methods from Operating Research Google developers (OR-Tools). This problem is traditionally as one of the most important issues for companies delivering goods and services and in general in the sector of Logistics and Supply chain. The scope of this thesis is to deliver the best solution between two different methodologies and propose the best use of them at any case they face.In the first part we can find the literature about the Supply Chain Management and the VRP problem in general and the variations of it. There are mentions about the creators and researchers of the sector and highlighting the milestones of their life which was dedicated in their work.We analyze that in the CVRP case we examine the scope of the problem is to serve as many as possible customers and to minimize the total distance of each truck aiming to minimize the total cost of transportation and maximizing the company’s profitability and competitive advantage against other providers. The constraint is the capacity of each vehicle which is not tolerated to be exceeded. The comparison between them focuses on which of the two methods is the most effective in a manner of time, precision, and efficiency.After that we analyze the methodologies we are going to use and based on we are going to implement the experiment at each case. Here we use the linear integer programming to solve the problem and on the other hand a bunch of metaheuristics which come from OR Tools. Details about the integration is listed in the proportionate chapter.Then implementation and conclusion take place and are starting to represent the whole mindset of the problem, the issues, the measurements and finally the results based on how we make our comparison. All in all, the outcome is different and at any case the user (manager) is called to make a decision that has to choose between these two methodologies.Τεκμήριο Capital Structure, παράγοντες επηρεασμού κεφαλαιακής διάρθρωσης Ελληνικών εταιρειών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών: μια οικονομετρική προσέγγιση(Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2005) Μαυρά, Ευθυμία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καραθανάσης, Γεώργιος Α.Διπλωματική εργασία - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (ΜΒΑ)