Λογότυπο αποθετηρίου
 

Μεταπτυχιακές Εργασίες

Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/42

Περιήγηση

Πρόσφατες Υποβολές

Τώρα δείχνει 1 - 20 από 916
  • Τεκμήριο
    Ατομικοί και ομαδικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ομαδική μάθηση
    (2025-03-06) Χουδαλάκη, Ευανθία; Νικολάου, Ιωάννης; Κραβαρίτη, Φωτεινή; Νικάνδρου, Ειρήνη
    Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση πέντε βασικών μεταβλητών που επηρεάζουν την ομαδική μάθηση: τη σαφήνεια ρόλων, τις συνδέσεις υψηλής ποιότητας, το ψυχολογικό κεφάλαιο, την ψυχολογική ασφάλεια και την παρακίνηση για μάθηση. Η σαφήνεια ρόλων εξασφαλίζει ότι κάθε μέλος γνωρίζει τις ευθύνες του, μειώνοντας τις συγκρούσεις και ενισχύοντας τη συνεργασία. Οι συνδέσεις υψηλής ποιότητας συμβάλλουν στην ψυχολογική ευεξία και τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος εμπιστοσύνης και ανοιχτής επικοινωνίας. Το ψυχολογικό κεφάλαιο, το οποίο περιλαμβάνει την αυτο-αποτελεσματικότητα, την ανθεκτικότητα, την αισιοδοξία και την ελπίδα, ενισχύει την προσαρμοστικότητα των εργαζομένων στις αλλαγές. Η ψυχολογική ασφάλεια, με τη σειρά της, διευκολύνει την ελεύθερη έκφραση ιδεών χωρίς τον φόβο αποδοκιμασίας, ενώ η παρακίνηση για μάθηση λειτουργεί ως βασικός κινητήριος μοχλός για τη συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία. Για την επίτευξη των ερευνητικών στόχων, χρησιμοποιήθηκε ποσοτική μέθοδος ανάλυσης, με τη συλλογή δεδομένων μέσω δομημένου ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο εστιάστηκε στην αξιολόγηση των παραπάνω μεταβλητών από εργαζομένους διαφόρων οργανισμών, καθώς και στην επίδρασή τους στην αποτελεσματικότητα της ομαδικής μάθησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι οι πέντε μεταβλητές – σαφήνεια ρόλων, συνδέσεις υψηλής ποιότητας, ψυχολογικό κεφάλαιο, ψυχολογική ασφάλεια και παρακίνηση για μάθηση – έχουν θετική επίδραση στην ομαδική μάθηση
  • Τεκμήριο
    Ανάλυση και πρόβλεψη στρατηγικών για βελτιστοποίηση της αλληλεπίδρσης στο Instagram
    (2025-05-02) Χριστοπούλου, Βασιλική; Δρόσος, Δημήτριος; Μπάλτας, Γεώργιος; Λάππας, Θεόδωρος
    Η εργασία επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση της αλληλεπίδρασης (engagement) στο Instagram, εστιάζοντας σε λογαριασμούς τραπεζών. Αναλύονται δεδομένα από επτά τραπεζικά προφίλ, εξετάζοντας τη χρήση hashtags, τη χρονική στιγμή δημοσίευσης, το συναίσθημα των λεζάντων και τη συχνότητα δημοσιεύσεων. Με τη χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης, όπως το XGBoost, και αναπαράστασης κειμένου μέσω TF-IDF και BERT embeddings, προβλέπεται ο αριθμός likes που θα λάβει μια ανάρτηση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα BERT embeddings προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια στις προβλέψεις. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι σημαντικοί παράγοντες για το engagement είναι η ουδέτερη διατύπωση στις λεζάντες, η σωστή χρονική στιγμή δημοσίευσης και η στρατηγική χρήση των hashtags.
  • Τεκμήριο
    Ανάλυση της επίδρασης της τιμής και του ανταγωνισμού στις πωλήσεις γιαουρτιού: εμπειρική μελέτη από την ελληνική αγορά
    (2025-04-15) Κακούρος, Ιωάννης; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Σαριδάκης, Χαράλαμπος
    Η παρούσα εργασία εξετάζει τη σχέση μεταξύ τιμής και όγκου πωλήσεων στον κλάδο του γιαουρτιού, αναλύοντας ταυτόχρονα την επίδραση των ανταγωνιστικών τιμών και τις διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται ανάμεσα στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων. Η μελέτη στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα πωλήσεων από την ελληνική αγορά και εφαρμόζει ποσοτικές μεθόδους, κυρίως πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση, προκειμένου να εκτιμήσει τη δύναμη και τη στατιστική σημαντικότητα των μεταβλητών. Αρχικά, πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση που εστιάζει στην ελαστικότητα τιμής ζήτησης, στη σταυροειδή ελαστικότητα και στις στρατηγικές τιμολόγησης στον κλάδο των τροφίμων. Στη συνέχεια, η ανάλυση διαρθρώνεται σε κατηγορίες γιαουρτιού (στραγγιστά, αγελάδος, παιδικά, χωρίς λακτόζη, πρωτεϊνούχα, βρεφικά) ώστε να διερευνηθούν οι ιδιαιτερότητες κάθε κατηγορίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η τιμή επηρεάζει σημαντικά τις πωλήσεις στις περισσότερες κατηγορίες, ενώ η επίδραση των τιμών των ανταγωνιστών παρουσιάζει διαφοροποιήσεις ανά περίπτωση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι κατηγορίες όπου οι καταναλωτές φαίνεται να στρέφονται προς οικονομικότερες λύσεις, επιβεβαιώνοντας την ύπαρξη υποκατάστασης μεταξύ προϊόντων. Παράλληλα, η μελέτη προσφέρει πρακτικές προτάσεις για την εμπορική πολιτική των επιχειρήσεων, λαμβάνοντας υπόψη την τιμολογιακή συμπεριφορά των ανταγωνιστών και τη δυναμική της κάθε κατηγορίας. Η εργασία καταλήγει με τη διατύπωση συμπερασμάτων και προτάσεων για μελλοντική έρευνα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της κατανόησης της τιμολογιακής ελαστικότητας για τη διαμόρφωση επιτυχημένων στρατηγικών πωλήσεων.
  • Τεκμήριο
    Υπαίθριες λαϊκές αγορές της Περιφέρειας της Αττικής: κίνητρα, ανασταλτικοί παράγοντες και προτεινόμενες στρατηγικές βελτίωσης
    (2025-04-15) Γκρέκου, Άντζελα; Σαριδάκης, Χαράλαμπος; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Σαριδάκης, Χαράλαμπος
    Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά στις υπαίθριες αγορές της Περιφέρειας της Αττικής. Οι λαϊκές αγορές αποτελούν έναν παραδοσιακό τόπο συνάντησης για την ελληνική κοινωνία προσφέροντας την δυνατότητα αγοράς προϊόντων από τοπικούς παραγωγούς. Ο κύριος στόχος της μελέτης είναι να διαπιστωθούν τα κίνητρα που ωθούν τους καταναλωτές να επισκέπτονται τις λαϊκές αγορές, σε μια εποχή υψηλού ανταγωνισμού, με έμφαση στους παράγοντες της ποιότητας των προϊόντων, στη τιμή τους, στη προσβασιμότητα και στη εμπιστοσύνη που δείχνουν στους τοπικούς παραγωγούς. Η παρακάτω μελέτη θα διερευνήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την επαναλαμβανόμενη επίσκεψη του καταναλωτή στις λαϊκές αγορές αλλά και τους ανασταλτικούς παράγοντες όπως η πρόσβαση ατόμων με κινητικά προβλήματα. Συνεπώς, μέσω της έρευνας θα ληφθούν δεδομένα που θα αναδείξουν νέες πτυχές για την καταναλωτική συμπεριφορά με αποτέλεσμα την ενίσχυση των στρατηγικών διαδικασιών και τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας για την ενδυνάμωση και την ανάπτυξη των υπαίθριων λαϊκών αγορών της Περιφέρειας της Αττικής.
  • Τεκμήριο
    Η επίδραση του influencer marketing στην πρόθεση αγοράς: ο διαμεσολαβητικός ρόλος της εικόνας της επωνυμίας
    (2025-04-15) Σαλίαϊ, Άντζελα; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Σαριδάκης, Χαράλαμπος
    Η παρούσα μελέτη διερεύνησε τη δυναμική επίδραση του στη διαμόρφωση της εικόνας της επωνυμίας και της πρόθεσης αγοράς των καταναλωτών. Σκοπός της έρευνας ήταν να κατανοηθεί πώς βασικά χαρακτηριστικά των influencers, όπως η αξιοπιστία, η ελκυστικότητα, η εξειδίκευση και οι παρακοινωνικές σχέσεις, συμβάλλουν στη διαμόρφωση θετικών στάσεων προς μια επωνυμία και, κατ’ επέκταση, στην πρόθεση αγοράς. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον διαμεσολαβητικό ρόλο της εικόνας της επωνυμίας, καθώς προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι αποτελεί καθοριστικό κρίκο στη σχέση μεταξύ του influencer και της καταναλωτικής απόφασης (Casaló, Flavián, & Ibáñez-Sánchez, 2020). Η μεθοδολογική προσέγγιση βασίστηκε σε ποσοτική έρευνα με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, στο οποίο συμμετείχαν 217 άτομα. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση και ανάλυση διαμεσολάβησης. Η αξιοπιστία των μεταβλητών επιβεβαιώθηκε με Cronbach’s Alpha, ενώ αξιοποιήθηκαν και δείκτες όπως ο συντελεστής προσδιορισμού R² και η στατιστική F μέσω ANOVA. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ότι η εικόνα της επωνυμίας είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που επηρεάζει την πρόθεση αγοράς, ενώ η αξιοπιστία και οι παρακοινωνικές σχέσεις έχουν στατιστικά σημαντική άμεση και έμμεση επίδραση μέσω της εικόνας της επωνυμίας (Lou & Yuan, 2019; Chung & Cho, 2017). Ειδικότερα, η αξιοπιστία του influencer φάνηκε να ενισχύει σημαντικά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, κάτι που μεταφέρεται θετικά στην αντίληψή τους για την επωνυμία. Η αυθεντικότητα και η ειλικρίνεια του influencer αποτέλεσαν κρίσιμες διαστάσεις της αξιοπιστίας, στοιχείο που επιβεβαιώνεται και από άλλες μελέτες στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ (Audrezet, De Kerviler, & Guidry Moulard, 2020). Οι παρακοινωνικές σχέσεις αναδείχθηκαν ως ιδιαίτερα ισχυρός παράγοντας, δημιουργώντας συναισθηματική σύνδεση και αίσθηση προσωπικής σχέσης, οι οποίες ενισχύουν τόσο την εικόνα της επωνυμίας όσο και την πρόθεση αγοράς (Schouten, Janssen, & Verspaget, 2020). Αντίθετα, τα χαρακτηριστικά της ελκυστικότητας και της εξειδίκευσης δεν είχαν άμεση επίδραση στην πρόθεση αγοράς, αλλά επηρέασαν έμμεσα την εικόνα της επωνυμίας. Η ελκυστικότητα συνδέθηκε περισσότερο με τη δημιουργία θετικών πρώτων εντυπώσεων, αλλά δεν φάνηκε να αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα για την αγοραστική απόφαση, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για αυθεντικότητα έναντι αισθητικής (Sokolova & Kefi, 2020). Η εξειδίκευση, αν και συνδέεται με την αντιλαμβανόμενη ποιότητα του περιεχομένου, φάνηκε να έχει δευτερεύοντα ρόλο σε σύγκριση με τη συναισθηματική ταύτιση και την εμπιστοσύνη (Hwang & Zhang, 2018). Η ανάλυση διαμεσολάβησης επιβεβαίωσε ότι η εικόνα της επωνυμίας παίζει καταλυτικό ρόλο στην επίδραση που ασκούν οι influencers στην πρόθεση αγοράς. Η θετική εικόνα οδηγεί σε μεγαλύτερη πρόθεση επιλογής του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προωθείται, λειτουργώντας ως φίλτρο μέσα από το οποίο οι καταναλωτές αξιολογούν το μήνυμα και την αξία του περιεχομένου (Keller, 1993). Οι στρατηγικές marketing που βασίζονται στην ενίσχυση αυτής της εικόνας, μέσω της επιλογής αυθεντικών και αξιόπιστων influencers, φαίνεται να επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα. Η μελέτη παρουσιάζει ορισμένους περιορισμούς, όπως η χρήση διατομεακής προσέγγισης, που δεν επιτρέπει τη διερεύνηση των μακροχρόνιων αλλαγών στις αντιλήψεις των καταναλωτών. Οι δυναμικές αλλαγές στο ψηφιακό περιβάλλον και η ταχεία μετάβαση από πλατφόρμα σε πλατφόρμα ενδέχεται να μεταβάλουν τη σχέση κοινού–influencer με την πάροδο του χρόνου (Campbell & Farrell, 2020). Επίσης, το δείγμα ήταν κυρίως γυναικείο και νεαρής ηλικίας, κάτι που περιορίζει τη δυνατότητα γενίκευσης των αποτελεσμάτων σε ευρύτερα πληθυσμιακά σύνολα. Ωστόσο, τα αποτελέσματα της έρευνας προσφέρουν σημαντικές πρακτικές προτάσεις για τις επιχειρήσεις. Η επιλογή influencers δεν πρέπει να βασίζεται μόνο στην απήχηση ή στην αισθητική, αλλά κυρίως στην αξιοπιστία, στη δυνατότητα διαμόρφωσης παρακοινωνικών σχέσεων και στην ενίσχυση της εικόνας της επωνυμίας. Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να επιτύχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα πρέπει να συνεργάζονται με influencers που αντικατοπτρίζουν τις αξίες τους και δημιουργούν ουσιαστική σύνδεση με το κοινό (Jin, Muqaddam, & Ryu, 2019). Η παρούσα μελέτη συμβάλλει στη θεωρητική κατανόηση του φαινομένου του influencer marketing και προσφέρει μία εμπεριστατωμένη προσέγγιση της επίδρασής του στην καταναλωτική συμπεριφορά. Προτείνεται η μελλοντική έρευνα να στραφεί σε ποιοτικές προσεγγίσεις, διαχρονικές μελέτες και σε διαφορετικούς πληθυσμούς, προκειμένου να αποδοθούν πληρέστερα οι πολύπλοκοι μηχανισμοί που επηρεάζουν την καταναλωτική απόκριση στο influencer περιεχόμενο.
  • Τεκμήριο
    Συναισθηματικοί, υποσυνείδητοι και κοινωνικοί παράγοντες επηρεασμού της συνταγογράφησης των ελλήνων πνευμονολόγων
    (2025-04-15) Αθανασόπουλος, Γεώργιος; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Σαριδάκης, Χαράλαμπος
    Με βάση την ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας, έχει διαπιστωθεί ότι οι μέχρι σήμερα προσπάθειες που έχουν γίνει για την ανάπτυξη κατάλληλων εργαλείων, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση των παραγόντων που επηρεάζουν τις συνταγογραφικές επιλογές των ιατρών, ανεξαρτήτως της ειδικότητας στην οποία ανήκουν, δεν έχουν φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό αποδίδεται κυρίως είτε σε ελλείψεις που αφορούν τη μεθοδολογία που έχει χρησιμοποιηθεί είτε στην απουσία της απαραίτητης διαδικασίας επικύρωσης, που είναι θεμελιώδης για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας των εργαλείων αυτών. Ως εκ τούτου, παρατηρείται ότι εξακολουθεί να υπάρχει η ανάγκη για τη δημιουργία και ανάπτυξη ενός εργαλείου που θα είναι και έγκυρο και αξιόπιστο, ώστε να μπορέσει να καλύψει επαρκώς τις ανάγκες αυτού του κρίσιμου τομέα και να προσφέρει ουσιαστική συμβολή στην κατανόηση και τη μελέτη των παραμέτρων που επηρεάζουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων εκ μέρους των ιατρών σε ό,τι αφορά τη συνταγογράφηση. Η ανάπτυξη ενός νέου ερευνητικού εργαλείου αποτελεί μια σημαντική προσπάθεια που στοχεύει να καλύψει το μεγάλο κενό που υπάρχει λόγω της έλλειψης κατάλληλων και εξειδικευμένων μέσων για τη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τις αποφάσεις των ιατρών σχετικά με τη συνταγογράφηση φαρμάκων. Ένα τέτοιο εργαλείο είναι ιδιαίτερα απαραίτητο, καθώς θα επιτρέψει τη μελέτη αυτών των παραγόντων με έναν πιο οργανωμένο, συστηματικό και αναλυτικό τρόπο, φωτίζοντας πτυχές που μέχρι σήμερα παραμένουν ασαφείς ή ανεξερεύνητες. Η ερευνητική αυτή πρωτοβουλία επικεντρώνεται στη δημιουργία και την ολοκληρωμένη επιστημονική επικύρωση ενός εργαλείου αυτοδιαχείρισης, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί πολλαπλούς σκοπούς. Αφενός, θα δώσει τη δυνατότητα στους ερευνητές να αναλύσουν σημαντικές προσωπικές και επαγγελματικές παραμέτρους που μπορεί να επηρεάζουν την κρίση των ιατρών κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων γύρω από τη συνταγογράφηση φαρμακευτικών θεραπειών και αφετέρου, θα επιτρέψει την καλύτερη κατανόηση και αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο οι παράγοντες αυτοί αλληλεπιδρούν. Η εργασία αυτή εστιάζει ειδικότερα στους Έλληνες Πνευμονολόγους, με στόχο να αναδείξει τις ιδιαίτερες ανάγκες και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά, καθώς και τις στρατηγικές που ακολουθούν κατά τη λήψη σημαντικών αποφάσεων για την υγεία των ασθενών τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, σκοπεύει να προσφέρει μια καλά τεκμηριωμένη και πολυσχιδή ανάλυση, υποστηρίζοντας παράλληλα την επιστημονική κοινότητα με νέα δεδομένα που μπορούν να ενισχύσουν τη βιβλιογραφία. Η συνεισφορά του εργαλείου αυτού στη σχετική επιστήμη αναμένεται να είναι ιδιαίτερα πολύτιμη, καθώς θα προσφέρει νέα στοιχεία και γνώσεις που αφορούν τόσο τη συμπεριφορά όσο και τη σκέψη των ιατρών κατά τη διάρκεια λήψης κρίσιμων αποφάσεων συνταγογράφησης, υποστηρίζοντας τη δημιουργία πιο στοχευμένων στρατηγικών για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα.
  • Τεκμήριο
    Εμπειρική διερεύνηση των παραγόντων επηρεασμού της στάσης του καταναλωτή απέναντι στη χρήση πρεσβευτών μάρκας
    (2025-05-02) Κυρίτσης, Ευάγγελος; Μπάλτας, Γεώργιος; Δρόσος, Δημήτριος; Αργουσλίδης, Παρασκευάς
    Η ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων και ο εκσυγχρονισμός του Μάρκετινγκ, έχουν φέρει στην επιφάνεια πρακτικές που αφορούν στη βελτίωση της αντιληπτής εικόνας των μαρκών. Μία εξ’ αυτών είναι η χρήση πρεσβευτών μάρκας στη διαφήμιση. Στην παρούσα διπλωματική, πραγματοποιείται μελέτη για τους παράγοντες που τείνουν να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών όταν εκτίθενται στις διαφημίσεις αυτές. Η παρούσα διατριβή, αγγίζει την παραπάνω διερεύνηση μέσα από ένα πλήθος μεταβλητών, όπως τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας, το μοντέλο αντιλαμβανόμενης αξιοπιστίας καθώς και άλλους σημαντικούς ψυχογραφικούς παράγοντες προκειμένου να μελετήσει το μέγεθος που τα παραπάνω μπορούν να μεταβάλλουν την πρόθεση αγοράς των καταναλωτών. Πρωταρχικός στόχος της παρούσας διατριβής είναι να μελετήσει την παραπάνω σχέση μεταξύ των μεταβλητών αυτών και της πρόθεσης αγοράς, καθώς και να συμβάλει στη διεθνή βιβλιογραφία με τα ευρήματά της και να υποστηρίξει σε πρακτικό επίπεδο τη λήψη αποφάσεων των επαγγελματιών στο χώρο του Μάρκετινγκ και της διαφήμισης. Μέσα από ένα πλήθος ερευνητικών υποθέσεων που καταγράφονται αναφορικά με τον τρόπο και το βαθμό όπου οι παραπάνω μεταβλητές επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών, διαπιστώθηκε πως τα χαρακτηριστικά της εξειδίκευσης, της εμπιστοσύνης, του ψυχαναγκασμού και του σκεπτικισμού παρουσιάζουν στατιστικά σημαντική επίδραση στην πρόθεση των καταναλωτών και όλα σε θετικό βαθμό εξαιρουμένου του σκεπτικισμού, ο οποίος έχει αρνητική επίδραση στην πρόθεση αγοράς, ως και εκ φύσεως ένα νοητικό εμπόδιο των καταναλωτών απέναντι στη διαφήμιση. Επιπλέον, ο ψυχαναγκασμός διαπιστώθηκε πως ασκεί στατιστικά σημαντικό ρυθμιστικό ρόλο στην ελκυστικότητα και την εμπιστοσύνη και αποτελεί από μόνο του ένα ενδιαφέρον ερευνητικό εύρημα. Τέλος, καταγράφονται αναλυτικά οι προεκτάσεις της παρούσας διατριβής για τη διεθνή βιβλιογραφία αλλά και για τους επαγγελματίες του Μάρκετινγκ. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στους περιορισμούς της έρευνας που αντιμετωπίσαμε και προτείνονται ιδέες για τους μελλοντικές ερευνητές, ώστε το θέμα αυτό να διερευνηθεί περαιτέρω στο μέλλον.
  • Τεκμήριο
    Εργασία πρακτικής εφαρμογής της εταιρείας Palowise: δεδομένα κοινωνικών δικτυών και διαδικτύου με το επιχειρηματικό εργαλείο Power Bi, άλλα και η διασύνδεση του με άλλα εργαλεία επιχειρηματικής ευφυΐας
    (2025-05-15) Καραμπέτση, Ερμιόνη; Μπάλτας, Γεώργιος; Αργουσλίδης, Παρασκευάς; Δρόσος, Δημήτριος
    Στην εποχή των Μεγάλων Δεδομένων (Big Data), οι επιχειρήσεις αξιοποιούν προηγμένες αναλυτικές μεθόδους για την εξαγωγή κρίσιμων πληροφοριών από τεράστιους όγκους ψηφιακών δεδομένων. Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη βελτιστοποίηση της οπτικοποίησης βασικών δεικτών απόδοσης (KPI) στην πλατφόρμα Palowise, μέσω εργαλείων Επιχειρηματικής Ευφυΐας (BI), όπως το Power BI. Μέσω της ενσωμάτωσης δεδομένων από τα κοινωνικά μέσα, τις μηχανές αναζήτησης και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, η έρευνα αναδεικνύει πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν τη στρατηγική λήψη αποφάσεων, αναλύοντας και οπτικοποιώντας μεγάλα σύνολα δεδομένων. Το πρώτο μέρος της μελέτης παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο που αφορά τα Μεγάλα Δεδομένα και το ψηφιακό μάρκετινγκ, εστιάζοντας στις διαδικασίες εξαγωγής και επεξεργασίας δεδομένων (ETL) και στις βέλτιστες πρακτικές οπτικοποίησης KPI. Το δεύτερο μέρος εστιάζει στην υφιστάμενη κατάσταση των αναφορών KPI στην πλατφόρμα Palowise και προτείνει βελτιώσεις για την ενίσχυση της σαφήνειας των δεδομένων, της αφηγηματικής παρουσίασης και της αποδοτικότητας στη λήψη αποφάσεων. Το τελικό μέρος παρέχει μια συγκριτική ανάλυση κορυφαίων εργαλείων BI, συμπεριλαμβανομένων των Power BI, Tableau και Google Data Studio, και διερευνά τις δυνατότητες ενσωμάτωσής τους με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η αποτελεσματική οπτικοποίηση δεδομένων και η υιοθέτηση προηγμένων εργαλείων BI βελτιώνουν σημαντικά την ακρίβεια των πληροφοριών και την ταχύτητα των διαδικασιών λήψης αποφάσεων. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της συνεχούς βελτιστοποίησης της παρουσίασης δεδομένων για τη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στη ψηφιακή αγορά.
  • Τεκμήριο
    Κριτήρια ικανοποίησης πελατών στον κλάδο της καφεστίασης
    (2025-05-08) Κατσαρού, Αναστασία; Σαριδάκης, Χαράλαμπος; Κορφιάτης, Νικόλαος; Μπάλτας, Γεώργιος
    Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση και την πιστότητα των πελατών στον κλάδο της καφεστίασης, με έμφαση στην ελληνική αγορά. Μέσα από εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση και ποσοτική έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου, αναλύονται μεταβλητές όπως η ποιότητα του προϊόντος, η τιμολόγηση, η συμπεριφορά του προσωπικού, η ατμόσφαιρα του καταστήματος, η ποικιλία των προϊόντων και η γεωγραφική εγγύτητα. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως η ποιότητα του καφέ, η αντίληψη περί δίκαιης τιμής, η ευγένεια και η επάρκεια του προσωπικού, καθώς και η ευχάριστη ατμόσφαιρα αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την ικανοποίηση των πελατών. Αντίθετα, η ποικιλία προϊόντων και η τοποθεσία δεν φαίνεται να επηρεάζουν σημαντικά την πρόθεση επαναγοράς. Η μελέτη επισημαίνει ότι η απλή ικανοποίηση δεν οδηγεί απαραίτητα σε πιστότητα – απαιτείται συναισθηματικός δεσμός και συνολική θετική εμπειρία. Βάσει των ευρημάτων, προτείνονται στρατηγικές για τις επιχειρήσεις καφεστίασης, όπως η διατήρηση υψηλής ποιότητας προϊόντων, η εκπαίδευση του προσωπικού, η δίκαιη τιμολόγηση και η επένδυση στην αισθητική και λειτουργική εμπειρία του καταστήματος. Η εργασία συμβάλλει τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις για τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας και την ενίσχυση της πελατειακής πιστότητας στον κλάδο της καφεστίασης.
  • Τεκμήριο
    Designing industry reports based on digital data analytics (Palowise)
    (2025-05-02) Λαγκαδινού, Αγγελική; Lagadinou, Angeliki; Baltas, George; Argouslidis, Paraskevas; DROSOS, DIMITRIOS
    Αυτη η εργασία εξετάζει πώς η αξιοποίηση της ανάλυσης συναισθήματος μπορεί να προσφέρει βαθύτερες γνώσεις σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις τάσεις της αγοράς, διευκολύνοντας έτσι τη λήψη πιο τεκμηριωμένων αποφάσεων. Μέσω της ενσωμάτωσης προηγμένων εργαλείων ανάλυσης δεδομένων, η παρούσα έρευνα αναδεικνύει τη δυνατότητα της ανάλυσης συναισθήματος να μεταμορφώσει τις παραδοσιακές αναφορές του κλάδου σε δυναμικά εργαλεία που όχι μόνο αντικατοπτρίζουν τα τρέχοντα συναισθήματα της αγοράς, αλλά και προβλέπουν μελλοντικές τάσεις. Η διατριβή αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και τις πιθανές βελτιώσεις στην εφαρμογή της ανάλυσης συναισθήματος, όπως η ενίσχυση της οπτικοποίησης των δεδομένων και η βέλτιστη αξιοποίησή τους. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι μια στρατηγική προσέγγιση στην ψηφιακή ανάλυση δεδομένων, με έμφαση στη συνεχή βελτίωση των εργαλείων και στις ηθικές πρακτικές, είναι καθοριστικής σημασίας για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να διατηρήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ένα περιβάλλον καθοδηγούμενο από τα δεδομένα.
  • Τεκμήριο
    Δείκτες απόδοσης για διαδίκτυο και μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην αναλυτική μάρκετινγκ
    (2025-05-02) Γιάννη, Λεονόρα; Μπάλτας, Γεώργιος; Λάππας, Θεόδωρος; Δρόσος, Δημήτριος
    Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τη χρήση Δεικτών Απόδοσης (KPIs) στο ψηφιακό μάρκετινγκ, με έμφαση στην ανάλυση KPIs της Palowise μέσω της πλατφόρμας Power BI.Η μελέτη περιλαμβάνει την αξιολόγηση των υφιστάμενων δεικτών, την πρόταση νέων Δεικτών Απόδοσης και την ανάλυση της αποτελεσματικότητάς τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η βελτίωση και η προσαρμογή των KPIs μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη στρατηγική μάρκετινγκ μιας επιχείρησης, επιτρέποντας ακριβέστερη μέτρηση της απόδοσης και καλύτερη αξιοποίηση των δεδομένων. Προτείνονται νέοι δείκτες, όπως το Engagement-to-Buzz Ratio και το Buzz Efficiency, που μπορούν να παρέχουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της απόδοσης των καμπανιών. Παρά τους περιορισμούς της έρευνας, τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία των αναλυτικών εργαλείων στη βελτίωση της ψηφιακής στρατηγικής. Ο χώρος είναι παρθένος και η χρήση εξελιγμένων δεικτών μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Η μελέτη περίπτωσης στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών έδειξε ότι οι επιχειρήσεις που θα υιοθετούν τους νέους προτεινόμενους δείκτες θα είναι σε θέση να αναλύσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια την αποτελεσματικότητα των καμπανιών τους και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους αναλόγως
  • Τεκμήριο
    Ψηφιακή εμπειρία και αντίληψη ποιότητας: ανάλυση κριτικών του myΔΕΗ App
    (2025-05-09) Ατάλλα, Αικατερίνη; Σαριδάκης, Χαράλαμπος; Μπάλτας, Γεώργιος; Κορφιάτης, Νικόλαος
    Η ευρεία χρήση των ψηφιακών εφαρμογών έχει οδηγήσει στη συσσώρευση μεγάλου όγκου δεδομένων, τα οποία προέρχονται από τις εμπειρίες και τις απόψεις των χρηστών. Οι αξιολογήσεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες αποτελούν μια σημαντική βάση για την κατανόηση της αντίληψης του κοινού και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία, στο πλαίσιο του Project Field, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) και αφορά την ανάλυση των σχολίων που έχουν αναρτηθεί στο Google Play Store για την εφαρμογή myΔΕΗ. Στόχος της μελέτης είναι η ερμηνεία των εμπειριών των χρηστών και η εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων μέσω τεχνικών Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας, Ανάλυσης Συναισθήματος, Θεματικής Μοντελοποίησης και του μοντέλου SERVQUAL. Η διαδικασία περιλαμβάνει τη συλλογή και προετοιμασία των δεδομένων, την ποσοτική και ποιοτική ανάλυσή τους και την εφαρμογή μεθοδολογιών που εντοπίζουν τις κυριότερες θεματικές και το συναίσθημα που εκφράζουν οι χρήστες. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν βασικούς τομείς προβληματισμού, καθώς και στοιχεία που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση της εφαρμογής και της συνολικής εμπειρίας των καταναλωτών.
  • Τεκμήριο
    Η αντιλαμβανόμενη πολυτελής αξία και ο ρόλος της κοινωνικής ταυτότητας στην επιλογή influencer: η περίπτωση της Kérastase
    (2025-05-08) Στανέλλου, Αικατερίνη; Κορφιάτης, Νικόλαος; Μπάλτας, Γεώργιος; Σαριδάκης, Χαράλαμπος
    Η παρούσα μελέτη διερευνά την επίδραση της αντιλαμβανόμενης πολυτελούς αξίας (perceived luxury value) στην πρόθεση αγοράς εστιάζοντας στην περίπτωση της μάρκας Kérastase στον τομέα των πολυτελών προϊόντων περιποίησης μαλλιών. Ειδικότερα, εξετάζεται η σημασία που έχουν οι επιμέρους διαστάσεις της πολυτελούς αξίας – οικονομική, λειτουργική, ατομική και κοινωνική – στην πρόθεση αγοράς, καθώς και ο ρόλος ορισμένων χαρακτηριστικών που σχετίζονται με το influencer marketing, όπως η συνάφεια ενδιαφερόντων, η ηγεσία γνώμης και η κοινωνική ταυτότητα του influencer. Για την εμπειρική ανάλυση συλλέχθηκαν δεδομένα μέσω ποσοτικής έρευνας με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και πραγματοποιήθηκε στατιστική επεξεργασία με τη μέθοδο της απλής και πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης μέσω του προγράμματος SPSS. Τα ευρήματα έδειξαν ότι η οικονομική και η λειτουργική αξία, όπως και η συνολική αντιλαμβανόμενη πολυτελής αξία της μάρκας, είχαν θετική και στατιστικά σημαντική επίδραση στην πρόθεση αγοράς. Αντίθετα, η κοινωνική αξία εμφάνισε μερική (οριακή) επίδραση, ενώ η ατομική αξία δεν βρέθηκε να επηρεάζει την πρόθεση αγοράς. Επιπλέον, τα χαρακτηριστικά του influencer – η συνάφεια ενδιαφερόντων, η ηγεσία γνώμης και η κοινωνική ταυτότητα – δεν βρέθηκε να επηρεάζουν την αγοραστική πρόθεση στο εξεταζόμενο πλαίσιο. Η παρούσα έρευνα συμβάλλει στην ακαδημαϊκή κοινότητα διευρύνοντας τη μελέτη της πολυτελούς αξίας και του influencer marketing εξετάζοντας αυτά τα δύο πεδία σε συνδυασμό και εξερευνώντας μέσω της μάρκας Kérastase την αντιλαμβανόμενη πολυτελή αξία στον κλάδο των πολυτελών καλλυντικών προϊόντων. Τέλος, παρουσιάζονται οι περιορισμοί της έρευνας και προτείνονται κατευθύνσεις για μελλοντικές μελέτες, όπως η επέκταση της μελέτης σε άλλες κατηγορίες πολυτελών προϊόντων και την διεύρυνση των ανεξάρτητων μεταβλητών.
  • Τεκμήριο
    The influence of social media on consumer behavior and purchasing decisions: a case study of the food delivery industry
    (2025-04-15) Chatzinikolaidou, Eleni; Χατζηνικολαΐδου, Ελένη; Baltas, George; Indounas, Kostis; Saridakis, Charalampos
    Η παρούσα εργασία διερευνά τον ρόλο των κοινωνικών μέσων δικτύωσης στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και των αγοραστικών αποφάσεων, με έμφαση στον κλάδο της διανομής φαγητού και συγκεκριμένα στην περίπτωση της Wolt. Εξετάζονται οι επιδράσεις του engagement, του influencer marketing και της άμεσης αλληλεπίδρασης του brand με τους χρήστες, καθώς και οι μεσολαβητικοί ρόλοι της αναγνωρισιμότητας του brand και της στάσης του χρήστη απέναντί του. Μέσω ερωτηματολογίου και στατιστικής ανάλυσης, η εργασία καταλήγει σε σημαντικά συμπεράσματα για τη στρατηγική των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή.
  • Τεκμήριο
    Μελέτη συμπεριφοράς καταναλωτή και ανάλυση καταναλωτικών επιλογών στο ψηφιακό τομέα στα διατραπεζικά συστήματα
    (2025-05-08) Μπιμπίκα, Παρασκευή; Κορφιάτης, Νικόλαος; Σαριδάκης, Χαράλαμπος; Μπάλτας, Γεώργιος
    Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, ο τραπεζικός τομέας υφίσταται σημαντικές μεταμορφώσεις λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων. Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο, οι τράπεζες πρέπει να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των πελατών προκειμένου να είναι ανταγωνιστικές και πελατοκεντρικές. Η κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον είναι απαραίτητη, ώστε οι τράπεζες να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής. Με έμφαση στα διατραπεζικά συστήματα, η παρούσα εργασία διερευνά τη συμπεριφορά των πελατών και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στον ψηφιακό κλάδο. Στόχος της μελέτης είναι να προσφέρει πληροφορίες που θα βοηθήσουν τον τραπεζικό τομέα να λάβει πιο τεκμηριωμένες στρατηγικές αποφάσεις, να βελτιώσει την ικανοποίηση των πελατών και να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες στην παροχή υπηρεσιών. Ο κύριος στόχος της παρούσας μελέτης είναι να εντοπίσει τα κρίσιμα στοιχεία που επηρεάζουν τις αποφάσεις των καταναλωτών σχετικά με την ψηφιακή τραπεζική. Αυτό συνεπάγεται την επίγνωση του τρόπου με τον οποίο η εμπειρία χρήστη, η ασφάλεια και η ευκολία επηρεάζουν τις επιλογές των χρηστών. Η μελέτη στοχεύει επίσης να εξετάσει τον τρόπο χρήσης των ψηφιακών τραπεζικών υπηρεσιών μέσω των εφαρμογών τους και πόσο γρήγορα υιοθετούνται, αυτές, οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Επιπλέον, αξιολογώντας την αποτελεσματικότητα και την αξιοπιστία των διατραπεζικών συναλλαγών, καθώς και τον αντίκτυπό τους στην εμπιστοσύνη των πελατών, η μελέτη θα διερευνήσει πώς τα διατραπεζικά συστήματα επηρεάζουν τις αποφάσεις των καταναλωτών. Προκειμένου να βελτιωθεί ολόκληρη η ψηφιακή εμπειρία, η έρευνα θα αξιολογήσει την ικανοποίηση των πελατών από τις ψηφιακές τραπεζικές υπηρεσίες και θα προτείνει τομείς για βελτίωση. Η μελέτη θα χρησιμοποιήσει μια εκτεταμένη προσέγγιση προκειμένου να επιτύχει αυτούς τους στόχους. Για την καλύτερη κατανόηση των προτιμήσεων και των επιπέδων ικανοποίησης ενός ευρέως συνόλου πελατών, θα συγκεντρωθούν ποσοτικά δεδομένα με τη χρήση ερωτηματολογίων. Για την εύρεση τάσεων και προτύπων στη συμπεριφορά των πελατών, θα πραγματοποιηθεί στατιστική ανάλυση, των δεδομένων που θα συλλεχθούν, με την χρήση SPSS.
  • Τεκμήριο
    Εφαρμογή και δοκιμή ψηφιακών τεχνικών cross-selling στο e-commerce: αξιολόγηση επιδράσεων στις πωλήσεις μέσω πραγματικών δεδομένων
    (2025-04-15) Σιδεράκης, Γεράσιμος; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Μπάλτας, Γεώργιος; Σαριδάκης, Χαράλαμπος
    Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την εφαρμογή και αξιολόγηση ψηφιακών τεχνικών cross selling στο ηλεκτρονικό εμπόριο, με στόχο την ποσοτική αποτίμηση της επίδρασής τους στις πωλήσεις και ειδικότερα στη μέση αξία παραγγελίας (AOV). Η μελέτη πραγματοποιήθηκε πάνω σε πραγματικά δεδομένα από ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο δραστηριοποιείται στους τομείς του BBQ, των καυσίμων υλών, τζακιών, σομπών και ειδών κήπου.
  • Τεκμήριο
    Examining consumer favorite preferences on credit cards in the Greek market: a conjoint analysis approach
    (2025-03-31) Maniatopoulos, Harilaos; Μανιατόπουλος, Χαρίλαος; Indounas, Kostis; Baltas, George; Saridakis, Charalampos
    Purpose: To investigate which credit card attributes are valued higher by Greek credit card holders and to identify who these card holders are. To examine the appeal of loyalty programs compared to other main features such as fees and interest rates. To determine the impact of attributes such as insurance services & commercial initiatives, and uncover usage patterns. In total, to decipher how Greeks choose and use their credit cards. Design / Methodology / Approach: A convenience sample of 127 credit card holders was surveyed using an online questionnaire. Participants evaluated 16 credit card profiles generated through an orthogonal design process, reflecting real-market attributes. Conjoint analysis was applied to determine the most valued features, followed by k-means cluster analysis to segment respondents based on their preferences. Findings: Annual fees emerged as the most important factor, with loyalty programs ranking second. Cluster analysis identified four consumer segments: i. Fee Sensitive // ii. Loyalty & Security Lovers // iii. Loyalty & Web Users // iv. Tier Seekers. Income and education were found to significantly influence credit card usage. Additional insights, including co-branded card preferences, are discussed, along with limitations and directions for future research. Practical Implications: Banks already use card behavioral segmentation models, however this study offers direct consumer insights, allowing for enhanced segmentation and targeting initiatives. Findings can help optimize all aspects of the marketing mix and refine credit card offerings to better align with user preferences. Originality / Value: The first academic study on credit cards in Greece that employs conjoint analysis. Probably among the first globally to explore the relative importance of loyalty programs, annual fees, interest rates, and insurance services together using conjoint analysis. The additional use of k-means cluster analysis in order to segment users based on stated preferences, can also be considered a novelty compared to similar studies.
  • Τεκμήριο
    Τιμολόγηση στην Β2Β αγορά: στρατηγικές και εφαρμογή του μοντέλου Interchange++
    (2025-04-15) Τζέλη, Μιχαέλα; Μπάλτας, Γεώργιος; Σαριδάκης, Χαράλαμπος; Ήντουνας, Kωνσταντίνος
    Η εργασία εξετάζει τις στρατηγικές τιμολόγησης στις B2B αγορές, με επίκεντρο το μοντέλο Interchange++, το οποίο βασίζεται σε πολυεπίπεδο σύστημα χρεώσεων. Μέσα από ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο, αναλύθηκαν οι τρόποι με τους οποίους οι επιχειρήσεις διαμορφώνουν τις τιμές τους, λαμβάνοντας υπόψη την αντιλαμβανόμενη αξία που προσφέρουν στους πελάτες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι επιχειρήσεις δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στη δημιουργία αξίας και λιγότερο στο κόστος παραγωγής ή στις κινήσεις των ανταγωνιστών. Η σταθερότητα των τιμών αναδείχθηκε ως βασικό στοιχείο ενίσχυσης της εμπιστοσύνης και της μακροπρόθεσμης σχέσης με τους πελάτες. Επιπλέον, η διαφάνεια στις χρεώσεις, ιδίως στον χρηματοοικονομικό τομέα, κρίθηκε σημαντικότερη από το απόλυτο ύψος του κόστους. Η ανάλυση των δεδομένων μέσω του SPSS ανέδειξε ισχυρές συσχετίσεις μεταξύ στρατηγικής τιμολόγησης, αντιλαμβανόμενης αξίας και ικανοποίησης πελατών. Οι επιχειρήσεις που υιοθετούν μοντέλα τιμολόγησης βασισμένα στην αξία και τη διαφάνεια εμφανίζουν υψηλότερη πιστότητα και ικανοποίηση πελατών. Αν και παρακολουθούν τις τιμές των ανταγωνιστών, δεν τις ακολουθούν μηχανιστικά, αποφεύγοντας στρατηγικές τιμολογιακού πολέμου. Η έρευνα υπογραμμίζει ότι η στρατηγική τιμολόγησης πρέπει να βασίζεται στην εμπειρία του πελάτη και όχι μόνο σε αριθμητικά κριτήρια. Τέλος, προσφέρει χρήσιμες πρακτικές και θεωρητικές κατευθύνσεις για τη βελτιστοποίηση των τιμολογιακών στρατηγικών στις B2B αγορές.
  • Τεκμήριο
    Research on the determining factors of demand in the aluminum window frame market in Greece: brand selection criteria
    (2025-04-18) Σινίκογλου, Μιχαήλ; Sinikoglou, Michael; Baltas, George; Indounas, Kostis; Saridakis, Charalampos
    Η παρούσα έρευνα εξετάζει τους παράγοντες που καθορίζουν τη ζήτηση για τα συστήματα αλουμινίου (πόρτες και παράθυρα) στην ελληνική αγορά. Ενώ υπάρχει πληθώρα μελετών για τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά οφέλη των κουφωμάτων, η ανάλυση των παραγόντων που επηρεάζουν τη ζήτηση και ιδιαίτερα την επιλογή μάρκας παραμένει περιορισμένη, ιδίως στην Ελλάδα. Η έρευνα απαντά σε κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τα κίνητρα αντικατάστασης κουφωμάτων, τον ρόλο των πηγών πληροφόρησης και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά στην επιλογή μάρκας. Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο με δείγμα 524 ατόμων, εκ των οποίων οι 474 έχουν αγοράσει κουφώματα την τελευταία δεκαετία. Οι στατιστικές αναλύσεις περιλάμβαναν περιγραφικά στατιστικά, ελέγχους κανονικότητας, παραγοντική ανάλυση και έλεγχο αξιοπιστίας. Κύρια ευρήματα: - Τα τεχνικά προβλήματα, η ενεργειακή αναβάθμιση και η αισθητική είναι βασικά κίνητρα αντικατάστασης, αλλά δεν σχετίζονται στατιστικά με την επιλογή μάρκας. - Οι εγκαταστάτες και οι προσωπικές επαφές αποτελούν κύριες πηγές πληροφόρησης, ενώ μόνο οι ενεργειακοί επιθεωρητές επηρεάζουν σημαντικά την επιλογή μάρκας. - Η διαφήμιση και η αποτροπή της υγρασίας είναι οι μόνοι στατιστικά σημαντικοί παράγοντες στην επιλογή μάρκας. - Η επιλογή επηρεάζεται από το φύλο, την οικογενειακή κατάσταση, το εισόδημα και την περιοχή κατοικίας, αλλά όχι από την ηλικία ή την εκπαίδευση. Συμπερασματικά, η διαφοροποίηση μεταξύ μαρκών φαίνεται περιορισμένη στη συνείδηση των καταναλωτών, και οι εξωτερικοί παράγοντες παίζουν μεγαλύτερο ρόλο. Η στόχευση συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων και η συνεργασία με επαγγελματίες του χώρου προτείνεται ως πιο αποτελεσματική στρατηγική.
  • Τεκμήριο
    Ανάλυση της στάσης των καταναλωτών απέναντι στις νέες τεχνολογίες αυτοεξυπηρέτησης στα καταστήματα: εφαρμογή αναλυτικών τεχνικών μάρκετινγκ
    (2025-04-15) Μπελίτση, Βαρβάρα-Βασιλική; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Σαριδάκης, Χαράλαμπος
    Η ταχεία εξέλιξη των τεχνολογιών αυτοεξυπηρέτησης έχει μετασχηματίσει τη βιομηχανία λιανικού εμπορίου, προσφέροντας ευκολία και αποδοτικότητα στους καταναλωτές, ενώ παράλληλα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να βελτιστοποιούν τις λειτουργίες τους. Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη στάση των καταναλωτών απέναντι στην υιοθέτηση τεχνολογιών αυτοεξυπηρέτησης στα καταστήματα λιανικής, εστιάζοντας στους παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοχή και τη χρήση τους. Μέσω αναλυτικών τεχνικών μάρκετινγκ, η έρευνα εντοπίζει βασικούς προσδιοριστικούς παράγοντες, όπως η Αντιλαμβανόμενη Ποιότητα Υπηρεσιών, η Αντιλαμβανόμενη Ευκολία Χρήσης, η Αντιλαμβανόμενη Ελέγχου, η Αντίληψη για το Κατάστημα, η Τεχνολογική Ετοιμότητα και η Ικανοποίηση Πελατών, που διαμορφώνουν τη Συμπεριφορά των Καταναλωτών. Με τη χρήση πλαισίων όπως ο Δείκτης Ετοιμότητας για Τεχνολογία (Technology Readiness Index - TRI), το Μοντέλο Αποδοχής Τεχνολογίας (Technology Acceptance Model - TAM) και η Θεωρία Διάχυσης Καινοτομίας (Innovation Diffusion Theory - IDT), η μελέτη εξετάζει τη σχέση μεταξύ των αντιλήψεων των καταναλωτών, της πρόθεσης υιοθέτησης νέων τεχνολογιών και της αφοσίωσης στα καταστήματα λιανικής. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω δομημένου ερωτηματολογίου που απευθύνεται σε διαφορετικές δημογραφικές ομάδες και αναλύθηκαν με τη χρήση προηγμένων στατιστικών μεθόδων.