2025-04-242025-04-242025-04-24https://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/11881Η ποδοσφαιρική βιομηχανία έχει εξελιχθεί σε έναν τομέα όπου διακυβεύονται εκατομμύρια ευρώ και, όπως φαίνεται από τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς μεταγραφών, θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ραγδαία. Οι ομάδες ποδοσφαίρου επιδιώκουν να δημιουργήσουν έναν οικονομικό πλεονέκτημα, εξισορροπώντας την προσφορά και ζήτηση των παικτών στην αγορά και διασφαλίζοντας την απόδοση της επένδυσής τους. Ένα από τα κύρια εργαλεία για την αξιολόγηση ενός ποδοσφαιριστή στην αγορά είναι η χρηματιστηριακή του αξία. Με την ανάπτυξη των αθλητικών δεδομένων, οι ομάδες ποδοσφαίρου και οι αναλυτές τους είναι πλήρως εξοπλισμένοι για να παίρνουν στρατηγικές αποφάσεις, από τις μεταγραφικές περιόδους μέχρι και την επιλογή των κατάλληλων παικτών για την αρχική ενδεκάδα. Ο σκοπός αυτής της μελέτης είναι να εξετάσει τον ρόλο των συμπεριφορικών οικονομικών στην ποδοσφαιρική βιομηχανία και, συγκεκριμένα, να διερευνήσει τις πιθανές αλληλεπιδράσεις των συμπεριφορικών παραμέτρων στην απόδοση και στη χρηματιστηριακή αξία των ποδοσφαιριστών. Η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί περιλαμβάνει ανάλυση δεδομένων ποδοσφαίρου σε συνδυασμό με συμπεριφορικά δεδομένα μέσω στατιστικής ανάλυσης, οικονομετρικών μοντέλων και μηχανικής μάθησης. Όπως είναι ήδη γνωστό, η χρηματιστηριακή αξία ενός ποδοσφαιριστή επηρεάζεται από διάφορες παραμέτρους, όπως ποδοσφαιρικές, εξωποδοσφαιρικές, ομαδικές, συμπεριφορικές, ψυχολογικές και οικονομικές παραμέτρους. Επιπλέον, η μελέτη θα περιλαμβάνει πλήθος case studies, τα οποία από μόνα τους προσφέρουν ένα σημαντικό υπόβαθρο στην ακαδημαϊκή κοινότητα και στη γενικότερη περαιτέρω έρευνα στον τομέα. Τα ευρήματα θα προσφέρουν μια πιο πρακτική και σε βάθος κατανόηση της εφαρμογής των θεωριών στις πραγματικές συνθήκες της ποδοσφαιρικής βιομηχανίας.Football is now an industry with millions of euros at stake, and, according to market trends, it will continue to expand rapidly. Football clubs seek to profit by balancing the supply and demand of footballers in the transfer market and maximising the return on investment. One of the main tools for assessing the value of a football player is his market value, which determines his financial position in the market. With the development of sports data, football clubs, their analysts and agents are now fully equipped to make strategic decisions. This study aims to examine the role of behavioral economics in the football industry and, specifically, to investigate the possible interactions of behavioral parameters on the performance and the market value of football players. The methodology followed includes analysis of football data in combination with behavioral data through statistical analysis, econometric models and machine learning. As is already known, the market value of a football player is influenced by various parameters, such as football and non-football, team, behavioral, psychological and economic parameters. The study will include a variety of case studies, which offer a significant advantage to the academic community and the further research in the field. These case studies will offer a more practical and in-depth understanding of applying the theories to the actual conditions of the football industry. The findings of the study can form the basis for further analysis.pages 112Attribution-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/Behavioral economicsSports data analysisFootball analyticsFootballer’s market valueΣυμπεριφορική οικονομικήΑνάλυση αθλητικών δεδομένωνΠοδοσφαιρική ανάλυσηΧρηματιστηριακή αξία ποδοσφαιριστώνBehavioral determinants of footballers' market valueΣυμπεριφορικές παράμετροι που επηρεάζουν την χρηματιστηριακή αξία των ποδοσφαιριστώνText