2025-03-262025-03-2611/30/20212022-02-14https://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/10636This thesis utilizes a mathematical optimization problem to encourage decision making for maritime companies that accommodate passenger shipping in Greece. A range of constraint functions are formulated in order to reinforce the credibility of the problem and improve its reliability towards the optimal solution. More specifically, the authors of this thesis focus on exploring the optimal vessel routing with the simultaneous minimization of fuel consumption for a fleet of up to 12 passenger vessels in the geographic region of the Aegean Sea. In detail, data for passenger vessels from Piraeus to the island group of Cyclades are employed.Αυτή η μεταπτυχιακή διατριβή χρησιμοποιεί ένα μαθηματικό πρόβλημα βελτιστοποίησης για να κινητοποιήσει την λήψη αποφάσεων ναυτιλιακών εταιρειών που ασχολούνται με την επιβατηγό ναυτιλία στην Ελλάδα. Μία σειρά από συναρτήσεις περιορισμού διαμορφώνονται ώστε να ενισχυθεί η αξιοπιστία του προβλήματος και να επιτευχθεί η βέλτιστη λύση. Πιο συγκεκριμένα, οι συντάκτες της διατριβή εστιάζουν στη διερεύνηση της βέλτιστης δρομολόγησης πλοίων με ταυτόχρονη ελαχιστοποίηση καυσίμου για ένα στόλο έως 12 επιβατηγών πλοίων στη γεωγραφική περιοχή του Αιγαίου Πελάγους. Αναλυτικά, ενσωματώνονται στοιχεία για επιβατηγά πλοία από τον Πειραιά προς τη νησιωτική ομάδα των Κυκλάδων.45p.CC BY: Attribution alone 4.0https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Πρόβλημα βελτιστοποίησηςΔρομολόγηση πλοίωνΕλαχιστοποίηση κατανάλωσης καυσίμουΕπιβατηγός ναυτιλίαΠρόβλημα δρομολόγησης οχήματοςOptimization problemVessel routingFuel consumption minimizationPassenger shippingVehicle routing problemPassenger ships routing by minimizing fuel consumptionΔρομολόγηση επιβατηγών πλοίων ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμο.Text