Αναστασόπουλος, Δημήτριος2025-07-302025-07-302025-07-24https://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/12068https://doi.org/10.26219/heal.aueb.9361Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός μίας ψηφιακής πλατφόρμας εντός του κλάδου παροχής καταναλωτικών υπηρεσιών, με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων του κλάδου μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτομίας διαδικασιών, και η ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου της καταναλωτικής εφαρμογής της πλατφόρμας. Για την κατανόηση των ευκαιριών ψηφιακού μετασχηματισμού και καινοτομίας διαδικασιών πραγματοποιήθηκε εφαρμοσμένη έρευνα σε συγκεκριμένες λειτουργίες των επιχειρήσεων του κλάδου, όπως η διαδικασία προγραμματισμού επισκέψεων, η διαχείριση και εύρεση προσωπικού, οι λογιστικές και χρηματοοικονομικές λειτουργίες, η πώληση συμπληρωματικών προϊόντων μέσω του ψηφιακού καναλιού και η διαδικασία διατήρησης της πιστότητας των πελατών. Η προτεινόμενη ψηφιακή πλατφόρμα σχεδιάστηκε με γνώμονα τις ευκαιρίες που εντοπίστηκαν εντός του κλάδου, ενώ για τον προσδιορισμό των αναγκών των επιχειρήσεων και των καταναλωτικών προτιμήσεων διεξάχθηκαν έρευνες αγοράς. Ο προσδιορισμός της go-to-market στρατηγικής προκύπτει συνδυαστικά από τα αποτελέσματα των ερευνών αγοράς και υπάρχουσας γνώσης από τη βιβλιογραφία περί ψηφιακών πλατφορμών. Το διαδραστικό πρωτότυπο της καταναλωτικής εφαρμογής της πλατφόρμας αναπτύχθηκε σύμφωνα με το ελάχιστο εμπορεύσιμο προϊόν που ορίστηκε στον σχεδιασμό της και πραγματοποιήθηκε μελέτη ευχρηστίας για τον προσδιορισμό της καταλληλότητας των διεπαφών χρήστη. Τέλος, πραγματοποιείται ένας σχεδιασμός υψηλού επιπέδου αρχιτεκτονικής για το σύνολο της πλατφόρμας, σύμφωνα με το ελάχιστο εμπορεύσιμο προϊόν αυτής.The purpose of this thesis is the design of a digital platform within the consumer services sector, aiming to increase the profitability of businesses in the sector through digital transformation and process innovation, as well as the development of a prototype of the platform's consumer-facing application. To understand the opportunities for digital transformation and process innovation, applied research was conducted on specific business functions within the sector, such as the appointment scheduling process, personnel management and recruitment, accounting and financial operations, the sale of complementary products through the digital channel, and the customer loyalty retention process. The proposed digital platform was designed based on the opportunities identified within the sector, while market research was conducted to determine the needs of businesses and consumer preferences. The determination of the go-to-market strategy is based on a combination of the market research findings and existing knowledge from the literature on digital platforms. The interactive prototype of the platform’s consumer application was developed according to the defined minimum marketable product (MMP), and a usability study was conducted to assess the suitability of the user interfaces. Finally, a high-level architecture design of the overall platform is presented, aligned with its minimum marketable product.σελίδες 177Attribution 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/E-appointmentsDigital platformsBusiness model innovationAccounting and financial functionsApplication prototype developmentApplied researchAppointment scheduling processBusiness expansion strategyConsumer services sectorCustomer loyaltyCustomer Relationship Management (CRM)Digital transformationE-commerceEnterprise resource planning (ERP) systemsGo-to-market (GTM) strategyHigh-level architecture designMarket researchPersonnel management and recruitmentProcess innovationsmall and medium-sized enterprises (SMEs)Usability researche-appointmentsΨηφιακές πλατφόρμεςΚαινοτομία επιχειρηματικού μοντέλουΈρευνα αγοράςΈρευνα ευχρηστίαςΑνάπτυξη πρωτοτύπου εφαρμογήςΔιαδικασία προγραμματισμού επισκέψεωνΔιαχείριση και εύρεση προσωπικούΔφαρμοσμένη έρευναΗλεκτρονικό εμπόριοΚαινοτομία διαδικασιώνΚλάδος παροχής καταναλωτικών υπηρεσιώνΛογιστικές και χρηματοοικονομικές λειτουργίεςΜικρομεσαίες επιχειρήσειςΠιστότητα πελατώνΣτρατηγική ανάπτυξηςΣτρατηγική προσέγγισης αγοράςΣυστήματα διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP)Συστήματα διαχείρισης σχέσεων πελατών (CRM)Σχεδιασμός υψηλού επιπέδου αρχιτεκτονικήςΨηφιακός μετασχηματισμόςΣχεδιασμός και ανάπτυξη πρωτοτύπου ψηφιακής πλατφόρμας για μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον κλάδο παροχής καταναλωτικών υπηρεσιώνDesign and prototype development of a digital platform for small and medium-sized enterprises in the consumer services sectorTextΦραϊδάκη, Αικατερίνη