2025-03-262025-03-2622-12-20202021-01-08https://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/9702In this study we further investigate the relationship between skewness and kurtosis of returns, as explored and proposed by M.Cristelli (2012), mainly when the sample deviates from normality through the existence of extreme events, such as the Global Financial Crisis. We test its robustness for the field of shipping and compare it to previous definitions of the skewness-kurtosis relationship, in terms of their ‘fit’ on the S-K plane. Taking into account the nature of freight rates and shipping stock returns which are known for their high fluctuations, it is very interesting to examine the behaviour of these samples’ higher moments when deviating from normality.Σε αυτήν τη μελέτη διερευνούμε περαιτέρω τη σχέση μεταξύ της ασυμμετρίας και της κύρτωσης των αποδόσεων, όπως διερευνήθηκε και προτάθηκε από τον M.Cristelli (2012), κυρίως όταν το δείγμα αποκλίνει από την ομαλότητα μέσω της ύπαρξης ακραίων γεγονότων, όπως η Παγκόσμια Οικονομική Κρίση. Δοκιμάζουμε την ανθεκτικότητά του στον τομέα της ναυτιλίας και το συγκρίνουμε με τους προηγούμενους ορισμούς της σχέσης skewness-kurtosis, όσον αφορά την «προσαρμογή» τους στο πλάνο S-K. Λαμβάνοντας υπόψη τη φύση των ναύλων και των αποδόσεων που είναι γνωστές για τις υψηλές διακυμάνσεις τους, είναι πολύ ενδιαφέρον να εξετάσουμε τη συμπεριφορά των υψηλότερων στιγμών αυτών των δειγμάτων όταν αποκλίνουν από την κανονικότητα43p.CC BY: Attribution alone 4.0https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/SkewnessKurtosisExtreme eventsShipping stock returnsFreight ratesΑσυμμετρίαΚύρτωσηΑκραία γεγονόταΑποδόσεις ναυτιλιακών μετοχώνΝαύλαInvestigating skewness-kurtosis relationship in shipping markets: evidence for deviations from normalityΔιερεύνηση σχέσης Skewness - Kurtosis στις ναυτιλιακές αγορές: στοιχεία για αποκλίσεις από την κανονικότηταText