Abstract : | Βασικό στόχο της εκπαιδευτικής πολιτικής αποτελεί η συνεχής βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της εποχής. Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της μελέτης αυτού ακριβώς του στόχου μέσω της χρήσης εξειδικευμένων δεικτών απόδοσης που προτάθηκαν από τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2009. Για το σκοπό αυτό συλλέχθηκαν πρωτογενή δεδομένα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της χώρας μας, τα οποία, κατόπιν επεξεργασίας, αναλύθηκαν ανά περιφέρεια και ανά νομό ή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για το σχολικό έτος 2008-2009 και σε γενικές γραμμές μας έδωσε ικανοποιητικά αποτελέσματα. Τα βασικά θέματα που διερευνήθηκαν αφορούν στα ακόλουθα:• διδακτικό προσωπικό (απογραφή προσωπικού & καταγραφή προσόντων του, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, δραστηριότητες σχολικών συμβούλων),• μαθητικός πληθυσμός (απογραφή μαθητών & νηπίων, διακοπή φοίτησης, διδασκαλία ξένων γλωσσών, ευκολία πρόσβασης στα νηπιαγωγεία), • σχολικές μονάδες (μέγεθος και υποδομές),• διανομή του εκπαιδευτικού υλικού και • παρεχόμενη περιβαλλοντική εκπαίδευση (πλήθος μαθητών και εκπαιδευτικών με συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα, πλήθος κέντρων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης).Η παρούσα μελέτη δεν αποσκοπεί στην αξιολόγηση της διαχείρισης των δημοσίων δαπανών σε σχέση με την παιδεία αλλά ευελπιστούμε να αποτελέσει αφετηρία και οδηγό για την αναβάθμιση της σχολικής και εκπαιδευτικής διαδικασίας. Improving public sector outcomes is an ongoing challenge. Over the past few years many of the OECD countries have applied the approach of performance budgeting as a means of evaluating public sector activities. The fundamental goal of this process is to detect any non rational use of public monetary resources with a view to reform future government financing. Greece introduced this application into its budgetary process in the year 2009.The quality of public education is a matter of crucial importance. Acknowledging that it should be ranked among the first priorities of a country’s public sector, this thesis aims to acquire, record and analyse performance information about public primary education in Greece for the school year 2008-2009. The information retrieved by this research provides an overall account of the current situation of public primary education and can be grouped in 5 categories, concerning the following issues: the teaching personnel, the students, the school units, the educational material and the environmental education provided. The performance of each category is distinctively measured for every district or directorate of education with the use of effectiveness indices suggested by the state program budgeting of the year 2009. The results of this research seem quite satisfactory and promising.This thesis is descriptive in nature and does not offer judgement on public expenditure policy, nor does it provide recommendations on how to upgrade the quality of education. Hopefully it will be used in future budgetary decision as a guide to improve efficiency and effectiveness and simultaneously eliminate the deficits of public primary education in Greece.
|
---|