PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Customer segmentation in marketing using classification algorithms and clustering based on RFM analysis
Alternative Title :Διαχωρισμός πελατολογίου στο μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας αλγόριθμους ταξινόμησης και ομαδοποίηση με βάση τις μεταβλητές RFM
Creator :Bartsokas, Nteivint-Pantelis
Μπαρτσώκας, Ντέιβιντ-Παντελής
Contributor :Papageorgiou, Ioulia (Επιβλέπων καθηγητής)
Kostaki, Anastasia (Εξεταστής)
Psarakis, Stelios (Εξεταστής)
Athens University of Economics and Business, Department of Statistics (Degree granting institution)
Type :Text
Extent :92p.
Language :en
Identifier :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9564
Abstract :The main target of this master thesis is direct marketing through machine learning algorithms. The first part of the master thesis is classification on marketing campaigns based on whether are successful or not. The second part is clustering based on the RFM analysis in order to identify how many groups or clusters we have into our database.
Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι το direct marketing μέσω machine learning αλγορίθμους. Το 1ο μέρος είναι classification μάρκετινγκ καμπανιών για το αν θα είναι επιτυχημένες ή όχι και το 2ο μέρος θα είναι clustering στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών (RFM analysis).
Subject :Ανάλυση δεδομένων
Ομαδοποίηση
Στατιστική μάθηση
Ταξινόμηση
Άμεσο μάρκετινγκ
Direct marketing
Classification
Clustering
RFM analysis
Statistical learning
Date Available :2022-07-05 21:34:23
Date Issued :07/01/2022
Date Submitted :2022-07-05 21:34:23
Access Rights :Free access
Licence :

File: Bartsokas_2022.pdf

Type: application/pdf