ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Η μεθοδολογία Six Sigma: εφαρμογή σε έναν τηλεπικοινωνιακό οργανισμό για την επίλυση του προβλήματος του Churn
Εναλλακτικός τίτλος :The Six Sigma methodology: application in a telecom organization to solve the Churn problem
Δημιουργός :Αγγελή, Αλεξάνδρα
Συντελεστής :Ψαράκης, Στυλιανός (Επιβλέπων καθηγητής)
Κυριακίδης, Επαμεινώνδας (Εξεταστής)
Βρόντος, Ιωάννης (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Στατιστικής (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :82σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11648
Περίληψη :Το σύγχρονο και ανταγωνιστικό βιομηχανικό περιβάλλον της εποχής μας, επιτάσσει την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων υπό αυστηρά ελεγχόμενες διεργασίες.Στην παρούσα διπλωματική εργασία έγινε μια προσπάθεια παρουσίασης και εφαρμογής της μεθοδολογίας Six Sigma, η οποία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο μίας επιχείρησης. Εστιάζει στην ικανότητά της να βοηθήσει τις σύγχρονες επιχειρήσεις να βελτιώσουν την ποιότητα και την αποδοτικότητα των διαδικασιών τους, μειώνοντας τα ελαττώματα και τις σπατάλες, ενώ παράλληλα αυξάνει την ικανοποίηση των πελατών και την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά. Η εργασία αυτή παρέχει μία βιβλιογραφική ανασκόπηση των προσεγγίσεων DMAIC και DMADV που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της Six Sigma μεθοδολογίας. Πραγματοποιείται μία σφαιρική επισκόπηση της μεθοδολογίας Lean Six Sigma, καθώς και οι τεχνικές που χρησιμοποιεί.Επίσης, αναδείχθηκε η σημαντικότητα των εργαλείων του Στατιστικού Ελέγχου Διεργασιών, όπως τα διαγράμματα ελέγχου Shewhart, EWMA, CUSUM καθώς και των κυριότερων δεικτών ικανότητας για κανονικές κατανομές, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της απόδοσης και της ικανότητας μιας διεργασίας να παράγει προϊόντα σύμφωνα με τις προδιαγραφές.Τέλος, παρουσιάζονται τα στάδια της μεθόδου DMAIC ως μία προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος των πελατών που αποχωρούν από έναν τηλεπικοινωνιακό οργανισμό και παρατίθενται συμπεράσματα από την εφαρμογή.
The modern and competitive industrial environment of our time demands the production of highquality products under strictly controlled processes.In this thesis, an effort was made to present and apply the Six Sigma methodology, which serves as the cornerstone of an enterprise. It focuses on its ability to help modern businesses improve the quality and efficiency of their processes by reducing defects and waste, while simultaneously increasing customer satisfaction and their competitiveness in the market.This thesis provides a literature review of the DMAIC and DMADV approaches, which are integral parts of the Six Sigma methodology. A comprehensive overview of the Lean Six Sigma methodology is conducted, along with the techniques it employs.The importance of Statistical Process Control tools, such as Shewhart control charts, EWMA, and CUSUM, as well as the main capability indices for normal distributions, was highlighted. These capability indices are used to measure the performance and capability of a process to produce products according to specifications.Finally, the stages of the DMAIC method are presented as an effort to solve the problem of customer churn in a telecommunications organization, and conclusions drawn from the implementation are provided.
Λέξη κλειδί :Μεθοδολογία Six Sigma
Στατιστικός έλεγχος διεργασιών
Δείκτες ικανότητας
Ζώνες Έξι Σίγμα
Διαγράμματα ελέγχου
Six Sigma
DMAIC
Capability Indices
Black Belts
Control charts
Διαθέσιμο από :2024-11-08 10:19:18
Ημερομηνία έκδοσης :07-11-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-11-08 10:19:18
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Angeli_2024.pdf

Τύπος: application/pdf