Λογότυπο αποθετηρίου
 

Κοινότητες στην ΠΥΞΙΔΑ

Επιλέξτε μια κοινότητα για να περιηγηθείτε στις συλλογές της.

Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1

Πρόσφατες Υποβολές

Τεκμήριο
Στατιστικός  έλεγχος διεργασιών στο πόσιμο νερό
(2025-09-30) Λασκαρίδης, Κωνσταντίνος; Γιαννακόπουλος, Αθανάσιος; Βακερούδης, Σταύρος; Ψαράκης, Στυλιανός
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τον ποιοτικό έλεγχο του πόσιμου νερού, εστιάζοντας σε δύο βασικές παραμέτρους: το pH και το ενεργό χλώριο. Οι μεταβλητές αυτές επιλέχθηκαν καθώς αποτελούν κρίσιμους δείκτες της ποιότητας και της ασφάλειας του νερού, τόσο σε μικροβιολογικό όσο και σε χημικό επίπεδο. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν αντλήθηκαν από προηγούμενη μελέτη, στην οποία είχε πραγματοποιηθεί δειγματοληψία και καταγραφή των τιμών των συγκεκριμένων παραμέτρων. Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας, τα δεδομένα αυτά επεξεργάστηκαν και αναλύθηκαν μέσω του στατιστικού λογισμικού R, με στόχο την εξαγωγή αξιόπιστων συμπερασμάτων σχετικά με την κατανομή, τη διακύμανση και τις τάσεις που παρουσιάζουν οι μεταβλητές. Η ανάλυση επικεντρώθηκε σε περιγραφικά στατιστικά, ελέγχους ποιότητας και γραφικές απεικονίσεις, προκειμένου να εκτιμηθεί η συμμόρφωση των μετρήσεων με τα αποδεκτά όρια που ορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία για το πόσιμο νερό. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν κρίσιμα σημεία σχετικά με τη σταθερότητα του pH και τα επίπεδα του ενεργού χλωρίου, στοιχεία που συμβάλλουν στην ασφάλεια του υδάτινου δικτύου και στην προστασία της δημόσιας υγείας. Η εργασία καταλήγει σε προτάσεις για περαιτέρω συστηματική παρακολούθηση και αξιοποίηση στατιστικών εργαλείων, με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών ποιοτικού ελέγχου του πόσιμου νερού και την ενίσχυση της αξιοπιστίας των σχετικών μετρήσεων.
Τεκμήριο
Ο αντίκτυπος των αμφιλεγόμενων μηνυμάτων στη διαφήμιση γρήγορης μόδας στην αντίληψη των καταναλωτών και στη λήψη αποφάσεων
(2025-09-23) Χρυσανθάκη, Ελισάβετ; Σκαρμέας, Διονύσιος; Μπάλτας, Γεώργιος; Παινέσης, Γρηγόριος
Η συγκεκριμένη διατριβή διεξηχθη με σκοπό να εξετάσει τον αντίκτυπο των αμφιλεγόμενων διαφημίσεων στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αξιολογούν μία μάρκα με βάση την κρίση και τις ηθικές τους αξίες και προσλαμβάνουσες. Επίσης, εξετάζεται η έννοια και η ισχύς της αντιληπτής συμφωνίας( congruence theory) καθώς και η σημασία της εξοικείωσης ενός καταναλωτή με το εμπορικό σήμα μίας εταιρείας. Η διαφήμιση, αποτελεί ένα μέρος του μείγματος μάρκετινγκ ( προβολή), για το οποίο καταβάλλονται υπέρογκες δαπάνες προκειμένου να είναι τελεσφόρα και να επιτευχθεί ο απώτερος στόχος που είναι η δημιουργία προθέσεως αγοράς στον καταναλωτή. Επιπλέον, καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες ούτως ώστε η διαφήμιση να διαθέτει στοιχεία πρωτοτυπίας, διαφοροποίησης καθώς επίσης και σημεία που θα εντυπωθούν στη μνήμη του καταναλωτή. Ένας από τους τρόπους που χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια για την πραγμάτωση αυτού του σκοπού είναι η συμπερίληψη αμφιλεγόμενων και ειδικότερα σεξουαλικών μηνυμάτων στις διαφημιστικές καμπάνιες. Τα εν λόγω μηνύματα έχουν άλλοτε θετικές και άλλοτε αρνητικές επιπτώσεις στην πρόθεση αγοράς αλλά και στην αντίληψη που δημιουργείται στους καταναλωτές απέναντι στην μάρκα που τα προβάλλει. Ειδικότερα, η βιομηχανία των fast fashion ενδυμάτων , στην οποία θα επικεντρωθούμε στην έρευνά μας, χρησιμοποιεί αρκετά συχνά τέτοιου είδους μηνύματα που γεννούν αμφιλεγόμενα συναισθήματα (Wu, M. ,2020), προκειμένου να κερδίσουν το μαζικό κοινό.
Τεκμήριο
Forecasting S&P500 with machine learning
(2025-07-26) Papageorgiou, Eleni; Παπαγεωργίου, Ελένη; Sakkas, Athanasios; Chalamandaris, George; Karampinis, Nikolaos
Η πρόβλεψη του μετοχικού ασφαλίστρου κινδύνου (equity premium) αποτελεί αντικείμενο εκτεταμένης έρευνας στη διεθνή βιβλιογραφία, τόσο από την ακαδημαϊκή κοινότητα όσο και από επαγγελματίες της αγοράς. Η μελέτη των Goyal & Welch (2008) σχετικά με την πρόβλεψη του μετοχικού ασφαλίστρου κινδύνου (equity premium) μέσω παραδοσιακών παλινδρομήσεων καταδεικνύει ότι οι μεταβλητές που έχουν προταθεί ευρέως στη βιβλιογραφία αποτυγχάνουν να υπερβούν με συνέπεια τον ιστορικό μέσο όρο στις εκτός δείγματος (out-of-sample) προβλέψεις. Η εμφάνιση και ραγδαία ανάπτυξη των μοντέλων μηχανικής μάθησης (Machine Learning, ML), τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αναπροσδιορισμού περίπλοκων αλληλεπιδράσεων και σχέσεων, ενδέχεται να προσφέρει βελτιωμένη προγνωστική ικανότητα. Η παρούσα διατριβή εξετάζει κατά πόσον σύγχρονα και ευρέως αναγνωρισμένα μοντέλα παλινδρόμησης και ταξινόμησης ML μπορούν να προσδώσουν προστιθέμενη αξία στην πρόβλεψη του μετοχικού ασφαλίστρου κινδύνου, σε σύγκριση με τον ιστορικό μέσο όρο ως σημείο αναφοράς, χρησιμοποιώντας τους ίδιους προγνωστικούς δείκτες που εισήγαγαν οι Goyal & Welch (2008).
Τεκμήριο
Determining the impact of visual metaphors on consumer reactions towards plant-based beverages and the moderating role of personal need for structure: an experimental approach
(2025-09-23) Markoutsa, Evangelia; Μαρκούτσα, Ευαγγελία; Skarmeas, Dionysios; Drosos, Dimitrios; Painesis, Grigorios
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την αποτελεσματικότητα των οπτικών μεταφορών στη διαφήμιση φυτικών ροφημάτων και τον ρόλο του ατομικού χαρακτηριστικού Personal Need for Structure (PNS). Παρά τη ραγδαία ανάπτυξη της κατηγορίας, πολλοί καταναλωτές παραμένουν διστακτικοί. Δεδομένου ότι η διαφήμιση επηρεάζει καθοριστικά τις στάσεις και προθέσεις, η μελέτη διερευνά πώς διαφορετικοί τύποι μεταφορών (verbo-pictorial, fusion) συγκρίνονται με κυριολεκτικά μηνύματα. Η έρευνα βασίστηκε σε πείραμα με 303 συμμετέχοντες, οι οποίοι χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες, καθεμία εκτεθειμένη σε μία μορφή διαφήμισης για το ίδιο προϊόν. Μετρήθηκαν στάση απέναντι στη μάρκα, πρόθεση αγοράς, βαθμός επεξεργασίας πληροφοριών (elaboration), επίπεδο αντίστασης (counter-arguing) και PNS. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μεταφορικές διαφημίσεις υπερέχουν σημαντικά των κυριολεκτικών. Οι fusion μεταφορές προκάλεσαν εντονότερη γνωστική επεξεργασία και μείωση της αντίστασης, οδηγώντας σε πιο θετικές στάσεις και αυξημένη πρόθεση αγοράς. Ωστόσο, η επίδρασή τους διαφοροποιήθηκε ανάλογα με το PNS: άτομα με χαμηλό PNS αντέδρασαν θετικά σε σύνθετες μεταφορές, ενώ άτομα με υψηλό PNS προτίμησαν πιο απλά μηνύματα. Θεωρητικά, η εργασία συμβάλλει στη σύνδεση δύο πεδίων – οπτικές μεταφορές και αποδοχή φυτικών ροφημάτων – επεκτείνοντας τη θεωρία πειθούς των μεταφορών. Σε πρακτικό επίπεδο, παρέχει στους marketers οδηγίες για στοχευμένες καμπάνιες, προσαρμοσμένες στα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά κάθε κοινού. Περιορισμοί αφορούν το μη τυχαίο δείγμα και την αποκλειστική εστίαση σε Έλληνες καταναλωτές. Μελλοντικές έρευνες θα μπορούσαν να εξετάσουν τη διαχρονική επίδραση της επαναλαμβανόμενης έκθεσης, τον ρόλο άλλων χαρακτηριστικών (π.χ. περιβαλλοντική συνείδηση) και την εφαρμογή σε άλλες κατηγορίες φυτικών προϊόντων. Συνολικά, η μελέτη αναδεικνύει τη σημασία της προσαρμογής της πολυπλοκότητας της μεταφοράς στο γνωστικό προφίλ του κοινού, προκειμένου να ενισχυθεί η αποδοχή βιώσιμων επιλογών.
Τεκμήριο
Προτιμήσεις καταναλωτών για προγράμματα πιστότητας: συγκριτική μελέτη μεταξύ του τύπου προγράμματος (πόντων και κλιμακωτό) και της κατηγορίας προϊόντος (ηδονικό και χρηστικό)
(2025-09-23) Τσαγκλή, Αγγελική; Σκαρμέας, Διονύσιος; Παινέσης, Γρηγόριος; Μπάλτας, Γεώργιος
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις προτιμήσεις των καταναλωτών σχετικά με τα προγράμματα πιστότητας, εστιάζοντας στη συγκριτική αξιολόγηση δύο βασικών παραμέτρων: τον τύπο προγράμματος πιστότητας (πρόγραμμα πιστότητας με σύστημα πόντων και κλιμακωτό πρόγραμμα πιστότητας) και την κατηγορία προϊόντος (ηδονικό και χρηστικό). Η εργασία ακολουθεί μια μεθοδολογική προσέγγιση που συνδυάζει θεωρητική τεκμηρίωση και εμπειρική διερεύνηση, προκειμένου να αναλυθούν οι στάσεις και προθέσεις των καταναλωτών απέναντι σε διαφορετικούς τύπους προγραμμάτων, ανάλογα με το είδος του προσφερόμενου προϊόντος. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου, το οποίο απαντήθηκε από 232 συμμετέχοντες με σχετική εμπειρία σε προγράμματα πιστότητας. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων αποκάλυψε ότι, στα χρηστικά προϊόντα, οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση στα προγράμματα πόντων, λόγω του άμεσου και εύκολα αντιληπτού οικονομικού οφέλους. Στα ηδονικά προϊόντα, η άμεση ανταμοιβή παραμένει κυρίαρχος παράγοντας προσέλκυσης, παρά τις θεωρητικές προσδοκίες για έμφαση στα συναισθηματικά και συμβολικά οφέλη. Επιπλέον, η ευκολία του τρόπου συμμετοχής σε ένα σχήμα επιβράβευσης αναδείχθηκε σε κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας του. Τα ευρήματα καταδεικνύουν την ανάγκη για εξατομίκευση των προγραμμάτων πιστότητας ανάλογα με το είδος του προϊόντος και το προφίλ των καταναλωτών, ενώ επισημαίνουν ότι η ελληνική καταναλωτική συμπεριφορά δεν ακολουθεί πλήρως τα θεωρητικά πρότυπα της διεθνούς βιβλιογραφίας, αλλά διαφοροποιείται λόγω των οικονομικών και πολιτισμικών συνθηκών της ελληνικής αγοράς. Η εργασία προσφέρει πρακτικές κατευθύνσεις για την αποτελεσματικότερη σχεδίαση σχημάτων αφοσίωσης, ενώ αναγνωρίζει και τους περιορισμούς της έρευνας, προτείνοντας μελλοντικές μελέτες με ποιοτικές προσεγγίσεις και χρήση πραγματικών δεδομένων της αγοράς.