Repository logo
 

Communities in DSpace

Select a community to browse its collections.

Now showing 1 - 1 of 1

Recent Submissions

Item
Ατομικοί και ομαδικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ομαδική μάθηση
(2025-03-06) Χουδαλάκη, Ευανθία; Νικολάου, Ιωάννης; Κραβαρίτη, Φωτεινή; Νικάνδρου, Ειρήνη
Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση πέντε βασικών μεταβλητών που επηρεάζουν την ομαδική μάθηση: τη σαφήνεια ρόλων, τις συνδέσεις υψηλής ποιότητας, το ψυχολογικό κεφάλαιο, την ψυχολογική ασφάλεια και την παρακίνηση για μάθηση. Η σαφήνεια ρόλων εξασφαλίζει ότι κάθε μέλος γνωρίζει τις ευθύνες του, μειώνοντας τις συγκρούσεις και ενισχύοντας τη συνεργασία. Οι συνδέσεις υψηλής ποιότητας συμβάλλουν στην ψυχολογική ευεξία και τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος εμπιστοσύνης και ανοιχτής επικοινωνίας. Το ψυχολογικό κεφάλαιο, το οποίο περιλαμβάνει την αυτο-αποτελεσματικότητα, την ανθεκτικότητα, την αισιοδοξία και την ελπίδα, ενισχύει την προσαρμοστικότητα των εργαζομένων στις αλλαγές. Η ψυχολογική ασφάλεια, με τη σειρά της, διευκολύνει την ελεύθερη έκφραση ιδεών χωρίς τον φόβο αποδοκιμασίας, ενώ η παρακίνηση για μάθηση λειτουργεί ως βασικός κινητήριος μοχλός για τη συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία. Για την επίτευξη των ερευνητικών στόχων, χρησιμοποιήθηκε ποσοτική μέθοδος ανάλυσης, με τη συλλογή δεδομένων μέσω δομημένου ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο εστιάστηκε στην αξιολόγηση των παραπάνω μεταβλητών από εργαζομένους διαφόρων οργανισμών, καθώς και στην επίδρασή τους στην αποτελεσματικότητα της ομαδικής μάθησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι οι πέντε μεταβλητές – σαφήνεια ρόλων, συνδέσεις υψηλής ποιότητας, ψυχολογικό κεφάλαιο, ψυχολογική ασφάλεια και παρακίνηση για μάθηση – έχουν θετική επίδραση στην ομαδική μάθηση
Item
Ανάλυση και πρόβλεψη στρατηγικών για βελτιστοποίηση της αλληλεπίδρσης στο Instagram
(2025-05-02) Χριστοπούλου, Βασιλική; Δρόσος, Δημήτριος; Μπάλτας, Γεώργιος; Λάππας, Θεόδωρος
Η εργασία επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση της αλληλεπίδρασης (engagement) στο Instagram, εστιάζοντας σε λογαριασμούς τραπεζών. Αναλύονται δεδομένα από επτά τραπεζικά προφίλ, εξετάζοντας τη χρήση hashtags, τη χρονική στιγμή δημοσίευσης, το συναίσθημα των λεζάντων και τη συχνότητα δημοσιεύσεων. Με τη χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης, όπως το XGBoost, και αναπαράστασης κειμένου μέσω TF-IDF και BERT embeddings, προβλέπεται ο αριθμός likes που θα λάβει μια ανάρτηση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα BERT embeddings προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια στις προβλέψεις. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι σημαντικοί παράγοντες για το engagement είναι η ουδέτερη διατύπωση στις λεζάντες, η σωστή χρονική στιγμή δημοσίευσης και η στρατηγική χρήση των hashtags.
Item
Ανάλυση της επίδρασης της τιμής και του ανταγωνισμού στις πωλήσεις γιαουρτιού: εμπειρική μελέτη από την ελληνική αγορά
(2025-04-15) Κακούρος, Ιωάννης; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Σαριδάκης, Χαράλαμπος
Η παρούσα εργασία εξετάζει τη σχέση μεταξύ τιμής και όγκου πωλήσεων στον κλάδο του γιαουρτιού, αναλύοντας ταυτόχρονα την επίδραση των ανταγωνιστικών τιμών και τις διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται ανάμεσα στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων. Η μελέτη στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα πωλήσεων από την ελληνική αγορά και εφαρμόζει ποσοτικές μεθόδους, κυρίως πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση, προκειμένου να εκτιμήσει τη δύναμη και τη στατιστική σημαντικότητα των μεταβλητών. Αρχικά, πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση που εστιάζει στην ελαστικότητα τιμής ζήτησης, στη σταυροειδή ελαστικότητα και στις στρατηγικές τιμολόγησης στον κλάδο των τροφίμων. Στη συνέχεια, η ανάλυση διαρθρώνεται σε κατηγορίες γιαουρτιού (στραγγιστά, αγελάδος, παιδικά, χωρίς λακτόζη, πρωτεϊνούχα, βρεφικά) ώστε να διερευνηθούν οι ιδιαιτερότητες κάθε κατηγορίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η τιμή επηρεάζει σημαντικά τις πωλήσεις στις περισσότερες κατηγορίες, ενώ η επίδραση των τιμών των ανταγωνιστών παρουσιάζει διαφοροποιήσεις ανά περίπτωση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι κατηγορίες όπου οι καταναλωτές φαίνεται να στρέφονται προς οικονομικότερες λύσεις, επιβεβαιώνοντας την ύπαρξη υποκατάστασης μεταξύ προϊόντων. Παράλληλα, η μελέτη προσφέρει πρακτικές προτάσεις για την εμπορική πολιτική των επιχειρήσεων, λαμβάνοντας υπόψη την τιμολογιακή συμπεριφορά των ανταγωνιστών και τη δυναμική της κάθε κατηγορίας. Η εργασία καταλήγει με τη διατύπωση συμπερασμάτων και προτάσεων για μελλοντική έρευνα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της κατανόησης της τιμολογιακής ελαστικότητας για τη διαμόρφωση επιτυχημένων στρατηγικών πωλήσεων.
Item
Συγκριτική αξιολόγηση αλγορίθμων υπόδειξης
(2007-02-28) Χάιδου, Όλγα; Δουκίδης, Γεώργιος
Στα πλαίσια αυτής της διπλωματικής εργασίας εξετάζονται κυρίως οι αλγοριθμικές μέθοδοι που είναι το βασικό συστατικό στοιχείο των συστημάτων υπόδειξης και επιχειρείται μια συγκριτική αξιολόγηση αυτών μιας και το βάρος της έρευνας σε αυτήν την περιοχή έχει πέσει στους Αλγόριθμους Υπόδειξης. Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται συνδυάζουν στοιχεία από αρκετές ερευνητικές περιοχές όπως η μηχανική μάθηση, η ανάκτηση πληροφορίας αλλά και η εξόρυξη γνώσης και η στατιστική. Οι δύο βασικές κατηγορίες αλγορίθμων που ενσωματώνονται σε Συστήματα Υπόδειξης είναι η Συνεργατική Μέθοδος Υπόδειξης (Collaborative Filtering Method) και η Μέθοδος Υπόδειξης Βασισμένη στο Περιεχόμενο (Content Based Method).
Item
Στατιστική ανάλυση στοιχείων των γενικών εξετάσεων με έμφαση στη χρήση πολυμεταβλητών μεθόδων
(2004-06-30) Μαρούγκα, Καλομοίρα; Πανάρετος, Ιωάννης
Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η παρουσίαση ορισμένων όψεων της επιλογής φοιτητών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και η ανάδειξη ορισμένων σημαντικών θεμάτων που αφορούν στη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που δεν εμφανίζονται, συνήθως, σε σχετικές στατιστικές παρουσιάσεις στον τύπο που ασχολούνται με αυτά τα θέματα. Τα βασικά θέματα που διερευνήθηκαν ήταν : • Δημογραφικά στοιχεία και χαρακτηριστικά φοίτητης των αποφοίτων της Γ' Λυκείου έτους 1993. • Ανάλυση των βαθμολογιών ανά δέσμη και ανά μάθημα. • Αν υπάρχει πλεονέκτημα των υποψηφίων παλαιοτέρων ετών έναντι των υποψηφίων που συμμετείχαν για πρώτη φορά σε Γενικές Εξετάσεις. Όπως αναμένεται διαισθητικά, τεκμηριώνουμε την ύπαρξη συγκριτικού πλεονεκτήματος των παλιών υποψήφιων. • Ποιες οι συνιστώσες της επίδοσης των υποψηφίων; Χρησιμοποιώντας Παραγοντκή Ανάλυση (Factor Analysis) στην ανάλυση της μαθητικής επίδοσης διαπιστώσαμε ότι οι επιδόσεις των υποψηφίων μπορούν να αντιπροσωπευθούν από ορισμένες κύριες συνιστώσες. Βρίσκουμε ότι δύο κύριες συνιστώσες αντιπροσωπεύουν ικανοποιητικά τα δεδομένα. Η πρώτη αποτελεί μια γενικότερη ικανότητα των μαθητών και ονομάστηκε «Ικανότητα Εκμάθησης — Αποστήθισης», ενώ η δεύτερη αποτελεί την ικανότητα των υποψηφίων να προχωρούν σε ανάλυση και σύνθεση στα θέματα που επεξεργάζονται και ονομάστηκε «Αναλυτικοσυνθετική Ικανότητα». • Ποια η δομή των προτιμήσεων των υποψηφίων; Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της Ανάλυσης σε Ομάδες (Cluster Analysis), συμπεραίνουμε ότι οι ομαδοποιήσεις των τμημάτων δείχνουν ένα διαχωρισμό τμημάτων σε ΑΕΙ - ΤΕΙ καθώς και του φαινομένου ότι οι υποψήφιοι επιλέγουν βάση της έδρας του κάθε τμήματος, της ακαδημαϊκής του παράδοσης, καθώς και της επαγγελματικής προοπτικής που συνεπάγεται η φοίτηση σε ένα συγκεκριμένο τμήμα. Η συνάφεια του αντικειμένου σπουδών των τμημάτων επιλογής στις προτιμήσεις δεν φαίνεται να παίζει το κύριο ρόλο στην ομαδοποίηση των τμημάτων.