Πλοήγηση ανά Συγγραφέα "Tagaraki, Theano-Maria"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο The impact of intellectual property rights on firms and economic growth(2023-09-30) Ταγαράκη, Θεανώ-Μαρία; Tagaraki, Theano-Maria; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Vettas, Nikolaos; Antoniou, Fabio; Sakellaris, Plutarchos; Zacharias, Eleftherios; Drivas, Kyriakos; Economidou, Claire; Genakos, ChristosΜε στόχο τη συμβολή στη βιβλιογραφία για τη Βιομηχανική Ιδιοκτησία (ΒΙ) και την καινοτομία, η διατριβή διερευνά τρία ερευνητικά θέματα στον τομέα με επίκεντρο την Ελλάδα. Το πρώτο κεφάλαιο εξετάζει το κλείσιμο των τριών Ελληνικών Γραφείων Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας. Συμπεραίνεται ότι το κλείσιμό αυτό είχε αρνητικό αντίκτυπο στην περιφερειακή δραστηριότητα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, ενώ δεν παρατηρήθηκε καμία επίδραση στις αιτήσεις βιομηχανικών σχεδίων. Ο μέσος αριθμός αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας μειώθηκε 38% - 41% και παρατηρείται ακόμα μακροπρόθεσμη επίδραση. Το επόμενο κεφάλαιο εξετάζει την επίδραση των Δικαιωμάτων ΒΙ στην απόδοση των εταιρειών στην Ελλάδα μεταξύ 2004-2018 εν μέσω περιόδων ανάπτυξης και ύφεσης. Η έρευνα καταλήγει ότι η κατάθεση ΒΙ αυξάνει τα επιχειρηματικά περιουσιακά στοιχεία και τις πωλήσεις, αλλά η κερδοφορία δεν επηρεάζεται. Δεδομένου ότι τα εμπορικά σήματα είναι η πιο διαδεδομένη ΒΙ στην Ελλάδα, το «branding» είναι σημαντικό για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Οι καταθέσεις ΒΙ αποδίδονται κυρίως σε μικρές επιχειρήσεις, αλλά στις μεγαλύτερες και παλαιότερες εταιρείες φαίνεται να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο. Οι καταθέσεις που υλοποιούνται για πρώτη φορά έχουν μεγαλύτερη επίδραση. Κατά τη διάρκεια και μετά την οικονομική κρίση του 2009, η κατάθεση ενός δικαιώματος ΒΙ αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις και τα περιουσιακά στοιχεία. Το τελευταίο κεφάλαιο διερευνά την επίδραση της δημόσιας χρηματοδότησης στην επιχειρηματική απόδοση. Οι ΜΜΕ στην Ελλάδα αντιμετώπισαν προβλήματα με τις ταμειακές ροές, την πρόσβαση στη χρηματοδότηση και την αστάθεια της αγοράς μεταξύ 2009-2017. Η έρευνα επικεντρώνεται στο πρόγραμμα «Ενίσχυση των ΜΜΕ που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης-Τουρισμού-Εμπορίου & Υπηρεσιών» που ξεκίνησε το 2013. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, σε σύγκριση με τις μη συμμετέχουσες εταιρίες, οι δείκτες πωλήσεων, περιουσιακών στοιχείων, επενδύσεων, κερδών και καινοτομίας των συμμετεχουσών ΜΜΕ βελτιώθηκαν. Ο αντίκτυπος διέφερε ανάλογα με τον κλάδο και την ηλικία της εταιρείας. Τα ευρήματα θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση πολιτικών για την Ελλάδα και άλλες χώρες με συγκρίσιμα οικονομικά πλαίσια.
