Πλοήγηση ανά Επιβλέποντα "Androutsopoulos, Ion"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 2 από 2
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Enhanced biomedical image tagging(2024-09-15) Chatzipapadopoulou, Anna; Χατζηπαπαδοπούλου, Άννα; Androutsopoulos, Ion; Pavlopoulos, JohnMedical image classification is a complex and fascinating task that has significantly benefited from advancements in deep learning techniques. This thesis focuses on the specific challenge of multi-class multi-label medical image classification, also known as medical image tagging. The objective is to accurately assign relevant medical terms (concepts/tags) to images, which describe potential findings and ultimately assist clinicians in the diagnostic process. Medical image tagging may involve analyzing images from various modalities, such as X-rays, MRIs, CT scans, and ultra sonographies, to identify and categorize different pathological conditions. To address the task of medical image tagging, we develop and evaluate various deep learning models that encode the images and combine them with both classification-based and retrieval-based approaches. Ultimately, our goal is to develop a robust and reliable system for medical image tagging that not only provides clinicians with supportive information but also assists them in diagnosing diseases more accurately and efficiently.Τεκμήριο Improvements to the Online Cost-aware Teacher-Student (OCaTS) framework(2025-06-18) Ντανάς, Κωνσταντίνος; Ntanas, Konstantinos; Toumpis, Stavros; Stamoulis, Georgios; Androutsopoulos, IonΟι ραγδαίες εξελίξεις στην Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας (Natural Language Processing - NLP) έχουν οδηγήσει στη δημιουργία ισχυρών Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (Large Language Models - LLMs). Ωστόσο, η χρήση τους από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις παραμένει περιορισμένη λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους που σχετίζεται με τις συχνές κλήσεις. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, αναπτύχθηκε το εργαλείο OCaTS (Cost-Aware Teacher-Student), το οποίο αξιοποιεί ένα μοντέλο-μαθητή ώστε να μειώσει την εξάρτηση από δαπανηρές ερωτήσεις προς τα LLMs. Το αρχικό μοντέλο όμως είχε περιορισμούς: βασιζόταν σε έναν μόνο δάσκαλο και απαιτούσε προκαθορισμένες τιμές κόστους. Η βελτιωμένη εκδοχή του OCaTS εισάγει μια ιεραρχική αρχιτεκτονική με πολλαπλούς δασκάλους. Τα ερωτήματα προωθούνται, ανάλογα με την πολυπλοκότητά τους, σε διαφορετικά μοντέλα-δασκάλους, επιτυγχάνοντας καλύτερη ισορροπία μεταξύ κόστους και απόδοσης. Το σύστημα επεκτείνει τη μετρική της μειωμένης ακρίβειας (discounted accuracy) ώστε να υποστηρίζει πολλαπλούς δασκάλους και εισάγει δύο νέες μετρικές: Mass και Area, οι οποίες λειτουργούν χωρίς προκαθορισμένες τιμές κόστους. Η νέα προσέγγιση μειώνει αισθητά τα λειτουργικά έξοδα, διατηρώντας υψηλή απόδοση στα καθήκοντα. Καθιστά έτσι τις λύσεις που βασίζονται σε LLMs πιο προσιτές και βιώσιμες για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, διευκολύνοντας την υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών γλώσσας σε πρακτικά περιβάλλοντα.