Πλοήγηση ανά Επιβλέπων "Drosos, Dimitrios"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 15 από 15
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο A critical assessment of e-food repositioning derived from consumers(02-07-2023) Κιριμκίρογλου, Ευφροσύνη; Kirimkiroglou, Eufrosini; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Baltas, George; Drosos, DimitriosΑυτή η μελέτη είχε ως στόχο να ερμηνεύσει κριτικά την αποτελεσματικότητα και τον βαθμό επιτυχίας των προσπαθειών επανατοποθέτησης της επωνυμίας e-food με βάση τις αξιολογήσεις καταναλωτών. Αξιολογώντας τις αντιλήψεις των καταναλωτών για συγκεκριμένες διαστάσεις της επωνυμίας αυτής, η μελέτη προσπάθησε να εξετάσει εάν οι προσδοκόμενες και επιθυμητές διαστάσεις που επιδίωκε η εταιρεία έγιναν αντιληπτές ως τέτοιες από τους καταναλωτές. Η βιβλιογραφία προτείνει τυπολογίες κατά τη διαμόρφωση μιας στρατηγικής επανατοποθέτησης, αλλά αφού διαμορφωθεί και εφαρμοστεί η στρατηγική, αυτη, δεν έχει ακόμη εμφανιστεί ένα τυποποιημένο μοντέλο μέτρησης της επιτυχίας των ενεργειών επανατοποθέτησης. Σε αυτήν την έρευνα επιλέχθηκε η εταιρεία e-food ως περίπτωση μελέτης, μια εταιρεία που δραστηριοποιούνταν αποκλειστικά στην ηλεκτρονική παραγγελία και παράδοση στον κλάδο τροφίμων που τώρα φιλοδοξεί να μετατραπεί σε μια ολιστική διαδικτυακή πλατφρόρμα αγορών ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις της αγοράς. Σχηματίστηκαν έξι ερευνητικές δηλώσεις για να διερευνηθεί εάν οι επιδιωκόμενες διαστάσεις επανατοποθέτησης της επωνυμίας μσυσχετιζόντουσαν με τις αντιλήψεις των καταναλωτών. Η αξιολόγηση οδηγησε σε συμπεράσματα θετικής μέτριας επιτυχία. Αυτή η μελέτη παρέχει πλούσια βιβλιογραφική ανασκόπηση και πολύτιμες γνώσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών επανατοποθέτησης στο e-food και προσφέρει προτασεις διαχειριστικές εφαρμογές για περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της μάρκας στην αγορά. Οι πληροφορίες μπορούν να είναι χρήσιμες και σε άλλους κλάδους. Οι διαγνωστικές πληροφορίες παρουσιάζονται στην τελευταία ενότητα. Ακολουθεί ερμηνεία με βάση περιγραφική στατιστικη παρουσίαση και τη διασταύρωση με δημογραφικά στοιχεία. (crosstabulation) Αντιμετωπίζοντας τους τομείς προς βελτίωση παρουσιάζονται στην ενοτητα αποτελεσμάτων και αξιοποιώντας τα δυνατά σημεία που επισημαίνονται στα ευρήματα, το e-food μπορεί να ενισχύσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα και να ανταποκριθεί καλύτερα στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών.Τεκμήριο Content message strategies in social media: the case of Instagram(07/14/2021) Tsitou, Despoina; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Painesis, Grigorios; Indounas, Konstantinos; Drosos, DimitriosWith the rapid expansion of technology and the evolution of web 2.0, social media platforms have been dominant in the consumer’s daily life. Social networking sites facilitate the communication between firms and consumers. Instagram is among the most popular social media platforms globally (Statista, 2020) as the social networking service specializing on sharing photos, videos, reel, and stories via mobile, creating eventually a content. The purpose of this research is to examine what content influences consumer engagement in Instagram. To this end, the study develops a comprehensive analysis concerning the factors that influence consumers to engage with the Instagram content, testing them in parallel with consumer engagement. A sample of brand posts derived from the official Instagram accounts of 16 companies that operate in different industries and are competitors. The posts were coded by two independent coders through the usage of a codebook. The methodology used, was the content analysis and a multiple regression analysis was conducted after coding the nominal variables. Lastly, a correlation analysis was performed among consumer engagement and follower growth rate to be discovered their relationship. The results indicate that the factors that influence consumer engagement in Instagram are the message length, the use of hashtags and call-to-action buttons and the carousel type of posts. The message appeals do not influence engagement in general, but emotional content message is influential in luxury products industry. Useful theoretical and managerial guidance to develop an effective content message strategy is offered. This study provides guidelines for which factor is the most influential in Instagram and what actually contribute to the success of a post, shedding light on how the Instagram users react in different message strategies and post factors.Τεκμήριο Conversational marketing: modeling the determinants of users' intention to use chatbots(02/04/2022) Mylona, Athina; Μυλωνά, Αθηνά; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Drosos, DimitriosGone are the days when a consumer’s only option for customer service was to talk directly with a service employee. Chatbots have been widely adopted to create more positive customer experiences as customers now spend more time in digital environments. Now, many customer interactions are handled by automated systems powered by artificial intelligence.Yet our understanding of how consumers perceive interactions with chatbots, and how these interactions may influence the work of marketers in different industries, remains limited. Using the technology acceptance model, this study evaluated the factors that explain why consumers are willing to interact with chatbots. Specifically, the aim of this study is to determine the association of perceived usefulness, perceived ease of use, perceived enjoyment, personal innovativeness, and anthropomorphism with intention to use chatbots, while also examining personal innovativeness as a moderator of the impact of perceived usefulness, ease of use, and enjoyment on intentions.This work proposes a model to explain chatbot usage intention. The model and its hypotheses are tested through quantitative research and data analysis in SPSS.The study reveals that the intentions behind using chatbots are directly influenced by those five factors. Perceived usefulness and enjoyment appeared as key components regarding the impact on chatbot usage intention. During further research on personal innovativeness as a factor that affects the impact of other factors, regression analysis revealed that personal innovativeness moderates the effect of perceived usefulness and ease of use on intention to use chatbots in a negative moderate way.Τεκμήριο Determinants of information disclosure intention in electronic stores (e-shops)(28-02-2024) Κουμουνδούρου, Έλενα; Koumoundourou, Elena; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Stathakopoulos, Vlasis; Dimitriadis, Sergios; Drosos, DimitriosΛόγω της δυναμικής φύσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο κύριος στόχος αυτής της έρευνας είναι να εξεταστεί η έννοια της πρόθεσης αποκάλυψης πληροφοριών στα ηλεκτρονικά καταστήματα, γνωστά και ως e-shops. Στην παρούσα έρευνα εξάστηκε η σχέση μεταξύ της πρόθεσης αποκάλυψης πληροφοριών στα ηλεκτρονικά καταστήματα με τις πεποιθήσεις περί εμπιστοσύνης, τις ανησυχίες περί ιδιωτικότητας, τους αντιληπτούς κινδύνων, τα αντιληπτά οφέλη, την αντιληπτή ευχαρίστηση, την συναισθηματική κόπωση σχετικά με το ζήτημα της ιδιωτικότητας και την κυνικότητα απέναντι στην προστασία της ιδιωτικότητας. Η διενέργεια μιας λεπτομερούς εξέτασης αυτών των παραγόντων έχει όχι μόνο ακαδημαϊκή σημασία, καθώς διευκολύνει μια ευρύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς του καταναλωτή μέσα σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον, αλλά έχει και ζωτική πρακτική σημασία και εφαρμογή. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές λόγω της διαρκούς αυξανόμενης σημασίας της απόκτησης αλλά και ανάλυσης των προσωπικών δεδομένων του καταναλωτή στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα, με τη διατύπωση και εξέταση υποθέσεων που προήλθαν από μια εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση. Συλλέχθηκαν αποκλειστικά πρωτογενή δεδομένα μέσω ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, που διανεμήθηκε αποκλειστικά στην Ελλάδα σε άτομα άνω των 18 ετών. Τα δεδομένα που προέκυψαν από το ερωτηματολόγιο αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας το SPSS. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ότι οι πεποιθήσεις περί εμπιστοσύνης, τα αντιληπτά οφέλη και η κυνικότητα απέναντι στην προστασία της ιδιωτικότητας συνδέονται θετικά με την πρόθεση αποκάλυψης πληροφοριών στα ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ οι αντιληπτοί κίνδυνοι έχουν αρνητική επίδραση σε αυτήν την πρόθεση.Τεκμήριο Factors affecting consumer attitudes and behavioral intentions toward mobile instant messaging app advertising(07/04/2022) Zournatzi, Thomais; Ζουρνατζή, Θωμαϊς; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Indounas, Konstantinos; Baltas, George; Drosos, DimitriosWith the wide penetration of smartphones and mobile broadband access, mobile instant messaging is becoming an essential means of communication worldwide with billion users. Studies showed that MIM has surpassed voice calls, emails, face-to-face communication, and social network sites and is the most popular means of daily communication. Typical MIM apps offer various functions, and benefits such as no cost, sense of community, immediacy and help in building a closer environment for users. Messaging presents a prime opportunity for brands, while consumers are always connected, available and engaged. People are also accustomed to receiving, obtaining, and sharing a great deal of information, knowledge, as well as various advertisements and promotional material in this way. Consequently, MIM is currently one of the most influential areas of technology, demonstrating in parallel the potential to support the development of effective mobile platform strategies and advertising methods for the companies. MIM app advertising offers new opportunities for interactive advertising effectiveness and elicits positive consumer responses, which is vital, as consumers are hesitant towards anything that relates to advertising. MIM is personal, engaging, responsive and efficient undoubtedly higher than any traditional marketing tool. Already, some companies have added successfully MIM to their marketing arsenal. Firms are seeking to develop powerful mobile platform strategies, and since traditional advertising is not as effective as it used to be and MIM applications is recommended to be the best alternative offer for the new era of “marketing communications” between companies to customers. Research, though on consumer attitude and behavioral intention towards the MIM app advertising attempts is relatively scarce. The present study seeks to fill this gap, with the objective of identifying, understanding, and evaluating the determinants that affect MIM user’s attitudes and intentions to click on, pay attention to, and read the advertisements companies send through these apps.Τεκμήριο Factors affecting customers' satisfaction during the COVID-19 pandemic in Greek online retailing(07/14/2021) Kasimati, Georgia-Myrto; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Painesis, Grigorios; Indounas, Konstantinos; Drosos, DimitriosThe already increased use of the Internet and e-commerce during the past years skyrocketed amid the COVID-19 pandemic, as the shutting down of brick-and-mortar stores led many consumers to make their purchases online. This study investigates which service qualities in the Greek online retailing are important for customers when they evaluate an online retailer and which of these services lead to customer satisfaction or dissatisfaction. Another purpose of this study is to identify shifts in factors affecting customers’ post-purchase satisfaction regarding the merchants' online service quality during the COVID-19 crisis. Although previous research has been conducted for service quality in the online context, no research has been done yet during the COVID-19 period in Greece. This research utilizes user-generated content in the form of online reviews and a content analysis approach has been performed on consumers’ comments.For the period before the outbreak of COVID-19 in Greece, the categories revealed are order timeliness, responsiveness, order status tracking, order condition and merchandise stock availability. During the pandemic eight categories were added apart from the aforementioned attributes: product price, contact, compensation, courtesy, purchase process, external collaboration, merchandise quality and order accuracy. Logistic regression analysis was performed to identify whether a relationship exists between the most frequently mentioned categories and customer satisfaction for both periods, pro and during the COVID-19 pandemic.Τεκμήριο Field Project: utilizing market segmentation in order to increase website traffic though Meta campaigns(31-03-2023) Γιώτης, Νικόλαος; Giotis, Nikolaos; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Painesis, Grigorios; Repoussis, Panagiotis; Drosos, DimitriosΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία, αποτελεί ένα Field Project που πραγματοποιήθηκε πάνω στην ιστοσελίδα “Ο Κλόουν”. Ο στόχος του Project ήταν να βάλει στην πράξη θεωρίες τμηματοποίησης αγοράς και ψηφιακών campaign με στόχο την αύξηση της κίνησης. Οι στόχοι είναι να αξιολογήσω τις πιο πρόσφατες τάσεις και εργαλεία στον κόσμο του μάρκετινγκ μαζί με κενά στην βιβλιογραφία. Μέσα από δεδομένα των google analytic και την χρήση ενός ερωτηματολογίου κατάφερα να χωρίσω την αγορά μου σε τμήματα και να διακρίνω τα προφίλ τους. Με βάση αυτή την ανάλυση έτρεξα 4 διαφορετικές καμπάνες στην πλατφόρμα της Meta, καθώς και A/B tests για να αυξήσω την αποτελεσματικότητα τους. Τα δεδομένα του ερωτηματολογίου αναλύθηκαν με το SPSS ώστε να ανακαλυφθούν χρήσιμες συσχετίσεις για τους σκοπούς της καμπάνιας. Τα αποτελέσματα ήταν σημαντικά καθώς οι καμπάνιες πέτυχαν σε μέσο όρο 19% CTR. Παράλληλα εξέτασα την διαφορά στην συμπεριφορά μεταξύ οργανικών και πληρωμένων χρηστών.Τεκμήριο Field study project: usability testing & CocoMat(28-04-2023) Δεβετζή, Εμμανουέλα; Devetzi, Emanouela; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Indounas, Konstantinos; Karantinou, Kalipso; Drosos, DimitriosΗ παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Coco mat, με στόχο την αξιολόγηση της χρηστικότητας της ιστοσελίδας τους και την παροχή προτάσεων για βελτίωσή της. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, ακολουθήθηκε μια συγκεκριμένη μεθοδολογία.Για την έρευνα πραγματοποιήθηκε δοκιμή χρηστικότητας με τη διεξαγωγή 10 ξεχωριστών συνεντεύξεων. Η διαδικασία περιλάμβανε ερωτήσεις κλειστού τύπου πριν τη κάθε συνέντευξη, την μέθοδο think aloud, καταγραφή των απαντήσεων μέσω ήχου και βίντεο, δια ζώσης παρατήρηση των συμμετεχόντων και ένα ερωτηματολόγιο χρηστικότητας μετά τη κάθε συνέντευξη. Αυτές οι μέθοδοι χρησιμοποιήθηκαν για τον εντοπισμό πιθανών ελαττωμάτων που σχετίζονται με τη χρηστικότητα, την προσβασιμότητα, τη δυνατότητα εκμάθησης, την ακρίβεια και το σχεδιασμό διεπαφής χρήστη.Ένα δείγμα 10 συμμετεχόντων επιλέχθηκε για να ολοκληρώσει 8 εργασίες στον ιστότοπο της Coco mat, χρησιμοποιώντας κινητές συσκευές και φορητό υπολογιστή. Στη συνέχεια, τα κενά και οι αδυναμίες που εντοπίστηκαν ιεραρχήθηκαν, λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις τους για την επιχείρηση. Μέσω της μελέτης παρέχονται προτάσεις για επανασχεδιασμό της ιστοσελίδας με βάση τα ευρήματα. Εφαρμόζοντας τις προτάσεις που προκύπτουν από την έρευνα, η Coco mat μπορεί να βελτιστοποιήσει τον ιστότοπό της και να προσφέρει στους χρήστες μια βελτιωμένη ψηφιακή εμπειρία.Τεκμήριο Industry 4.0 news media: from digital native media to distributed media(15-03-2023) Παπαγιάννης, Χρήστος; Papagiannis, Christos; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Painesis, Grigorios; Repoussis, Panagiotis; Drosos, DimitriosΗ τέταρτη βιομηχανική επανάσταση έφερε μια σειρά από ανατροπές τόσο στο οικονομικό μοντέλο όσο και στην κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτού του μετασχηματισμού, η βιομηχανία της ενημέρωσης είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συνεχούς εξέλιξης. Σε σύντομο χρονικό διάστημα από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, η ανθρωπότητα γνώρισε μια μετάβαση από την κρίση των εφημερίδων και την εμφάνιση των Ψηφιακών Εγγενών Μέσων, στην εποχή των πλατφορμών και ιδιαίτερα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με τα Διανεμημένα Μέσα να αποτελούν την τελευταία τάση στην ενημέρωση των πολιτών.Τα Διανεμημένα Μέσα είναι εκδοτικοί οργανισμοί που παράγουν περιεχόμενο κυρίως ή αποκλειστικά για πλατφόρμες που δεν βρίσκονται υπό την δική τους ιδιοκτησία, όπως είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχουν καταγραφεί ελάχιστα στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία, ενώ τα τελευταία χρόνια η ταχεία ανάπτυξή τους αποτελεί κεντρικό θέμα συζήτησης στη βιομηχανία της Ενημέρωσης. Αυτός ο τύπος ΜΜΕ διαφέρει από τα συμβατικά Ψηφιακά Εγγενή Μέσα σε διάφορους τομείς, όπως το επιχειρηματικό μοντέλο, τη προσέγγιση στο επίπεδο του μάρκετινγκ και τις δημοσιογραφικές πρακτικές.Η παρούσα διατριβή καταγράφει τις ευρύτερες τάσεις, που επικρατούν στον κλάδο των ΜΜΕ, εμβαθύνοντας ωστόσο στα Διανεμημένα Μέσα. Μετά την τεκμηρίωση αυτών των τάσεων, ερευνώνται οι αιτίες που οδήγησαν στην ανάπτυξη των Διανεμημένων Μέσων. Γι' αυτό και αναδείχθηκε σε κεντρικό ζητούμενο αυτής της προσπάθειας η ανάλυση των αντιλήψεων και της συμπεριφοράς του κοινού της αγοράς των ΗΠΑ όσον αφορά την κατανάλωση ειδήσεων.Μέσα από δειγματοληψία χιονοστιβάδας, διαμοιράστηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο σε 200 ερωτηθέντες από 39 πολιτείες των Ηνωμένων Πολιτειών, με σκοπό να κατανοηθούν τα αίτια της διαρκώς αυξανόμενης επιρροής των Διανεμημένων Μέσων. Από την έρευνα προέκυψαν στοιχεία αναφορικά με την εμπειρία των χρηστών, ενώ αποτυπώθηκε σημαντική στροφή στις προτιμήσεις των αναγνωστών και η αλλαγή στον τρόπο, με τον οποίο καταναλώνουν τις ειδήσεις.Τεκμήριο Influential factors towards purchase intention on music streaming platforms(28-02-2024) Λιανού, Χρύσα; Lianou, Chrysa; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Stathakopoulos, Vlasis; Dimitriadis, Sergios; Drosos, DimitriosΗ παρούσα μελέτη ερευνά τους παράγοντες που επηρεάζουν θετικά την πρόθεση αγοράς των χρηστών πλατφορμών ροής μουσικής. Στο πρώτο μέρος της έρευνας πραγματοποιήθηκε μια ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας σχετικά με την πρόθεση αγοράς, τη μουσική και τις πλατφόρμες ροής μουσικής. Επιπλέον, συγκεντρώθηκαν πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά που φαίνεται να ελκύουν τους χρήστες, προκειμένου να διαμορφωθούν οι υποθέσεις της έρευνας. Από αυτή τη διαδικασία, εξαχθήκαν επτά μεταβλητές ως παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση αγοράς, οι οποίοι είναι: Αντιληπτή Αξία, Συμμετοχή στη Μουσική, Ενασχόληση με τη Μουσική, Ηδονικό Κίνητρο, Εξατομίκευση, Αξία Τιμής και Συμμετοχή του Χρήστη. Έτσι, το επόμενο βήμα της μελέτης ήταν να εξετάσει πόσο επηρεάζει ο κάθε παράγοντας την πρόθεση αγοράς. Προσεγγίζοντας το θέμα με ποσοτικό τρόπο, δημιουργήθηκε και διανεμήθηκε ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο, το οποίο συγκέντρωσε 332 απαντήσεις. Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας, τα δεδομένα αναλύθηκαν μέσω του προγράμματος SPSS. Βασιζόμενοι στα ευρήματα των απαραίτητων αναλύσεων, ο παράγοντας που επιβεβαιώθηκε ότι επηρεάζει θετικά την πρόθεση αγοράς στις πλατφόρμες ροής μουσικής ήταν η αντιληπτή αξία. Τα αποτελέσματα έδειξαν επίσης ένα μεγάλο ποσοστό του δείγματος που ούτε έχουν αλλά ούτε και σχεδιάζουν να αγοράσουν μια συνδρομή επί πληρωμή στο μέλλον, αλλά προτιμούν να παραμείνουν στη δωρεάν εναλλακτική που προσφέρεται από την πλατφόρμα. Τέλος, τονίστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας σε διοικητικό επίπεδο καθώς και οι περιορισμοί και οι προτάσεις για μελλοντικές έρευνες.Τεκμήριο Investigating the role of content marketing in brand image(03/02/2022) Antoniou, Eleni; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Dimitriadis, Sergios; Argouslidis, Paraskevas; Drosos, DimitriosΗ παρούσα μελέτη στοχεύει να εξετάσει πώς οι πρακτικές μάρκετινγκ περιεχομένου στα social media μιας μάρκας σχετίζονται με την εικόνα αυτής της μάρκας. Οι διαστάσεις της εικόνας της μάρκας που λαμβάνονται υπόψη σε αυτή τη διατριβή είναι: η αναγνωρισιμότητα της μάρκας, η στάση του καταναλωτή και η εξοικείωση με τη μάρκα. Η επικοινωνίες της μάρκας και η ενημερωτική και ψυχαγωγική αξία του μάρκετινγκ περιεχομένου θεωρούνται παράγοντες των οποίων η επίδραση στην εικόνα της μάρκας επίσης μετρώνται σε αυτή τη μελέτη. Τέλος, η κοινωνική επιρροή κατά την αξιολόγηση του μάρκετινγκ περιεχομένου και ο τρόπος με τον οποίο αυτή σχετίζεται με την εικόνα της μάρκας είναι επίσης ένας άλλος παράγοντας που μετράται.Τεκμήριο Research on the effect of Augmented Reality (AR) mobile applications on impulse buying behavior towards the product category of furnitureΚαλαγκάτση, Μελίνα-Ανδριάννα; Kalagkatsi, Melina-Andrianna; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Painesis, Grigorios; Repoussis, Panagiotis; Drosos, DimitriosΤα τελευταία χρόνια με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και τις δυνατότητες που προσφέρει στις επιχειρήσεις και στους καταναλωτές, έχουν παρατηρηθεί πολλές αλλαγές στον τομέα του Marketing και ιδιαίτερα στο Digital Marketing και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Πολλές εταιρείες παρακολουθούν τις νέες ψηφιακές τάσεις και τις εφαρμόζουν στις δικές τους στρατηγικές μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα, όλο και περισσότερη προσοχή δίνεται στην Επαυξημένη Πραγματικότητα, όπως και έχει αναμφίβολα κέντρισε το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών να τα χρησιμοποιήσουν για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και προκειμένου να εξασφαλίσουν τη μεγαλύτερη δυνατή ικανοποίησή τους σε σχέση με τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας στο Mobile Marketing και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Περισσότερο Συγκεκριμένα η επίδραση των εφαρμογών για κινητά επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στην Παρορμητική αγοραστική συμπεριφορά σχετικά με την Κατηγορία Προϊόντων καναπέδων μέσω της Εφαρμογής Εικονικής Δοκιμασίας «Cart Magician». Ο στόχος είναι να διερευνήσει τους παράγοντες που μπορούν να συμβάλουν στην Απόλαυση και την Ικανοποίηση των χρηστών από τη χρήση του Cart Magician AR και στη συνέχεια την πρόθεσή τους να αγοράσουν Impulse το εικονικά δοκιμασμένο προϊόν. Γι 'αυτό το λόγο, ο σχεδιασμός της έρευνας βασίστηκε, ως επί το πλείστον, στην τεχνολογία του μοντέλου αποδοχής (Davis, 1989) και το Πλαίσιο SOR (Mehrabian and Russell (1974), το οποίο σύμφωνα με τη σχετική βιβλιογραφία, και τα δύο έχουν χρησιμοποιηθεί από πληθώρα ερευνητών σχετικά με την αποδοχή των νέων τεχνολογιών, η πρόθεση αγοράς και παρορμητική αγορά (Do,Shih, & Ha, 2020). Στην ερευνητική μελέτη, συμμετείχαν 162 γυναίκες και άνδρες, οι οποίοι δοκίμασαν τον καναπέ εικονικής δοκιμής (Kimberly Δερμάτινος Καναπές) μέσω του Cart Magician AR και στη συνέχεια ζήτησε να απαντήσει σε μια σειρά ερωτήσεων σχετικά με την εμπειρία τους. Συγκεκριμένα, απάντησαν σε ερωτήσεις κλίμακας τύπου Likert σχετικά με την αντιληπτή διαδραστικότητα, την ευκολία χρήσης και τη χρησιμότητα του AR, την απόλαυση και την ικανοποίηση που σχετίζεται με τη χρήση του, καθώς και την πρόθεσή τους να αγοράσουν παρορμητικά το προϊόν λόγω της χρήσης του ΑΡ. Για την ανάλυση των υποθέσεων της έρευνας, η μεθοδολογία της Μοντελοποίησης Δομικών Εξισώσεων - SEM) του Πραγματοποιήθηκε ανάλυση μερικών ελαχίστων τετραγώνων - PLS και διαμεσολάβησης, όπως διερευνήθηκε μεταξύ άλλων Παράγοντες τον μεσολαβητικό ρόλο της «Αντιληπτής Απόλαυσης» της Εικονικής Προσπάθειας στη σχέση που μελετάται σε την παρούσα διατριβή. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η ευκολία χρήσης, η χρησιμότητα και η διαδραστικότητα συνδέονται με την απόλαυση και ικανοποίηση από τη χρήση του Virtual Try Cart Magician AR. Η απόλαυση και η ικανοποίηση επηρεάζουν στη συνέχεια τους χρήστες πρόθεση να αγοράσετε παρορμητικά το προϊόν AR, τον δερμάτινο καναπέ Kimberly και τόσο απόλαυση όσο και ικανοποίηση μεσολαβούν μεταξύ των προαναφερθέντων παραγόντων και της πρόθεσης των χρηστών για παρορμητική αγορά.Τεκμήριο The role of social networks in shaping travel information search behavior(28-02-2024) Σαλπιγγίδου, Άρτεμις; Salpingidou, Artemis; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Stathakopoulos, Vlasis; Dimitriadis, Sergios; Drosos, DimitriosΣτο σύγχρονο ψηφιακό τουριστικό τοπίο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν αναδειχθεί ως μια μεταμορφωτική δύναμη που αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες συλλέγουν πληροφορίες και σχεδιάζουν τα ταξίδια τους. Αυτή η διατριβή εμβαθύνει στην περίπλοκη σχέση μεταξύ των στρατηγικών ψηφιακού μάρκετινγκ, των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και των συμπεριφορών αναζήτησης ταξιδιωτικών πληροφοριών. Μέσα από αυστηρά θεωρητικά πλαίσια και εμπειρική ανάλυση, διερευνά την επίδραση της αντιληπτής αξίας στη συλλογή πληροφοριών των ταξιδιωτών μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Διερευνώντας μεταβλητές όπως η αξιοπιστία των πληροφοριών, οι ανησυχίες για το απόρρητο και η αντιληπτή απόλαυση, η έρευνα αποκαλύπτει διαφοροποιημένες γνώσεις σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν τον σημαντικό ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον ταξιδιωτικό σχεδιασμό, παράλληλα με προσδιορισμένους τομείς για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών. Πιο συγκεκριμένα ενώ οι χρήστες εκτιμούν την αξιοπιστία και την ευχαρίστηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ταξιδιωτικές πληροφορίες, οι ανησυχίες σχετικά με την πολυπλοκότητα και το απόρρητο εξακολουθούν να υφίστανται. Η μελέτη υπογραμμίζει την εξελισσόμενη σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε διαφορετικά στάδια ταξιδιού και προσφέρει πολύτιμες γνώσεις σχετικά με την διαχείριση των μέσων για τους επαγγελματίες του κλάδου. Οι μελλοντικοί ερευνητικοί δρόμοι περιλαμβάνουν την εμβάθυνση σε συγκεκριμένα στοιχεία που επηρεάζουν την απόλαυση των χρηστών και δημογραφικούς παράγοντες που επηρεάζουν τα πρότυπα χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η διατριβή συμβάλλει στη βαθύτερη κατανόηση του ρόλου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην αναζήτηση ταξιδιωτικών πληροφοριών, καθοδηγώντας ενημερωμένες στρατηγικές στο συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο του ψηφιακού τουρισμού.Τεκμήριο Social commerce: understanding the participation of consumers(11-04-2023) Αρμάου, Ερασμία; Armaou, Erasmia; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Argouslidis, Paraskevas; Painesis, Grigorios; Drosos, DimitriosΗ διατριβή με τίτλο «Κοινωνικό Εμπόριο: Κατανοώντας τη Συμμετοχή των Καταναλωτών» έχει ως στόχο να εξετάσει την έννοια του κοινωνικού εμπορίου και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμμετοχή των καταναλωτών σε αυτό. Στοχεύει επίσης να διερευνήσει τις προσδοκίες των χρηστών για το κοινωνικό εμπόριο και τη σχέση μεταξύ των δομών των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης και της πρόθεσης αγοράς μέσω αυτών. Η μελέτη διεξήχθη χρησιμοποιώντας ένα ερωτηματολόγιο από το οποίο αναλύθηκαν τα δεδομένα χρησιμοποιώντας αναλυτική μεθοδολογία. Αναλύθηκαν περαιτέρω τα αποτελέσματα και οι περιορισμοί, οι συνέπειες πάνω στην πράξη, την πολιτική και την έρευνα, καθώς και μελλοντικές θεματικές συζητήθηκαν στα κεφάλαια.Για τη συλλογή πληροφοριών της έρευνας, χρησιμοποιήσαμε διαδικτυακό ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση των καταναλωτών να χρησιμοποιήσουν το κοινωνικό εμπόριο. Χρησιμοποιήθηκαν περιγραφικά στατιστικά στοιχεία και τεχνικές ανάλυσης πολλαπλής παλινδρόμησης για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν από 315 Έλληνες καταναλωτές σχετικά με την στάση και τις αντιλήψεις τους απέναντι στο κοινωνικό εμπόριο. Η μελέτη αυτή έχει επτά στόχους· Πρώτον, να αναλύσει τον αντίκτυπο του φύλου, της ηλικίας, του μηνιαίου εισοδήματος και του εκπαιδευτικού επιπέδου στην πρόθεση χρήσης ιστότοπων κοινωνικού εμπορίου και επίσης να αξιολογήσει το επίπεδο τεχνολογικής ικανότητας μεταξύ των χρηστών τους. Επίσης, να προσδιοριστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση του χρήστη να αγοράσει προϊόντα μέσω ιστότοπων κοινωνικού εμπορίου και να εξεταστούν οι αντιλήψεις και η στάση των χρηστών απέναντι στην ασφάλεια κατά τη χρήση υπηρεσιών και πλατφορμών κοινωνικού εμπορίου. Μέσα από τις ερευνητικές μας ερωτήσεις, προσπαθούμε επίσης να διερευνήσουμε πώς η αλληλεπίδραση των καταναλωτών με άλλους καταναλωτές επηρεάζει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων ενώ ψωνίζουν σε έναν ιστότοπο ή μια πλατφόρμα κοινωνικού εμπορίου και πώς η οικογένεια και οι φίλοι επηρεάζουν την απόφαση του χρήστη να χρησιμοποιήσει ιστότοπους κοινωνικού εμπορίου. Τέλος, να αναλύσει τη συνολική ικανοποίηση από τη χρήση ιστότοπων κοινωνικού εμπορίου για την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών στο διαδίκτυο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι συνολικά οι άνθρωποι έχουν θετική στάση απέναντι στο κοινωνικό εμπόριο με μέσες τιμές χρησιμότητας, ευκολίας, πρόθεσης αγοράς και πρόθεσης χρήσης να είναι αρκετά υψηλές (πάνω από 5 στα 7). Συμπερασματικά, μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας, διαπιστώσαμε ότι η πρόθεση χρήσης του κοινωνικού εμπορίου επηρεάζεται θετικά από 3 μεταβλητές: πρόθεση αγοράς, κανονιστικές πεποιθήσεις και τεχνολογική ικανότητα.Τεκμήριο User experience design and mobile food delivery apps: the impact of UX elements on customer loyalty and the mediating role of customer satisfaction(01-10-2024) Χατζής, Βασίλειος; Chatzis, Vasilios; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Painesis, Grigorios; Skarmeas, Dionysios; Drosos, DimitriosΗ παρούσα μελέτη διερευνά τη σημασία των στοιχείων σχεδιασμού της εμπειρίας χρήστη (UX Design) και τους παράγοντες που επηρεάζουν την αφοσίωση των χρηστών (customer loyalty) σε εφαρμογές παράδοσης φαγητού (Mobile Food Delivery Apps) στην ελληνική αγορά. Δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης της online παραγγελίας φαγητού κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, και αναγνωρίζοντας τον αυξημένο ανταγωνισμό στον κλάδο, η έρευνα επισημαίνει την ανάγκη κατανόησης της ικανοποίησης των χρηστών (customer satisfaction) ως προϋπόθεση για την επίτευξη της αφοσίωσής τους. Μέσα από μια ολοκληρωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση ακαδημαϊκών άρθρων και διαδικτυακών πηγών, η έρευνα αναγνωρίζει τα βασικά στοιχεία UX που επηρεάζουν την ικανοποίηση και την αφοσίωση των χρηστών. Αυτά τα στοιχεία είναι η αντιληπτή χρηστικότητα (perceived usability), η αντιληπτή χρησιμότητα (perceived usefulness), η ποικιλία εστιατορίων (variety of restaurants) και η ποιότητα των υπηρεσιών (quality of service). Η μελέτη χρησιμοποιεί αυτά τα στοιχεία ως ανεξάρτητες μεταβλητές και εξετάζει την επίδρασή τους στην ικανοποίηση των χρηστών, που λειτουργεί ως διαμεσολαβητική μεταβλητή και οδηγεί στην αφοσίωση των χρηστών. Μέσω μιας διαδικτυακής ποσοτικής έρευνας, η οποία απέφερε 267 απαντήσεις, συγκεντρώθηκαν τα απαραίτητα δεδομένα για να επαληθευτούν ή να απορριφθούν οι αρχικές υποθέσεις της έρευνας. Αξιοποιώντας στατιστικές αναλύσεις όπως η Πολλαπλή Γραμμική Παλινδρόμηση και η Ανάλυση Διαμεσολάβησης, με τη χρήση του λογισμικού SPSS, η έρευνα επιβεβαιώνει αυτές τις σχέσεις και παρέχει πληροφορίες για τη βελτιστοποίηση αυτών των στοιχείων σχεδιασμού UX, με σκοπό την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών. Τα ευρήματα υποστηρίζουν ισχυρισμούς της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και προσφέρουν προτάσεις που απευθύνονται σε παρόχους εφαρμογών Mobile Food Delivery στην Ελλάδα, προκειμένου να βελτιώσουν την εμπειρία χρήστη (UX) και να δημιουργήσουν ισχυρότερους δεσμούς με τους πελάτες τους. Η έρευνα αυτή εμπλουτίζει τόσο την υπάρχουσα θεωρητική γνώση ενώ συνεισφέρει επίσης στην ενίσχυση των στρατηγικών που εφαρμόζονται στα πλαίσια των εφαρμογών food delivery στην ελληνική αγορά.