Πλοήγηση ανά Επιβλέποντα "Kavussanos, Emmanuel"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 4 από 4
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Determinants and a forecast of emissions price in EU ETS: a quantitative analysis/overview(2024-11-25) Κόκκαλης, Χρήστος; Kokkalis, Christos; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Tsouknidis, Dimitrios; Moutos, Thomas; Kavussanos, EmmanuelΣκοπός αυτής της εργασίας είναι να εξετάσει τις καθοριστικές μεταβλητές και δυνάμεις σχετικά με την τιμολόγηση των εκπομπών στο EU ETS και σε επόμενο στάδιο γίνεται μια προσπάθεια πρόβλεψης της μελλοντικής τιμής εκπομπών. Όσον αφορά τη μεθοδολογία, έχουν χρησιμοποιηθεί μοντέλα παλινδρόμησης και πρόβλεψης.Τεκμήριο Impact of ESG performance on stock price and profitability(2024-08-27) Μούντανος, Ιωάννης; Mountanos, Ioannis; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Georgoutsos, Dimitrios; Sakkas, Athanasios; Kavussanos, EmmanuelΗ μεταπτυχιακή εργασία ερευνά τη σχέση μεταξύ των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και διακυβερνητικών αποτελεσμάτων (ESG) και των οικονομικών επιδόσεων, εστιάζοντας στην απόδοση ιδίων κεφαλαίων (ROE) και στις τιμές των μετοχών των εταιρειών που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου από το 2014 έως το 2022. Χρησιμοποιώντας οικονομετρικά μοντέλα, όπως το pooled OLS, τα σταθερά αποτελέσματα και τα τυχαία αποτελέσματα, η μελέτη διαπιστώνει θετικές επιπτώσεις των κοινωνικών και περιβαλλοντικών βαθμολογιών τόσο στην απόδοση ιδίων κεφαλαίων όσο και στις τιμές των μετοχών, αν και η συνιστώσα της διακυβέρνησης παρουσιάζει πιο σύνθετα και μεικτά αποτελέσματα, σύμφωνα με τα οποία οι επενδυτές εκτιμούν τις εταιρείες με υψηλές κοινωνικές και περιβαλλοντικές βαθμολογίες, συνδέοντάς τες με κερδοφορία και χαμηλότερους κινδύνους. Ωστόσο, οι επιπτώσεις της διακυβέρνησης είναι ασυνεπείς, ενδεχομένως λόγω αυξημένου κόστους ή συντηρητικών πρακτικών διαχείρισης. Αυτό υποδηλώνει ότι η ενσωμάτωση των ESG μπορεί να ενισχύσει τις χρηματοοικονομικές επιδόσεις, αλλά οι επιπτώσεις ποικίλλουν ανάλογα με την εστίαση κάθε παράγοντα ESG .Η μελέτη αντικρούει τη βιβλιογραφία ενισχύοντας τη θεωρία των ενδιαφερομένων μερών, η οποία προτείνει ότι η εξέταση των συμφερόντων διαφόρων ενδιαφερομένων μερών, πέραν των μετόχων και μόνο, μπορεί να βελτιώσει τα οικονομικά αποτελέσματα. Η εργασία αυτή υπογραμμίζει επίσης τους περιορισμούς της εξέτασης των ESG αποκλειστικά με χρηματοοικονομικούς όρους, συνιστώντας ευρύτερες, πολυπεριφερειακές μελέτες για μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση του μακροπρόθεσμου αντίκτυπου των ESG.Τεκμήριο Patterns of chartering strategies by ship-owning companies during the onset and development of the Covid-19 pandemic(2022-11-30) Καουτσκής, Θεμιστοκλής; Kaoutskis, Themistoklis; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Tsouknidis, Dimitrios; Androutsopoulos, Konstantinos; Kavussanos, EmmanuelΗ παρούσα εργασία έχει στόχο να καλύψει ένα κενό στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία σχετικά με τα στρατηγικά πρότυπα ναύλωσης που αξιοποιούν πλοιοκτήτριες εταιρείες σε περιόδους κρίσης όπως η πιο πρόσφατη πανδημία COVID-19. Αν και η πλειονότητα της βιβλιογραφίας έχει αφιερωθεί στην επεξήγηση ενός βέλτιστου συνδυασμού συμβάσεων ναύλωσης που θα μεγιστοποιούσε την κερδοφορία της εταιρείας διαχρονικά, η προσέγγιση της παρούσας μελέτης εστιάζει περισσότερο στην ποιοτική αξιολόγηση των εν λόγω συμβάσεων κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης υπό εξέταση περιόδου (συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο του 2019 έως το Σεπτέμβριο του 2022).Χρησιμοποιώντας ένα δείγμα συμβολαίων ναύλωσης από τους τέσσερις τομείς του κλάδου ανάλογα με τη φύση του φορτίου (χύδην ξηρό, πετρέλαιο και παράγωγα, φυσικό αέριο και παράγωγα, εμπορευματοκιβώτια), κατασκευάστηκε ένα σύνολο δεδομένων χρονοσειρών το οποίο εν συνεχεία συγκρίθηκε μέσω πολλαπλών γραμμικών παλινδρομήσεων έναντι μικροοικονομικών παραγόντων, όπως οι μέσες ταχύτητες των πλοίων και η συμφόρηση των λιμένων καθώς και μεταβλητών, όπως η βιομηχανική παραγωγή και η παραγωγή χάλυβα των μεγαλύτερων χωρών που ανασκάπτουν και εξάγουν το εν λόγω εμπόρευμα (ΗΠΑ, Κίνα, Ιαπωνία, κ.α.) έτσι ώστε να αναδειχθεί στατιστική σημαντικότητα στη σχετική αλλαγή των ναυλοσυμβολαίων. Τα ευρήματα υποδεικνύουν την ύπαρξη σημαντικών σχέσεων μεταξύ μικροοικονομικών και μακροοικονομικών μεταβλητών και στους τέσσερις τομείς κατά τη διάρκεια του τετραετούς χρονικού πλαισίου και μια στατιστικώς σημαντική επεξήγηση για περισσότερο από το ήμισυ της διακύμανσης των συμβολαίων στις βραχυπρόθεσμες (< 6 μήνες) και μεσοπρόθεσμες (< 1 χρόνο) συμβάσεις στα συμβόλαια πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αξίζει να σημειωθεί πως, με αφορμή τα ανωτέρω, υπάρχει ισχυρή σύσταση για περαιτέρω έρευνα λόγω της συνεχιζόμενης φύσης της πανδημίας που περιγράφεται σε αυτή τη μελέτη, καθώς η συνολική έκταση των επιπτώσεων της τελευταίας δεν έχει ακόμη πλήρως καταγραφεί και μελετηθεί από όλες τις πτυχές της όσον αφορά τις στρατηγικές ναυλώσεως από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες.Τεκμήριο Portfolio management and operational strategies in the shipping industry(2024-12-19) Αναστασιάδης, Απόστολος; Θεοδωρικάκου, Χριστίνα; Anastasiadis, Apostolos; Theodorikakou, Christina; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Demirakos, Efthimios; Doukakis, Leonidas; Kavussanos, EmmanuelΗ παρούσα διερευνά τις κατανομές χαρτοφυλακίου σε εταιρείες μεταφοράς χύδην Capesize, υιοθετώντας την προοπτική ενός πλοιοκτήτη/επενδυτή, βρίσκοντας τις σχετικές διαδρομές που μεγιστοποιούν την κερδοφορία σε επίπεδο χαρτοφυλακίου, κάτω από διάφορα υποθετικά σενάρια, που αντικατοπτρίζουν τη μεταβλητότητα και τη δυναμική της συγκεκριμένης αγοράς και της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Χρησιμοποιούμε τους ιστορικούς ναύλους των διαδρομών που αποτελούν τον δείκτη BCI και τα δεδομένα εξόδων, προκειμένου να μοντελοποιήσουμε τις προβλεπόμενες ταμειακές ροές σε ορίζοντα 10 ετών χρησιμοποιώντας την έκδοση ΑΑΑ της μεθόδου εκθετικής εξομάλυνσης, γνωστής και ως μέθοδος Holt-Winters. Επεκτείνουμε το μοντέλο μας εκτελώντας ανάλυση σεναρίων μέσω της ευαισθησίας των ταμειακών ροών στις αρχικές συνθήκες (βασικό σενάριο), τις οποίες ταξινομούμε ως πολύ αισιόδοξες, αισιόδοξες, απαισιόδοξες και πολύ απαισιόδοξες συνθήκες, σε σχέση με το βασικό σενάριο. Πραγματοποιούμε τη βελτιστοποίηση δύο φορές για καθένα από αυτά τα σενάρια, πρώτον μεγιστοποιώντας την αναλογία Sharpe και δεύτερον την αναλογία φορτίου-πλεονάσματος του χαρτοφυλακίου, προσαρμόζοντας τα βάρη της επένδυσης σε κάθε διαδρομή. Συζητάμε τις επιπτώσεις και εφαρμόζουμε τα αποτελέσματα σε διάφορα μεγέθη πλοιοκτητών, με βάση το μέγεθος του στόλου τους που κατηγοριοποιείται σε πολύ μικρό, μικρό, μεσαίο, μεγάλο και πολύ μεγάλο (συμπεριλαμβανομένων των shipping pools). Τα αποτελέσματά μας υποδηλώνουν ότι τα συμβόλαια χρονοναύλωσης ευνοούνται σε απαισιόδοξες συνθήκες αγοράς, ενώ τα συμβόλαια ναύλωσης κατά ταξίδι ευνοούνται σε αισιόδοξες συνθήκες αγοράς. Το ίδιο ισχύει και για τις γεωγραφικές εκτιμήσεις, όπου τα δρομολόγια του Ατλαντικού προτιμώνται σε απαισιόδοξες συνθήκες αγοράς και τα δρομολόγια του Ειρηνικού σε αισιόδοξες συνθήκες αγοράς. Όσον αφορά τον τύπο φορτίου, το σιδηρομετάλλευμα είναι το κυρίαρχο σε αυτή την ανάλυση. Ωστόσο, ο άνθρακας και τα σιτηρά είναι επίσης σημαντικοί τύποι φορτίου, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς, τη δυναμική της ζήτησης και της προσφοράς, καθώς και τις γεωγραφικές περιοχές. Η μεθοδολογία μας μπορεί να εφαρμοστεί περαιτέρω σε άλλους τομείς της ναυτιλίας και να παρέχει ευρήματα επεκτείνοντας το πεδίο εφαρμογής της.