Πλοήγηση ανά Επιβλέπων "Moisiadou, Stergiani"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 6 από 6
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Assessing the predictive capacity of international ETFs in shipping: analyzing the relationship between breakwave dry bulk shipping ETF (BDRY) and the Baltic Dry Index (BDI)(08-12-2024) Γιαννούτσου, Νίκη; Λούης, Σπυρίδων; Giannoutsou, Niki; Louis, Spyridon; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel; Rompolis, Leonidas; Moisiadou, StergianiΗ διατριβή αυτή διερευνά τη βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη δυναμική μεταξύ του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (BDRY) και του Baltic Dry Index (BDI), με σκοπό να διαπιστωθεί αν το BDRY μπορεί να χρησιμοποιηθεί με αξιοπιστία για την πρόβλεψη του BDI. Ο BDI είναι ένας βασικός δείκτης για τον καθορισμό των ναύλων σε όλες τις κύριες θαλάσσιες διαδρομές για ξηρό φορτίο διεθνώς, ενώ το BDRY είναι ένα ETF που είναι εισηγμένο στις Ηνωμένες Πολιτείες και επενδύει αποκλειστικά σε μελλοντικά συμβόλαια ναύλων για ξηρό φορτίο.Μέσα από μια ολοκληρωμένη ανάλυση του μηχανισμού ανακάλυψης τιμών και μια σύγκριση μεταξύ του BDRY και του BDI, η μελέτη εξετάζει τον βαθμό στον οποίο οι αλλαγές στις τιμές του BDRY αντικατοπτρίζουν ή προαναγγέλλουν τις διακυμάνσεις του BDI. Χρησιμοποιώντας οικονομικά μοντέλα, όπως το Vector Error Correction Model (VECM) και δοκιμές αιτιότητας, η έρευνα εξετάζει τις άμεσες και παρατεταμένες επιδράσεις μεταξύ τους, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον αντίκτυπο των διαφορών ζωνών ώρας.Για να επιτευχθεί αυτό, διερευνάται ο βαθμός της συγχώνευσης (cointegration) καθώς και η αιτιώδης σχέση μεταξύ του ETF και του προαναφερθέντος δείκτη ναύλων. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν μια σημαντική μακροπρόθεσμη σχέση μεταξύ του BDRY και του BDI (η σειρά έχει σημασία), ενώ οι βραχυπρόθεσμες αλληλεπιδράσεις δείχνουν μεικτά αποτελέσματα. Το BDRY παρουσιάζει ευαισθησία σε πρόσθετους παράγοντες της αγοράς λόγω σημαντικών διαφορών στις ζώνες ώρας και καθυστερήσεων στην αναφορά του BDI.Η έρευνα συμβάλλει στη διαρκώς αυξανόμενη βιβλιογραφία σχετικά με την ανακάλυψη τιμών σε χρηματοοικονομικά εργαλεία που σχετίζονται με τη ναυτιλία και προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για επενδυτές που επιδιώκουν να αποκτήσουν έκθεση στον τομέα της ναυτιλίας ξηρού φορτίου μέσω ETFs.Τεκμήριο Bargaining power in shipping freight markets: a case in the tanker sector of the shipping industry(05-12-2023) Λαυρέντζου, Αθηνά; Τερζανίδου, Αλεξάνδρα; Lavrentzou, Athina; Terzanidou, Alexandra; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanouil; Rompolis, Leonidas; Moisiadou, StergianiΗ μελέτη εξετάζει ένα μοντέλο για την αξιολόγηση των καθοριστικών παραγόντων των ναύλων σε μεμονωμένες συμβάσεις ναύλωσης λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές ναυλωτή και ιδιοκτήτη όπως αποτυπώνονται από τη διαπραγματευτική δύναμη. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν περιλάμβαναν 2.525 Very Large Crude Carrier (VLCC) ναύλους και 3.372 ναύλους Suezmax μεταξύ της περιόδου 2020 και 2023. Πραγματοποιήθηκαν στατιστικά τεστ (π.χ. fixed and random effects) καθώς και ανάλυση παλινδρόμησης για να καταλήξει σε συμπέρασμα. Ενώ οι συνθήκες της αγοράς και τα επιμέρους θαλάσσια δρομολόγια συνεχίζουν να είναι καθοριστικοί παράγοντες για τις τιμές των ναύλων, τους ναυλωτές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ιδιοκτητών, δεν είναι στατιστικά σημαντικές για το συνολικό επίπεδο ναύλων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα χαρακτηριστικά των ναυλωτών και των ιδιοκτητών που παρουσιάζονται παρακάτω, είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στην τελική τιμή ναύλου. Τέλος, έχουμε παρατηρήσει ότι η αγορά των Suezmax είναι περισσότερο συγκεντρωμένη σε σχέση με τα Very Large Crude Carrier (VLCC).Τεκμήριο Determinants of freight rates in the LNG sector of the shipping industry(17-12-2024) Μπίσδα, Σοφία-Αντωνία; Bisda, Sofia-Antonia; Levieux, Léopold; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Tsouknidis, Dimitrios; Rompolis, Leonidas; Moisiadou, StergianiΗ παρούσα διατριβή εξετάζει τους προσδιοριστικούς παράγοντες των ναύλων στον τομέα της ναυτιλίας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), εστιάζοντας στην αλληλεπίδραση μεταξύ των μακροοικονομικών τάσεων, της δυναμικής της αγοράς ενέργειας και των ειδικών διαρθρωτικών παραγόντων του τομέα. Χρησιμοποιώντας μια ισχυρή ιστορική και οικονομετρική ανάλυση, η μελέτη διερευνά τους προσδιοριστικούς παράγοντες των ναύλων LNG για spot, μεσοπρόθεσμες (1 έτος) και μακροπρόθεσμες (3 έτη) συμβάσεις ναύλωσης. Καλύπτοντας δεδομένα από τον Ιανουάριο του 2015 έως τον Αύγουστο του 2024, η έρευνα αυτή αποτυπώνει μια χρονική περίοδο που χαρακτηρίζεται από βαθιές αλλαγές στην παγκόσμια ενεργειακή ζήτηση και τις ναυτιλιακές αγορές.Τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι οι τιμές spot, όντας εξαιρετικά ευμετάβλητες, επηρεάζονται κυρίως από τις άμεσες συνθήκες της αγοράς, ιδίως από τις τιμές υποκατάστατων ενέργειας, όπως οι τιμές spot του υγραερίου (46.200mt Κόλπος - Ιαπωνία) και οι ευρωπαϊκές τιμές spot του φυσικού αερίου. Οι μεσοπρόθεσμες τιμές ναύλωσης (1 Year Time Charter Rate) διαμορφώνονται από ευρύτερους οικονομικούς δείκτες, ιδίως την αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής στις χώρες του ΟΟΣΑ, και τη δυναμική του θαλάσσιου εμπορίου, που αντιπροσωπεύεται από τον δείκτη BDTI TD15 (260.000t Δυτική Αφρική - Κίνα), ο οποίος λειτουργεί ως υποκατάστατο της παγκόσμιας ζήτησης και του κόστους μεταφοράς πετρελαίου. Οι μακροπρόθεσμες τιμές (3ετής Time Charter Rate) αντικατοπτρίζουν τις διαρθρωτικές τάσεις και τα θεμελιώδη στοιχεία της παγκόσμιας οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης της βιομηχανικής παραγωγής του ΟΟΣΑ, τις τιμές LPG spot και τον δείκτη BDTI TD15, αποτυπώνοντας την αλληλεπίδραση της διαρκούς βιομηχανικής ζήτησης, της τιμολόγησης της ενέργειας και του θαλάσσιου ανταγωνισμού σε έναν εκτεταμένο ορίζοντα. Οι ιστορικοί ναυτιλιακοί κύκλοι παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες, καθώς αναδεικνύουν τις ανισορροπίες μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, τις περιόδους οικονομικής ανάπτυξης και συρρίκνωσης και τις επιπτώσεις των γεωπολιτικών γεγονότων στις τιμές των ναύλων υγροποιημένου φυσικού αερίου. Αυτοί οι κύκλοι αποτελούν τη βάση για την ανάλυση των επαναλαμβανόμενων προτύπων της αγοράς και την πρόβλεψη των μελλοντικών τάσεων των ναύλων, βοηθώντας τους ενδιαφερόμενους να περιηγηθούν στην εγγενή αστάθεια της αγοράς. Η παρούσα μελέτη διερευνά επίσης κατά πόσον οι διακριτές φάσεις των αιχμών και των κοιτώνων στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών ΥΦΑ, όπως περιγράφονται στις επαγγελματικές αναλύσεις του κλάδου, έχουν μετρήσιμο αντίκτυπο στις τιμές των ναύλων.Ωστόσο, η παρούσα μελέτη παρουσιάζει έναν βασικό περιορισμό. Ο περιορισμός αυτός έγκειται στο ότι επικεντρώνεται στα πλοία LNG των 160.000 CBM, τα οποία, αν και αποτελούν τον πιο κοινό τύπο πλοίου και χρησιμοποιούνται ευρέως από την αγορά, αποκλείουν ορισμένους άλλους τύπους πλοίων, όπως τα μεγαλύτερα πλοία Q-max ή ορισμένα άλλα μικρότερα, τα οποία ενδέχεται να παρουσιάζουν διαφορετική δυναμική στην αγορά. Ως εκ τούτου, η δυνατότητα γενίκευσης των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας είναι κάπως περιορισμένη, αλλά αναπτύχθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρηθεί η συνάφεια με ένα σημαντικό τμήμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας ΥΦΑ.Παρά τον περιορισμό αυτό, η παρούσα διατριβή προσφέρει ορισμένες πολύτιμες πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους που επιδιώκουν να κατανοήσουν και να προσαρμοστούν στους παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές των ναύλων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τονίζει επίσης τη σημασία της ευθυγράμμισης των ναυτιλιακών στρατηγικών με τις εξελισσόμενες παγκόσμιες ενεργειακές τάσεις, καθώς το ΥΦΑ εξακολουθεί να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη μετάβαση σε καθαρότερα ενεργειακά συστήματα.Τέλος, η παρούσα έρευνα αποτελεί γέφυρα μεταξύ του ιστορικού πλαισίου και της ποσοτικής ανάλυσης. Με τον τρόπο αυτό συμβάλλει τόσο στον ακαδημαϊκό και βιβλιογραφικό κόσμο όσο και στους επαγγελματίες του χώρου. Παρέχει επίσης πολύτιμα εργαλεία τα οποία είναι εύκολα εφαρμόσιμα για την πλοήγηση στον πολύπλοκο κόσμο του τομέα της ναυτιλίας υγροποιημένου φυσικού αερίου.Τεκμήριο Dry bulk shiping freight rates under various uncertainty proxies(04-12-2024) Κατσαρός, Νικόλαος; Γκογκώνης, Ιωάννης; Katsaros, Nikolaos; Gkogkonis, Ioannis; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel; Doukakis, Leonidas; Moisiadou, StergianiΗ ναυτιλία διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο. Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στις αβεβαιότητες που επηρεάζουν τις αλυσίδες εφοδιασμού, τις τιμές μεταφοράς και τη γενική σταθερότητα της αγοράς. Η υπάρχουσα βιβλιογραφία που εξετάζει την αβεβαιότητα στη ναυτιλία είναι πολύ περιορισμένη. Η παρούσα μελέτη χρησιμοποιεί μια πολυδιάστατη προσέγγιση εξετάζοντας την επίδραση τόσο ποσοτικών όσο και ποιοτικών μέτρων αβεβαιότητας στις τιμές μεταφοράς στον τομέα ξηρού φορτίου της βιομηχανίας. Οι κύριες πηγές δεδομένων περιλαμβάνουν ιστορικά δεδομένα προσφοράς και ζήτησης ναυτιλίας, χρηματοοικονομικούς δείκτες της αγοράς, μακροοικονομικούς παράγοντες και ανάλυση αβεβαιότητας-συναισθημάτων που προέρχεται από άρθρα ειδήσεων και απόψεις ειδικών. Τα ευρήματά μας, επιβεβαιώνονται με στατιστικές μεθόδους δοκιμής υποθέσεων. Αυτά, υποδεικνύουν ότι τα μοντέλα μας, υπό τις διάφορες προσεγγίσεις αβεβαιότητας, μπορούν να αποτυπώσουν αποτελεσματικά τα βραχυπρόθεσμα σοκ, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο εργαλείο για τους συμμετέχοντες στη ναυτιλία. Παρέχοντας έναν αξιόπιστο δείκτη των τιμών διαμόρφωσης των ναύλων, αυτή η προσέγγιση έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει τις στρατηγικές διαχείρισης κινδύνου, να βελτιώσει τις προβλέψεις της αγοράς και, τελικά, να συνεισφέρει σε πιο ανθεκτικές και αποτελεσματικές επενδύσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία.Τεκμήριο The effect of the IMO low sulfur policy on shipping freight rates(05-11-2023) Τσαρούχη, Αναστασία; Μυρισκλάβου, Μαρία; Tsarouchi, Anastasia; Myrisklavou, Maria; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel G.; Tsouknidis, Dimitrios; Moisiadou, StergianiΗ εργασία εξετάζει την επίδραση των χαμηλών περιεκτικοτήτων θείου του ΔΝΟ του 2020 στα ναύλα ναυτιλιακών μεταφορών. Η μελέτη επικεντρώνεται στον τρόπο που οι επιλογές συμμόρφωσης, όπως η χρήση χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καύσιμα ή η χρήση συστημάτων καθαρισμού εκπομπών, έχουν επηρεάσει την οικονομική δυναμική της βιομηχανίας. Ο κύριος στόχος μας είναι να αξιολογήσουμε την επίδραση των συστημάτων καθαρισμού εκπομπών στα ναύλα. Η μελέτη στοχεύει στην ανάπτυξη ενός οικονομετρικού μοντέλου για να παρέχει εισηγήσεις στους λήπτες αποφάσεων στη βιομηχανία ναυτιλίας. Συμπεριλαμβάνουμε στο μοντέλο μας διάφορους παράγοντες, όπως η ηλικία του πλοίου, ο ρυθμός χρήσης (UR), το χρονικό περιθώριο laycan (lnLP0), η απόσταση (lnDin), το Baltic Capesize Index (lnBCI) και η παρουσία συστημάτων καθαρισμού εκπομπών (EGCS). Η μεθοδολογία περιλαμβάνει ανάλυση παλινδρόμησης. Αυτή η ανάλυση παρέχει πολύτιμες εισηγήσεις για τις σχέσεις μεταξύ αυτών των ανεξάρτητων μεταβλητών και των ναύλων, συμβάλλοντας στην πιο βαθιά κατανόηση της δυναμικής της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η δομή περιλαμβάνει ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, μεθοδολογία, ευρήματα, ανάλυση, συμπεράσματα και συστάσεις. Ο στόχος είναι να συνεισφέρει στο διάλογο για την περιβαλλοντική και οικονομική δυναμική μετά τον ΔΝΟ του 2020, προσφέροντας εμπειρικές αξιολογήσεις και εισηγήσεις για τους ενδιαφερόμενους φορείς στη βιομηχανία ναυτιλίας.Τεκμήριο Hedging carbon price risks in shipping(19-12-2024) Αγραπιδάκη, Κωνσταντίνα; Πέππας, Δημήτριος; Agrapidaki, Konstantina; Peppas, Dimitrios; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Tsouknidis, Dimitrios; Demoirakos, Efthimios; Moisiadou, StergianiΗ παρούσα πτυχιακή εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των επιπτώσεων της τιμολόγησης άνθρακα στη ναυτιλία, και στην ανάλυση στρατηγικών αντιστάθμισης για την αποτελεσματική διαχείριση των απορρεόντων κινδύνων. Υπό το πρίσμα των συνεχώς αυξημένων τιμών άνθρακα και των ανάλογων λειτουργικών και χρηματοοικονομικών κινδύνων, η αποτελεσματική διαχείριση τους κρίνεται πιο επιτακτική απ’ ό, τι ποτέ άλλοτε για τις ναυτιλιακές εταιρείες.Ειδικότερα, η έρευνα αξιολογεί εάν τα χρηματοπιστωτικά παράγωγα, όπως τα συμβόλαια δικαιωμάτων εκπομπών (futures), μπορούν να αποτελέσουν βιώσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία αντιστάθμισης έναντι των διακυμάνσεων των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπής άνθρακα σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών ρύπων.Καθώς η ναυτιλία στοχεύει να απεξαρτηθεί από τον άνθρακα, οι οικονομικές και λειτουργικές επιπτώσεις των δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα καθίστανται όλο και πιο σχετικές. Με τη χρήση προχωρημένων οικονομετρικών τεχνικών, συγκεκριμένα Διανυσματικών Μοντέλων Διόρθωσης Λαθών (VECM), η μελέτη εξετάζει δεδομένα που καλύπτουν την περίοδο από τις 27 Ιανουαρίου 2021 έως τις 22 Νοεμβρίου 2023 για να αναλύσει τις δυναμικές σχέσεις μεταξύ των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα και των τιμών διαφόρων παραγώγων μη διασταυρούμενης αντιστάθμισης. Τελικά, προτείνει μια στρατηγική διασταυρούμενης αντιστάθμισης για τη μείωση των κινδύνων τιμολόγησης που αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι ο συνδυασμός παραγώγων από άνθρακα και παραγώγων από πετρέλαιο, βελτιώνει τη διαχείριση κινδύνων σημαντικά. Ωστόσο οι βέλτιστοι λόγοι αντιστάθμισης που προκύπτουν από την ανάλυση δείχνουν ότι οι τιμές των καυσίμων (bunker prices) επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από τις διακυμάνσεις των δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα, υποδεικνύοντας ότι η αντιστάθμιση των τιμών καυσίμων με την χρήση παραγώγων στις αγορές άνθρακα, είναι πιθανό να είναι περισσότερο αποδοτική από το αντίστροφο.