Πλοήγηση ανά Επιβλέπων "Papaioannou, Georgios"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 11 από 11
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο 3D spatiotemporal reconstruction of an archaeological excavation of pot burial(21-12-2022) Γρηγοριάδη, Μελίνα-Κατερίνα; Grigoriadi, Melina-Katerina; Athens University of Economics and Business, Department of Informatics; Vasilakis, Andreas-Alexandros; Benardou, Agiatis; Papaioannou, GeorgiosΗ παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στοχεύει να επεκτείνει τις τρέχουσες μεθόδους αρχαιολογικής καταγραφής και οπτικοποίησης, εξετάζοντας τη χρονική και χωρική αναπαράσταση ενός ανασκαμμένου αντικειμένου, χρησιμοποιώντας μια προσαρμοσμένη τρισδιάστατη διαδραστική εφαρμογή πολυμέσων. Χρησιμοποιείται η φωτογραμμετρική τεχνική SfM και η πλατφόρμα τρισδιάστατης διαδραστικής οπτικοποίησης για την ανάπτυξη της εφαρμογής. Με αυτόν τον τρόπο, η εργασία επιχειρεί να καθιερώσει μια αξιόπιστη συμπληρωματική προσέγγιση για την καταγραφή, τη συντήρηση και τη μελέτη της ανασκαφής ενός εγχυτρισμού, η οποία θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τη μετέπειτα ανάλυση της ταφής και την ερμηνεία της. Αξιολογείται η πρακτικότητα της ακολουθούμενης μεθοδολογίας καθώς και η σχέση εργασίας- αποδοτικότητας της ψηφιοποίησης και της τρισδιάστατης διαδραστικής παραγωγής πολυμέσων. Εκτός από την ερευνητική της αξία, η τρισδιάστατη διαδραστική εμπειρία θα μπορούσε να αποδειχθεί σημαντικά εκπαιδευτική για το ευρύ κοινό, προωθώντας το έργο των αρχαιολόγων που συχνά παραβλέπεται.Τεκμήριο Accelerating geometric queries for computer graphics: algorithms, techniques and applications(26-09-2024) Ευαγγέλου, Ιορδάνης; Evangelou, Iordanis; Athens University of Economics and Business, Department of Informatics; Fudos, Ioannis; Toumpis, Stavros; Markakis, Evangelos; Xylomenos, George; Dachsbacher, Carsten; Bittner, Jiri; Papaioannou, GeorgiosΣτο συνεχώς εξελισσόμενο τομέα των Γραφικών Υπολογιστών, η ζήτηση για ρεαλιστικά και σε πραγματικό χρόνο εικονικά περιβάλλοντα με αλληλεπίδραση σε ψηφιοποιημένα ή εκ γενετής ψηφιακά περιεχόμενα έχει εκθετικά αυξηθεί. Είτε πρόκειται για παιχνίδια, production rendering, computer-aided design reverse engineering, επεξεργασία και κατανόηση γεωμετρικής πληροφορίας ή διεργασίες προσομοίωσης, η ικανότητα γεωμετρικών αναζητήσεων οποιουδήποτε τύπου να εκτελούνται γρήγορα και με ακρίβεια είναι κρίσιμη. Η πραγματική μορφή ενός γεωμετρικού ερωτήματος ποικίλει ανάλογα με την εκάστοτε διεργασία, τον τομέα εφαρμογής, την αναπαράσταση της εισόδου και τη χρησιμοποιούμενη μεθοδολογία. Αυτά τα γεωμετρικά ερωτήματα μπορεί να περιλαμβάνουν ελέγχους τομής, όπως στην περίπτωση του ray tracing, χωρικά ερωτήματα, όπου χρειάζονται για την ανάκτηση πλησιέστερων γειτονικών δειγμάτων, γεωμετρική ανάκτηση, για την εξακρίβωση του τύπου των πολυγωνικών εισόδων ή ακόμα και κατανόηση μίας ολόκληρης εικονικής σκηνής για την ανάκτηση και ενσωμάτωση εναλλακτικών λύσεων, όπως στην περίπτωση βελτιστοποίησης και τοποθέτησης φωτιστικών πηγών. Καθώς οι εφαρμογές αυτών των αλγορίθμων και, συνεπώς, η πολυπλοκότητά τους αυξάνεται συνεχώς, τα βασικά αυτά γεωμετρικά ερωτήματα υστερούν όταν υιοθετούνται και ενσωματώνονται με απλοϊκό τρόπο σε πρακτικά σενάρια. Επομένως, αυτές οι μέθοδοι αντιμετωπίζουν περιορισμούς όσον αφορά την υπολογιστική αποδοτικότητα αυτών των αναζητήσεων. Αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο σε σενάρια όπου πρέπει να ικανοποιηθεί ένας γιγάντιος αριθμός γεωμετρικών δεδομένων και ειδικότερα σε περιβάλλονται με διαδραστικό ή ακόμη και πραγματικό χρόνο απόδοσης. Τις περισσότερες φορές, πρέπει να εξετάσουμε και να κατανοήσουμε τους εσωτερικούς μηχανισμούς και τη θεωρία των αλγορίθμων που εκτελούν αυτά τα γεωμετρικά ερωτήματα. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για την σχεδίαση κατάλληλων διαδικασιών προσαρμοσμένων στην εκάστοτε διεργασία, ώστε να μεγιστοποιηθεί η αποδοτικότητά τους, τόσο από άποψη ταχύτητας όσο και ποιότητας του αποτελέσματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να υπάρχει ένας τεράστιος τομέας έρευνας που μελετά καινοτόμες προσεγγίσεις για την επιτάχυνση των γεωμετρικών αυτών αναζητήσεων, σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που προκύπτουν.Ο κύριος στόχος αυτής της διατριβής ήταν να αναπτύξει καινοτόμες μεθόδους για την επιτάχυνση γεωμετρικών αναζητήσεων στο τομέα των Γραφικών Υπολογιστών. Η εργασία αυτή είχε μία ολιστική προσέγγιση στην διερεύνηση αλγοριθμικών βελτιστοποιήσεων που συντελούν στην ανάπτυξη προηγμένων δομών δεδομένων και αρχιτεκτονικών νευρωνικών δικτύων, ειδικά προσαρμοσμένων στην αποτελεσματική διαχείριση γεωμετρικών συλλογών. Η έρευνα αυτή όχι μόνο συμπεριέλαβε την υπολογιστική πολυπλοκότητα των αναζητήσεων αυτών, αλλά και την προσαρμοστικότητα των προτεινόμενων λύσεων σε διάφορες εφαρμογές και σενάρια, κυρίως στο πεδίο των Γραφικών Υπολογιστών αλλά και σε άλλους διασταυρούμενους τομείς. Τα αποτελέσματα αυτής της διατριβής έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν τους τομείς και τις αντίστοιχες μεθοδολογίες που την υιοθετούν, αντιμετωπίζοντας τις σχετικές υπολογιστικές προκλήσεις και ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην απεικόνιση πραγματικού χρόνου, την διαδραστική προσομοίωση και τις εμβυθιστικές τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας.Πιο συγκεκριμένα, οι συνεισφορές αυτής της διατριβής μπορούν να χωριστούν σε δύο κύριες κατευθύνσεις με στόχο την επιτάχυνση των γεωμετρικών αναζητήσεων: α) τεχνικές αναζήτησης πλησιέστερων δειγμάτων άμεσα επιταχυνόμενες από το, hardware στο πεδίο του ολικού φωτισμού και β) εφαρμογή τεχνικών βαθιάς μάθησης για τον ορισμό νέων δομών δεδομένων αλλά και γενικών μεθόδων γεωμετρικών αναζητήσεων.Οι μεθοδολογίες που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία εξετάζουν την αλγοριθμική εφαρμογή ολικού φωτισμού σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιώντας εκτιμητές πυκνότητας των φωτονίων. Συγκεκριμένα, διερευνούμε σενάρια με δύσκολα φαινόμενα φωτιστικών ανακλάσεων, όπως αυτά των caustics που μπορούν να αντιμετωπιστούν κυρίως από την οικογένεια φωτιστικών μοντέλων του progressive photon mapping και απαιτούν την σκέδαση μεγάλου αριθμού ακτίνων τόσο από την κάμερα όσο και από τις φωτεινές πηγές. Τα φωτόνια που προέρχονται από τα φωτεινές πηγές, αποθηκεύονται στις επιφάνειες της γεωμετρίας ή σε κάποιο ογκομετρικό μέσο. Από εκεί θα πρέπει να συγκεντρωθούν μέσω αναζητήσεων που εκτελούνται κατά τις σκεδάσεις των ακτινών που προέρχονται από την κάμερα. Για την επίτευξη πραγματικού χρόνου απόκρισης ανά καρέ, η συγκέντρωση φωτονίων ανά αναζήτηση πρέπει να εκτελεστεί αποτελεσματικά παρά την χρονοβόρα λειτουργία που πρέπει να εκτελεστεί. Αυτό επιτυγχάνεται προσαρμόζοντας το tracing των ακτίνων σε μία screen space τεχνική και χρησιμοποιώντας το splatting ως μία μέθοδο άμεσα επιταχυνόμενη από το rasterisation. Τέλος, δεδομένου ότι η συγκέντρωση γειτόνων σε φραγμένο χώρο είναι μία εγγενής υποκατηγορία της αναζήτησης πλησιέστερων γειτόνων, προτείνουμε επιπλέον την αποτελεσματική γενίκευση αυτής της έννοιας σε οποιαδήποτε μορφή διεργασίας που εκμεταλλεύεται τα υπάρχοντα περιβάλλοντα ray tracing, και είναι άμεσα επιταχυνόμενα από το υπάρχον υλικό στις σημερινές κάρτες γραφικών. Έτσι, ενισχύουμε αποτελεσματικά τη φάση διεκπεραίωσης αυτών τον αναζητήσεων κατά πολλές τάξεις μεγέθους σε σύγκριση με τις υπάρχουσες παραδοσιακές στρατηγικές που συχνά υλοποιούνται.Όσον αφορά την δεύτερη κατηγορία των συνεισφορών μας, εστιάζουμε το ενδιαφέρον μας σε μια γενικότερη κατηγορία γεωμετρικών αναζητήσεων. Η πρώτη περιλαμβάνει την ακριβή και γρήγορη κατηγοριοποίηση γεωμετρικών σχημάτων χρησιμοποιώντας νευρωνικά δίκτυα. Συγκεκριμένα δείχνουμε ότι μια υβριδική μεθοδολογία επεξεργάζεται τον προσανατολισμό σε συνδυασμό με την voxelised γεωμετρική αναπαράσταση είναι ικανή να διεκπεραιώνει δύσκολα για κατηγοροιοποιήση στερεές γεωμετρίες που συναντούνται στο χώρο των κτιριακών κατασκευών. Δεύτερον, εξετάζουμε τη κλάση γεωμετρικών αναζητήσεων που σχετίζονται με την ανάλυση εικονικών σκηνών. Πιο συγκεκριμένα, μελετάμε την βελτιστοποίηση τοποθέτησης και ανάθεσης των φωτιστικών εντάσεων σε δρόμους αστικών οικισμών, που είναι εκ των πραγμάτων μια υπολογιστικά περίπλοκη διεργασία, ειδικά για μεγάλες εισόδους και αντιφατικούς περιορισμούς. Οι υπάρχουσες μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται στη πρόσφατη βιβλιογραφία συνήθως εισάγουν υποθέσεις ως προς την αναπαράσταση της εισόδου για να μετριάσουν τη πολυπλοκότητα αυτής της διεργασίας. Ωστόσο, σε αυτήν τη διατριβή, προσεγγίζουμε αυτό το πρόβλημα με μια ολιστική λύση που μπορεί να παράγει εφικτές και ποικίλες λύσεις σε πραγματικό χρόνο υιοθετώντας μία οικογένεια generative νευρωνικών δικτύων. Τέλος, προτείνουμε μια νέα και γενικευμένη προσέγγιση για την επίλυση αναδρομικών συναρτήσεων κόστους για την κατασκευή δομών επιτάχυνσης γεωμετρικών αναζητήσεων. Η συγκεκριμένη εργασία δείχνει προς μία νέα ερευνητική κατεύθυνση με σκοπό την κατασκευή δομών δεδομένων που καθοδηγούνται από αναδρομικές συναρτήσεις κόστους χρησιμοποιώντας μεθοδολογίες νευρωνικών δικτύων. Στόχος μας είναι να παρακάμψουμε την εξαντλητική αλλά και αδύνατη αναζήτηση του χώρου καταστάσεων δοσμένης της συνάρτησης κόστους, ώστε να δημιουργήσουμε υψηλής ποιότητας δομές δεδομένων για χωρικές αναζητήσεις.Τεκμήριο Deep learning-based OCR for Greek paleographic manuscripts(12/21/2021) Platanou, Paraskevi; Πλατάνου, Παρασκευή; Athens University of Economics and Business, Department of Informatics; Papaioannou, Georgios; Pavlopoulos, Ioannis; Androutsopoulos, Ion; Papaioannou, Georgios; Pavlopoulos, IoannisToday classicists are provided with a great number of digital tools which, in turn, offer possibilities for further study and new research goals. In this thesis we explore the idea that old Greek handwriting can be machine-readable and consequently, researchers can study the target material fast and efficiently. Previous studies have shown that Optical Character Recognition (OCR) models are capable of attaining good accuracy rates. However, achieving high accuracy OCR results for Greek manuscripts is still considered to be a major challenge. The overall aim of this thesis is to examine the efficiency of OCR software for old manuscript reading and train a deep learning model for this task. To address this statement, we study and use digitized images of the Oxford University Bodleian Library Greek manuscripts. In particular, we follow steps which include image preprocessing, transcription and programming. Our ambition is to go beyond the many challenges we face from one step to the other, taking into consideration that Greek handwritten characters are challenging alone when it comes to machine reading, and develop OCR models using deep learning methods in order to render old Greek handwriting machine readable.Τεκμήριο Design of a flexible 3d graphics framework and usage in a video processing system and 3d surface editor(Athens University of Economics and Business, 07-2015) Katsigiannis, Marios; Papaioannou, GeorgiosThesis - Athens University of Economics and Business. Postgraduate, Department of InformaticsΤεκμήριο Efficient texture representation and sampling algorithms for real-time rendering(Athens University of Economics and Business, 04-2013) Mavridis, Pavlos; Athnes University of Economics and Business, Department of Informatics; Papaioannou, GeorgiosDoctoral Thesis - Athnes University of Economics and Business.Τεκμήριο From monuments to pixels: evaluating the impact of texture spatial complexity and compression on digital models in Ancient Elis(13-01-2025) Κωστόπουλος, Στέφανος; Kostopoulos, Stefanos; Athens University of Economics and Business, Department of Informatics; Vasilakis, Andreas-Alexandros; Katsianis, Markos; Papaioannou, GeorgiosΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τη διασταύρωση μεταξύ ψηφιακής ανακατασκευής και οπτικοποίησης φωτογραμμετρικών μεθόδων, όπως η Δομή από Κίνηση (Structure from Motion - SfM), η τρισδιάστατη σάρωση με λέιζερ (3D laser scanning) και η σάρωση με δομημένο φως (structured light scanning), για τη διατήρηση και την οπτικοποίηση αντικειμένων πολιτισμικής κληρονομιάς. Η έρευνα επικεντρώνεται στην εφαρμογή του SfM ως την κύρια φωτογραμμετρική μέθοδο και αποσκοπεί στην αντιμετώπιση προκλήσεων που σχετίζονται με τρισδιάστατα μοντέλα υψηλής ανάλυσης, όπως η γεωμετρική ακρίβεια, η υπολογιστική αποδοτικότητα και η οπτική πιστότητα, βάσει της υποκειμενικής αντίληψης της ποιότητας των μοντέλων. Ακολούθως, παρουσιάζεται η διερεύνηση μεθόδων γεωμετρικής απλοποίησης, με στόχο την τροποποίηση και μείωση της γεωμετρικής πολυπλοκότητας, ενώ εφαρμόζονται τεχνικές επιφανειακής υφής, όπως το normal mapping και τα υλικά Φυσικά Βασισμένης Απόδοσης (Physically Based Rendering - PBR), τα οποία ακολουθούν φυσικούς νόμους για την αντιμετώπιση ζητημάτων που σχετίζονται με την οπτική πιστότητα.Η προσέγγιση που ακολουθήθηκε στη μελέτη αυτή είχε ως στόχο τη δημιουργία, τη βελτιστοποίηση και την τελική αξιολόγηση τρισδιάστατων ανακατασκευών μέσω μιας δομημένης μεθοδολογίας. Για την αποτελεσματική αξιολόγηση των τρισδιάστατων μοντέλων, απαιτήθηκαν δύο πειραματικές διαδικασίες. Το πρώτο πείραμα, η αντικειμενική ανάλυση, είχε ως στόχο τη μέτρηση των αποκλίσεων μεταξύ των μοντέλων υψηλής ανάλυσης και των απλοποιημένων εκδόσεών τους (Levels of Detail - LODs). Το δεύτερο πείραμα επικεντρώθηκε στη διαμόρφωση ενός ερωτηματολογίου που διερεύνησε την ικανότητα των συμμετεχόντων να αντιλαμβάνονται οπτικές διαφορές σε απλοποιημένα μοντέλα που είχαν εμπλουτιστεί με απεικόνιση υφής αναγλύφου (normal mapping).Τέλος, αξιολογώντας τα αποτελέσματα και από τα δύο πειράματα, αποκαλύφθηκε ότι, παρά τις σημαντικές απώλειες γεωμετρικών λεπτομερειών σε μοντέλα που απλοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, η εφαρμογή του normal mapping διατήρησε αποτελεσματικά την οπτική πιστότητά τους, καθώς οι συμμετέχοντες δεν μπορούσαν να εντοπίσουν διαφορές μεταξύ των αρχικών μοντέλων (υψηλής ανάλυσης) και των απλοποιημένων μοντέλων που αξιοποίησαν αυτή την τεχνική.Τεκμήριο Hybrid three-dimensional digitization of objects(30-05-2023) Περτέση, Ελπίδα; Pertesi, Elpida; Athens University of Economics and Business, Department of Informatics; Vasilakis, Andreas-Alexandros; Katsianis, Markos; Papaioannou, GeorgiosΗ συνέργεια μεταξύ των τρισδιάστατων τεχνολογιών και της πολιτιστικής κληρονομιάς και συγκεκριμένα της ζωοαρχαιολογίας έχει αποδειχθεί επωφελής σε πολλές πτυχές, όπως η συλλογή δεδομένων, η ανάλυση, η συντήρηση και η εκπαίδευση. Όταν πρόκειται για την τρισδιάστατη ψηφιοποίηση ζωοαρχαιολογικών δειγμάτων μπορεί να προκύψουν ποικίλες προκλήσεις. Παράγοντες όπως το μέγεθος, η πολυπλοκότητα της γεωμετρίας, τα χαρακτηριστικά της επιφάνειας και του υλικού μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα των αποτελεσμάτων της ψηφιοποίησης. Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι να συνδυάσει δύο τεχνικές τρισδιάστατης ψηφιοποίησης, το δομημένο φως και τη δομή από κίνηση, ώστε να αμβλυνθούν οι παραμορφώσεις και ο θόρυβος που μπορεί να προκύψουν όταν πρόκειται για απαιτητικά ζωοαρχαιολογικά δείγματα. Τα αντικείμενα σαρώθηκαν και με τις δύο μεθόδους, οι μη παραμορφωμένες περιοχές από κάθε τρισδιάστατο μοντέλο συγχωνεύθηκαν σε ένα ενιαίο νέφος σημείων, επεξεργάστηκαν και εξήχθησαν ως ένα ενιαίο τρισδιάστατο μοντέλο. Τα υβριδικά τρισδιάστατα μοντέλα αξιολογήθηκαν ως βελτιωμένα όσον αφορά τη γεωμετρία, καθώς ήταν πιο ακριβή σε σχέση με τα αρχικά δείγματα από ό,τι τα αρχικά τρισδιάστατα μοντέλα. Τα σημεία που αντικαταστάθηκαν ενσωματώθηκαν απρόσκοπτα, ενώ διατήρησαν την υφή τους, αλλά η ανάλυση τους μειώθηκε από υψηλή σε μεσαία. Δεν εντοπίστηκαν παραμορφώσεις στις μη αντικατασταθείσες περιοχές. Ως εκ τούτου, τα αποτελέσματα είναι κατάλληλα για να συμπεριληφθούν σε μια ψηφιακή ζωοαρχαιολογική συγκριτική συλλογή ή για παρόμοιους ερευνητικούς σκοπούς.Τεκμήριο Importance-driven adaptive light maps(21-12-2022) Ξανθόπουλος, Ξάνθος; Xanthopoulos, Xanthos; Athnes University of Economics and Business, Department of Informatics; Vasilakis, Andreas-Alexandros; Koutsopoulos, Iordanis; Papaioannou, GeorgiosΟι αλγόριϑμοι που βασίζονται στο μοντέλο του «ray tracing» μπορούν να παράγουν φωτορεαλιστιϰές ειϰόνες τρισδιάστατων σϰηνών αλλά με τεράστιο υπολογιστιϰό ϰόστος. Στην παρούσα πτυχιαϰή εργασία ϑα παρουσιάσουμε μια μέϑοδο επιτάχυνσης του «ray tracing», μέσω της επαναχρησιμοποίηση δειγμάτων σϰίασης από αϰτίνες του ίδιου ή προηγούμενων ϰαρέ. Σαν πρώτο βήμα διατρέχουμε την σϰηνή με αϰτίνες ώστε να εντοπίσουμε τα τμήματα των αντιϰειμένων τα οποία είναι σημαντιϰά από άποψη οπτιϰής πληροφορίας. ΄Επειτα χρησιμοποιώντας την δισδιάστατη παραμετροποίηση των αντιϰειμένων αυτών δημιουργούμε έναν άτλα ανά αντιϰείμενο, στον οποίο αποϑηϰεύουμε πάνω την εισερχόμενη αϰτινοβολίας προς το ϰάϑε αντιϰείμενο. Αυτός ο άτλας λειτουργεί σαν μνήμη την οποία μπορούμε να προσπελάσουμε χρησιμοποιώντας της συντεταγμένες της παραμετροποίησης του ϰάϑε αντιϰειμένου. Κάϑε φορά που μία αϰτίνα χτυπάει ένα αντιϰείμενο, ανατρέχουμε στον άτλα του αντιϰειμένου ϰαι τραβάμε την πληροφορία που βρίσϰεται στις συντεταγμένες που χτύπησε η αϰτίνα το αντιϰείμενο. Ανάλογα την ποιότητα του δείγματος που αναϰτήσαμε, δηλαδή αν αντιπροσωπεύει ιϰανοποιητιϰά το σύνολο τη αϰτινοβολίας που προσπίπτει στον σημείο σύγϰρουσης αποφασίζουμε αν ϑα τερματίσουμε το μονοπάτι ϰαι ϑα επαναχρησιμοποιήσουμε την τιμή που αναϰτήσαμε ή αν ϑα προχωρήσουμε στην περαιτέρω εξερεύνηση του μονοπατιού. Μετά από ϰάϑε μονοπάτι ενημερώνουμε τις τιμές του ϰάϑε άτλα με την νέα πληροφορία για τον φωτισμό που μάζεψε το μονοπάτι. Για να μπορέσουμε ϰαλύτερα να διατηρήσουμε την υψηλής συχνότητας πληροφορία πάνω στα αντιϰείμενα για ϰάϑε ένα διατηρούμε επιπλέον άτλαντες στους οποίου ϰάϑε στοιχείο του προηγούμενου αντιστοιχεί σε μία ομάδα στοιχείων στον επόμενο. ΄Ετσι έχουμε ένα άτλαντα με δυναμιϰή ανάλυση τοπιϰά όπου ϰρίνεται αναγϰαίο. Πλεονέϰτημα της μεϑόδου μας είναι η εξαιρετιϰά απλή διαδιϰασία ενημέρωσης ϰαι ανάϰτησης την πληροφορίας πάνω στους άτλαντες με τρόπο τέτοιο ώστε να μην προστίϑεται στην τελιϰή ειϰόνα σφάλμα αφού στοχαστιϰά επαναχρησιμοποιήσουμε ϰάϑε τιμή. Επιπλέον μέσω του συνδυασμού πολλών δειγμάτων σε ϰάϑε ϰελί του άτλαντα του ϰάϑε αντιϰειμένου, εξομαλύνουμε τον ϑόρυβο ϰαι οδηγούμαστε ταχύτερα στην σύγϰληση.Τεκμήριο Parametric shape voxelization for retrieval and classification tasks(11/17/2020) Spathis, Christos; Σπαθής, Χρήστος; Koutsopoulos, Iordanis; Androutsopoulos, Ion; Papaioannou, GeorgiosVoxel grids have been used for years in numerous applications like volume data visualization, deep learning networks and light transport simulations. In recent years, through the massive advances in graphics hardware, they have seen great use to real-time rendering as well. Nevertheless, since the polygonal representation is the industry standard for 3D object modelling, this introduces the need for the conversion of polygon meshes into voxel-based models, a process known as voxelization. Modern GPU programmable pipelines offer great control and flexibility for accelerating computationally intensive jobs. Various methods have been proposed that take advantage of the massive parallel processing capabilities of GPUs to perform efficient voxelization. In this thesis, we explore some of the defining work in surface and solid voxelization. We implemented two algorithms for data-parallel voxelization and adapted them so that multiple surface attributes can be sampled on the voxel grid. Our goal is to create a flexible voxelization library for research purposes. Final evaluation of the implementation is done by benchmarking the runtime of our algorithms on four standard polygonal meshes and measuring the performance hit for the additional attribute generation operations.Τεκμήριο Photorealistic simulation and optimization of lighting conditions(30-05-2024) Βίτσας, Νικόλαος; Vitsas, Nikolaos; Athens University of Economics and Business, Department of Informatics; Fudos, Ioannis; Toumpis, Stavros; Ntzoufras, Ioannis; Xylomenos, George; Wilkie, Alexander; Bittner, Jiří; Papaioannou, GeorgiosΟ φωτισμός παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινή μας ζωή, επηρεάζοντας την ασφάλεια, την άνεση, την ευημερία και την απόδοσή μας. Σήμερα, υπολογιστικές μέθοδοι και εργαλεία μπορούν να εφαρμοστούν για την παροχή συστάσεων με στόχο την βελτίωση των συνθηκών φωτισμού και την εξεύρεση ενεργειακά αποδοτικών τρόπων εκμετάλλευσης του φυσικού φωτισμού. Η παρούσα διατριβή ασχολείται με το πρόβλημα της υπολογιστικής βελτιστοποίησης της προσομοίωσης διάδοσης του φωτός για αποτελεσματικότερη κατανομή φωτισμού, βελτιώνοντας διάφορες πτυχές της διαδικασίας, όπως η παραμετρική διαμόρφωση της γεωμετρίας για τα ανοίγματα των κτιρίων και τον εσωτερικό σχεδιασμό, η αποτελεσματική δειγματοληψία φυσικού φωτισμού και η διαδραστική φωτορεαλιστική προσομοίωση της διάδοσης του φωτός μέσα από την παρακολούθηση ακτίνων. Η αναλυτική και σωστή προσομοίωση της διάδοσης φωτός βρίσκεται στον πυρήνα κάθε μιας από τις εργασίες μας και δείχνουμε πώς η σωστή προσομοίωση φωτισμού έχει ένα ευρύ πεδίο εφαρμογής που ξεφεύγει από την καθιερωμένη χρήση του για σύνθεση εικόνας σε τομείς όπως τα βιντεοπαιχνίδια και ο κινηματογράφος. Στον τομέα της καθοδηγούμενης από τον φωτισμό βελτιστοποίησης της γεωμετρίας, η διατριβή συνεισφέρει στο πρόβλημα του σχεδιασμού ανοιγμάτων και στη αυτοματοποιημένη διάταξη αντικειμένων για την σχεδίαση εσωτερικών χώρων. Ο σχεδιασμός ανοιγμάτων έρχεται στα αρχικά στάδια του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και αφορά στις αποφάσεις για τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των παραθύρων, των φεγγιτών, των καταπακτών κ.λπ. Επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη συνολική ενεργειακή απόδοση, το θερμικό προφίλ, τη ροή του αέρα και την εμφάνιση ενός κτιρίου, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Καθορίζει άμεσα την διαθεσιμότητα του φυσικού φωτισμού, η οποία είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί και να εκτιμηθεί χωρίς αυτόματα εργαλεία. Στα πλαίσια της διατριβής, αναπτύξαμε μια υπολογιστική μέθοδο και ένα σύστημα για την αυτοματοποίηση της διαδικασίας σχεδίασης ανοίγματών σε ένα πλήρως διαδραστικό εικονικό περιβάλλον, υποστηρίζοντας παραμετρικούς γεωμετρικούς περιορισμούς και φωτιστικούς στόχους. Χρησιμοποιώντας βελτιστοποίηση κατά Bayes υπολογίζουμε το σχήμα, τη θέση, το μέγεθος και τον αριθμό των ανοιγμάτων ώστε να προταθούν αρχιτεκτονικά σωστά ανοίγματα στη γεωμετρία του κτιρίου τα οποία ικανοποιούν τους φωτιστικούς στόχους. Για το πρόβλημα του καθοδηγούμενο από τον φωτισμό εσωτερικού σχεδιασμού, προτείναμε και αξιολογήσαμε μια διαδικασία εσωτερικής διαρρύθμισης για την αυτοματοποιημένη παραγωγή έγκυρων διατάξεων αντικειμένων που ικανοποιούν γεωμετρικούς περιορισμούς και περιορισμούς φωτισμού. Οι περιορισμοί φωτισμού αφορούν σε σωστά επίπεδα φωτισμού, ομοιομορφία του φωτισμού αλλα και στην μείωση της θάμβωσης απο ανακλάσεις σε γυαλιστερές επιφάνειες. Οι γεωμετρικοί στόχοι και οι στόχοι φωτισμού συνδυάζονται σε μια συνάρτηση κόστους που επιτρέπει μια ιεραρχική, στοχαστική εξερεύνηση του διαθέσιμου χώρου έγκυρων διαταξεων των αντικειμένων.Η βελτιστοποίηση της αξιοποίησης του φυσικού φωτισμού αποτελεί αναπόσπαστο μέρος κάθε διαδικασίας σχεδιασμού εξωτερικών και εσωτερικών χώρων. Τέτοιες διαδικασίες διευκολύνονται απο μια ακριβή προσομοίωση της συνεισφορας ενέργειας του ουράνιου στερεώματος. Στον τομέα των γραφικών υπολογιστών, οι αναλυτικές μαθηματικές φόρμουλες για την υπολογιστική προσομοίωση ενός καθαρού ουρανού αποτελούν μια αποδοτική μέθοδο για τη δημιουργία φυσικών και ακριβή χαρτών περιβάλλοντος του ουρανού για καθαρές ηλιόλουστες συνθήκες. Ωστόσο, κατά την προσομοίωση της διάδοσης φωτός, απαιτείται αποτελεσματική δειγματοληψία αυτών των εικόνων περιβάλλοντος βάσει της κατανομής ενέργειας στο ουράνιο στερέωμα. Αυτό συνήθως γίνεται μέσω γενικών μεθόδων στατιστικής δειγματοληψίας σημαντικότητας, με βάση την τιμή των εικονοστοιχείων της εικόνας. Αυτές τείνουν να είναι αργές και σπάταλες απο άποψη μνήμης συγκριτικά με την προβλέψιμη συμπεριφορά των αναλυτικών μοντέλων προσομοίωσης ουρανού. Στα πλαίσια της διατριβής, προτείνουμε και αξιολογούμε μια μέθοδο για την προσαρμογή ενός πιθανοτικού μίγματος μοντέλων, βασισμένο σε περικομμένες κανονικές κατανομές, πάνω στην κατανομή ακτινοβολίας του χάρτη περιβάλλοντος του ουρανού, η οποία επιτρέπει γρήγορη και ακριβή παραγωγή δειγμάτων.Η βελτιστοποίηση της γεωμετρίας με γνώμονα το φως απαιτεί ακριβή και αποδοτική προσομοίωση της διάδοσης του φωτός, καθώς ένας πολύ μεγάλος αριθμός διαδρομών φωτεινής ενέργειας πρέπει να αξιολογηθεί για κάθε νέα προτεινόμενη κατάσταση. Οι εξελίξεις στους επιταχυντές γραφικών έχουν καταστήσει δυνατή τη διαδραστική παρακολούθηση ακτίνων, η οποία βασίζεται σε ιδιαίτερα βελτιστοποιημένες δομές δεδομένων για την επιτάχυνση της εύρεσης τομών ακτίνων με την γεωμετρία. Οι ιεραρχίες όγκων που βασίζονται σε ορθογώνια παραλληλεπίπεδα, αποτελούν μια αποδοτική δομή δεδομένων για την εύρεση τομών ακτίνας-γεωμετρίας. Παρόμοιες ιεραρχίες από προσανατολισμένα παραλληλεπίπεδα (ΠΠς) παρέχουν αποδοτικότερη πλαισιώση της επιμέρους γεωμετρίας, μειώνοντας αρκετά των αριθμό των απαιτούμενων τομών κατά την διάσχιση της ιεραρχίας. Ωστόσο η κατασκευή τους απαιτεί πολύπλοκους αλγορίθμους για τον υπολογισμό καλά προσαρμοσμένων ΠΠς. Για να επιταχύνουμε περαιτέρω την παρακολούθηση ακτίνων για τις εργασίες μας, προσαρμόσαμε κατάλληλα έναν αλγόριθμο εξαγωγής υψηλής ποιότητας ΠΠς από μη ταξινομημένα σύνολα 3Δ σημείων ώστε να λειτουργεί απευθείας σε υπάρχουσες ιεραρχίες, για την αποτελεσματική κατασκευή ενός δέντρου από ΠΠς με χρήση του επιταχυντή γραφικών. Συνδυάζοντας τη μέθοδό μας με υπάρχοντες αλγορίθμους από τη βιβλιογραφία που κατασκευάζουν ιεραρχίες σε πραγματικό χρόνο, καταφέρνουμε να παράγουμε δενδρικές δομές απο ΠΠς που είναι εξαιρετικά γρήγορες στην κατασκευή και τη διάσχιση στον επυταχυντή γραφικών. Επιπλέον, αναπτύξαμε και παρουσιάσαμε το WebRays, την πρώτη γενική προγραμματιστική βιβλιοθήκη για παρακολούθηση ακτίνων που τρέχει σε περιβάλλον φυλλομετρητή. Η βιβλιοθήκη προσφέρει μια προγραμματιστική διεπαφή παρόμοια με τις σύγχρονες βιβλιοθήκες παρακολούθησης ακτίνων για επιτραπέζιους υπολογιστές. Σκοπός μας ήταν να διευκολυνθεί η υλοποίηση εργαλείων για την καθοδηγούμενη από το φωτισμό σχεδίαση και η προσβασιμότητα απο περισσότερες υπολογιστικές πλατφόρμες όπως ο Παγκόσμιος Ιστός.Τεκμήριο Ray tracing for the humanities(2021) Xythali, Lydia; Ξυθάλη, Λυδία; Athens University of Economics and Business, Department of Informatics; Vasilakis, Andreas-Alexandros; Benardou, Agiatis; Papaioannou, GeorgiosThis thesis proposes the integration of ray tracing techniques for the dissemination and visual presentation of either digital-born or digitized artefacts, specifically applicable in the domain of preserving and showcasing cultural heritage. Employing a variety of commercial render engines using GPU-accelerated ray tracing algorithms, allows for researchers and visitors alike to achieve optimal representation and/or visualization of materials, textures, and environment in a photorealistic manner. In light of the COVID-19 pandemic obstructing access to physical museums and sites of archaeological and cultural interest, as well as the destruction and fragmentation of tangible cultural heritage, either by way of natural degradation or anthropogenic impact, implementing computer-assisted methods of exploring and displaying cultural heritage transcends aforementioned limitations, offering new and improved insight in the field of digital conservation and recontextualizes geographical provenance, facilitating viewing and engaging with artefacts immersively and meaningfully for an international, unrestricted audience. We evaluate and highlight the merits of exploiting the visual fidelity and presentation options offered by modern photorealistic computer graphics methods and relevant rendering software, using real-world examples, as case studies.