Πλοήγηση ανά Επιβλέπων "Sapouna, Panagiota"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 6 από 6
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Effects of Covid-19 on freight rates in relation to the demand and supply curve(22-02-2023) Δανόπουλος, Δημήτριος; Γιαννουκάκης, Ανδρέας; Giannoukakis, Andreas; Danopoulos, Dimitrios; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel G.; Rompolis, Leonidas; Sapouna, PanagiotaΟ Covid-19 έχει επηρεάσει πολλές βιομηχανίες, μεταξύ των οποίων και τον ναυτιλιακό τομέα. Επηρέασε τη ζήτηση και την προσφορά διεθνών ναυτιλιακών υπηρεσιών. Αυτή η μελέτη επικεντρώθηκε στην εξέταση των επιπτώσεων του Covid-19 στους ναύλους σε σχέση με την καμπύλη ζήτησης και προσφοράς. Για τους σκοπούς της παρούσας μελέτης πραγματοποιήθηκε τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική έρευνα. Η ποιοτική έρευνα διενεργήθηκε προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι λόγοι για τη μεταβολή της προσφοράς, της ζήτησης και των ναύλων. Η ποσοτική έρευνα διενεργήθηκε προκειμένου να μετρηθούν οι επιπτώσεις του Covid-19 στους ναύλους και να ελεγχθεί η αξιοπιστία των πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν από τις συνεντεύξεις που διεξήχθησαν στην ποιοτική ανάλυση. Τέσσερις (4) ειδικοί από από τον διεθνή ναυτιλιακό χώρο έλαβαν μέρος στις συνεντεύξεις, συγκεκριμένα από εταιρείες που ασχολούνται με διεθνείς ναυτιλιακές δραστηριότητες, η μελέτη αποκάλυψε ότι η μετατόπιση της καμπύλης ζήτησης και προσφοράς δεν επηρέασε ιδιαίτερα τους ναύλους. Ωστόσο, αυτό επιτεύχθηκε επειδή η πανδημία επηρέασε τόσο την προσφορά όσο και τη ζήτηση, συρρικνώνοντας την καμπύλη ζήτησης και προσφοράς (μετατόπιση προς τα αριστερά). Ο Covid-19 έφερε έλλειψη προσφοράς και ζήτησης λόγω των διαταραγμένων συστημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας. Ένα άλλο σημείο που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι οι ναύλοι άλλαξαν όταν επηρεαζόταν ένας μακροοικονομικός παράγοντας (ζήτηση ή προσφορά). Για παράδειγμα, μια μείωση της ζήτησης έφερε αντίστοιχη μείωση των επιτοκίων. Όταν μειώθηκε η προσφορά, οι ναύλοι αυξήθηκαν και σταθεροποιήθηκαν. Η μελλοντική έρευνα θα πρέπει να επικεντρωθεί σε άλλους παράγοντες που επηρέασαν τους ναύλους και την επίδραση της καμπύλης όταν η προσφορά και η ζήτηση κινήθηκαν προς διαφορετικές κατευθύνσεις, δηλαδή, η μία μειώνεται και η άλλη επεκτείνεται/αυξάνεται.Τεκμήριο Green energy for tomorrow: eco-friendly ships compared to general cargo ships, it' s strategic prospects and challenges(05-02-2023) Μεϊντής, Γεώργιος; Βασιλείου, Μαρία; Meintis, Georgios; Vasileiou, Maria; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel G.; Tsouknidis, Dimitrios; Sapouna, PanagiotaΈνα κρίσιμο οικονομικό ζήτημα για τις εταιρείες και τους επιχειρηματίες του ναυτιλιακού κλάδου είναι να γνωρίζουν τον σωστό χρόνο για μια πιθανή (επενδυτική) αγορά και πώληση ενός συμβατικού ή φιλικού προς το περιβάλλον πλοίου, ανάλογα με την εξέλιξη και τα στάδια του ναυτιλιακού κύκλου, αλλά και επιλογή του τύπου του σκάφους. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να περιγράψει εκείνους τους καθοριστικούς παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές των συμβατικών και φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων και επίσης τα οικονομικά κριτήρια για την πιθανή αγορά και πώληση συμβατικού ή φιλικού προς το περιβάλλον πλοίου. Τα δεδομένα που αναλύθηκαν περιλαμβάνουν τα οικονομικά επιτόκια για την περίοδο 2000-2021. Έχει εξεταστεί η σχέση μεταξύ ορισμένων κρίσιμων μεταβλητών που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την επενδυτική απόφαση για την αγορά και πώληση συμβατικών ή φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων καθώς και για τη διάλυσή τους. Τέλος, έχει γίνει προσπάθεια να εντοπιστεί οποιαδήποτε πιθανή συσχέτιση μεταξύ των τιμών των συμβατικών και φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων σε σχέση με τις πραγματικές επενδύσεις δεδομένων.Τεκμήριο The impact of IMO 2020 regulations announcement on Greek shipping companies' stock prices(30-11-2022) Jabbour, Serge; Doumit, Pia; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel G.; Demirakos, Efthimios; Sapouna, PanagiotaThis thesis seeks to explore the effect of the announcement of IMO 2020 regulations, concerning the limit on Sulphur Oxides emission, on Greek shipping companies’ stock value. The new regulations imposed by the IMO were announced on the 28th of October 2020. This date was a turning point for the industry as many conflicts have risen concerning managerial and financial decisions that had to be done to cope with the new era, as well as investors had to re-study and investigate the choice of their investments portfolio. The aim of this research is to identify numerically, based on retrieved data and using the event study methodology based on market efficiency hypothesis, the effect of this announcement on shipping companies’ stock returns and risk volatility in reference to the risk-adjusted returns market model. The research was tackled using two approaches. The first approach was the study of stock’s returns in order to test for significant abnormal returns surrounding the announcement date indicating a correlation. The second approach was observing the Betas of stocks surrounding the announcement date and comparing them to dates further from the event. This is known as the market risk approach. The results we have reached in the first approach show the existence of abnormal returns surrounding the announcement date of IMO 2020, however have been statistically proven to be insignificant, thus we cannot deduce a positive correlation. Furthermore, the results showcased by the market risk approach also portrays an increase in the betas of the stocks surrounding the announcement date, but also have been seen statistically insignificant in most cases. In conclusion, even though the results we obtained have been tested as insignificant, we draw attention to the unusual behavior of the stocks on the days surrounding the announcement date. We can say that these observations are attractive for further studies conducted in a different methodology or a different sample might lead to other results. What is definite is that regulations such as the ones issued in 2020 by the IMO can shake the shipping industry and reshape it. Investors, shipping firms and shipowners must always be alert of any environmental or any related announcement that can be issued in the future that might impact the sector.Τεκμήριο The influence of human factors on maritime accidents(05-12-2023) Γλυκοφρίδη-Φράγκου, Σωτηρία; Χαιροπούλου, Μαρία; Glykofridi-Fragkou, Sotiria; Chairopoulou, Maria; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanouil; Demirakos, Efthimios; Sapouna, PanagiotaΠροκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα τα ναυτικά ατυχήματα, είναι απαραίτητη η διεξοδική εξερεύνηση του ανθρώπινου παράγοντα και του τρόπου με τον οποίον επηρεάζει την ναυτική ασφάλεια και τα ναυτικά ατυχήματα. Σε αυτό θα επικεντρωθεί η παρούσα έρευνα και θα υλοποιηθεί μέσω της περισυλλογής πολύτιμων γνώσεων και εμπειριών από ανθρώπους που δουλεύουν στην ναυτιλία, τόσο στα πλοία όσο και στα γραφεία, αντί να αναλυθούν οι ναυτικές αναφορές ατυχημάτων, όπως έκαναν οι προηγούμενοι ερευνητές. Μετά από διεξοδική ανάλυση διάφορων ερευνητικών εργασιών, βρέθηκαν οι βασικοί παράγοντες πρόκλησης ναυτικών ατυχημάτων. Επιπλέον εντοπίστηκε πως ελάχιστες έρευνες χρησιμοποιούν ερωτηματολόγια για την ανάλυση τους ή χρησιμοποιούν ερωτηματολόγια μαζί με τις ναυτικές αναφορές ατυχημάτων. Ένα άλλο στοιχείο που εντοπίστηκε είναι πως τα ερωτηματολόγια είναι αποτελεσματικά σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα όπως στην ανάλυση του ανθρώπινου παράγοντα στα αυτόνομα πλοία ή σε περιπτώσεις όπου οι ερευνητές ήθελαν να εντοπίσουν τους αιτιώδεις παράγοντες από ναυτικούς εμπειρογνώμονες, όπως στις περιπτώσεις που τα ατυχήματα σχετίζονται με την πλοήγηση πιλότου ή σε περιπτώσεις που τα ατυχήματα προκλήθηκαν σε υποανάπτυκτες χώρες. Ως εκ τούτου, χρησιμοποιώντας τις διαθέσιμες πληροφορίες, ένα ποσοτικό ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε το οποίο βασίστηκε στην μέθοδο HFACS-MA, με σκοπό να ερευνήσει την επίδραση του ανθρώπινου παράγοντα στα ναυτικά ατυχήματα. Η παρούσα έρευνα συνοδευόμενη με ερωτηματολόγιο έχει ως στόχο να καλύψει το κενό που άφησαν προηγούμενες έρευνες οι οποίες δεν εντόπισαν τους παράγοντες που συμβάλλουν σε ναυτικά ατυχήματα συγκρίνοντας την άποψη διάφορων ειδικών στην ναυτιλιακή βιομηχανία. Με αυτή την μελέτη, οι απόψεις του θαλάσσιου προσωπικού και του προσωπικού των γραφείων θα συγκριθεί, εμβαθύνοντας στην προσωπική εμπειρία και άποψη σχετικά με τα ναυτικά ατυχήματα. Αφού τα δεδομένα των ερωτηματολογίων συγκεντρώθηκαν αναλύθηκαν μέσω του προγράμματος SPSS, όπου πραγματοποιήθηκε περιγραφική στατιστική, ανάλυση συσχέτισης και παλινδρόμηση. Εντοπίστηκε πως οι δύο ομάδες του θαλάσσιου προσωπικού και του προσωπικού των γραφείων έχουν διαφορετικές εμπειρίες και αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με τους ανθρώπινους παράγοντες που προκαλούν ατυχήματα. Για το προσωπικό του γραφείου, τα σφάλματα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, ενώ για το θαλάσσιο προσωπικό, οι εποπτικές παραβάσεις, η κατάσταση του χειριστή και οι παραβάσεις είναι πιο κρίσιμες. Αυτά τα ευρήματα μπορούν να κατευθύνουν τη δημιουργία στρατηγικών για την αποφυγή ναυτικών ατυχημάτων στα διάφορα αυτά πλαίσια.Τεκμήριο Strategic decisions for a greener shipping(06/22/2021) Frattis, Konstantinos; Sotiropoulos, Konstantinos; Φράττης, Κωνσταντίνος; Σωτηρόπουλος, Κωνσταντίνος; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavousanos, Emmanuel G.; Moutos, Thomas; Sapouna, PanagiotaThe shipping industry is now being disrupted by the International Maritime Organization's (IMO) recently implemented tighter sulphur reduction standards (0.1% Sulphur emissions), which are likely to significantly increase the total cost of shipping in the future years. As a result, shipowners must devise the most cost-effective method for complying with these environmental regulations while dealing with uncertainty about the future of fuel costs. So, the purpose of this thesis is to define the environmental regulatory framework and to identify which departments are concerned and which of the possible strategies: [A) using compliant low-sulphur fuels, B) installing scrubbers and C) retrofitting vessels to use alternative fuels] is the most valuable strategy for the benefit of the shipowner. The method we have used for identifying the best strategy is the payback period and the result is that Strategy B is the most valuable option in the long-term. Scrubbers gives the opportunity to use cheap high-sulphur fuel oil instead of using expensive low-sulphur fuels. Open loop scrubbers are the most commonly used scrubber nowadays but there are restrictions using them in some ports and territorial waters due to the processed water released in the sea and they need to change to LSFOs, so using closed loop scrubbers do not need to change to LSFOs in all waters and take advantage of the cheap prices of HSFO. Furthermore, the value of the option increases with ship size and age, thus owners of larger vessels, in particular, profit from this flexibility. So we believe that we have answered the question of which strategy and type of scrubber system is future proof and important for the shipping companies.Τεκμήριο Strategic decisions of shipping companies for an eco-future and a sustainable environment in maritime industry(05-12-2023) Σμυρναίος, Εμμανουήλ; Smyrneos, Emmanouil; Poulopoulou, Sofia; Πουλοπούλου Σοφία; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Androutsopoulos, Konstantinos; Demirakos, Efthimios; Sapouna, PanagiotaΣύμφωνα με την ECSA (European Community Shipowners’ Association) «η ναυτιλία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου» και περίπου το 80% των εμπορικών αγαθών μεταφέρονται από τη διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία. Το πιο κοινό είδος καυσίμου που χρησιμοποιείται από τα πλοία είναι HFO (Heavy Fuel Oil), λόγω του χαμηλού κόστους του σε σύγκριση με άλλους τύπους καυσίμων όπως πχ πετρέλαιο ντίζελ ή πετρέλαιο εσωτερικής καύσης. Επομένως καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα πλοία επηρεάζουν σε ένα μεγάλο ποσοστό το περιβάλλον επειδή οι περισσότεροι από αυτούς χρησιμοποιούν καύσιμα για τη μεταφορά, η οποία δημιουργεί μεγάλη ποσότητα σε διοξείδιο του άνθρακα και συμβάλλει στη κλιματική αλλαγή. Διάφοροι φορείς, όπως ο Ι.Μ.Ο. (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός), κ.λπ., έχουν θεσπίσει αυστηρό πλαίσιο επιβολής για τις ναυτιλιακές εταιρείες με σκοπό την επίτευξη του στόχου της μείωσης της περιβαλλοντικής ρύπανσης. Ως αποτέλεσμα, η πλειοψηφία των πλοιοκτητών πρέπει να καθορίσουν τις στρατηγικές τους αποφάσεις σύμφωνα με αυτά τα πρότυπα. Σκοπός της διατριβής μας είναι να εξετάσουμε τις συγκεκριμένες στρατηγικές αποφάσεις που υιοθετούνται από ναυτιλιακές εταιρείες με σκοπό τη χρήση εναλλακτικών οικολογικών τεχνικών στα πλοία τους για να μειώσουν την περιβαλλοντική ρύπανση και να συμμορφωθούν με τις κανονιστικές διατάξεις. Οι τρεις πιθανές στρατηγικές που έχουν μελετηθεί για τους σκοπούς της έρευνά μας προκειμένου να διερευνήσουμε τις επιπτώσεις τους στη ρύπανση του περιβάλλοντος είναι i) εγκατάσταση οικολογικών ηλεκτρονικών κινητήρων ii) χρήση LNG ως εναλλακτικό καύσιμο iii) η εγκατάσταση πλυντρίδων. Αυτές οι τρεις στρατηγικές συμμόρφωσης επιλέγονται μεταξύ άλλων επειδή προέκυψαν ως οι κύριες επιλογές. Τα δεδομένα που αναλύθηκαν για την έρευνά μας συλλέχθηκαν από τη βάση δεδομένων του Clarkson για την περίοδο 2005-2023 Κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου, η οποία είναι σχεδόν δύο δεκαετίες, αποκαλύπτουμε σημαντικά αποτελέσματα σχετικά με το ποιο από τις τρεις επιλεγμένες στρατηγικές είναι πιο βιώσιμες με την πάροδο των ετών και επηρεάζουν τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα περισσότερο. Παρατηρήσαμε ότι τόσο οι στρατηγικές των οικολογικών ηλεκτρονικών κινητήρων όσο και οι πλυντρίδες μπορούν να είναι βιώσιμες μελλοντικές μέθοδοι για τους περιβαλλοντικούς ρύπους. Επίσης έχουν συζητηθεί περιορισμοί και πιθανές μελλοντικές προτάσεις.