Πλοήγηση ανά Επιβλέποντα "Vrechopoulos, Adam"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 2 από 2
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Integrating physical & web shopping environments: the interplay of Omnichannel retailing & store atmosphere on consumer behaviour in social-local-mobile settings(2018-05-31) Lazaris, Chris; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Doukidis, Georgios; Lekakos, Geogrios; Siomkos, George I.; Pramatari, Aikaterini; Dimitriadis, Sergios; Kourouthanasis, Panagiotis; Vrechopoulos, AdamOmnichannel integration technologies, such as location-based services blend all the retail channels together, constituting Social-Local-Mobile (SoLoMo) settings that provide a seamless shopping experience. The research methodology employed in this PhD thesis included both exploratory research conducted through four surveys, which generated more than 22 research hypotheses, as well as conclusive research that was operationalised with a field experiment. Following the Stimulus-Organism-Response paradigm of Environmental Psychology, 29 research hypotheses were tested in a four-condition repeated-measures experimental design. The results of this experiment provide empirical evidence that consumers’ affective and cognitive states are affected by omnichannel integration and in turn mediate consumer behaviour in diversified ways. Decomposing Social-Local-Mobile effects, social media were found to influence channel switching behaviour in the form of showrooming and webrooming intention, whereas location-based services increased loyalty intention. Furthermore, Social-Local-Mobile settings, as a whole, contributed to higher consumer satisfaction, along with loyalty intention. In addition, it is the first study that considered showrooming as an avoidance behaviour in the S-O-R framework, exploring both affective and cognitive routes. Likewise, it is among the first studies that provided evidence of showrooming decline through Social Media integration. From a statistical and methodological perspective, it is the first study that applies mediation analysis in a within-participants four-condition repeated measures experimental design, incorporating a path-analytic framework with bootstrapping. By applying this methodology, it advances omnichannel research by exploring scaling levels of Offline-Online channel integration, identifying causal mechanisms through state-of-the-art mediation analysis software tools. As far as managerial implications are concerned, this research provides assistance for omnichannel transformation in multichannel retailing by effective and seamless integration of existing retail channels. Last but not least, it assists multichannel retailers to successfully treat and adjust decisions regarding omnichannel strategies and technologies.Τεκμήριο Need for touch in online fashion retailing: the case of Greece(2024-03-19) Κοκκίνη, Μαρία-Ελευθερία; Kokkini, Maria-Eleftheria; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Siomkos, Georgios; Kardaras, Dimitrios; Vrechopoulos, AdamΗ διαδικτυακή λιανική πώληση fashion προϊόντων επιτρέπει στους πωλητές λιανικής να έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα κοινού και στις μάρκες να συνδέονται με πελάτες σε ολόκληρο τον κόσμο, στα πλαίσια ενός ταχύρρυθμου περιβάλλοντος όπου οι συναλλαγές είναι εφικτές με την χρήση ψηφιακής τεχνολογίας και του Διαδικτύου. Ένα μείζον πρόβλημα που επηρεάζει την συνεχή αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου fashion προϊόντων είναι η έλλειψη απτικής πληροφορίας, η οποία – μέχρι και τώρα – προσφέρεται από τις βιτρίνες των φυσικών καταστημάτων και από την δυνατότητα δοκιμής των ρούχων. Το γεγονός αυτό προκαλεί μια πρωτοφανή αβεβαιότητα στην online διαδικασία λήψης αποφάσεων από τον καταναλωτή. Σε σχέση με τα κοσμήματα, και ειδικότερα για τα ρολόγια χειρός, η υπάρχουσα βιβλιογραφία παρουσιάζει ένα κενό στο πως η φυσική και απτική τους υπόσταση αντιμετωπίζεται σε online περιβάλλοντα. Η παρούσα διπλωματική εργασία ακολουθεί μια πελατοκεντρική προσέγγιση για να ορίσει τις απτικές ιδιότητες των κοσμημάτων, το ατομικό NFT και την συμπεριφορά του καταναλωτή όταν ψωνίζει fashion προϊόντα online. Στην μελέτη μας, δεν υπήρξε σημαντική διαφορά στα επίπεδα NFT μεταξύ ανδρών και γυναικών. Επιπλέον, η παρουσία απτικής πληροφορίας, υπό την μορφή λεπτομερούς περιγραφής των ιδιοτήτων του ρολογιού και προβολής του προϊόντος φορεμένο από μοντέλα, δεν προκάλεσαν το evaluative tangibility και anticipatory imagination των ερωτώμενων και δεν οδήγησαν σε μεγαλύτερη πρόθεση αγοράς για το ρολόι. Ωστόσο, η μάρκα επηρέασε το πως οι καταναλωτές αξιολόγησαν την ποιότητα του ρολογιού και ως εκ τούτου ενισχύθηκε η πρόθεση αγοράς τους για το συγκεκριμένο προϊόν. Ειδικότερα, η πλειονότητα των ερωτώμενων δεν ήταν αφοσιωμένοι στην μάρκα Swatch και δεν ενδιαφέρονταν για το συγκεκριμένο ρολόι χειρός. Συνεπώς, η διαδικασία λήψης αποφάσεών τους επηρεάστηκε από τα συγκεκριμένα συναισθήματα. Τέλος, όσοι από τους ερωτώμενους παρουσίασαν υψηλότερα επίπεδα NFT, έδειξαν ισχυρότερη πρόθεση αγοράς γενικά στο σενάριο όπου ήταν διαθέσιμη η απτική πληροφορία.