Πλοήγηση ανά Επιβλέπων "Zachariadis, Emmanouil"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 21
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Artificial intelligence in ecommerce: techniques, applications & case study analysis(31-01-2024) Δεσπότης, Σπυρίδων; Despotis, Spyridon; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Zisis, Dimitrios; Chatziantoniou, Damianos; Zachariadis, EmmanouilΗ συνέργεια του ηλεκτρονικού εμπορίου και της τεχνητής νοημοσύνης αλλάζει τα δεδομένα στον κόσμο των επιχειρήσεων. Καθώς τα εργαλεία και οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης εξελίσσονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο ολοένα και περισσότερο, οι δυναμικές που προσφέρουν επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται γρηγορότερα, να προβλέπουν τις τάσεις με περισσότερη ακρίβεια και να παρέχουν εξατομικευμένες υπηρεσίες. Αυτή η «συνεργασία» εξελίσσει πλέον ραγδαία τη πορεία του ψηφιακού εμπορίου.Η παρούσα έρευνα προσφέρει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση της σημασίας και των σημαντικότερων μοντέλων του ηλεκτρονικού εμπορίου και τεχνητής νοημοσύνης. Ξεκινάει, με μια ανάλυση των βασικών εννοιών και εφαρμογών του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στη συνέχεια, η ανάλυση επικεντρώνεται στη τεχνητή νοημοσύνη, εμβαθύνοντας στους θεμελιώδεις ορισμούς, τη σημασία, τις βασικές αρχές και τις μελλοντικές τάσεις. Στη συνέχεια, η έρευνα γεφυρώνει περαιτέρω τη σύνδεση μεταξύ της τεχνητής νοημοσύνης και του ηλεκτρονικού εμπορίου, αναδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίο οι εφαρμογές και οι τεχνικές της τεχνητής νοημοσύνης έχουν μεταμορφώσει τις λειτουργίες του ηλεκτρονικού εμπορίου.Η έρευνα προχωρά με τη χρήση δεδομένων από την εταιρεία Skroutz σε μια μελέτη περίπτωσης, αποδεικνύοντας πώς οι προαναφερθείσες μεθοδολογίες και αλγόριθμοι μπορούν να εφαρμοστούν πρακτικά στην πρόβλεψη της αποχώρησης των εμπόρων (καταστημάτων). Η ενότητα αυτή περιγράφει μια μεθοδολογία βήμα προς βήμα, καταλήγοντας σε συγκεκριμένα ευρήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή αυτών των μεθόδων.Τέλος, η τελευταία ενότητα παρέχει μια σύνοψη της μελέτης, παρουσιάζοντας τα βασικά συμπεράσματα και λειτουργεί ουσιαστικά ως μια συνολική ανακεφαλαίωση των προηγούμενων τμημάτων της έρευνας.Τεκμήριο Collaboration in the last-mile delivery(31-03-2023) Βλάσση, Γεωργία; Vlassi, Georgia; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Androutsopoulos, Konstantinos; Chatziantoniou, Damianos; Zachariadis, EmmanouilΩς τελικό στάδιο της παράδοσης αναφέρεται η διαδικασία μεταφοράς των εμπορευμάτων από έναν κόμβο μεταφοράς στον τελικό προορισμό, όπου συνήθως είναι η κατοικία ή η επιχείρηση ενός πελάτη. Οι προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαδικασία αυτή περιλαμβάνουν υψηλό κόστος, αναποτελεσματικότητα στην παράδοση των προϊόντων και περίπλοκες διαδικασίες αποθήκευσης και διανομής. Τα τελευταία χρόνια, τα συνεργατικά μοντέλα για το τελευταίο μέρος της διαδικασίας παράδοσης έχουν αποκτήσει αυξανόμενη δημοφιλία ως μέσο αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων. Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει επηρεάσει σημαντικά την αγορά, με την αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες παράδοσης κατ' οίκον, να καθιστά τα συνεργατικά μοντέλα πιο κρίσιμα από ποτέ. Η συμμετοχική αξιοποίηση δυναμικού, τα δίκτυα παράδοσης και το υβριδικό μοντέλο παράδοσης είναι ορισμένα παραδείγματα συνεργατικών μοντέλων. Για την επιλογή του καλύτερου μοντέλου, οι εταιρείες πρέπει να αξιολογήσουν τις ανάγκες και τις τάσεις της αγοράς, έτσι ώστε να ευθυγραμμίζονται με τους στόχους και τους πόρους τους, λαμβάνοντας υπόψη τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μοντέλου. Η συνεργατική παράδοση προσφέρει πολλά οφέλη, όπως εξοικονόμηση κόστους, βελτιωμένους χρόνους παράδοσης και πρόσβαση σε ευρύτερο φάσμα πόρων. Ωστόσο, οι εταιρείες πρέπει να αντιμετωπίσουν προκλήσεις που σχετίζονται με τη νομική σχέση μεταξύ αυτών και των εργαζομένων και την ανάγκη συντονισμού και διαχείρισης πολλαπλών συνεργατών. Για να βελτιωθεί το τελικό στάδιο παράδοσης, οι εταιρείες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και να βρουν νέες μεθόδους για αύξηση της αποτελεσματικότητας και μείωση του κόστους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω εφραμογών τεχνολογίας, όπως η αυτοματοποίηση και η ρομποτική, καθώς και μέσω στρατηγικών συνεργασιών με άλλες εταιρείες και οργανισμούς. Οι συνεργατικοί μέθοδοι αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη λύση, με την προϋπόθεση οτι οι εταιρείες πρέπει να αξιολογήσουν προσεκτικά τις ανάγκες τους, και να ξεπεράσουν τυχόν νομικά και κανονιστικά εμπόδια.Τεκμήριο Data analytics and natural disaster management: the case of floods(31-03-2023) Βανιώτης, Ιωάννης; Vaniotis, Ioannis; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Androutsopoulos, Konstantinos; Chatziantoniou, Damianos; Zachariadis, EmmanouilΔεδομένα, ένας όρος που έχει γίνει σύμβολο μιας εποχής που αλλάζει. Στην καρδιά αυτής της αλλαγής είναι η ποσότητα των δεδομένων και οι νέες τεχνολογίες που επέτρεψαν στους ανθρώπους να παράγουν, να συλλέγουν, να αποθηκεύουν, να αναλύουν και να παρουσιάζουν τις ιδέες και τα νοήματα που κρύβονται πίσω από αυτά μέσα από ιστορίες και εικόνες. Αυτές οι αλλαγές έχουν επηρεάσει και τη σχέση των κοινωνιών με την φύση. Εδώ και χιλιετίες, οι φυσικές καταστροφές επηρεάζουν τους ανθρώπους και προκαλούν ανείπωτες καταστροφές στο πέρασμα τους. Οι πλημμύρες αποτελούν ιδιαίτερη περίπτωση, αφού εκατομμύρια άνθρωποι αισθάνονται τις επιπτώσεις τους. Ωστόσο, δεν είναι όλες οι πλημμύρες ίδιες και οι διαφορές μεταξύ τους μπορούν να προσθέσουν πολυπλοκότητα στην προσπάθεια σωστής διαχείρισής τους. Η διαχείριση καταστροφών είναι το επιστημονικό πεδίο που προσπαθεί να κατανοήσει κάθε πτυχή μιας καταστροφής. Όταν εξετάζεται μια πλημμύρα και οι τρόποι διαχείρισής της, το πρώτο βήμα είναι να κατανοηθεί ολόκληρος ο κύκλος διαχείρισης καταστροφών καθώς και κάθε πτυχή της ίδιας της πλημμύρας και των παραγόντων που επηρεάζουν τη δημιουργία και το μέγεθός της. Μόνο τότε είναι δυνατόν να συνδυαστούν τα δεδομένα, οι ροές δεδομένων και η ανάλυση δεδομένων για τη διαχείριση των πλημμυρών, και είτε να ενσωματωθούν οι διαδικασίες αυτές σε υπάρχοντα συστήματα για τη βελτίωση της συνολικής απόδοσής τους, είτε να εφαρμοστούν καινούργιες διαδικασίες που θα επιδιώξουν να αλλάξουν συνολικά την διαχείρισης των πλημμυρών. Ανάλογα με την προτεινόμενη μεθοδολογία, η πολυπλοκότητα θα ποικίλλει, αλλά η ανάλυση δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε ακριβείς προβλέψεις για τις πλημμύρες και τους παράγοντες που τις επηρεάζουν, στην δημιουργία χαρτών ποσοτικοποίησης του ρίσκου και των κινδύνων, σε βελτιωμένα συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης, ταχύτερες διαδικασίες απόκρισης στις καταστροφές, καλύτερη εικόνα των πληγεισών περιοχών, προσαρμογές των πολιτικών που εφαρμόζονται βάση των δεδομένων που συλλέγονται στο πεδίο και πολλές άλλες βελτιώσεις στις διαδικασίες διαχείρισης των πλημμυρών.Τεκμήριο Data driven supply chain management(31-08-2022) Ζαχαροπούλου, Χρυσούλα; Zacharopoulou, Chrysoula; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Chatziantoniou, Damianos; Androutsopoulos, Konstantinos; Zachariadis, EmmanouilΗ μεταφορά των απτών υλικών από τους προμηθευτές στους κατασκευαστές, και στη συνέχεια μέσω του διανομέα στους τελικούς χρήστες, η διαδικασία παραγωγής, η σχέση με τους προμηθευτές, είναι μερικοί από τους τομείς που εστιάζει στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι κατασκευαστές μπορούν πλέον να παρακολουθούν την άυλη ροή πληροφοριών, η οποία εξελίσσεται ταυτόχρονα με την κίνηση των υλικών, χάρη στην ταχεία ανάπτυξη των τεχνολογιών της πληροφορίας τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο τα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν μια αλυσίδα εφοδιασμού να γίνει πιο έξυπνη, προσαρμόσιμη και ευέλικτη είναι ζωτικής σημασίας καθώς οι βιομηχανικές διαδικασίες καθοδηγούνται όλο και περισσότερο από δεδομένα. Η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας θεωρείται συνήθως ως μια γραμμική διαδικασία όπου τα δεδομένα ανταλλάσσονται απευθείας μεταξύ των ενδιαφερομένων που αλληλεπιδρούν σε σχετικά στάδια. Κατά συνέπεια, η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει θεμελιώδη προβλήματα που αντιμετωπίζουν την τρέχουσα κατάσταση όπου ένας τεράστιος όγκος δεδομένων αναδύεται από όλες τις κατευθύνσεις ταυτόχρονα και δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί αποτελεσματικά. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, μόνο ένα μικρό μέρος των μεγάλων δεδομένων έχει χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει στη λήψη αποφάσεων προσαρμογής της αλυσίδας εφοδιασμού. Αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ότι η ανάλυση των μεγάλων δεδομένων μπορεί να αναδιαμορφώσει βαθιά τον τρόπο με τον οποίο η αλυσίδα εφοδιασμού λειτουργεί, ανταγωνίζεται, συνεργάζεται, διατηρεί και αναπτύσσεται. Η ανάγκη για ευελιξία, προσαρμοστικότητα και ανταπόκριση βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής όπου αναδεικνύονται ζητήματα όπως ακρίβεια πλεονάζουσας ζήτησης, προσαρμοστικότητα παραγωγής, χωρητικότητα, ανισορροπία προσφοράς - ζήτησης, χρήση φορτηγών, βελτιστοποίηση της αγοράς, βιωσιμότητα και «πράσινη» μεταφορά αγαθών. Ένα άλλο θέμα που πρέπει να εξεταστεί είναι η σύνδεση μεταξύ Big Data και βιωσιμότητας, καθώς σήμερα, οι επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να βασίζουν τις πρακτικές και τις λειτουργίες τους στη βιωσιμότητα (κοινωνική, περιβαλλοντική και οικονομική) με άλλα λόγια, βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (SCA)Τεκμήριο The Data Mesh concept with some applications(31-01-2023) Τσαχτσαρλής, Ηλίας; Tsachtsarlis, Ilias; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Androutsopoulos, Konstantinos; Chatziantoniou, Damianos; Zachariadis, EmmanouilΟι σημερινές επιχειρήσεις κατανοούν πόσο σημαντικό είναι να αντλούν αξία από αναλυτικά δεδομένα και ως αποτέλεσμα αυξάνουν τις επενδύσεις τους σε καινοτόμες τεχνολογίες. Ωστόσο, η μαζική και ταχεία παραγωγή δεδομένων θέτει προκλήσεις. Η ιδέα του Data Mesh είναι μια εναλλακτική αρχιτεκτονική διαχείρισης δεδομένων, η οποία θέτει την βάση αντιμετώπισης των υπαρχουσών και επερχόμενων προκλήσεων διαχείρισης δεδομένων.Το Data Mesh δεν είναι τεχνολογικό εργαλείο ή προϊόν. Είναι μια στρατηγική για την κοινή χρήση, πρόσβαση και διαχείριση αναλυτικών δεδομένων σε σύνθετα και μεγάλης κλίμακας περιβάλλοντα που βασίζεται σε τέσσερις βασικές αρχές.Η μελέτη αυτή αποτελείται από τρία κύρια κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζει την εξέλιξη των μοντέλων διαχείρισης δεδομένων, την σημασία των αναλυτικών δεδομένων, και τις υπάρχουσες προκλήσεις στους οργανισμούς. Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει την αναλυτική παρουσίαση της έννοιας του Data Mesh, στην οποία περιγράφεται εκτενώς καθεμία από τις τέσσερις αρχές του Data Mesh. Η περιοχή εστίασης του τελευταίου κεφαλαίου είναι ο σχεδιασμός για την υλοποίηση της αρχιτεκτονικής Data Mesh.Τεκμήριο The effect of analytics on sports' industry(2022) Papadomarkakis, Georgios; Παπαδομαρκάκης, Γεώργιος; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Zachariadis, EmmanouilSports since antiquity have had a special role in society and the daily life of people. Whether for fitness or entertainment but also for betting reasons, the sports industry is gaining more and more audience and therefore the requirements for research, development and optimization in each sector is a constant and dynamically changing challenge.Characteristic of our decade are the volume and speed with which data and information are produced. The term ‘sports analytics’ encompasses all modern technology in combination with math’s science and statistics that can take advantage of the surplus of data and information that in innumerable ways can be created and stored to be input for analytics’ tools. Sports’ occasions are being monitored constantly as every single detail relevant with sound, motion or pattern detection in a player’s behavior can be significant for datasets to be formed.In the world of sports, Artificial Intelligence in various forms leads the innovation and evolution of sports’ aspects. In the age of big data, Data Mining, Classification techniques, Machine Learning and Deep Learning in combination with Neural Networks create applications and decision-making models that have changed and continue to change the field of sports. In this work the object of interest is the influence of Analytics in the world of sports in fields where it already has practical results but also many more promising.Τεκμήριο Empirical evaluation of a stochastic risk control model for a cryptocurrency portfolio with abnormal returns(31-03-2023) Παπαδημητρίου, Αριστείδης; Papadimitriou, Aristeidis; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Mourtos, Yiannis; Lekakos, Georgios; Zachariadis, EmmanouilΗ παρούσα διπλωματική έρευνα έχει ως αντικείμενο την βελτιστοποίηση χαρτοφυλακίου με έλεγχο κινδύνου. Αφορά τις επενδυτικές στρατηγικές που συνδυάζουν μοντέλα αποτίμησης περιουσιακών στοιχείων και συνεπή μέτρα κινδύνου. Επιχειρείται η επαλήθευση των θεωρητικών ευρημάτων που προκύπτουν από τους (Konstantinides and Zachos, 2019) σε μία υπό ανάπτυξη αγορά, ειδικότερα αυτή των κρυπτονομισμάτων. Τα εν λόγω ευρήματα, προτείνουν ότι ένας επενδυτής μπορεί στο πλαίσιο διαχείρισης χαρτοφυλακίου περιουσιακών στοιχειών να επιτύχει αποδόσεις που τείνουν στο +∞ και κίνδυνο πού τείνει στο -∞. Προκειμένου να επαληθευτούν τα ευρήματα, γίνεται χρήση του μοντέλου αποτίμησης περιουσιακών στοιχείων με γενικευμένη αυτοπαλίνδρομη υπό συνθήκη ετεροσκεδαστικότητα, ήτοι το CAPM-EGARCH. Το μοντέλο αναπτύχθηκε μέσω της γλώσσας προγραμματισμού της Python με εμπειρικά δεδομένα των 100 πιο δημοφιλών κρυπτονομισμάτων του δείκτη CIX-100. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, φαίνεται να επαληθεύουν τα θεωρητικά ευρήματα τα οποία αντιτίθενται στην συνήθη αντίληψη της σύγχρονης θεωρίας χαρτοφυλακίου.Συγκεκριμένα αξιοποιώντας το EGARCH(1,1) βρέθηκε ότι το 80% περίπου των δειγμάτων παρουσιάζει συντελεστή β < 1, όταν ο συντελεστής α > 0. Επιπλέον, στατιστική σημαντικότητα των αποτελεσμάτων εξασφαλίζεται μέσω ελέγχου στατιστικής υπόθεσης και Εκτίμηση Μέγιστης Πιθανοφάνειας (ΕΜΠ). Η συνεισφορά της παρούσας έρευνας έγκειται στην επιπρόσθετη ενίσχυση των θεωρητικών ευρημάτων. Δηλαδή, ότι τα υπέρ κανονικά κέρδη απαιτούν ενεργητική διαχείριση χαρτοφυλακίου και όχι μία παθητική.Τεκμήριο Investigating optimization techniques for the consistent vehicle routing problem with heterogenous fleet(13-03-2025) Φθενός, Ελευθέριος; Fthenos, Eleftherios; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Mourtos, Ioannis; Chatziantoniou, Damianos; Zachariadis, EmmanouilΗ παρούσα διατριβή διερευνά τεχνικές βελτιστοποίησης για το πρόβλημα συνεπούς δρομολόγησης οχημάτων με ετερογενή στόλο (HConVRP), μια σύνθετη παραλλαγή του προβλήματος δρομολόγησης οχημάτων (VRP) που ενσωματώνει την ετερογένεια του στόλου και τους περιορισμούς συνέπειας των υπηρεσιών. Η μελέτη επικεντρώνεται στη διασφάλιση ότι οι πελάτες λαμβάνουν υπηρεσίες από το ίδιο όχημα και τον ίδιο οδηγό σε πολλαπλές περιόδους, βελτιστοποιώντας παράλληλα το λειτουργικό κόστος.Προτείνεται ένας αλγόριθμος Variable Neighborhood Descent (VND) ως μια αποτελεσματική ευρετική προσέγγιση για την επίλυση του HConVRP. Ο αλγόριθμος διερευνά συστηματικά διαφορετικές δομές γειτονιάς - όπως ChangeVehicleChain, SwapVehicle, Relocation και 2-Opt - για να βελτιώσει επαναληπτικά τις λύσεις και να επιτύχει οικονομικά αποδοτική δρομολόγηση, διατηρώντας παράλληλα τη συνέπεια των υπηρεσιών.Πραγματοποιήθηκαν υπολογιστικά πειράματα σε σύνολα δεδομένων με διαφορετικές συνθέσεις πελατών (συχνών και μη συχνών), αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα του VND στο χειρισμό της ποικιλομορφίας του στόλου και των απαιτήσεων συνέπειας. Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν ότι η VND παρέχει ανταγωνιστικές λύσεις σε σύγκριση με την Ιεραρχική Αναζήτηση Tabu (HTS), ενώ προσφέρει μεγαλύτερη υπολογιστική αποτελεσματικότητα για instances μεγάλης κλίμακας.Τεκμήριο Legal technology: automating a supervised CRM update process from a web source related to judicial decisions (Gov.gr) using Python(31-01-2024) Καλλιπέτσης, Διογένης; Kallipetsis, Diogenis; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Korfiatis, Nikolaos; Androutsopoulos, Konstantinos; Zachariadis, EmmanouilΗ παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει και περιγράφει την ανάπτυξη της Νομικής Τεχνολογίας από τα πρώτα της στάδια έως τις τρέχουσες εφαρμογές της. Αναλύει τις κατηγορίες της Νομικής Τεχνολογίας 1.0, 2.0 και 3.0. Επιπλέον, παρέχει μια σύντομη και ενδεικτική συγκριτική ανάλυση της Νομικής Τεχνολογίας της Κίνας και αυτής των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτή η μελέτη στοχεύει στην αυτοματοποίηση της διαδικασίας ενημέρωσης του Customer Relationship Management (CRM) μιας δικηγορικής εταιρείας με δικαστικές αποφάσεις από το Gov.gr και τη δημιουργία αναφορών ανατροφοδότησης για τα τμήματα του δύο φορές το μήνα για την αποφυγή ανθρώπινων λαθών και την προγραμματισμένη εφαρμογή της διαδικασίας ώστε όλες οι υποθέσεις να είναι ενημερωμένες με σχεδόν τέλειο timing. Η διατριβή χωρίζεται σε τέσσερα κεφάλαια, διερευνώντας το θεωρητικό τοπίο της Νομικής Τεχνολογίας και τις δυνατότητές της να μεταμορφώσει τις σύγχρονες νομικές πρακτικές. Τα κεφάλαια δύο και τρία παρέχουν μια ολοκληρωμένη κατανόηση της εξέλιξης της Νομικής Τεχνολογίας, καλύπτοντας τις βάσεις από τις τάσεις 1.0 έως 3.0. Περιγράφουν επίσης το CRM της εταιρείας και τις πληροφορίες που παρέχονται στον ιστότοπο, οι οποίες περιλαμβάνουν αποτελέσματα δικαστικών αποφάσεων. Τέλος, εξηγούν και αναλύουν το εύρος των εργαλείων που χρησιμοποιούνται για την αυτοματοποίηση ολόκληρης της διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένων των ερωτημάτων SQL, της γλώσσας προγραμματισμού Python, του διακομιστή αναφοράς BI, του Talend ETL Studio και του Power Automate. Το τέταρτο κεφάλαιο σκιαγραφεί σχολαστικά τη μεθοδολογία για την αυτοματοποίηση της διαδικασίας ενημέρωσης CRM, από περίπλοκα ερωτήματα SQL έως τον καθορισμό των κριτηρίων των αναζητήσεων στον ιστότοπο Gov.gr, την εξαγωγή δεδομένων από τον ιστότοπο χρησιμοποιώντας τεχνικές Web Scraping στην ενημέρωση CRM και την δομημένη ανατροφοδότηση αναφορών στο Νομικό τμήμα. Με την ενσωμάτωση της θεωρητικής γνώσης στις πρακτικές εφαρμογές, η παρούσα διπλωματική εργασία συμβάλλει σημαντικά στην ένταξη αυτής της δικηγορικής εταιρείας στον ψηφιακό μετασχηματισμό και ταυτόχρονα στη συνεχιζόμενη συζήτηση για τον εκσυγχρονισμό των νομικών πράξεων στην ψηφιακή εποχή.Τεκμήριο Local search for the team orienteering problem(31-05-2022) Γαρδέλης, Σταύρος-Κωνσταντίνος; Gardelis, Stavros-Konstantinos; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Mourtos, Yiannis; Zachariadis, EmmanouilH εποχή του COVID-19 μας απέδειξε πως όλες οι εφαρμογές που σχετίζονται με τη δρομολόγηση οχημάτων σε πελάτες είναι πολύ κρίσιμες. Επίσης, είναι πολύ συνηθισμένο σενάριο τα οχήματα στις μεταφορές να πραγματοποιούν κλειστές διαδρομές, δηλαδή η αφετηρία και ο τερματισμός τους να είναι στην ίδια τοποθεσία. Αυτού του είδους οι ενέργειες συνήθως πραγματοποιούνται από επιχειρήσεις των οποίων τα οχήματα είναι τοποθετημένα σε αποθήκες. Ο σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να προτείνει μια αλγοριθμική λύση στο παραπάνω πρόβλημα με χρήση μεθόδων τοπικής αναζήτησης.Τεκμήριο Local search for the two-echelon vehicle routing problem(31-03-2023) Παπαλουκάς, Ιωάννης; Papaloukas, Ioannis; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Mourtos, Yiannis; Chatziantoniou, Damianos; Zachariadis, EmmanouilΟι συνεχώς αυξανόμενες προκλήσεις και περιορισμοί στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν στρέψει το ενδιαφέρον στη μελέτη και επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων δρομολόγησης οχημάτων. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει σε μια ειδική κατηγορία προβλημάτων δρομολόγησης οχημάτων, το πρόβλημα δρομολόγησης σε δύο κλιμάκια. Μέσα από αναφορές στην πρόσφατη βιβλιογραφία προτείνονται λύσεις για την αντιμετώπιση τέτοιας κατηγορίας προβλημάτων. Με βάση τη συγκεκριμένη κατηγορία η εργασία περιγράφει και αναπτύσσει ένα καθημερινό πρόβλημα με ρεαλιστικά δεδομένα και περιορισμούς και δίνει μια πρόταση αλγορίθμου για την εύρεση μιας βέλτιστης λύσης που στόχο έχει να ελαχιστοποιήσει το συνολικό κόστος σε χρόνο και διαδρομές των οχημάτων. Για τον αλγόριθμο χρησιμοποιήθηκε γλώσσα προγραμματισμού και στο τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα τόσο σε αριθμούς όσο και σε διαγράμματα.Τεκμήριο Local search in capacitated facility location problem(05/19/2022) Sakkis, Ioannis; Σάκκης, Ιωάννης; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Zachariadis, EmmanouilΣτην εν λόγω διπλωματική εργασία, αναπτύχθηκαν προγραμματιστικές μέθοδοι και πολιτικές αναζήτησης βέλτιστης λύσης σε προβλήματα επάνδρωσης εγκαταστάσεων που έχουν περιορισμό χωρητικότητας. Στην παραπάνω λύσεις, εφαρμόστηκαν μέθοδοι διαφοροποίησης των αρχικών λύσεων με στόχο την αποφυγή παγίδευσης σε τοπικά ακρότατα και την αναζήτηση πιο ποιοτικών λύσεων.Τεκμήριο Machine learning application on loan approval prediction(29-01-2024) Τζίμας, Φερδινάνδος; Tzimas, Ferdinandos; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Chatziantoniou, Damianos; Androutsopoulos, Konstantinos; Zachariadis, EmmanouilΣε αυτή τη μελέτη, αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης χρησιμοποιούνται για την εξομοίωση της παραδοσιακής διαδικασίας έγκρισης αιτήσεων δανείων από τραπεζικά ιδρύματα. Τα αποτελέσματα της μελέτης μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τραπεζικά ιδρύματα για την αυτοματοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας λήψης αποφάσεων ως προς την έγκριση δανείων. Η μελέτη επικεντρώνεται σε δάνεια που ιδιώτες έχουν τον ρόλο του δανειολήπτη και τραπεζικά ίδρυματα το ρόλο του δανειστή. Δέκα δημοφιλείς αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης εκπαιδεύονται σε ιστορικά δεδομένα παλαιών αιτήσεων δανείων για να προβλέψουν αν μια αίτηση δανείου έχει γίνει δεκτή. Η αποφυγή λανθασμένης έγκρισης αιτήσεων είναι ο κύριος δείκτης απόδοσης των μοντέλων που δοκιμάστηκαν λόγω του αντίκτυπου που έχει ένα απλήρωτο δάνειο ως προς τον δανειστή, τον δανειολήπτη και το οικονομικό οικοσύστημα. Τα δέντρα αποφάσεων, το XGBoost και το ADAboost είναι οι πιο αποτελεσματικοί και αποδοτικοί αλγόριθμοι όταν συμπληρώνονται με Gridsearch για την βελτιστοποίηση των υπερπαραμέτρων και το τις τεχνικές παραγωγής σύνθετων δεδομένων SVM SMOTE ή Borderline SMOTE για την εξάλειψη οποιασδήποτε ανισορροπίας ως προς την εκπροσώπηση των δύο πιθανών αποτελεσμάτων στα δεδομένω εκπαίδευσης του μοντέλου.Τεκμήριο Open load dependent vehicle routing problem(07-02-2024) Θεοδόσης-Παπαλουκάς, Διονύσης; Theodosis-Papaloukas, Dionisis; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Androutsopoulos, Konstantinos; Korfiatis, Nikolaos; Zachariadis, EmmanouilΗ παρούσα διατριβή διερευνά το ανοιχτό πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων που εξαρτάται από το φορτίο (OLDVRP), ένα δύσκολο πρόβλημα βελτιστοποίησης της εφοδιαστικής με επιπτώσεις στον πραγματικό κόσμο. Το OLDVRP επεκτείνει το βασικό πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων ενσωματώνοντας αποφάσεις δρομολόγησης που εξαρτώνται από το φορτίο. Η έρευνα διερευνά διατυπώσεις του προβλήματος, μαθηματικά μοντέλα και ευρετικές προσεγγίσεις, όπως ο αλγόριθμος Clarke και Wright και τρεις διαφορετικές κινήσεις τοπικής αναζήτησης, για την αποτελεσματική επίλυση του OLDVRP. Οι εφαρμογές εκτείνονται από την παράδοση ηλεκτρονικού εμπορίου έως την αποκομιδή απορριμμάτων και τις υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης. Η εργασία αυτή συμβάλλει στην κατανόηση και την πρακτική χρήση του OLDVRP, βοηθώντας τη βιομηχανία στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών μεταφοράς και εφοδιαστικής, στη μείωση του κόστους και στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών.Τεκμήριο Optimization method for the location routing problem(28-02-2023) Δημόπουλος, Γεώργιος; Dimopoulos, Georgios; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Androutsopoulos, Konstantinos; Chatziantoniou, Damianos; Zachariadis, EmmanouilΑυτή η διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στο Πρόβλημα Τοποθεσίας-Δρομολόγησης, ένα πολύ σημαντικό και ανάμεσα στα βασικά ζητήματα που επηρεάζουν το κόστος και τη λειτουργία των δραστηριοτήτων λογιστικής και διανομής. Το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει υψηλή υπολογιστική πολυπλοκότητα και ανήκει στην κατηγορία των προβλημάτων NP-hard. Τόσο από επαγγελματίες όσο και από ακαδημαϊκούς έχει αναγνωριστεί η αλληλεξάρτηση μεταξύ της τοποθέτησης εγκαταστάσεων και της δρομολόγησης οχημάτων που συνδυάζει αυτό το πρόβλημα. Το Πρόβλημα Τοποθεσίας-Δρομολόγησης στοχεύει να ενσωματώσει αυτές τις δύο αποφάσεις και να τις λύσει ταυτόχρονα. Ωστόσο, λόγω της NP-hard φύσης τους, οι ακριβείς μέθοδοι δεν είναι εφικτές για την επίλυση πρακτικού μεγέθους προβλημάτων. Ως εναλλακτική, έχουν χρησιμοποιηθεί ευρηστικές και μεταευριστικές μέθοδοι για την αντιμετώπιση πιο ρεαλιστικών προβλημάτων.Αφού αναλύσουμε την υπάρχουσα βιβλιογραφία για τις μεθοδολογίες λύσεων του Προβλήματος Τοποθεσίας-Δρομολόγησης, αναπτύξαμε έναν σειριακό πλαίσιο όπου διαιρέσαμε τη διαδικασία επίλυσης του προβλήματος σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο, επικεντρωθήκαμε στην επίλυση του Προβλήματος Τοποθέτησης Εγκαταστάσεων, και στο δεύτερο στάδιο, αντιμετωπίσαμε τα πολλαπλά Προβλήματα Δρομολόγησης Οχημάτων βάσει του αριθμού των αποθηκών που έχουν ανοιχτεί.Για να αξιολογηθεί η αποδοτικότητα των προτεινόμενων μεθόδων λύσης, πραγματοποιήθηκαν λεπτομερείς υπολογιστικές πειραματικές δοκιμές χρησιμοποιώντας διάφορα σύνολα δεδομένων που προήλθαν από την υπάρχουσα βιβλιογραφία. Αυτά τα σύνολα δεδομένων έχουν διαφορετικά μεγέθη (όπως ο αριθμός των πελατών και ο αριθμός των αποθηκών) και χαρακτηριστικά (όπως η κατανομή των πελατών και η χωρητικότητα των αποθηκών και των οχημάτων). Η απόδοση των προτεινόμενων μεθόδων συγκρίνεται στη συνέχεια με τις καλύτερες γνωστές λύσεις που υπάρχουν στη βιβλιογραφία.Τεκμήριο Optimization methodologies for clustered vehicle routing problems(31-01-2023) Καλλιγάς, Μιχαήλ; Kalligas, Michail; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Mourtos, Yiannis; Chatziantoniou, Damianos; Zachariadis, EmmanouilΑυτή η εργασία αφορά το Ομαδοποιημένο Πρόβλημα Δρομολόγησης Οχημάτων (CluVRP), μια επέκταση του γνωστού Προβλήματος Δρομολόγησης Οχημάτων (VRP). Μετά από μια σύντομη βιβλιογραφική ανασκόπηση των μεθοδολογιών βελτιστοποίησης που έχουν αναπτυχθεί για να λύσουν το πρόβλημα, καθώς και ορισμένων εφαρμογών του στον πραγματικό κόσμο, παρουσιάζεται μια υλοποίηση με ένα συνδυασμό γνωστών μεθοδολογιών για την επίλυση του προβλήματος. Συγκεκριμένα, το πρόβλημα χωρίζεται σε δύο προβλήματα, το πρόβλημα δρομολόγησης υψηλού επιπέδου της επίσκεψης σε ομάδες πελατών και το πρόβλημα χαμηλού επιπέδου της δρομολόγησης εντός των ομάδων. Χρησιμοποιούνται δύο άπληστες προσεγγίσεις για να βρεθεί μια γρήγορη αρχική λύση, ενώ τρεις μεταευρετικές μέθοδοι χρησιμοποιούνται για τη βελτιστοποίησή της. Τέλος, η υλοποίηση δοκιμάζεται σε διάφορες συλλογές προβλημάτων VRP προσαρμοσμένες για το CluVRP και τα αποτελέσματα αναλύονται για να προσδιοριστεί ποια μέθοδος είναι πιο αποδοτική από άποψη χρόνου και κόστους.Τεκμήριο Optimization methods for combined problems in transportation and logistics management(10/15/2021) Manousakis, Eleftherios G.; Μανουσάκης, Ελευθέριος; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Pramatari, Aikaterini; Repoussis, Panagiotis; Ioannou, George; Kiranoudis, Chris; Mourtos, Yiannis; Androutsopoulos, Konstantinos; Zachariadis, EmmanouilIn this PhD thesis, a collection of complex operations research problems with application in transportation and supply chain management is examined and solved. The main characteristic of the studied models is that they integrate the traditional vehicle routing decisions with other procedures such as production decisions, inventory control and distribution decisions. In other words, these models integrate the day-to-day operational decisions with tactical decisions creating ample space for high-quality performance and cost savings. They arise in practical applications of transportation and logistics, and therefore, are of great importance for both practitioners and researchers. This thesis presents a variety of high performing methodological approaches (exact, metaheuristic, matheuristic) and also extends existing models to create more applied and realistic variants that better express common business requirements. Namely, the Inventory Routing Problem and the Production Routing problem are studied. A spectrum of powerful and efficient optimization methods is developed and proposed ranging from a Branch-and-Cut algorithm and Tabu Search to a hybrid matheuristic algorithm that incorporates mathematical programming components into a local search framework. Moreover, from a modelling aspect efficient two-commodity formulations are developed, whereas a new problem variant is introduced in pursue of reducing the gap between theoretical knowledge and practice.Τεκμήριο Optimization methods for the Family Capacitated Vehicle Routing Problem(31-01-2025) Τούλης, Κωνσταντίνος; Toulis, Konstantinos; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Mourtos, Ioannis; Chatziantoniou, Damianos; Zachariadis, EmmanouilΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει το Family Capacitated Vehicle Routing Problem (F-CVRP), ένα εξειδικευμένο NP-hard πρόβλημα που ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των Προβλημάτων Δρομολόγησης Οχημάτων (VRP). Το F-CVRP μοντελοποιεί πραγματικές προκλήσεις στον τομέα των logistics, όπως η διαχείριση αποθηκών, όπου η βελτιστοποίηση των δρομολογίων με ακριβείς μεθόδους καθίσταται μη πρακτική λόγω του μεγέθους του προβλήματος.Διεξήχθη εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση για την ανάλυση υπαρχουσών μεθοδολογιών επίλυσης του F-CVRP, αξιοποιώντας τόσο ευρετικές όσο και μεταευρετικές προσεγγίσεις. Η εργασία τεκμηριώνει την υλοποίηση διαφόρων τεχνικών επίλυσης, συμπεριλαμβανομένου ενός αλγορίθμου Ελάχιστου Κόστους Εισαγωγής για τη δημιουργία αρχικής εφικτής λύσης. Στη συνέχεια, εφαρμόζεται επαναληπτική Τοπική Έρευνα (LS) με tabu policy, η οποία βελτιώνει τα δρομολόγια μέσω μικρών τοπικών τροποποιήσεων, αποτρέποντας παράλληλα την επαναληπτική εξερεύνηση των ίδιων λύσεων. Επιπλέον, χρησιμοποιείται μία προσέγγιση Μεγάλης Γειτονιάς (LNS), ενισχυμένη με ένα Adaptive Memory framework, που εκμεταλλεύεται ποιοτικά χαρακτηριστικά των λύσεων για τη δημιουργία βελτιωμένων δρομολογίων.Οι προτεινόμενες μεθοδολογίες αξιολογήθηκαν με χρήση δεδομένων αναφοράς, συγκρίνοντας την υπολογιστική τους απόδοση και την ποιότητα των λύσεων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι αυτές οι ευρετικές και μεταευρετικές τεχνικές είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές, παρέχοντας ανταγωνιστικές λύσεις σε εύλογους χρόνους υπολογισμού, ειδικά για μεγάλης κλίμακας περιπτώσεις προβλημάτων.Τεκμήριο Shift scheduling with multiple practical constraints(2023) Λώλος, Παναγιώτης; Lolos, Panagiotis; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Mourtos, Yiannis; Chatziantoniou, Damianos; Zachariadis, EmmanouilΜέχρι σήμερα, ο αναποτελεσματικός προγραμματισμός βάρδιων και η ανάθεση εργαζομένων παραμένουν δύο από τις κυριότερες αιτίες για το αυξημένο κόστος λειτουργίας πολλών εταιρειών εξαιτίας αχρείαστων υπερωριών και υψηλού ρυθμού αποχωρήσεων. Προτείνουμε μια αρχιτεκτονική λογισμικού που προσεγγίζει το ζήτημα όσο το δυνατόν ευρύτερα μέσω ανεξάρτητων συνδυάσιμων τμημάτων και αυτοματοποιεί τη διαδικασία από τον σχεδιασμό των βάρδιων για κάθε μέρα και κάθε πόστο, έως την ανάθεση των κατάλληλων υπαλλήλων, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη ένα πλήθος πρακτικών περιορισμών. Το προτεινόμενο σύστημα έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιεί ποικιλία παραμέτρων με βάση τις ανάγκες του κλάδου όπου εφαρμόζεται, καθώς και να προσφέρει σημαντική ευελιξία όταν πρόκειται για τροποποίηση ορισμένων τμημάτων για την ενσωμάτωση περισσότερων περιορισμών. Παρουσιάζουμε την αρχιτεκτονική και το σκεπτικό πίσω από αυτή σε βάθος και προσφέρουμε ορισμένες πληροφορίες για βελτιώσεις, περαιτέρω χαρακτηριστικά και άλλες πιθανές χρήσεις μετά από εύλογες πρακτικές δοκιμές.Τεκμήριο Solving the multi-depot vehicle routing problem(31-03-2023) Τριανταφυλλάκης, Ιωάννης; Triantafyllakis, Ioannis; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Chatziantoniou, Damianos; Mourtos, Yiannis; Zachariadis, EmmanouilΗ παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στην δημιουργία 4 κατασκευαστικών αλγορίθμων/ευρετικών για το πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων με πολλαπλές αποθήκες, με κάθε αλγόριθμο να περιλαμβάνει μια διαδικασία "επιλογής" και μια διαδικασία "δρομολόγησης". Η πρώτη φάση "επιλογής" χρησιμοποιεί 4 διαφορετικές μεθόδους συσταδοποίησης (μια ανά αλγόριθμο) για να μοιράσει πελάτες σε αποθήκες, ενώ η δεύτερη φάση χρησιμοποιεί μια εκδοχή του ευρετικού αλγορίθμου των Κλαρκ και Ράιτ, με περιορισμό στον αριθμό οχημάτων. Οι 4 αλγόριθμοι προσομοιώθηκαν σε 20 διαφορετικά σενάρια, και όλοι επέδειξαν ικανοποιητικά αποτελέσματα στις επιδόσεις τους, με τον αλγόριθμο συσταδοποίησης Κ-μέσων να φαίνεται ως ο πιο αποτελεσματικός σε σενάρια με αριθμό πελατών σχετικά μικρό και μεσαίο, όπου οι χρόνοι εκτέλεσης είναι σχετικά ασήμαντοι, ενώ για σενάρια με σχετικά μεγάλο αριθμό πελατών, ο πιο αποτελεσματικός αλγόριθμος είναι ο αλγόριθμος ιεραρχικής συσταδοποίησης με πλήρη σύνδεση, ακολουθούμενος από τον αλγόριθμο ιεραρχικής συσταδοποίησης με μέση σύνδεση.