Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/2
Η Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας περιλαμβάνει τα Τμήματα: - Τμήμα Πληροφορικής - Τμήμα Στατιστικής
Περιήγηση
Πλοήγηση Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας ανά Θέμα "3D interactive application"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 2 από 2
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο 3D spatiotemporal reconstruction of an archaeological excavation of pot burial(21-12-2022) Γρηγοριάδη, Μελίνα-Κατερίνα; Grigoriadi, Melina-Katerina; Athens University of Economics and Business, Department of Informatics; Vasilakis, Andreas-Alexandros; Benardou, Agiatis; Papaioannou, GeorgiosΗ παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία στοχεύει να επεκτείνει τις τρέχουσες μεθόδους αρχαιολογικής καταγραφής και οπτικοποίησης, εξετάζοντας τη χρονική και χωρική αναπαράσταση ενός ανασκαμμένου αντικειμένου, χρησιμοποιώντας μια προσαρμοσμένη τρισδιάστατη διαδραστική εφαρμογή πολυμέσων. Χρησιμοποιείται η φωτογραμμετρική τεχνική SfM και η πλατφόρμα τρισδιάστατης διαδραστικής οπτικοποίησης για την ανάπτυξη της εφαρμογής. Με αυτόν τον τρόπο, η εργασία επιχειρεί να καθιερώσει μια αξιόπιστη συμπληρωματική προσέγγιση για την καταγραφή, τη συντήρηση και τη μελέτη της ανασκαφής ενός εγχυτρισμού, η οποία θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τη μετέπειτα ανάλυση της ταφής και την ερμηνεία της. Αξιολογείται η πρακτικότητα της ακολουθούμενης μεθοδολογίας καθώς και η σχέση εργασίας- αποδοτικότητας της ψηφιοποίησης και της τρισδιάστατης διαδραστικής παραγωγής πολυμέσων. Εκτός από την ερευνητική της αξία, η τρισδιάστατη διαδραστική εμπειρία θα μπορούσε να αποδειχθεί σημαντικά εκπαιδευτική για το ευρύ κοινό, προωθώντας το έργο των αρχαιολόγων που συχνά παραβλέπεται.Τεκμήριο Ψηφιοποίηση κειμηλίων και δημιουργία ψηφιακού μουσείου ποντιακού ελληνισμού(05-12-2023) Καστανίδη, Σοφία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής; Παπαϊωάννου, Γεώργιος; Μπενάρδου, Αγιάτις; Βασιλάκης, Ανδρέας-ΑλέξανδροςΗ παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει -μέσα από τη δημιουργία μιας τρισδιάστατης διαδραστικής εφαρμογής πολυμέσων- στη διαφύλαξη και την προώθηση της ιστορίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς των Ελλήνων του Πόντου, αξιοποιώντας ψηφιακές μεθόδους για την ψηφιοποίηση του υλικού πολιτισμού και την περίσωση των προφορικών μαρτυριών. Κατά το πρώτο στάδιο της παρούσας έρευνας εστίασα στην ανάδειξη της ψηφιοποίησης 2D και 3D ως των καταλληλότερων μεθόδων για τη διαφύλαξη του πολιτισμού των Ελλήνων του Πόντου. Για τη δημιουργία ψηφιακών υποκαταστάτων των αντικειμένων που έφεραν μαζί τους στον ελλαδικό χώρο, έπειτα από τους διωγμούς, τις πορείες θανάτου και άλλα δεινά που βίωσαν από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλιστές, αξιοποιήθηκε η φωτογραμμετρική τεχνική (Structure from Motion) και η απλή φωτογράφιση. Επιπροσθέτως, συνελέγησαν, μελετήθηκαν και αναδείχθηκαν ηχητικά ντοκουμέντα που περιλαμβάνουν μαρτυρίες προσφύγων πρώτης γενιάς και πραγματοποιήθηκε εκλογή υλικού από το ήδη ψηφιοποιημένο υλικό του αρχείου της Επιτροπής Ποντιακών Μελετών. Εντοπίζοντας το έλλειμμα που υπάρχει ως προς τη χρήση εναλλακτικών ψηφιακών μεθόδων για την ανάδειξη του ποντιακού πολιτισμού (υπάρχουν μόνο ψηφιακά αποθετήρια), κρίθηκε απαραίτητη η εισήγηση ενός διαφορετικού τρόπου προσέγγισής του, που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον της νέας γενιάς και θα προωθήσει με τρόπο ελκυστικό το αποτέλεσμα των ψηφιοποιήσεων που πραγματοποιήθηκαν. Αναπτύχθηκε, λοιπόν, μια πρωτοπόρος για τον Ποντιακό Ελληνισμό διαδραστική εφαρμογή σε μηχανή παιχνιδιών (Unity Game Engine). Πρωταρχικός στόχος της πολυμεσικής εφαρμογής είναι, πέραν της διαφύλαξης και προώθησης του ποντιακού πολιτισμού, η προσέλκυση της νέας γενιάς και η επανασύνδεσή της με τις ρίζες της. Μέσα από την αξιοποίηση της Ψηφιακής Αφήγησης και των διαδράσεων, επιχειρείται η δημιουργία ενός ελκυστικού για το χρήστη ψηφιακού μουσείου, για τις ανάγκες του οποίου ακολουθούνται τα στάδια της ανάλυσης απαιτήσεων, του εννοιολογικού και φυσικού σχεδιασμού, της δημιουργίας πρωτοτύπου, της αξιολόγησης των χρηστών και της τελικής υλοποίησης. Συνοψίζοντας, η παρούσα διατριβή συμβάλλει σημαντικά στην πολιτιστική συνέχεια των Ελλήνων του Πόντου, εξασφαλίζοντας την ανανέωση των δεσμών της νέας γενιάς με την παράδοση, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ παρελθόντος και παρόντος.