Πλοήγηση ανά Επιβλέποντα "Pramatari, Aikaterini"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Entrepreneurship education: the measurement of entrepreneurial competencies and their development through innovation-driven entrepreneurial action(2025-07-14) Chronaki, Vasiliki; Χρονάκη, Βασιλική; Doukidis, Georgios; Voudouris, Irini; Pouloudi, Nancy; Lekakos, George; Soderquist, Eric-Klas; Griva, Anastasia; Pramatari, AikateriniΚαθώς η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα αποτελούν βασικούς μοχλούς της σύγχρονης οικονομίας, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα καλούνται να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως φορείς καλλιέργειας επιχειρηματικών δεξιοτήτων. Σε αυτό το πλαίσιο, η διδακτορική διατριβή εστιάζει στον σχεδιασμό, την εμπειρική αξιολόγηση και τη θεωρητική θεμελίωση ενός εκπαιδευτικού πλαισίου επιχειρηματικής εκπαίδευσης, του IDEA (Innovation-Driven Entrepreneurial Action). Η έρευνα βασίστηκε σε δύο αλληλένδετα ερευνητικά σκέλη. Το πρώτο αφορά την εννοιολόγηση, μέτρηση και επικύρωση εννέα επιχειρηματικών δεξιοτήτων, ενώ το δεύτερο αφορά την ανάπτυξη και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος IDEA, το οποίο ενσωματώνει αρχές όπως η μάθηση μέσω δράσης, η καθοδήγηση, η διεπιστημονικότητα και η συνεχής ανατροφοδότηση και επικύρωση. Η παράλληλη εμπειρική μελέτη βασίστηκε σε τέσσερα προγράμματα επιχειρηματικής εκπαίδευσης που υλοποιούνται μέσα και από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ακολουθώντας μεθοδολογία συμμετοχικής έρευνας (action research) και αξιοποιώντας μικτή μεθοδολογική προσέγγιση. Η διατριβή προσφέρει ένα επικυρωμένο εργαλείο μέτρησης της ανάπτυξης και ενίσχυσης επιχειρηματικών δεξιοτήτων και πρόθεσης για επιχειρηματική δράση, καθώς και ένα προσαρμόσιμο εκπαιδευτικό μοντέλο εφαρμόσιμο σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και σε συμμετέχοντες με διαφορετικό ακαδημαϊκό, κοινωνικό και εργασιακό υπόβαθρο. Επιπλέον, συνεισφέρει θεωρητικά στον διάλογο σε ότι αφορά στη μετάβαση των Ανώτερων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων σε Επιχειρηματικά Πανεπιστήμια, παρέχοντας ένα σύνδεσμο ανάμεσα στη θεωρία των επιχειρηματικών δεξιοτήτων και την πρακτική της εκπαιδευτικής εφαρμογής. Συνολικά, η διατριβή γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ θεωρίας και πράξης, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον μετασχηματισμό της επιχειρηματικής εκπαίδευσης και της τρίτης πανεπιστημιακής αποστολής που στοχεύει στη μετάφραση της έρευνας και της μεταφοράς γνώσης σε αντίκτυπο για τη κοινωνία και την οικονομία.