Πλοήγηση ανά Επιβλέπων "Zisis, Dimitrios"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 7 από 7
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Empirical investigation on how oil prices affect container freight rates(01-12-2022) Κόκκαλη, Ελένη-Μαρία; Παπανδρικόπουλος, Θεόδωρος; Kokkali, Eleni-Maria; Papandrikopoulos, Theodoros; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel G.; Androutsopoulos, Konstantinos; Zisis, DimitriosΑυτή η εργασία εξετάζει την επίδραση των τιμών του αργού πετρελαίου στα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε τέσσερις (4) διαφορετικές διαδρομές υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα στοιχεία από 4 διαφορετικές διαδρομές για την περίοδο 2016-2021 χρησιμοποιήθηκαν. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι τιμές του αργού πετρελαίου επηρεάζουν θετικά τους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η ζήτηση πετρελαίου δεν παίζει καθόλου ρόλο στον καθορισμό των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.Τεκμήριο The impact of automation and digital transformation on port performance(29-01-2025) Tiwari, Nischay; Mane, Viraj; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Tsouknidis, Dimitrios; Androutsopoulos, Konstantinos; Zisis, DimitriosIn the current shipping industry, ports serve as critical nodes in increasingly complex and high-demand global supply chains, facing mounting pressure to keep up with rising trade volumes, strict environmental regulations, and evolving customer expectations for speed and transparency. Traditional port operations, heavily reliant on manual processes and limited technological integration, are inadequate to meet these demands. As a result, automation and digital transformation have emerged as essential strategies for modernizing port infrastructure and enhancing competitiveness. Advanced technologies, such as artificial intelligence (AI), Internet of Things (IoT), blockchain, and autonomous systems, are being adopted to improve operational efficiency, optimize cargo handling, and streamline port management. However, the rapid pace of digitalization introduces new challenges, including high capital investments, cybersecurity vulnerabilities, and significant socio-economic implications, particularly concerning workforce displacement and skill requirements.This thesis investigates the impact of automation and digital transformation on port development, examining how these advancements are reshaping traditional port functions, management practices, and their role within the global logistics network. By studying case studies on leading “smart ports”, this research identifies key enablers and obstacles to technology adoption, including regulatory challenges, integration with legacy systems, and the availability of skilled labour. The study further explores the significance of emerging digital tools in enhancing real-time data-driven decision-making, reducing human error, and achieving sustainability targets by minimizing energy consumption and carbon emissions.Despite the promising potential of automation, there are notable research gaps in understanding the full implications of digital transformation within port ecosystems. Specifically, the existing literature lacks comprehensive analysis of the strategic and operational impacts of automation across diverse port contexts, as well as the long-term socio-economic effects of workforce automation on port communities. Furthermore, limited attention has been given to the cybersecurity risks inherent in interconnected port systems, which could expose critical infrastructure to potential cyber threats and disrupt global supply chains. This thesis addresses these gaps by providing a multidimensional assessment of how automation and digital transformation are influencing port development, focusing on the interplay between technological advancements, operational efficiency, and the resilience of ports in an increasingly digitalized economy.Key findings reveal that while automation and digitalization can significantly improve port efficiency and resilience, they also demand a shift in governance, substantial investment in infrastructure, and the development of robust cybersecurity frameworks. By addressing the complexities of digital transformation, this research contributes to a deeper understanding of how ports an effectively adapt to and thrive in the evolving landscape of global trade.Τεκμήριο Improvements in operation department in shipping(29-11-2022) Γώγου, Νικολέττα-Μαρία; Καράλης, Παναγιώτης; Gogou, Nikoletta-Maria; Karalis, Panagiotis; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel G.; Androutsopoulos, Konstantinos; Zisis, DimitriosΗ διαχείριση των λειτουργιών των πλοίων είναι μια δραστηριότητα που απαιτεί διεπιστημονική τεχνική εμπειρογνωμοσύνη και ολοκληρωμένη κατανόηση. Επιπρόσθετα, η διαχείριση των λειτουργιών των πλοίων απαιτεί την ικανότητα αναγνώρισης και αντιμετώπισης κινδύνων, ελέγχου ρίσκων και λήψης αποφάσεων, με στόχο την μείωση των κοστών και ενίσχυσης της απόδοσης μιας εταιρείας. Η διαχείριση πλοίων έχει αναπτυχθεί σε σχέση με το τρόπο διεξαγωγής της και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί για την επίτευξη του στόχου της, ο οποίος είναι η ασφαλής και αποτελεσματική λειτουργία των πλοίων. Η εργασία στοχεύει στην αξιολόγηση επίκαιρων γεγονότων, προκειμένου να εξετάσει πώς αυτά τείνουν να επηρεάσουν τη διαχείριση των πλοίων. Επιπλέον, παρουσιάζεται η επιρροή των τάσεων της αγοράς στο τομέα λειτουργιών μιας ναυτιλιακής εταιρείας και γίνεται σύγκριση παλαιών και νέων τρόπων βελτίωσης του τμήματος αυτού. Έπειτα, στην εργασία αυτή ερευνάται η αποτελεσματικότητα των στρατηγικών που εφαρμόζουν οι παγκόσμιες ναυτιλιακές εταιρείες σε περιόδους ύφεσης και ο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας. Μείζονος σημασίας ήταν η πρόκληση που παρουσιάστηκε όσον αφορά τη διαθεσιμότητα και συλλογή πληροφοριών σχετικά με των τομέα λειτουργιών των επιχειρήσεων. Τέλος, η συνεχής παρουσία και βελτίωση της τεχνολογίας, φέρνει νέες μεθόδους που αποσκοπούν στην αύξηση της αποτελεσματικότητα των εργασιών σχετικά με την διαχείριση και λειτουργία του τομέα της ναυτιλίας και μπορούν να διερευνηθούν περαιτέρω σε μελλοντικές έρευνες.Τεκμήριο Navigating the future of maritime shipping: fuel efficiency, environmental sustainability and supply chain optimization in a changing global landscape(17-12-2024) Δεσύπρης, Νικόλαος; Καλανδράνης, Νικόλαος; Desypris, Nikolaos; Kalandranis, Nikolaos; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Moutos, Thomas; Tsouknidis, Dimitrios; Zisis, DimitriosΑυτή η εργασία εστιάζει στους τύπους καυσίμων των πλοίων, τα χαρακτηριστικά τους, καθώς και τις οικονομικές και περιβαλλοντικές συνέπειες της χρήσης τους. Εξετάζουμε τον ρόλο των ναυτιλιακών επιχειρήσεων στα παγκόσμια προβλήματα, καθώς και προοπτικές βελτίωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εξετάζονται καύσιμα όπως HFO, MDO, MGO, LNG, αλλά και καινούργιες πράσινες εναλλακτικές μορφές παραγωγής ενέργειας. Η μελέτη δείχνει επίσης την σκοπιμότητα χρήσης χαμηλών εκπομπών LNG και καυσίμων υδρογόνου, όπως επίσης και τα κόστη που σχετίζονται. Γίνεται έρευνα στην αγορά ενέργειας, καθώς και της αγοράς προϊόντων όπως στα σουπερμάρκετ, και εξετάζεται πως επηρεάζει τις τιμές αυτές η ναυτιλιακή βιομηχανία.Τεκμήριο Piraeus port’s design for efficient loading and unloading before and after Cosco(19-11-2024) Μαρτιναίου, Ελένη; Μουρνιανάκη, Σταματίνα; Martinaiou, Eleni; Mournianaki, Stamatina; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Tsouknidis, Dimitrios; Doukakis, Leonidas; Zisis, DimitriosΤα λιμάνια αποτελούν ζωτικής σημασίας βασικά στοιχεία των παγκόσμιων ναυτιλιακών εφοδιαστικών δικτύων . Ένα σημαντικό παράδειγμα είναι ο μετασχηματισμός του Λιμανιού του Πειραιά από μια υπο-λειτουργική εγκατάσταση σε κορυφαίο ναυτιλιακό κόμβο, μετά την ιδιωτικοποίηση του από την Cosco, λαμβάνοντας υπόψη ότι η στρατηγική επένδυση της Cosco έγινε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.Αυτή η διατριβή εξετάζει τον αντίκτυπο της εξαγοράς του λιμανιού από την Cosco το 2009, με έμφαση στη βελτίωση των διαδικασιών φόρτωσης και εκφόρτωσης.Πριν από την ιδιωτικοποίηση του, το Λιμάνι του Πειραιά αντιμετώπιζε σημαντικές ανεπάρκειες, κυρίως λόγω παρωχημένων υποδομών και τεχνικών διαχείρισης. Η αλλαγή της διαχείρισης του λιμανιού από κρατική σε σχεδόν ιδιωτική διευκόλυνε την εγκατάσταση προηγμένων ψηφιακών συστημάτων διαχείρισης, καθώς και την υιοθέτηση καλύτερου και πιο σύγχρονου εξοπλισμού διαχείρισης φορτίων. Μέσα στα πρώτα πέντε χρόνια αυτής της αλλαγής, καταγράφηκε αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά 60% και μείωση του χρόνου παραμονής των πλοίων κατά 30%. Επομένως, η επένδυση της Cosco βοήθησε το λιμάνι να επιτύχει σημαντική πρόοδο όσον αφορά τα επίπεδα απόδοσης.Αυτή η έρευνα τονίζει, συνεπώς, πόσο σημαντική είναι η πρόσβαση του λιμανιού σε εκσυγχρονισμένες εγκαταστάσεις, μηχανήματα και αποδοτικές τεχνικές διαχείρισης, για την καλύτερη παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα.Η κινητήρια δύναμη της ανάλυσής μας είναι η αξιολόγηση του αντίκτυπου της Cosco στη συνολική αποδοτικότητα του Λιμανιού του Πειραιά και ειδικότερα στις διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης. Για να εξαχθεί ένα συμπέρασμα, θα πραγματοποιηθεί ενδελεχής ανάλυση της λειτουργικής αποδοτικότητας του λιμανιού πριν και μετά την ιδιωτικοποίηση, χρησιμοποιώντας τόσο ανάλυση δεικτών απόδοσης όσο και αυστηρή ποσοτική μεθοδολογία που περιλαμβάνει ανάλυση παλινδρόμησης, έλεγχο στασιμότητας (Dickey-Fuller) και ελέγχους υποθέσεων.Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν τη δυνατότητα περαιτέρω αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού, που τελικά θα οδηγήσουν σε υψηλότερα επίπεδα αποδοτικότητας στις διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης του λιμανιού. Γενικά, η εμπλοκή της Cosco στο Λιμάνι του Πειραιά το μεταμόρφωσε σημαντικά.Τεκμήριο Ships sale and purchase(13-01-2025) Βολέλης, Κωνσταντίνος; Πρωτογερόπουλος, Αντώνιος-Iωάννης; Volelis, Konstantinos; Protogeropoulos, Antonios-Ioannis; Athens University of Economics and Business, Department of Informatics; Kavussanos, Emmanuel; Moutos, Thomas; Zisis, DimitriosΗ αγορά πώλησης και αγοράς πλοίων (S&P) επηρεάζεται σημαντικά από τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις ρυθμιστικές αλλαγές και τις παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες. Τα περιβαλλοντικά ζητήματα και η επέκταση της θαλάσσιας νομοθεσίας δημιουργούν τόσο προκλήσεις όσο και ευκαιρίες για τους πλοιοκτήτες και τους μεσίτες. Αυτή η διατριβή εξετάζει πώς ο χρονισμός των συναλλαγών, οι βιώσιμες πρακτικές και οι τεχνολογικές καινοτομίες επηρεάζουν την αξία των πλοίων και τις στρατηγικές στην αγορά S&P.Ο ναυτιλιακός κλάδος αλλάζει λόγω κανονισμών όπως το IMO 2020, ο Δείκτης Έντασης Άνθρακα (CII) και ο Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Υφιστάμενων Πλοίων (EEXI). Παράλληλα, τεχνολογίες όπως το blockchain, η ψηφιοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζουν την ταχύτητα και τη διαφάνεια των συναλλαγών. Η μελέτη αναλύει πώς αυτές οι εξελίξεις επηρεάζουν τις αποφάσεις στις πωλήσεις πλοίων.Με μια μικτή μεθοδολογική προσέγγιση, η έρευνα συνδυάζει ποιοτική και ποσοτική ανάλυση, εξετάζει τη βιβλιογραφία σε τεχνολογικά, νομικά και ρυθμιστικά θέματα και διεξάγει μελέτη περίπτωσης σε μια σημαντική συναλλαγή πλοίου. Επιπλέον, εφαρμόζονται στατιστικές μέθοδοι για την ανάλυση παραγόντων που επηρεάζουν τις τιμές των νεότευκτων πλοίων, όπως η σχέση μεταξύ χωρητικότητας (DWT) και ναύλων.Συνολικά, η διατριβή παρέχει μια πλήρη εικόνα της εξέλιξης της αγοράς S&P, συμβάλλοντας στη ναυτιλιακή οικονομία και προσφέροντας πρακτικές κατευθύνσεις στους ενδιαφερόμενους για την αντιμετώπιση των προκλήσεων βιωσιμότητας και καινοτομίας.Τεκμήριο Strategic approaches in port competition: a game theory approach(13-12-2023) Βουτσάς, Απόστολος; Δαραμάρα-Κερφύλια, Mαρία; Voutsas, Apostolos; Daramara-Kerfylia, Maria; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanouil; Demirakos, Efthimios; Zisis, DimitriosΗ διατριβή αυτή έχει σκοπό να εξερευνήσει εκτενώς τις πτυχές του ανταγωνισμού λιμένων και να αποκαλύψει τις λεπτομέρειες μέσω του πρίσματος της θεωρίας παιγνίων. Επισημαίνουμε όχι μόνο τη σημασία των συμμαχιών, της συνεργασίας λιμένων και της εξελισσόμενης φύσης του ναυτιλιακού τομέα, αλλά φέρνουμε επίσης τη θεωρία στη ζωή με συναρπαστικές περιπτώσεις μελέτης από τον πραγματικό κόσμο και μεθοδολογικές εφαρμογές, επιτρέποντάς μας να ανακαλύψουμε την πολυπλοκότητα της λήψης αποφάσεων μεταξύ ανταγωνιζόμενων λιμένων. Θα εξετάσουμε μια σειρά εργασιών και θα προσπαθήσουμε να παρέχουμε μια εκτενή αξιολόγηση των θεωρητικών πλαισίων, των διάφορων μεθοδολογιών και των εμπειρικών ευρημάτων που επηρεάζουν τη γνώση μας για τη δυναμική του ανταγωνισμού λιμένων, καθώς και για τον εντοπισμό κενών στην τρέχουσα έρευνα σε αυτό τον τομέα. Ελπίζουμε να παρέχουμε ένα εργαλείο για ακαδημαϊκούς, επαγγελματίες του κλάδου και πολιτικούς που χρειάζονται να κατανοήσουν την πολύπλοκη φύση του ανταγωνισμού λιμένων στο σημερινό παγκόσμιο εμπορικό περιβάλλον, μέσω της εργασίας μας.