Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/53
Περιήγηση
Πλοήγηση Διδακτορικές διατριβές ανά Συγγραφέα "Benioudakis, Myron"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Pricing policies in make-to-order systems with delay-averse strategic customers(09-07-2020) Μπενιουδάκης, Μύρων; Benioudakis, Myron; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Μπουρνέτας, Απόστολος; Κρητικός, Εμμανουήλ; Μούρτος, Ιωάννης; Ανδρουτσόπουλος, Κωνσταντινος; Ζαχαριάδης, Εμμανουήλ; Ζήσης, Δημήτριος; Ιωάννου, ΓεώργιοςΣτη παρούσα διατριβή υποθέτουμε μαθηματικά μοντέλα για την τιμολόγηση, των ανακοινώσεων χρόνων παράδοσης και τις αποζημιώσεις καθυστέρησης σε συστήματα παραγωγής και εξυπηρέτησης με στρατηγικούς πελάτες που παρουσιάζουν αποστροφή στον κίνδυνο. Μεθοδολογικά, βρίσκεται στη διεπαφή μεταξύ της θεωρίας παιγνίων και της θεωρίας ουρών αναμονής. Το πλαίσιο εφαρμογής είναι ένα σύστημα παραγωγής (Make-To-Order) όπου οι πελάτες φτάνουν σύμφωνα με μια διαδικασία Poisson και οι χρόνοι παραγωγής/εξυπηρέτησης είναι i.i.d. εκθετικές τυχαίες μεταβλητές. Αυτό δημιουργεί ένα μοντέλο ουράς Μ/Μ/1. Οι πελάτες τοποθετούν μια αξία για την εξυπηρέτηση που λαμβάνουν και επιβαρύνονται με ένα κόστος ανά μονάδα χρόνου καθυστέρησης. Στο πρώτο κομμάτι αυτής της διατριβής, υποθέτουμε πως οι πελάτες γνωρίζουν το μέγεθος της ουράς πριν από την απόφασή τους. Εξετάζουμε τα προβλήματα μεγιστοποίησης κέρδους του παρόχου και ενός κεντρικού ελεγκτή και εξετάζουμε δύο περιπτώσεις σχετικά με την κλάση των χρόνων παράδοσης, δηλαδή δυναμικές και μεμονωμένες, όπου προσδιορίζουμε τα βέλτιστες πολιτικές κατωφλίου εισόδου. Παρατηρούμε πως τα επιζήμια αποτελέσματα της αποστροφής στον κίνδυνο μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα από τον πάροχο σε σχέση με τον κεντρικό ελεγκτή. Επιπλέον η μεμονωμένη ανακοίνωση χρόνου παράδοσης οδηγεί γενικά σε μικρή απώλεια κέρδους σε σχέση με την δυναμική προσέγγιση.Στο δεύτερο μέρος, οι πελάτες δεν μπορούν να παρατηρήσουν την ακριβή κατάσταση του συστήματος κατά την άφιξη. Αναλύουμε την επίδραση της αποστροφής κινδύνου από τους πελάτες και την πολιτική αποζημίωσης στις στρατηγικές ισορροπίας και στον προκύπτοντα ρυθμο ζήτησης, και εκτιμούμε την ευελιξία του παρόχου σε ένα εύρος πιθανών ρυθμών ζήτησης υπό διάφορους περιορισμούς στην πολιτική τιμολόγησης/αποζημίωσης. Μια βασική εικόνα που προκύπτει από την ανάλυση είναι ότι το βασικό όφελος του χρόνου παράδοσης και της επιλογής αποζημίωσης είναι να επιτρέπεται να παραμένει υψηλή η τιμή εισόδου και πως ο πάροχος προτιμά στρατηγικές που οδηγούν σε αυτήν την κατεύθυνση.