Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/53
Περιήγηση
Πλοήγηση Διδακτορικές διατριβές ανά Ημερομηνία έκδοσης
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 73
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο A critical assessment of airport demand and management strategies, implications and potential for implementation(2007) Madas, Michael; Μαντάς, Μιχαήλ; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Odoni, Amedeo R.; Prastacos, Gregory P.; Doukidis, Georgios; Lioukas, Spyros; Saaty, Thomas; Poulymenakou, Angeliki; Zografos, ConstantinosΣύμφωνα με πρόσφατες προβλέψεις της ζήτησης αεροπορικών μεταφορών, η διεθνής αεροπορική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί κατά μέσο όρο με ετήσιο ρυθμό της τάξης του 3,6% μεταξύ του 2002 και του 2020. Οι έντονοι ρυθμοί ανάπτυξης σε συνδυασμό με τα περιορισμένα έργα ανάπτυξης νέων ή επέκτασης των υπάρχουσων αεροδρομιακών υποδομών έχουν, ωστόσο, τροφοδοτήσει μία σειρά από προβλήματα αεροπορικής συμφόρησης και σημαντικών καθυστερήσεων. Η έλλειψη ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης αεροπορικών υπηρεσιών έχει, με τη σειρά της, τροφοδοτήσει σειρά συζητήσεων και πολιτικών διαβουλεύσεων κατά την τελευταία δεκαετία σε παγκόσμια κλίμακα με κοινό σημείο αναφοράς το αγωνιώδες, στρατηγικό δίλημμα για τους εμπλεκόμενους φορείς στη λήψη των αποφάσεων στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών: «διαχείριση της αεροπορικής ζήτησης ή αύξηση της ικανότητας διεκπεραίωσης του συστήματος αεροπορικών μεταφορών;». Γενικά, στον στίβο των πολιτικών συζητήσεων και ερευνητικών προτάσεων καταγράφονται δύο κυρίαρχες προσεγγίσεις / στρατηγικές επίλυσης του εν λόγω προβλήματος: i) αύξηση της ικανότητας διεκπεραίωσης του συστήματος μέσω της επέκτασης της υποδομής, της βελτίωσης του εξοπλισμού και των αεροσκαφών, καθώς και της αξιοποίησης προωθημένων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών (supply-side), και ii) μείωση ή διαχείριση της ζήτησης σε χωρική ή χρονική διάσταση ώστε να εξομαλυνθεί το προφίλ της και να εξισορροπηθεί σε σχέση με την υπάρχουσα παραγωγική δυναμικότητα του συστήματος αεροπορικών μεταφορών (demand-side). Μέχρι πρόσφατα, ο κύριος όγκος της έρευνας και οι φορείς διαμόρφωσης πολιτικής στον τομέα των αερομεταφορών εστίαζαν κυρίως σε έργα υποδομών, νέες τεχνολογίες ή στον ανασχεδιασμό λειτουργικών διαδικασιών με στόχο την επέκταση ή βελτίωση της χωρητικότητας των αεροδρομίων. Οι πρωτοβουλίες αυτές, ωστόσο, επιχειρούν να αντιμετωπίσουν ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο και πολυδιάστατο πρόβλημα επενδύοντας πόρους σε μία μόνο πτυχή του προβλήματος, τη διάσταση της προσφοράς (supply). Δυστυχώς, η εμπειρία της προηγούμενης δεκαετίας μαρτυρά ότι η μονοδιάστατη εστίαση στην επέκταση της προσφοράς ίσως οδηγεί σε μία δύσκολη, ιδιαίτερα δαπανηρή, και εκ των προτέρων «χαμένη μάχη». Η ραγδαία αύξηση της συμφόρησης και των καθυστερήσεων σε συνδυασμό με φυσικούς περιορισμούς στην παροχή επαρκούς ικανότητας διεκπεραίωσης καθιστούν πρακτικά αδύνατη μια λύση που προσανατολίζεται αποκλειστικά στην πλευρά της προσφοράς / υποδομής (supply-side). Φυσικοί, θεσμικοί και κοινωνικοί περιορισμοί απαιτούν την ενδελεχή εξέταση προσεγγίσεων διαχείρισης της αεροπορικής ζήτησης ως ένα δυνητικό “όχημα” γεφύρωσης του χάσματος ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση αεροπορικής κίνησης. Γενικότερα, τα αυξανόμενα φαινόμενα καθυστερήσεων και η μειούμενη αποτελεσματικότητα των αεροπορικών μεταφορών παγκοσμίως αποτέλεσαν καθοριστικό ρόλο και άσκησαν σημαντικές πιέσεις για τη σταδιακή υιοθέτηση και την αυξανόμενη αποδοχή προσεγγίσεων και στρατηγικών διαχείρισης της αεροπορικής ζήτησης (demand management).Τα κέντρα λήψης αποφάσεων στον τομέα των αερομεταφορών και οι φορείς διαχείρισης αεροδρομίων τείνουν να θεωρούν τις προσεγγίσεις αυτές ως ένα δυνητικό μέσο διαχείρισης της ζήτησης: i) περιορίζοντας με κάποιον τρόπο τη ζήτηση χρήσης ορισμένων κόμβων του αεροπορικού συστήματος (π.χ. αεροδρόμια) που αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα συμφόρησης, ή/και ii) τροποποιώντας και εξομαλύνοντας με κάποιο τρόπο το προφίλ της ζήτησης μέσω μιας πιο εξισορροπημένης κατανομής της είτε στον χώρο είτε στον χρόνο. Η πρώτη προσέγγιση μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση διοικητικών μέτρων και κριτηρίων που αποσκοπούν στην εκτροπή μέρους της ζήτησης σε αεροδρόμια που μπορεί να εξυπηρετηθεί πιο αποτελεσματικά. Η δεύτερη προσέγγιση υπαγορεύει το σχεδιασμό ενός συστήματος τιμολόγησης ή άλλου μηχανισμού με βάση τις δυνάμεις της αγοράς (market-based), όπως οι δημοπρασίες ή η αγοραπωλησία δικαιωμάτων χρήσης της αεροδρομιακής υποδομής (slots).Τεκμήριο Παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία στρατηγικών αλλαγών(2013) Κόρρα, Ευθυμία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Βουδούρη, Ειρήνη; Σαλαβού, Ελένη; Παπαδάκης, Βασίλειος; Καλογήρου, Ιωάννης; Soderquist, Klas Eric; Σπανός, Ιωάννης; Λιούκας, ΣπυρίδωνΗ μελέτη εστιάζει στη διαδικασία υλοποίησης της στρατηγικής αλλαγής και προσπαθεί μέσα από το συνδυασμό θεωρητικής γνώσης και πρακτικής εμπειρίας να περιγράψει τους παράγοντες εκείνους που παίζουν ρόλο στην επιτυχή υλοποίηση στρατηγικών αλλαγών. Η επιτυχία της αλλαγής θεωρείται πολυδιάστατη ως έννοια. Βασικοί σταθμοί αξιολόγησης αν μια αλλαγή είναι επιτυχημένη τίθενται η εξασφάλιση αποδοχής της αλλαγής από τους εμπλεκόμενους, η ενσωμάτωση της στην καθημερινή επιχειρηματική πρακτική και η συμβολή της στους στόχους της επιχείρησης. και ειδικότερα στο ρόλο κλασσικών εννοιών όπως ο σχεδιασμός που άλλοτε έχει εκθειαστεί και άλλοτε έχει δεχθεί μεγάλη κριτική αλλά και σύγχρονων, όπως ο αυτοσχεδιασμός. Μεταξύ των παραγόντων που εξετάζονται περιλαμβάνεται η ίδια η αλλαγή όπως αυτή προσδιορίζεται από το περιεχόμενό της, παράγοντες που συναρτώνται με τη οργάνωση/διαχείριση του έργου (οργάνωση /παρακολούθηση υλοποίησης και αυτοσχεδιασμός) και τη διαχείριση των ανθρώπων (στυλ ηγεσίας, συμμετοχή/εμπλοκή εργαζόμενων και συμβούλων στην υλοποίηση της αλλαγής, ανάπτυξη διεπιχειρησιακών δικτύων). Επιπλέον στο πλαίσιο της μελέτης διερευνάται πώς επιδρά η διασφάλιση αποδοχής σχετικά με την αναγκαιότητα και το περιεχόμενο της στρατηγικής αλλαγής, και η ενσωμάτωση των στρατηγικών αλλαγών στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης στην επιτυχία της αλλαγής με όρους συνεισφοράς στους στόχους της επιχείρησης. Από τα αποτελέσματα της μελέτης προκύπτει ότι η επιτυχία των στρατηγικών αλλαγών εξαρτάται τόσο από σύγχρονες έννοιες όπως ο αυτοσχεδιασμός, η μετασχηματιστική ηγεσία, συμμετοχή προσωπικού στη βάση παραδοσιακών εννοιών όπως ο σχεδιασμός, η παρακολούθηση, ο έλεγχος, η συναλλακτική ηγεσία. Επιβεβαιώνεται ότι οι αρχές του strategy as practice ή εναλλακτικά activity based view (Johnson et al., 2003) δύναται να έχουν εφαρμογή και στην περίπτωση στρατηγικών αλλαγών (strategic change as practice) αντιμετωπίζοντας της αλλαγή ως κάτι που επιχειρήσεις κάνουν δίνοντας αξία στους εμπλεκόμενους και στις διαδικασίες και ενέργειες που υλοποιούν. Η έμφαση μετατοπίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα σύμφωνα και με την Behavioral theory.Τεκμήριο Στελέχωση ομάδων εργασίας με ανθρώπινο δυναμικό: ο ρόλος των ατομικών διαφορών και των διαδικασιών της ομάδας στη μελέτη της καινοτομίας(2013-02) Χατζή, Σοφία Χ.; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Νικολάου, ΙωάννηςΗ παρούσα μελέτη εξετάζει τη θεωρητική προσέγγιση η οποία υποστηρίζει, ότι η στελέχωση ομάδων εργασίας με ανθρώπινο δυναμικό επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερα στη βάση του ταιριάσματος ατόμου – ομάδας ως προς τα διάφορα ατομικά χαρακτηριστικά. Το “supplementary” ταίριασμα υποστηρίζει ότι τα μέλη τη ομάδας πρέπει να έχουν παρόμοια επίπεδα ως προς το υπό εξέταση ατομικό χαρακτηριστικό, ενώ το “complementary” ταίριασμα δίνει έμφαση στην ετερογένεια του χαρακτηριστικού μέσα στην ομάδα με στόχο την αύξηση της απόδοσής της. Από την άλλη προσπαθεί να μελετήσει πώς τα ατομικά χαρακτηριστικά των μελών (ατομικό επίπεδο ανάλυσης) από τη μια έχουν επίδραση στην καινοτομική συμπεριφορά των μελών της ομάδας, και από την άλλη πώς αυτά (ομαδικό επίπεδο ανάλυσης) διαμορφώνουν τις ενδοομαδικές διαδικασίες-αναδυόμενες καταστάσεις της ομάδας, οι οποίες, στη συνέχεια, έχουν επίδραση στα διάφορα κριτήρια απόδοσης της ομάδας. Τέλος, μελετάται μέσω ποιων ατομικών καταστάσεων των μελών της ομάδας οι διάφορες ενδοομαδικές διαδικασίες-αναδυόμενες καταστάσεις έχουν επίδραση στην καινοτομική συμπεριφορά των μελών της ομάδας. Για τον σκοπό αυτόπραγματοποιήθηκαν δύο έρευνες πεδίου. Στην πρώτη έρευνα συμμετείχαν 192 εργαζόμενοι, μέλη 49 ομάδων έργου, και 43 προϊστάμενοι σε ελληνικές επιχειρήσεις του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα. Χρησιμοποιώντας διαφορετικές πηγές αξιολόγησης της απόδοσης της ομάδας (μέλη ομάδας – προϊστάμενοι) εξετάσαμε πώς ο διαφορετικός τρόπος συνάθροισης των χαρακτηριστικών της σύνθεσης της ομάδας στο ομαδικό επίπεδο ανάλυσης προβλέπει τα κριτήρια απόδοσης της ομάδας και τιςδιάφορες ενδοομαδικές διαδικασίες-αναδυόμενες καταστάσεις της ομάδας. Εκτός από το μοντέλο προσωπικότητας των πέντε παραγόντων, διερευνάται η επίδραση της προνοητικής προσωπικότητας, της γενικής αυτοαποτελεσματικότητας, των γνωστικών στυλ στην επίλυση προβλημάτων, και της συμπεριφοράς ανάληψης ευθύνης. Από τις ενδοομαδικές διαδιασίες και τις αναδυόμενες καταστάσεις διερευνάται η επίδραση του κλίματος της ομάδας με σκοπό την καινοτομία και του αποτελεσματικού τρόπου διαχείρισης της σύγκρουσης. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι γενικά τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του μοντέλου των πέντε παραγόντων λειτουργούν ως supplementary χαρακτηριστικά για τα κριτήρια απόδοσης της καινοτομίας και της αποτελεσματικότητας της ομάδας, πλην της εξωστρέφειας (complementary fit). Όσο αυξάνει το μέσο επίπεδο ως προς τα χαρακτηριστικά της γενικής αυτοαποτελεσματικότητας, της προνοητικής προσωπικότητας και του συμβατικού γνωστικού στυλ, ενδυναμώνονται η καινοτομία, η αποτελεσματικότητα, και η συμπεριφορά βοηθείας της ομάδας. Η σχέση του διαισθητικού γνωστικού στυλ με την καινοτομία της ομάδας επιβεβαιώνεται μόνο ως προς το μέσο επίπεδο, ενώ η διακύμανση επιβεβαιώνεται μόνο ως προς την σχέση του χαρακτηριστικού με τη συμπεριφορά βοηθείας της ομάδας. Τέλος, το χαρακτηριστικό της ανάληψης ευθύνης (μόνο ως προς το μέσο επίπεδο) λειτουργεί ως supplementary χαρακτηριστικό μόνο για την καινοτομία της ομάδας. Από τις ενδοομαδικές διαδικασίες-αναδυόμενες καταστάσεις, το κλίμα της ομάδας με σκοπό την καινοτομία διαμεσολαβεί τις σχέσεις μεταξύ των χαρακτηριστικών της ευσυνειδησίας (διακύμανση), της δεκτικότητας στην εμπειρία (διακύμανση), της γενικής αυτοαποτελεσματικότητας (μέσο επίπεδο), της προνοητικής προσωπικότητας (μέσο επίπεδο), του συμβατικού γνωστικού στυλ στην επίλυση προβλημάτων (μέσο επίπεδο), του διαισθητικού γνωστικού στυλ (μέσο επίπεδο), και της ανάληψης ευθύνης (μέσο επίπεδο) και των κριτηρίων απόδοσης της ομάδας που κάθε φορά προβλέπουν. Από τους δύο τρόπους διαχείρισης της σύγκρουσης μόνο ο ανταγωνιστικός τρόπος διαμεσολαβεί τις σχέσεις της ευσυνειδησίας (διακύμανση) και του διαισθητικού γνωστικού στυλ στην επίλυση προβλημάτων (διακύμανση) με τα κριτήρια απόδοσης της αποτελεσματικότητας και της συμπεριφοράς βοηθείας της ομάδας αντίστοιχα. Τέλος, ως προς τα αποτέσματα της πρώτης έρευνας, μόνο τα χαρακτηριστικά της προνοητικής προσωπικότητας, του διαισθητικού γνωστικού στυλ, του συμβατικού γνωστικού στυλ, και της ανάληψης ευθύνης σχετίζονται με τη φάση δημιουργικότητας της κλίμακας της καινοτομικής συμπεριφοράς του μέλους της ομάδας, ενώ μόνο το χαρακτηριστικό της γενικής αυτοαποτελεσματικότητας φαίνεται να προβλέπει σε κάποιο βαθμό τη φάση της εφαρμογής της ιδέας της εν λόγω κλίμακας. Στη δεύτερη έρευνα συμμετείχαν 166 προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, μέλη 55 ομάδων έργου, οι οποίοι πήραν μέρος σε διαφορετικούς διαγωνισμούς, που στόχο είχαν την πρόταση μιας επιχειρηματικής ιδέας από τις ομάδες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι ατομικές καταστάσεις τωνθετικών και αρνητικών συναισθημάτων και η ταύτιση των μελών με την ομάδα υπαγωγής τους διαμεσολαβούσαν τις σχέσεις μεταξύ των ενδοομαδικών διαδικασιών-αναδυόμενων καταστάσεων και της καινοτομικής συμπεριφοράς των μελών των ομάδων. Ο διαμεσολαβητικός ρόλος της συγκεκριμένης αυτοαποτελεσματικότητας και των εσωτερικών κινήτρων δεν μπόρεσε να επιβεβαιωθεί. Τα παραπάνω αποτελέσματα συζητούνται αναφορικά με τον ρόλο της επιλογής και αξιολόγησης προσωπικού στα πλαίσια ομάδων εργασίας.Τεκμήριο Combining relational and stream data for real-time analytics(2013-08-23) Sotiropoulos, Yannis; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Marketing; Πραματάρη, Αικατερίνη; Σπινέλλης, Διομήδης; Βασιλειάδης, Παναγιώτης; Γιαγλής, Γεώργιος; Κωτίδης, Ιωάννης; Θεοδωρίδης, Ιωάννης; Χατζηαντωνίου, ΔαμιανόςNowadays, more and more organizations realize the importance of analyzing available data. While most of the times data is stored, over the last years there is a growing amount of stream data. Such data arrives on-line from multiple sources in a continuous, rapid and time-varying fashion. Currently, most stream management applications and systems exploit stream data with the objective to answer monitoring queries. However, the real potential of stream data lies in the possibility to capture new types of information in (near) real-time and support decisions. To support this kind of analysis we need analytics queries that can support multiple and correlated stream aggregates over stream data coming from multiple and heterogeneous stream sources. Moreover a wide range of analytics applications need to combine already available data (e.g. stored data) and stream data to empower business with (near) real-time insights that can be used for improved decision making. As relational databases are extremely widespread our research focuses on how relation data can support relational-stream analytics applications. Overall, this thesis provides query formulation methods and tools that combine relational and stream data to support (near) real-time data analysis. In this thesis we introduce stream variables to support analytics over stream data. This kind of analytics queries can contain multiple stream aggregates, correlated stream aggregates and use data from multiple and heterogeneous stream sources. We provide SQL language extensions to support this kind of queries. Moreover we provide a spreadsheet-like approach to perform stream analytics. The intuition is that stream queries can by defined in a column-by-column fashion. The columns can contain either relational data or stream aggregates. The thesis studies how to extend current Relational Database Management Systems (RDBMSs) to handle stream data for (near) real-time decision making. We present a relational-based integration framework that sits atop any RDBMS and mix RDBMS’ data and stream aggregates managed by different stream systems. A SQL extension is provided to define relational-stream views and an API is developed to carry out the required communication between the relational and the stream systems. The proposed framework can serve as a standard for relational-stream interoperability.Τεκμήριο Information Technology (IT) project investments evaluation: a real options perspective(2013-09-16) Dimakopoulou, Andriana G.; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Doukidis, Georgios; Tsekrekos, Andrianos; Georgopoulos, Nikolaos; Gritzalis, Dimitrios; Poulymenakou, Angeliki; Voudouris, Irini; Pramatari, KaterinaReal Options theory has been acknowledged for its significance and exploited in the IS field as a dynamic approach for the assessment of information technologies with high levels of uncertainty and irreversibility. However, there has been very little research on how the use of real options in IT capital budgeting affects managerial behavorial decisions. To address the above gap the present doctoral thesis develops a model drawing from Real Options theory, IT innovation firm adoption theories and IS classification frameworks with the aim to study the impact of Real Options on IT investment decision making process. The thesis empirically examines the developed model and applies it to the case of RFID technology. Based on an exploratory phase comprised of three case studies and a confirmatory phase including one pilot and two field studies and through the exploitation of first-generation (e.g. multiple regression, ANOVA) and second-generation statistical methods (i.e. structural equation modeling and confirmatory factor analysis) main results include the following. Although real options in IT projects affect managerial investment decisions, their impact is significant only in specific and not in all IT project types. In particular, this impact is strengthened for family, supply chain and strategic IT applications than for standalone, internal and transactional IT applications respectively. In addition, this study shows that recognition of growth options mediates the effect of specific organizational and technological parameters (e.g. innovative capabilities of an organization, sustainability of the technology investment impact) on the perceived IT project value of returns. The above findings have important research implications concerning several research streams such as: Real Options, IT investment evaluation and IT innovation adoption. The above findings have also important practical implications. Managers are suggested to embed real options reasoning in their investment decisions. In addition, IT suppliers and developers are recommended to design IT products with attributes which can trigger real options generation in order to affect managers' perceptions towards the value and the use of these products.Τεκμήριο Secure software development technologies(2014) Μητρόπουλος, Δημήτριος; Mitropoulos, Dimitrios; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Κερομύτης, Άγγελος; Κάτσικας, Σωκράτης; Γκρίτζαλης, Στέφανος; Ξενάκης, Χρήστος; Ιωαννίδης, Σωτήρης; Βλάχος, Βασίλειος; Σπινέλλης, ΔιομήδηςΟι επιθέσεις ένεσης κώδικα είναι από τις πλεον διαδεδομένες και επικίνδυνες επιθέσεις στο διαδίκτυο. Στο πλαίσιο της διατριβής αυτής αναπτύξαμε μια δυναμική μέθοδος ανίχνευσης επιθέσεων τέτοιου τύπου. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιεί μοναδικά αναγνωριστικά («υπογραφές»). Τα αναγνωριστικά αυτά συνδυάζουν σταθερά στοιχεία ευάλωτoυ κώδικα με στοιχεία που προέρχονται από το περιβάλλον εκτέλεσης της εφαρμογής. Η μέθοδός μας δουλεύει σε δύο φάσεις: «εκμάθησης» και «παραγωγής». Κατά τη διάρκεια της εκμάθησης του συστήματος οι βιβλιοθήκες εφαρμόζουν μια κρυπτογραφική συνάρτηση κατακερματισμού στα στοιχεία που συνδυάζονται. Το αποτέλεσμα που είναι η «υπογραφή», αποθηκεύεται σε έναν πίνακα. Όταν η προσέγγιση βρίσκεται στην φάση της παραγωγής, τότε τα βήματα που ακολουθούνται είναι ίδια μέχρι να φτιαχτεί και πάλι μια υπογραφή. Εαν αυτή υπάρχει στον πίνακα που δημιουργήθηκε κατά την φάση της παραγωγής τότε ο κώδικας εκτελείται κανονικά. Εαν δεν υπάρχει τότε πιθανότατα μια επίθεση ένεσης λαμβάνει χώρα. Για να επικυρώσουμε την προσέγγισή μας, υλοποιήσαμε τρεις μηχανισμούς που προστατεύουν τις εφαρμογές από επιθέσεις ένεσης κώδικα SQL, XPath και JavaScript αντίστοιχα. Επιπλέον, εξετάσαμε τους μηχανισμούς μας σε σχέση με την ακρίβεια τους. Κατα πόσο είναι αποτελεσματικοί δηλαδή στην ανίχνευση επιθέσεων. Ακόμη εξετάσαμε και την υπολογιστική επιβάρυνση τους σε σχέση με την εφαρμογή που προστατεύουν. Στις δοκιμές μας, δεν προέκυψαν ψευδή θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα. Επίσης, σε όλες τις περιπτώσεις οι μηχανισμοί μπορούν να έχουν πρακτική αξία μιας και επιβαρύνουν ελάχιστα την προστατευόμενη εφαρμογή.Τεκμήριο Συν-αγωνισμός (co-opetition) μεταξύ μεταφορικών και 3PL εταιρειών(2014) Κυριαζής, Παναγιώτης; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Μπουρνέτας, Απόστολος; Ταραντίλης, Χρήστος; Δουκίδης, Γεώργιος; Κρητικός, Εμμανουήλ; Μούρτος, Ιωάννης; Ρεπούσης, Παναγιώτης; Ιωάννου, ΓεώργιοςΈνα θέμα που σχετίζεται άμεσα με τις σχέσεις ανταγωνισμού και συνεργασίας μεταξύ επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε μια εφοδιαστική αλυσίδα είναι αυτό του Συν-ανταγωνισμού (co-opetition) .Με τον όρο co-opetition αναφερόμαστε σε μια κατάσταση που παρατηρείται συχνά στην επιχειρηματική πρακτική: εταιρείες οι οποίες λειτουργούν ανταγωνιστικά ως προς τα κέρδη τους να συνεργάζονται προκειμένου να αναπτύξουν από κοινού την αγορά για ένα προϊόν. Ο Συν-ανταγωνισμός αποτελεί νεολογισμό που επινοήθηκε από τους Brandenburger & Nalebuff (1996) καθηγητές του Harvard και Yale αντίστοιχα, για να περιγράψει τον συνεταιρισμό του ανταγωνισμού. Από τους πρώτους που ασχολήθηκαν επίσης με τον Συν-ανταγωνισμό ως κοινωνιολογικό φαινόμενο ήταν και οι Bengtsson & Kock (2000). Οι εταιρίες ενώνουν τις δυνάμεις τους εφόσον δεν υποβαθμίζουν κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά ταυτόχρονα μπορούν να μοιράζονται από κοινού κάποιες δαπάνες. Σε αντίθεση με το σκάκι, όπου κερδίζεις εξοντώνοντας τον αντίπαλο σου, στις επιχειρήσεις καλό είναι να σκεπτόμαστε ότι η αύξηση των κερδών διόλου δε συνεπάγεται την εκμηδένιση του αντιπάλου.Για παράδειγμα η Toyota και η Peugeot έκαναν το 2005 ανταλλαγή τεχνογνωσίας αλλά και από κοινού παραγωγή εξαρτημάτων (σασί, κινητήρα) για τη δημιουργία συμπαγών αυτοκινήτων πόλης . Σε αυτή την περίπτωση εξοικονόμησαν χρήματα από τις κοινές δαπάνες ενώ παρέμειναν έντονα ανταγωνιστικές σε άλλους τομείς. Οι εταιρείες θα πρέπει ξεκάθαρα να καθορίζουν το που εργάζονται μαζί και το που βρίσκονται σε ανταγωνισμό.Τεκμήριο User experience with portable IT artefacts: affective attributes of tablets and their role in sensemaking(2014) Zamani, Efpraxia D.; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Giaglis, G. M.Traditionally, IT artefacts have been examined as instruments for the successful and accurate completion of work-related tasks. As such, extant literature has focused primarily on utilitarianrelated factors. Yet, over the recent years, technology has moved beyond the work environment and penetrated that of the user’s personal everyday life. At the same time, technological advances have made possible the launch of numerous IT artefacts, vying for the consumer’s attention. As a result, designers are required to offer distinct experiences and fascinate users, in order to be successful against the competition. Specifically, it has been argued that, users may adopt and remain engaged with an IT artefact simply because they find the interaction and the artefact itself irresistible (Overbeeke, Djajadiningrat, Hummels, Wensveen, & Frens, 2005a). Therefore, the shift in the use context, together with the need to create attractive IT artefacts explains, to a certain extent, the ever-growing interest on the study of user experience. Indeed, extant literature on this field is certainly rich. However, the majority of studies adopt the quantitative approach, and emphasise the measurement of impact of cognitive and affective factors on user satisfaction. Moreover, in several occasions, user experience is investigated through the lens of usability, as it is often considered the latter’s offspring, which makes the differentiation between the two quite difficult (Law, 2011). Most importantly however, such approaches lead inevitably to results that remain silent on people-product relationships and “the wider role that products play in users’ lives” (Jordan, 2000). Not unexpectedly, there are numerous, qualitative-based studies, as well. Yet, they tend to focus on specific aspects of the experience, as for example, enchantment and engagement, and typically they typically deal with positive and pleasurable experiences. In light of this, the present thesis adopts an interpretive approach towards investigating users’ experience with the tablet, a portable touch-focused IT artefact, which has been relatively recently popularised with the advent of the iPad and similar devices. The main objective is to understand in detail how users use the tablet and the role the tablet plays in their lives, in order to understand additional issues governing the relationship between users and portable IT artefacts, a central challenge for the user experience literature and practice. The thesis is structured around an interpretive embedded single case study, investigating user accounts as documented through unsolicited blogposts. Specifically, it follows three distinct, yet interconnected paths. First, the analysis traces user sensemaking with the IT artefact, with the objective to understand the process through which users formulate and interpret their own, private experiences, without separating the investigated phenomenon from the context within which it unfolds. Second, it focuses on the fact that even the most advanced information systems may fail to meet user expectations; therefore, it investigates user sensemaking specifically under uncertain, unfamiliar and even problematic episodes that may take place during one’s interaction with the tablet; therefore, it investigates user sensemaking, seeking to examine how such episodes may affect the overall user experience. Third, it describes and delineates the impact of the various components of experience on each other and on the user’s emotions, placing particular emphasis on the dynamic nature of the experience, investigating in detail its spatiotemporality, and the semantic charge of the interaction, as perceived through the aesthetics of the IT artefact and the various stimuli communicated through the human factors and the cognitive ergonomics. The study’s results show that making sense of experience with technology, and specifically with the tablet, is a highly dynamic process, and begins from the early stages of users’ considering to acquire it or anticipating their interaction. With regards to uncertain conditions, there is ample evidence that workarounds are in no way related to resistance-related intentions, and that in several occasions, when the IT artefact seems to fail initially set goals, users may choose to adapt themselves to the tablet rather than replace it with a different computing device, simply because the overarching resulting experience is pleasurable; they thus proceed to minimise the importance of the witnessed discrepancy. In addition, findings illustrate that the tablet can acquire several roles within everyday life, none of which is mutually exclusive. In other words, the tablet transcends the boundaries between the work and the home environment, and is used interchangeably in a myriad of ways. While examining user narratives, results have shown that, all the components are important for the formulation of the user experience. Yet, the semantic charge, i.e., the experience of meaning is particularly significant, since several users develop strong associations and even personify the device; both behaviours leading to a unique experience. The central contribution of the study is that it has approached experience with technology holistically, without focusing on snapshots of the phenomenon, by examining it through the user’s viewpoint, within the sociocultural context it unfolds. In contrast to the majority of research on experience with technology, it has focused on the process of making sense of experience from the early stages of interacting with the IT artefact, up to the point of technology failing users’ expectations. Therefore, it has offered insightful results in relation to user practices at the individual level without adopting a strict task- or hedonic-specific perspective. This is in contrast to most studies, which adopt an organisational or task-specific perspective, awarding the individual or the technology with a fixed role.Τεκμήριο Correlation modelling with application to risk management(2014-07) Markopoulou, Chrysi E.; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Giannikos, Christos; Spinellis, Diomidis; Refenes, Apostolos P.Accurate estimation and prediction of correlation is of paramount importance in asset allocation, risk management and hedging applications, particularly in light of recent studies that provide evidence of increased correlation during periods of high volatility, leading to diminishing diversification benefits in states of nature that are most needed. The time-variability of the correlation process has fuelled extensive literature on dynamic correlation modelling. In an attempt to depart from correlation estimation based on projections from historical data, two alternative measures of correlation, namely the implied and the realized correlation, have been proposed in the recent literature. Remarkably, in contrast to volatility estimates, existing studies on the informational efficiency and forecasting performance of respective correlation measures are rather limited. This thesis focuses on exploring the dynamics that govern the evolution of correlation risk premium and its components, namely implied and realized correlation, and assessing the impact of predictability to portfolio allocation, hedging and trading decisions. First, the time-variation and certain distribution characteristics of the correlation risk premium, defined as the difference of realized and implied correlation, are examined. The information content of market –specific and macroeconomic variables, which have been previously reported as proxies of the business cycles, in predicting future premium is also evaluated. Secondly, a model-free measure of implied correlation is proposed and the question of predictable dynamics in the evolution of the series is investigated both in statistical and economic terms. A trading strategy designed to exploit daily changes of the series sets the foundation for addressing the efficient market hypothesis. Finally, based on the distributional properties of realized volatility, correlation and hedge ratio, an alternative forecasting methodology is applied to predict the realized hedge ratio and to explore the additive value of intraday data in a dynamic hedging context while the hedging performance is compared in terms of portfolio optimization and risk management. The thesis has reached a number of conclusions. First, correlation and correlation risk premium vary substantially over time and increase sharply during turbulent periods, while culminated during the Asian and Russian financial crisis in 1997-1998 and the subprime mortgage crisis of 2007-2009. The previously documented correlation risk premium is no longer significant during the recent 2007 – 2009 crisis, suggesting the disappearance of arbitrage opportunities. Secondly, the predictability of model-free implied correlation series suggested by statistical measures cannot be exploited in terms of economic gains, suggesting that the S&P 100 options market is efficient. Finally, forecasting the dynamics of the realized hedge ratio directly reveals predictable patterns in the evolution of the hedge ratio, resulting in improved hedging performance, in terms of both economics gains and risk measures.Τεκμήριο Διερεύνηση του ρόλου των διαφορετικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) ως πηγές αναζήτησης πληροφοριών: οι περιπτώσεις της προ-αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών και της αναζήτησης πληροφοριών για θέματα υγείας(2014-09-08) Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Fraidaki, Aikaterini; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Πραματάρη, Αικατερίνη; Θεοτόκης, Αριστείδης; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Γιαγλής, Γεώργιος; Σιώμκος, Γεώργιος; Δημητριάδης, Σέργιος; Δουκίδης, Γεώργιος Ι.Πρόσφατες έρευνες αναδεικνύουν τη σημαντικότητα των ηλεκτρονικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι χρήστες του Διαδικτύου δηλώνουν ότι κατά μέσο όρο δαπανούν αρκετές ώρες την ημέρα στην ενασχόληση τους με τα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς επίσης ότι τα επισκέπτονται τόσο από σταθερές όσο και από κινητές συσκευές (smart phones, tablets, laptops). Οι συγκεκριμένες δηλώσεις δίνουν έμφαση στον ρόλο που διαδραματίζουν τα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινότητα των χρηστών του Διαδικτύου. Βασικό ερώτημα αποτελεί ο λόγος χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διαφορετικά στάδια της online συμπεριφοράς των χρηστών. Οι τομείς του Μάρκετινγκ, των Πληροφοριακών Συστημάτων, της Ψυχολογίας και της Κοινωνιολογίας έχουν εμβαθύνει στο συγκεκριμένο φαινόμενο. Ένα θέμα το οποίο δεν έχει ακόμα μελετηθεί επαρκώς είναι η χρήση τους κατά τη διάρκεια αναζήτησης πληροφοριών, τόσο κατά τη διάρκεια της αγοραστικής συμπεριφοράς όσο και κατά τη διάρκεια αναζήτησης πληροφοριών για γενικά θέματα ενδιαφέροντος (π.χ. ενημέρωση, υγεία). Στόχος της συγκεκριμένης διδακτορικής διατριβής είναι η μελέτη των ηλεκτρονικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως πηγές πληροφόρησης.Τεκμήριο Design and impact assessment of green information systems: the case of energy and carbon management systems in the supply chain(2015) Zampou, Eleni; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Doukidis, Georgios; Mourtos, Yiannis; Minis, Ioannis; Manthou, Vasiliki; Tarantilis, Christos D.; Lekakos, Geogrios; Pramatari, AikateriniIn response to the mounting request for sustainable supply chains, companies need to trace, manage and assess their energy and carbon emissions by incorporating a life cycle perspective. Recent studies within the field of Information Systems (IS) argue that information systems can forge supply chain sustainability by supporting energy and carbon management. Mindful of this potential, a new class of information systems emerges, the Energy and Carbon Management Systems (ECMS). In this thesis, we focus on such systems and aim to address the challenge of designing and implementing them, hence proposing a design theory for ECMS. We have worked towards such a theory while designing information systems for supporting the energy and carbon management in the supply chain for four different organizations. That is, this thesis adopts a design science approach to define the scope of energy and carbon management, capture the industrial and informational requirements of ECMS in the supply chain context, identify a series of design principles, and derive a conceptual architecture that includes all the basic constructs that comprise such systems. Deploying and demonstrating our ECMS artifact in different settings, yields sufficient evidence about the implementation challenges that affect their design and their “in-field” impact on the implementation of environmentally-sustainable supply chains.Τεκμήριο Identity and reputation perceptual gaps and their effects on trust(2015-05-15) Goutzamani, Eva; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Lioukas, SpyrosThis thesis focuses on capturing and measuring the perceptions of corporate identity and reputation within and outside the οργανιζατιονσ and how these perceptions affect the trust towards Greek listed companies. Initially, it identifies the mutually visible attributes of identity and reputation, and secondly whether the perceptions regarding these attributes are aligned between the two groups.To this end, two models, with dependent dependency variables, and independent variables are formulated: (a) identity, perceived identity, and control variables, and (b) reputation, perceived reputation and control variables.Regarding the methodology, a structured questionnaire was used which was answered by two managers in each organizations. Factor analysis and multiple regression analysis were performed to analyze the collected data.The measured gaps in perceptions, when and to the extent they exist, arise from both the objective and perceived differences of the two groups. As a result, the financial manager is asked to answer what he thinks about the organization, but also how he perceives that the marketing manager sees the organization from where he stands and the reverse. After comparing their perceptions on the same attributes, their alignment or misalignment is detected as well we as the existence of perceptual gaps and what this means for the organization. The thesis theoretical contribution lies in the fact that it is dealing with intangible strategic resources such as corporate identity and reputation and uses various theoretical "loans" from different scientific areas in order to study them. On a practical level, firstly it identifies, measures and evaluates the attributes of corporate identity and reputation and secondly their misalignment in case it exists. This is a valuable tool for businesses to get a deeper understanding of their stakeholders’ perceptions and better manage their expectations, the building block for a successful business strategy.Τεκμήριο Communication games and the revelation principle in supply chain management(2015-10-12) Zissis, Dimitris; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Burnetas, Apostolos; Tarantilis, Christos D.; Mourtos, Yiannis; Kritikos, Emmanouil; Androutsopoulos, Konstantinos; Repoussis, Panagiotis; Ioannou, GeorgeThe aim of this PhD dissertation is the in-depth study of supply chain and how the nodes could coordinate their strategies in a decentralized system. We provide the nodes the opportunity to communicate with each other, without any restrictions. Therefore, we propose a “free'' communication system, including all the possible ways of communication among the nodes, and examine how communication leads to the system-wide coordination and, thus, reduces costs, eliminates inefficiencies, and results in better individual profits for all the participants. We study supply chains with rational nodes, which have to make private decisions in order to maximize their utility functions. These decisions are related to the order quantity, quantity discounts, product prices, inventory levels, etc. Furthermore, these decisions are usually competitive, because every node has different preferences and different information. However, there are cases in which some nodes have incentives to build a coalition; therefore they act as a single entity. As each node is a distinct decision maker and has private information and different preferences, we model the supply chain as a game using tools of Game Theory. Our core objective is to examine how each node decides on his strategy in a decentralized system.An increasing body of literature in the area of Supply Chain Management addresses the way in which the nodes of a chain can act in a cross-linked mode, in order to reduce both their own costs and the total cost of the chain. Key research work has been published in premier archival journals tackling problems associated with supply chain coordination; however, examination of the recent literature reveals that almost all the papers have restrictive (e.g., sign of contracts) or unrealistic assumptions (e.g., all the nodes possess the same information). Thus, there are many open issues deserving attention. It would be ideal if we could propose ways of coordination without restrictive and unrealistic assumptions to align the individual incentives of the nodes with the incentives of the whole chain.In this regard, we allow nodes to communicate with each other; with respect to any private information they may possess. Obviously, opportunities for mutual benefits cannot be found, unless the nodes share their private information. To proceed in sharing private information, nodes should be provided with appropriate incentives. It is worth to investigate how information sharing could be achieved. We consider that all the possibilities for communication are assumed to be entirely controlled by a mediator. The fundamental idea is the framework proposed by Gibbard (1973) and Myerson (1979, 1982), the Revelation Principle. The extended Revelation Principle's framework, by Myerson, Hurwicz, and Maskin, was awarded the 2007 Nobel Prize in economics. Intuitively, the Revelation Principle states that the mediator could design a mechanism to enforce all the nodes to reveal their private information and obey his suggestions about their actions, because it is in their self-interest. Therefore, by using credible mediator, coordination is attainable.Τεκμήριο Cloud computing adoption decisions: a mixed-method approach to study the influencing factors and decision making process(2016-07-29) Polyviou, Ariana; Πολυβίου, Αριάνα; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Pramatari, Aikaterini; Kokkinaki, Aggeliki; Pouloudi, NancyThis dissertation provides a mixed-method (qualitative and quantitative) approach for the investigation of cloud adoption decisions, spanning across two concurrent research streams, to address two complementary research questions. The first research question focuses on the cloud adoption decision-making process followed in organizations. The second research question focuses on the factors influencing cloud adoption when adopting cloud services in a specific business area. The two research questions build on the findings of two exploratory preliminary studies.The first research stream, represented by the main qualitative study of this dissertation, aims at analytically decomposing the cloud adoption decision making process into its constituent parts. It employs sense making theory as its lens and, by drawing on interviews with CIOs and CEOs/Directors, it theorizes the process of cloud adoption sense making as phases, cycles and features. The analysis of the data leads to the identification of these patterns followed by decision makers when considering cloud adoption. It also elaborates on the variations of the patterns for organizations of smaller size without an IT department and for the case of rejecting the cloud. The second research stream, represented by the main quantitative study, aims at investigating cloud adoption factors when cloud adoption concerns a specific business area. By employing the theories of diffusion of innovation and organizational capabilities, it formulates a research model examining the impact of cloud’s relative advantage and organizational innovativeness on the decision to adopt cloud when considering a specific business area of the organization. The findings of the study show that impact of factors such as ‘remote access’, ‘cost reduction’ and ‘personnel innovativeness’ on cloud adoption is significant whereas ‘security concerns’ and ‘managerial innovativeness’ are not statistically significant.Τεκμήριο Design of electronic services employing gamification: the impact of game elements on user behaviour and motivation(2017-09-28) Lounis, Stavros; Λουνής, Σταύρος; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Marketing; Pramatari, Aikaterini; Theotokis, Aristeidis; Doukidis, George I.Gamification of electronic services has received over the past decade increased attention by both the industry and academia and various industries have introduced it in their offering as a medium to enhance their core offering with playful affordances. In the gamification phenomenon, different game elements, such as points, badges, leader boards and other elements traditionally found in electronic games are infused in electronic services, that were not games themselves, as means to enable a playful interaction with the end-users. Examples of gamified electronic services can be found in education, health, employee productivity and sustainability, among others, with various goals pertaining to motivating users to engage with the service, adopt new behaviors and learn whilst playing. Previous research on gamification, stemming mainly from digital media, marketing and IS, aims to demystify the phenomenon and understand the effect of introducing game elements in different non-game contexts. However, most researchers examine fully fledged gamification designs leading to incomparable results and insights that remain confined in the non-game context or even to the examined gamified service. As the gamification research matures, the need for isolated and combined examination of different game elements has been identified by several researchers in the field, as well as the need to examine the effect of different game elements on the goals of gamification. Furthermore, as gamification is evangelized as a medium that motivates people to conduct activities and tasks in a playful manner, research is sought after the underlying psychological mechanisms that are involved in the process. This doctoral research is focused on examining the isolated and combined effect of game elements on psychological and behavioral outcomes.Τεκμήριο Integrated methods and systems for optimization and decision support(2017-09-30) Plitsos, Stathis; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Magos, Dimitrios; Tarantilis, Christos D.; Doukidis, George I.; Εμίρης, Δημήτριος; Δούμπος, Μιιχαήλ; Γιαννίκος, Ιωάννης; Mourtos, YiannisFirst we focus on the multi-index assignment. We propose several components that can be employed across different types of assignment, i.e, a constraint propagation mechanism, a tabu-search meta-heuristic, a new variant of the Feasibility Pump heuristic that employs cutting planes, along with a new Branch & Cut method. Results show that these components when employed together reduce the time to optimality or the integrality gap for large instances compared to a commercial solver. Furthermore, this work paves the way towards the development of a DSS, which can facilitate several types of use. The second problem is the energy-aware production scheduling. Here, we present an energy-aware production scheduling DSS as designed, implemented and evaluated in a real context. In short, this work contributes to decision support for energy-efficient manufacturing by a metaheuristic algorithm that hierarchically optimizes flexible job-shop scheduling problems, a set of data requirements and the DSS evaluation in real settings. Last, we focus on the the binary multi-dimensional knapsack problem. Here, we describe a new primal-dual method. Current exact approaches and commercial solvers run into difficulties even for a small-to-medium number of constraints and variables. The proposed primal-dual method employs the linear relaxation, enhanced by global lifted cover inequalities to improve the upper bound and a new version of the Feasibility Pump heuristic that uses these cuts in the pumping procedure to obtain better and feasible lower bounds.Τεκμήριο Tools and techniques for building reliable application programming interfaces(2017-11-09) Kechagia, Maria A.; Κεχαγιά, Μαρία Α.; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Λουρίδας, Παναγιώτης; Χατζηγεωργίου, Αλέξανδρος; Πραματάρη, Αικατερίνη; Χατζηαντωνίου, Δαμιανός; Παπασπύρου, Νικόλαος; Γούσιος, Γεώργιος; Spinellis, DiomidisPrograms draw significant parts of their functionality through the use of Application Programming Interfaces (APIs). Apart from the way developers incorporate APIs in their software, the stability of these programs depends on the design and implementation of the APIs. Goal of this dissertation is to discover techniques and tools that can help in the improvement of modern client systems and applications' robustness by first guaranteeing APIs' reliability.Initially, we process almost one million crash reports from application failures and establish heuristic rules to draw the border between applications and risky API calls. Our findings show that top crash causes can be attributed to: memory exhaustion, synchronization issues, and missing resources. We are however unable to classify the crash causes for a significant number (almost 10%) of signatures associated with generic exceptions. This result leads us to the development of a technique that can automatically assess an API’s quality regarding the exceptions listed in the API's documentation. Applying our approach on the Android ecosystem, we identify that undocumented exceptions can have a negative impact on the stability of client applications. In addition, a randomized controlled trial we run on 25 Android and Java developers shows that relevant documentation improvements can be effective by making such exceptions checked. This insight motivates us to design and implement a static verification approach for Java that can provide precise API error handling through compile-time checks. Using our method, we check ten open source Java projects and identify bugs related to input-handling errors. Therefore, our techniques manage to guarantee the absence of particular runtime exceptions that risky APIs can throw, supporting productive bug finding.Τεκμήριο Integrating physical & web shopping environments: the interplay of Omnichannel retailing & store atmosphere on consumer behaviour in social-local-mobile settings(2018-05-31) Lazaris, Chris; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Doukidis, Georgios; Lekakos, Geogrios; Siomkos, George I.; Pramatari, Aikaterini; Dimitriadis, Sergios; Kourouthanasis, Panagiotis; Vrechopoulos, AdamOmnichannel integration technologies, such as location-based services blend all the retail channels together, constituting Social-Local-Mobile (SoLoMo) settings that provide a seamless shopping experience. The research methodology employed in this PhD thesis included both exploratory research conducted through four surveys, which generated more than 22 research hypotheses, as well as conclusive research that was operationalised with a field experiment. Following the Stimulus-Organism-Response paradigm of Environmental Psychology, 29 research hypotheses were tested in a four-condition repeated-measures experimental design. The results of this experiment provide empirical evidence that consumers’ affective and cognitive states are affected by omnichannel integration and in turn mediate consumer behaviour in diversified ways. Decomposing Social-Local-Mobile effects, social media were found to influence channel switching behaviour in the form of showrooming and webrooming intention, whereas location-based services increased loyalty intention. Furthermore, Social-Local-Mobile settings, as a whole, contributed to higher consumer satisfaction, along with loyalty intention. In addition, it is the first study that considered showrooming as an avoidance behaviour in the S-O-R framework, exploring both affective and cognitive routes. Likewise, it is among the first studies that provided evidence of showrooming decline through Social Media integration. From a statistical and methodological perspective, it is the first study that applies mediation analysis in a within-participants four-condition repeated measures experimental design, incorporating a path-analytic framework with bootstrapping. By applying this methodology, it advances omnichannel research by exploring scaling levels of Offline-Online channel integration, identifying causal mechanisms through state-of-the-art mediation analysis software tools. As far as managerial implications are concerned, this research provides assistance for omnichannel transformation in multichannel retailing by effective and seamless integration of existing retail channels. Last but not least, it assists multichannel retailers to successfully treat and adjust decisions regarding omnichannel strategies and technologies.Τεκμήριο Integrating domain-specific languages with general-purpose languages(2018-09-13) Karakoidas, Vassilios; Καρακόιδας, Βασίλειος; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Louridas, Panos; Papaspirou, Nikolaos; Gousios, Georgios; Giakoumakis, Emmanouil A.; Rontogiannis, Panagiotis; Chatziantoniou, Damianos; Spinellis, DiomidisDomain-specific Languages (DSL), also known as micro-languages or little languages, are programming languages designed to specifically solve problems within a particular do- main. They are used to improve the efficiency of the software development process. Well-known DSLs include regular expressions, markdown and SQL. On the contrary, General-purpose languages (GPL) have a wider scope. They provide a set of processing capabilities applicable to different problem domains. Typical examples of GPLs are Java, C++ and Scala. In modern software engineering approaches, DSLs are often used together with GPLs. For example, the integration of SQL with various GPLs constitutes a field that drew the attention of researchers and of practitioners. For the case of Java, the language integration is executed with the use of a JDBC (Java Database Connectivity) application library. The programmer has to pass the SQL query to the database as a string. Through this process, the Java compiler is completely oblivious to the SQL language contained within the Java code with many SQL syntax and type errors detected at runtime. Such errors remain undiscovered, even with extensive testing during the development process. This thesis introduces J% (j-mod), a DSL-aware extension of the Java programming language. J% provides an extensible way to embed DSLs into Java in the form of compiler modules. So far, it supports SQL and regular expressions. It facilitates existing Java DSL APIs, for example SQL support uses the standard JDBC application library. However, this is not a requirement and a module can translate DSL code to the host language or even directly to JVM bytecode.Τεκμήριο An investigation into conditions and support for innovation and entrepreneurship in a deep crisis context(2019) Γκότση-Κορώνη, Νίκη; Gkotsi-Koroni, Niki; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Πραματάρη, Αικατερίνη; Σπανός, Ιωάννης; Δουκίδης, Γεώργιος; Βουδούρη, Ειρήνη; Πουλούδη, Αθανασία; Παπαλεξανδρής, Αλέξανδρος; Soderquist, Klas EricΗ διδακτορική αυτή έρευνα αναπτύσσεται μεταξύ των επιστημονικών κλάδων της καινοτομίας, της επιχειρηματικότητας και των δημοσίων πολιτικών και διεξάγεται στο πλαίσιο της ελληνικής κρίσης. Το ερευνητικό πρόβλημα επικεντρώνεται στις συνθήκες καινοτομίας και επιχειρηματικής δραστηριότητας, σε ένα πλαίσιο βαθιάς κρίσης, και στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις, οι πρωτοβουλίες υποστήριξης και οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής μπορούν να προσαρμοστούν και να ενεργήσουν κατάλληλα, προκειμένου να αναπτυχθεί και να ενθαρρυνθεί η καινοτομία. Το κύριο θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας είναι η προσέγγιση της συνεξέλιξης (coevolution). Συμπληρωματικές θεωρίες που χρησιμοποιούνται είναι οι θεωρίες θεσμών, συστημάτων καινοτομίας και πολιτικών καινοτομίας. `Υιοθετήθηκε η μεθοδολογία της ποιοτικής έρευνας. Η ανάλυση των δεδομένων ακολούθησε τα καλά καθιερωμένα πρότυπα της ποιοτικής έρευνας και θεμελιώθηκε σε ένα θεωρητικό υπόβαθρο. Η κύρια πηγή δεδομένων ήταν οι συνεντεύξεις με καινοτόμους σε εδραιωμένες, νεοσύστατες και νέες επιχειρήσεις με επιτυχημένα αποτελέσματα καινοτομίας κατά τη διάρκεια της κρίσης. Επίσης, διεξήχθη μια μελέτη περίπτωσης της Cosmote. Επιπρόσθετα, διενεργήθηκαν συνεντεύξεις με οργανισμούς υποστήριξης της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας και ένας μεγάλος όγκος δευτερευόντων δεδομένων επεξεργάστηκαν (μέσω της μεθόδου triangulation) στην εμπειρική βάση της έρευνας.Το κύριο αποτέλεσμα είναι η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου εννοιολογικού μοντέλου για την καινοτομία και την επιχειρηματική δραστηριότητα σε ένα πλαίσιο βαθιάς κρίσης. Δημιουργήθηκε από τους κώδικες, τις κατηγορίες και τις συσσωρευμένες θεωρητικές διαστάσεις που προέκυψαν από την ανάλυση. Το μοντέλο υπογραμμίζει τις συνθήκες που προκαλούνται από την κρίση, τις συνθήκες που πλαισιώνουν την κρίση, και τις συνθήκες που παρεμβαίνουν στην διαδικασία καινοτομίας, μέσα στο πλαίσιο της κρίσης. Το μοντέλο προσφέρει μια υποδομή με δυνατότητες για περαιτέρω μελέτη της καινοτομίας και της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε ένα πλαίσιο βαθιάς κρίσης, γεφυρώνοντας τους τομείς της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας και ενσωματώνοντας τέσσερις θεωρητικές οπτικές: συνεξέλιξη, θεσμούς, συστήματα καινοτομίας και πολιτικές για καινοτομία /επιχειρηματικότητα.