Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/71
Περιήγηση
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Συγγραφέα "Balamotis, Ioannis"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο ESG framework and integration in shipping industry on global, European and Greek level(22-10-2024) Μπαλαμώτης, Ιωάννης; Balamotis, Ioannis; Athens University of Economics and Business, Department of International and European Economic Studies; Dellis, Konstantinos; Chatzistamoulou, Nikos; Conrad, LandisΑυτή η διατριβή εξετάζει την ενσωμάτωση των ESG κριτηρίων στη ναυτιλιακή βιομηχανία σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και ελληνικό επίπεδο, εστιάζοντας στις βασικές προκλήσεις, τα οφέλη και τα ρυθμιστικά πλαίσια. Η ναυτιλία είναι κρίσιμη για το παγκόσμιο εμπόριο, διαχειριζόμενη πάνω από το 80% του διεθνούς εμπορίου, και η υιοθέτηση των προτύπων ESG είναι απαραίτητη για την ευθυγράμμιση της βιομηχανίας με τους παγκόσμιους στόχους βιωσιμότητας. Η μελέτη εξετάζει πώς οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι ενδιαφερόμενοι φορείς υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές, με ιδιαίτερη έμφαση στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και στις ιδιαίτερες δυναμικές της ελληνικής ναυτιλίας. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η σημασία της βιωσιμότητας, αναλύοντας τους τρεις πυλώνες—περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό—και τον ρόλο του Πλαισίου Απόδοσης Βιωσιμότητας στην υποστήριξη των εταιρειών να ευθυγραμμιστούν με τα παγκόσμια πρότυπα, όπως οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (SDGs). Το δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζει το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ για τη ναυτιλία, επισημαίνοντας οδηγίες όπως το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (ETS) και τη νομοθεσία FuelEU Maritime, που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών και την προώθηση της εταιρικής βιωσιμότητας.Το τρίτο κεφάλαιο αναλύει δεδομένα ESG από τα Thomson Reuters EIKON DataStream και Refinitiv, συγκρίνοντας την απόδοση των παγκόσμιων, ευρωπαϊκών και ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες υπερέχουν σε σχέση με τις παγκόσμιες αντιστοιχίες, ιδίως στον τομέα της περιβαλλοντικής και κοινωνικής διακυβέρνησης, κυρίως λόγω των αυστηρών κανονισμών της ΕΕ. Ωστόσο, οι ελληνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν προκλήσεις, όπως περιορισμένοι οικονομικοί πόροι και κατακερματισμένοι παγκόσμιοι κανονισμοί, που εμποδίζουν την πρόοδό τους στην υιοθέτηση ESG.Το τέταρτο κεφάλαιο τονίζει τον κρίσιμο ρόλο της Ελλάδας στη ναυτιλία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στην υιοθέτηση των κριτηρίων ESG. Αυτές περιλαμβάνουν μικρό μέγεθος των εταιρειών, υψηλό κόστος αναβάθμισης τεχνολογιών και έλλειψη τυποποιημένων πλαισίων αναφοράς. Η διατριβή καταλήγει ότι, ενώ η ελληνική ναυτιλία παραμένει ηγέτιδα στον παγκόσμιο τομέα, απαιτείται ισχυρότερη ρυθμιστική πίεση, επενδύσεις σε πράσινες τεχνολογίες και βελτιωμένη αναφορά ESG για να ευθυγραμμιστεί με τις εξελισσόμενες τάσεις βιωσιμότητας σε παγκόσμιο επίπεδο.