Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/53
Περιήγηση
Πλοήγηση Διδακτορικές διατριβές ανά Θέμα "Aristotle"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Μια διερεύνηση της παρουσίας Αριστοτελικών αρετών στον Ηθικό Εκπαιδευτικό-Ηγέτη και του αντιλαμβανόμενου αντικτύπου στην ψυχολογική ευημερία των μαθητών του(29-03-2024) Ρούσσος, Αντώνιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Βουδούρη, Ειρήνη; Νικολάου, Ιωάννης; Ιορδάνογλου, Δήμητρα; Μπουραντά, Αθανασία; Παπαλεξανδρή, Νάνσυ; Soderquist, Klas-Eric; Πουλούδη, ΑθανασίαΟι Αριστοτελικές αρετές θεωρούνται για πολλούς μελετητές στοιχεία κλειδιά της συμπεριφοράς ενός εκπαιδευτικού αναγνωριζόμενου ως Ηγέτη αλλά και ειδικότερα αναγνωριζόμενου ως Ηθικό Ηγέτη. Η Σύνεση ή Φρόνηση, το Σθένος, η Εγκράτεια, ο Λόγος, το Πάθος αλλά και η εμπνεόμενη αίσθηση Δικαίου ως αναγνωριζόμενα στοιχεία της συμπεριφοράς ενός Ηγέτη έχουν αποτελέσει αντικείμενο μελέτης πολλών επιστημόνων. Η παρούσα διατριβή μελετά το πώς βρίσκουν εφαρμογή οι σχετικές θεωρίες και οι μέχρι τώρα μελέτες όταν στο ρόλο του Ηθικού Ηγέτη βρίσκεται ένας εκπαιδευτικός. Επίσης διερευνά το κατά πόσον είναι αναγνωρίσιμα τα χαρακτηριστικά που περιγράψαμε από μαθητές νεαρής ηλικίας.Παράλληλα με την ύπαρξη των παραπάνω χαρακτηριστικών στόχος είναι να μελετηθεί η επίδραση των εξής έκδηλων συμπεριφορών του εκπαιδευτικού ως άμεσα συσχετιζόμενες με τις παραπάνω αρετές. Αυτές είναι ο αντιλαμβανόμενος Σεβασμός από τον εκπαιδευτικό προς τους μαθητές, η παρεχόμενη προς τους μαθητές Υποστήριξη, η παροχή κινήτρων προς του μαθητές, η αντιληπτή δράση του εκπαιδευτικού ως Μέντορα και πηγής έμπνευσης προς τους μαθητές. Η παρούσα διατριβή έχει σκοπό πιο συγκεκριμένα να μελετήσει την αντιλαμβανόμενη επίδραση που έχουν οι παραπάνω αρετές και έκδηλες συμπεριφορές στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιπλέον στοχεύει στο να διερευνήσει εμπειρικά αν τα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά του Εκπαιδευτικού Ηθικού Ηγέτη που αναφέραμε προκαλούν Ψυχολογική Ευημερία στο μαθητή, δηλαδή Θετικά συναισθήματα, Αίσθημα του Ανήκειν, Ικανοποίηση, Αισιοδοξία, αίσθηση Επίτευξης των στόχων του και οδηγούν στην ενεργότερη ενασχόλησή του. Η καθημερινή επαφή και τριβή μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών μοιάζει ιδανικό περιβάλλον για να κάνει τα όποια χαρακτηριστικά ευκολότερα αναγνωρίσιμα και συνεπώς αναμένουμε να είναι αντίστοιχα πιο διακριτά και τα αποτελέσματα της επίδρασής τους.Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων υποδεικνύουν ότι υπάρχει ισχυρή σχέση ανάμεσα στον Ηθικό Εκπαιδευτικό Ηγέτη του οποίου η συμπεριφορά υποδεικνύει ότι εκείνος διαθέτει Αριστοτελικές αρετές, και η οποία οδηγεί στην Ψυχολογική Ευημερία των μαθητών του. Συμπερασματικά, η σημαντική αυτή διαπίστωση μπορεί να λειτουργήσει ως οδηγός για τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να επηρεάσουν θετικά την ψυχολογική ευημερία των μαθητών τους ενστερνιζόμενοι τις αρετές αυτές και τις ανάλογες συμπεριφορές.