Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/71
Περιήγηση
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Θέμα "Abusive practices"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Οικονομική ανάλυση και πολιτική ανταγωνισμού(2022) Σκαρίμπα, Αικατερίνη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών; Καρύδης, Γεώργιος; Αναγνωσταράς, Γεώργιος; Πλιάκος, ΑστέριοςΤο αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας είναι η νόθευση του ανταγωνισμού στην Ενωσιακή Αγορά, μέσω της κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης ορισμένων επιχειρήσεων και ο ρόλος της Πολιτικής Ανταγωνισμού της Επιτροπής. Η προσέγγιση της εργασίας είναι διττή, αφενός τίθεται η νομική βάση του θέματος μέσω των διατάξεων των Συνθηκών και κυρίως μέσω του άρθρου 102 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφετέρου γίνεται μια εκτενής οικονομική ανάλυση των πρακτικών που συνιστούν κατάχρηση και των αποτελεσμάτων αυτών τόσο στην αγορά, όσο και στους καταναλωτές. Δίνεται μεγάλη έμφαση στην συνολική κοινωνική ευημερία, ως στόχος της Πολιτικής Ανταγωνισμού, ωστόσο υπάρχουν αναλυτικά όλοι οι στρατηγικοί της στόχοι και παρουσιάζονται τρόποι μέτρησης του αντίκτυπου των παρεμβάσεων της, μέσω του μοντέλου QUEST III και του μοντέλου εισροών – εκροών. Επίσης, παρουσιάζονται δείκτες μέτρησης της ισχύος μιας επιχείρησης στην αγορά και της συγκέντρωσης που υπάρχει σε αυτήν, δείκτης Lerner και δείκτης Herfindahl με ανάλυση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων του κάθε δείκτη. Το άρθρο 102 της ΣΛΕΕ έχει συζητηθεί από πολλούς ακαδημαϊκούς με διαφορετική σχολή σκέψης και παρουσιάζονται κάποιοι κύριοι στοχασμοί επ’ αυτού.Εν συνεχεία, συγκεντρώνονται κάποιες πρόσφατες υποθέσεις κατάχρησης εντός του ΕΟΧ, επιλεγμένες στρατηγικά, ούτως ώστε να αποτελεί καθεμία και ξεχωριστό παράδειγμα καταχρηστικής πρακτικής και παρουσιάζονται οι οικονομικές δεσμεύσεις «συμμόρφωσης», που αναλαμβάνει η καθεμία, ενώ συζητούνται, επίσης, οι συνέπειες στην αγορά και στους καταναλωτές από τη μέχρι τότε επιχειρηματική στρατηγική αυτών. Γίνεται προσδιορισμός των βημάτων έρευνας της Επιτροπής ανά στάδιο για να είναι πιο σαφής η διαδικασία στον αναγνώστη. Μάλιστα, στην υπόθεση της Google εφαρμόζεται ο δείκτης Herfindahl για πειραματική εξακρίβωση της ισχύος της επιχείρησης στην αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής. Τέλος, τίθενται τα συμπεράσματα από την «οικονομικής σκοπιάς» προσέγγιση του θέματος.