Ακαδημαϊκό Αποθετήριο
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/1
Στο "Ακαδημαϊκό Αποθετήριο" συγκεντρώνεται η πλούσια επιστημονική, εκπαιδευτική και ερευνητική παραγωγή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στις συλλογές αυτής της ενότητας περιλαμβάνονται διπλωματικές εργασίες, διδακτορικές διατριβές, ερευνητικά δοκίμια, εκθέσεις ερευνητικών προγραμμάτων και ανακοινώσεις συνεδρίων, πτυχιακές εργασίες και εκπαιδευτικό υλικό όλων των Σχολών και Τμημάτων του ΟΠΑ. Μέσω εξελιγμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών και πιστοποιημένων διαδικασιών αυτόματης απόθεσης ψηφιακού υλικού, το Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΟΠΑ" φιλοδοξεί να προσφέρει στην ακαδημαϊκή και ευρύτερη κοινότητα την έγκριτη επιστημονική και ερευνητική γνώση που παράγεται στο Πανεπιστήμιο, με γνώμονα τις κατευθυντήριες Ιδρυματικές Αξίες της Αριστείας, της Καινοτομίας, της Εξωστρέφειας και της Κοινωνικής Προσφοράς.
Περιήγηση
Πλοήγηση Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ανά Επιβλέπων "Antoniou, Fabio"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 8 από 8
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Behavioral origins of Covid-19 fake news awareness(28-02-2023) Βέλια, Αικατερίνη; Velia, Aikaterini; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Tzavalis, Elias; Pagratis, Spyros; Antoniou, FabioΗ ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η αλόγιστη χρήση των διαδικτυακών πλατφόρμων προσφέρει προσοδοφόρο έδαφος για την εξάπλωση ψευδών ειδήσεων. Μάλιστα η διάδοση ψευδών ειδήσεων τείνει να μετατραπεί σε μάστιγα της εποχής. Ιδίως με αφορμή την πανδημία, το πλήθος των ψευδών ειδήσεων είναι υπέρογκο με αποτέλεσμα τα άτομα να παραπλανούνται και να επηρεάζονται συναισθηματικά, οπότε να οδηγούνται σε εσφαλμένες αποφάσεις που αποκλίνουν από τη θεωρία της ορθολογικής επιλογής.Το ερώτημα, λοιπόν, που εγείρεται είναι κατά πόσο η ενσυναίσθηση των ατόμων περί των ψευδών ειδήσεων επηρεάζεται από μεταβλητές κουλτούρας, όπως η υπομονή ή της λαογραφίας, όπως η καχυποψία.Προς απάντηση του ερωτήματος αυτού χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από το ερωτηματολόγιο που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της μελέτης: “Social Media & COVID-19: A Global Study of Digital Crisis Interaction between Gen Z and Millennials”, και από τις ακόλουθες βάσεις δεδομένων: World Bank Group, Our World in data, Hofstede's cultural dimensions dataset, Global Evidence on Economic Preferences survey (GPS) και folklore.Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι υπάρχει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της ηλικίας, του φύλου, της ποιότητας διακυβέρνησης, του δείκτη μακροπρόθεσμου προσανατολισμού, του δείκτη υπομονής, των μοτίβων που σχετίζονται με την καχυποψία, τη γνώση και τη σκέψη και της ενσυναίσθησης γύρω από τις ψευδείς ειδήσεις.Τεκμήριο Entry deterrence and confidence bias(01/27/2022) Vlassas, Ioannis; Βλασσάς, Ιωάννης; Athens University of Economics and Business, Department of International and European Economic Studies; Dioikitopoulos, Evangelos; Zacharias, Eleftherios; Antoniou, FabioThis dissertation is made for the purpose of researching how confidence biases of both incumbents and entrants can change equilibria and results in entry deterrence models. I start by analysing some important papers on the field of empirical entry deterrence industrial organization across many markets and continue with behavioural economics industrial organization papers regarding many behavioural biases that are manifested among the consumers of the market, the entrants or the incumbents and change significantly the results and the equilibria. Finally for my literature review, I focus on the overconfidence bias of entrepreneurs as well as of consumers.In the main part of my dissertation, I use three main models made by Milgrom and Roberts (1982), Dixit (1979) and Fumagalli and Motta (2013). In those models, I insert a parameter which is used in order to measure either the incumbent’s or the entrant’s bias among two types; an underconfident entrant or incumbent will have a negative number to that parameter, while an overconfident entrant or incumbent will have a positive number to that parameter. For Milgrom and Roberts (1982) I solve the full information game, the asymmetric info game with no bias and a case where the entrant has a confidence bias. For Dixit (1979) as well as Fumagalli and Motta (2013), I analyse the asymmetric info game with no bias as well as two more cases. On all 3 models, the introduction of the confidence parameter may change significantly the resulting profits of the game as well as the decisions of the players, based on the strength of the bias effect and the ease of their original choice.Τεκμήριο Innovation and optimal patent policy(03/19/2022) Georgiou, Georgios; Γεωργίου, Γεώργιος; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Dioikitopoulos, Evangelos; Zacharias, Eleftherios; Antoniou, FabioΤhe purpose of the present dissertation is to study the behavior of the firms when there exist incentives for innovation. Additionally, it aims to discuss how these incentives and the total welfare are affected by the presence of patents. This discussion takes place in the presence of spillover effects. At first, I present a literature review which includes both theoretical models of innovation and optimal patent policy. It also includes empirical literature on the patent policy. Then, I develop my own model of product innovation. I present Cournot and Bertrand equilibria and I compare them through numerical simulations. I proceed on a discussion about the optimal patent policy afterwards. Finally, I present an extension of my main model.Τεκμήριο Mergers and tradable emission permits(14-02-2023) Αγγελόπουλος, Δημήτριος; Angelopoulos, Dimitrios; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Dendramis, Yiannis; Pagratis, Spyros; Antoniou, FabioΣε αυτή την έρευνα εξετάζουμε την σχέση μεταξύ των εμπορεύσιμων αδειών εκπομπών ρύπων και των συγχωνεύσεων σε διαφορετικά σενάρια αγοράς. Χρησιμοποιούμε τρία μοντέλα συγχωνεύσεων τα οποία συναντώνται συχνά μέσα στην αγορά και ελέγχουμε πως επηρεάζονται αυτές οι συγχωνεύσεις από τις εξωγενείς τιμές των εμπορεύσιμων αδειών εκπομπών ρύπων. Διαπιστώνουμε ότι οι οριζόντιες και κάθετες συγχωνεύσεις οι οποίες επηρεάζονται από τις τιμές των αδειών θα είναι πάντα κερδοφόρες, αλλά καθώς αυξάνονται οι τιμές των αδειών, τα κέρδη θα μειώνονται ως ένα αρνητικό σημείο. Η ελαστικότητα της ζήτησης επηρεάζει αρνητικά τα κέρδη και την ευημερία μιας οριζόντιας συγχώνευσης. Ταυτόχρονα, στα σενάρια κάθετων συγχωνεύσεων, διαπιστώνουμε ότι η συγχώνευση μεταξύ μιας ανάντη και μιας κατάντη επιχείρησης είναι κερδοφόρα και ταυτόχρονα, διώχνει τον ανταγωνισμό από την αγορά. Μια συγχώνευση μεταξύ επιχειρήσεων ανάντη στην αγορά με δεσμούς με τον κατάντη τομέα παραγωγής δεν είναι πάντα επικερδής και δεν ενισχύει την ευημερία των καταναλωτών. Τέλος, η ύπαρξη των εξωγενών τιμών εκπομπών ρύπων εξαλείφει το παράδοξο των συγχωνεύσεων στα μοντέλα οριζόντιων συγχωνεύσεων.Τεκμήριο Price dynamics in the pharmaceutical market: cyclicality and competition in amazon’s ibuprofen and acetaminophen products(13-03-2025) Παραβάντη, Μαριάνθη-Νεκταρία; Paravanti, Marianthi-Nektaria; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Pagratis, Spyridon; Dendramis, Yiannis; Antoniou, FabioΑυτή η διπλωματική εργασία εξετάζει την κυκλικότητα των περιθωρίων κέρδους και τον ανταγωνισμό τιμών στον κλάδο των μη συνταγογραφούμενων (OTC) φαρμάκων, εστιάζοντας σε δύο ευρέως χρησιμοποιούμενα φάρμακα, την ακεταμινοφαίνη και την ιβουπροφαίνη. Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι εταιρείες διαμορφώνουν και προσαρμόζουν τις τιμές τους σε απάντηση στις μεταβολές της ζήτησης, ιδίως κατά τη διάρκεια υφέσεων και υγειονομικών κρίσεων, επιτρέπει μια βαθύτερη ανάλυση της δυναμικής αυτής της αγοράς. Το βασικό αντικείμενο της μελέτης είναι να εξεταστούν οι παράγοντες που διαμορφώνουν τις στρατηγικές τιμολόγησης των OTC φαρμακευτικών εταιρειών και να διαπιστωθεί εάν υιοθετούν αντικυκλική τιμολόγηση, αυξάνοντας τα περιθώρια κέρδους σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, ή κυκλική τιμολόγηση, μειώνοντας τις τιμές κατά τη διάρκεια περιόδων υψηλής ζήτησης για να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.Για να διερευνήσω αυτό το ζήτημα, χρησιμοποίησα έναν συνδυασμό οικονομετρικής ανάλυσης με δεδομένα panel που περιλαμβάνουν τις τιμές από τον Απρίλιο του 2009 έως τον Ιούλιο του 2024, τα οποία προέρχονται από το Amazon και τρίτους πωλητές. Το σύνολο δεδομένων που διαμόρφωσα περιλαμβάνει ομαλοποιημένες μηνιαίες τιμές, τα συνολικά δεδομένα του Google Trends ως μέτρηση των διακυμάνσεων της ζήτησης, καθώς και δείκτες για υψηλή και χαμηλή ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης και καθοριστικής πανδημίας COVID-19. Για να απομονώσω την επίδραση των κυκλικών διακυμάνσεων της ζήτησης στις μεταβολές των τιμών, ως μεθοδολογία χρησιμοποίησα διάφορα μοντέλα Διαφοράς-στις-Διαφορές (DiD), ελέγχοντας για σταθερά αποτελέσματα μάρκας και έτους. Η ανάλυση διερευνά επίσης την ανταπόκριση των τιμών στις μεταβολές της καταναλωτικής ζήτησης και τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζονται οι στρατηγικές τιμολόγησης, χρησιμοποιώντας δεδομένα του Google Trends για τον εντοπισμό μηνών με υψηλή ζήτηση.Αυτή η μελέτη στοχεύει να συμβάλει στη γνώση σχετικά με τον ανταγωνισμό τιμών και την κυκλικότητα των περιθωρίων κέρδους, διερευνώντας τη συμπεριφορά τιμολόγησης αυτών των βασικών φαρμάκων.Τεκμήριο Short term and long term contract pricing with sophisticated consumers under switching costs(31-01-2023) Μαλάνος, Γιώργος; Malanos, George; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Dendramis, Yiannis; Tzavalis, Elias; Antoniou, FabioΜία συνηθισμένη τιμολογιακή πρακτική που συναντάται σvε πληθώρα κλάδων περιστρέφεται γύρω από την προσφορά συμβολαίων. Βραχυχρόνια ή και Μακροχρόνια συμβόλαια προσφέρονται στους καταναλωτές σύμφωνα με τις προτιμήσεις αλλά και τις ανάγκες τους. Στις παρακάτω σελίδες θα εντρυφήσουμε σε μια συζήτηση και ανάλυση που αφορά το κέρδος, τις επιπτώσεις στην ευημερία αλλά και την αποτελεσματικότητα διάφορων συμβολαίων. Επιπρόσθετα, θα αξιολογήσουμε πως η ύπαρξη Κόστων Μεταστροφής επηρεάζει την ζήτηση, τις τιμές και τελικά τα κέρδη. Ακόμα, ασχολούμαστε με τις διαφορετικές μεθόδους τιμολόγησης που μπορούν να ακολουθηθούν, πιο συγκεκριμένα, εάν μπορεί να επιτευχθεί μία μορφή Συμπεριφορικής Διάκρισης Τιμών ή εάν αναμένουμε ομοιομορφία σvτις τιμές. Το παραπάνω, εξαρτάται από το κατά πόσο οι επιχειρήσεις κατέχουν πληροφορίες που αφορούν τις παρελθοντικές αγορές και συναλλαγές των καταναλωτών τους. Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε πως το ιδανικό σενάριο περιστρέφεται γύρω από την προσφορά βραχυχρόνιων συμβολαίων με ομοιόμορφη τιμολόγηση. Συνολικά, παρότι τα μακροχρόνια συμβόλαια είναι βιώσιμα, αποτελούν το χειρότερο πιθανό σενάριο όσων αφορά τα συνολικά έσοδα. Τέλος, βρίσκουμε πως τα Κόστη Μεταστροφής οδηγούν σvε χαμηλότερα συνολικά κέρδη για τις επιχειρήσεις καθώς η ύπαρξή τους εντείνει τον ανταγωνισμό. Το μοναδικό μοντέλο όπου αυτά δεν επιδρούν αρνητικά, είναι αυτό όπου απαγορεύεται η διάκριση τιμών.Τεκμήριο Storable goods markets with time-inconsistent consumers(03/09/2022) Zampetakis, Nikiforos; Ζαμπετάκης, Νικηφόρος; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Dioikitopoulos, Evangelos; Zacharias, Eleftherios; Antoniou, FabioI study dynamic pricing decisions of a storable good monopolist, who faces time-inconsistent consumers in a market where demand is growing over time. I derive the optimal pricing scheme of the monopolist under full and limited commitment, for general demand functions. Using a standard linear demand function, I show that the more time-impatient are the consumers, price under limited commitment comes closer to the price under full commitment.Τεκμήριο Strategic environmental policy with financial institutions(03/23/2021) Zaronikola, Vasiliki; Ζαρονικόλα, Βασιλική; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Dendramis, Yiannis; Dioikitopoulos, Evangelos; Antoniou, FabioThe subject of this paper is based on the strategic environmental policy which is reflected through a game. In other words, an extensive analysis of a three-stage theoretical model that takes place between two countries where each country consists of a producer, a bank and a government, as well as a comparison of cases where the government sets taxes or standards. The results are presented in each case and are evaluated. Finally, it mentions the way in which the decisions taken by the financial institution that is the bank are influenced.