Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/40
Το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ιδρύθηκε το 1992 με τον τίτλο "Τμήμα Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ". Από το 2002 λειτουργεί με το σημερινό του τίτλο και αποτελεί το πρώτο και μόνο πανεπιστημιακό τμήμα στην Ελλάδα που εξειδικεύεται στην επιστήμη του μάρκετινγκ, προσφέροντας σπουδές μάρκετινγκ και επικοινωνίας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Η ίδρυσή του ήταν αποτέλεσμα της προσπάθειας εκσυγχρονισμού και προσαρμογής του Πανεπιστημίου στη ραγδαία ανάπτυξη των επιστημών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, καθώς και στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών για περισσότερο ικανά και εξειδικευμένα στελέχη σε αυτούς τους τομείς. Κύριος σκοπός του Τμήματος είναι η προσφορά γνώσεων και ικανοτήτων, η ανάπτυξη της έρευνας και η κάλυψη των αναγκών των ελληνικών επιχειρήσεων και οργανισμών σε δύο ειδικούς τομείς: το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία. Επίσης, επιδίωξη του Τμήματος είναι να λειτουργεί ως κέντρο ακαδημαϊκής αριστείας. Το ακαδημαϊκό προσωπικό του έχει έντονη ερευνητική παρουσία και αναγνώριση στο διεθνή επιστημονικό του χώρο. Το Τμήμα μέσω της έρευνας και της εκπαίδευσης υποστηρίζει τις επιχειρήσεις της χώρας και την προσπάθεια ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας, και προσπαθεί να ανταποκρίνεται συνεχώς στις σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις και στις απαιτήσεις της οικονομίας για εξειδικευμένα στελέχη με υψηλού επιπέδου επιστημονική κατάρτιση.Οι πτυχιούχοι του Τμήματος έχουν πολύ καλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας καθώς διαθέτουν προηγμένες γνώσεις σε μάρκετινγκ και επικοινωνία μαζί με ισχυρές βάσεις στον ευρύτερο χώρο των διοικητικών και οικονομικών επιστημών. Συγκεκριμένα, απασχολούνται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και πλεονεκτούν ιδιαίτερα στους τομείς μάρκετινγκ, εξαγωγών, διαφήμισης, διοίκησης επωνύμου προϊόντος, πωλήσεων, έρευνας αγοράς, δημοσίων σχέσεων, διοίκησης ανθρώπινων πόρων και ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι οι απόφοιτοι του Τμήματος διαθέτουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες για την έναρξη της δικής τους επιχειρηματικής δράσης. Παράλληλα γίνονται δεκτοί για τη συνέχιση των σπουδών τους σε διεθνώς αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού.URL: http://www.mbc.aueb.gr
Περιήγηση
Πλοήγηση Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ανά Επιβλέπων "Karantinou, Kalipso"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 21
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Brand activism a systematic literature review(28-03-2023) Ντελμπεντέρη, Ιωάννα; Ntelmpenteri, Ioanna; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Argouslidis, Paraskevas; Baltas, George; Karantinou, KalipsoΗ ενεργητική δράση των εταιρικών σημάτων είναι ένας όρος που υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό και, αφού σημαντικά κοινωνικοπολιτικά θέματα έχουν έρθει στην επιφάνεια τα τελευταία πέντε χρόνια, οι ερευνητές άρχισαν να το μελετούν αναλυτικά. Οι υπάρχουσες μελέτες για την ενεργητική δράση των εταιρικών σημάτων εξετάζουν αρκετά θέματα και χαρακτηρίζονται από μεγάλη ανομοιογένεια όσον αφορά τις σχέσεις των μεταβλητών. Αυτή η ανασκόπηση προσπαθεί να συγκεντρώσει, να συνθέσει και να αναλύσει όλες τις σχετικές μελέτες για την ενεργητική δράση των εταιρικών σημάτων και να επικεντρωθεί στο εντοπισμένο κενό της ακαδημαϊκής έρευνας. Για να επιτευχθεί αυτή η προσπάθεια απαιτείται ένας πολύ προσεκτικός και εξαντλητικός διαδικαστικός έλεγχος, και γι' αυτό επιλέχθηκε η μεθοδολογία της συστηματικής ανασκόπησης της βιβλιογραφίας. Xρησιμοποιήθηκαν όροι και λέξεις - κλειδιά που σχετίζονται με το θέμα σε διάφορες σημαντικές βάσεις δεδομένων και εξέτασε χιλιάδες αποτελέσματα. Η μεθοδολογία παρέμεινε πιστή στις οδηγίες PRISMA κατά τη διάρκεια όλων των βημάτων αναζήτησης, συλλογής, αξιολόγησης και συμπερίληψης των μελετών στην ανασκόπηση, με αποτέλεσμα να περιλαμβάνονται τριάντα επτά (37) μελέτες στο τελικό δείγμα. Κατά τη διαδικασία, εντοπίστηκε ένα κενό στην έρευνα, καθώς απουσίαζε ένα συλλογικό έργο που θα αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η ενεργητική στάση μιας μάρκας μπορεί να επηρεάσει τη στάση του καταναλωτή. Η εξαγωγή και σύνθεση των πραγματοποιήθηκε σε φύλλο excel, όπου δημιουργήθηκε ένας πίνακας που περιλάμβανε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες των μελετών. Αυτός ο οργανωμένος τρόπος διαχείρισης των δεδομένων αποδείχθηκε ιδανικός για μια τέτοια ανάλυση και βοήθησε τον αναθεωρητή να εντοπίσει δύο μεγάλες θεματικές ομάδες ανάλογα με τις ανεξάρτητες μεταβλητές των μελετών. Αυτές οι δύο ομάδες αναφέρονται στο θέμα της ενεργητικής μάρκας και της επικοινωνίας για την ενεργητική μάρκα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η ενεργητική μάρκα επηρεάζει την αντίληψη και τη στάση του καταναλωτή απέναντι στη μάρκα τόσο θετικά όσο και αρνητικά. Η εκτενής και εμπεριστατωμένη φύση της ανασκόπησης οδήγησε στην παρουσίαση αποτελεσμάτων σχετικά με τις άμεσες αιτίες και επιδράσεις των ενεργειών της ενεργητικής μάρκας στη συμπεριφορά του καταναλωτή. Ουσιαστικά παρήγαγε έναν ακαδημαϊκό οδηγό που καλύπτει όλες τις κρίσιμες πληροφορίες και ευρήματα σχετικά με το θέμα, θέτοντας ένα είδος βάσης για μελλοντικές έρευνες. Επιπλέον, προσφέρει διαχειριστικές προτάσεις λαμβάνοντας υπόψη την άνοδο των δεδομένων ως νέο σημείο αφής ανάμεσα στους καταναλωτές και επιχειρήσεων. Οι διευθυντές μάρκετινγκ και καταναλωτικής κατανόησης μπορούν να επωφεληθούν σημαντικά από αυτήν την ανασκόπηση, καθώς μπορεί να αναζωπυρώσει νέους τρόπους για να κατανοήσουν τους καταναλωτές τους, να τους διαχωρίσουν με ακρίβεια και να τους στοχεύσουν μέσω στατιστικών μοντέλων και αλγορίθμων. Τέλος, η μελλοντική έρευνα θα πρέπει να στοχεύει στη διενέργεια εμπειρικών μελετών σε περισσότερες χώρες καθώς και στη μελέτη άλλων παραγόντων που μπορεί να επηρεάσουν τον ακτιβισμό της μάρκας και τη στάση των καταναλωτών απέναντι στη μάρκα.Τεκμήριο Comparing generations X and Y: what kind of customer experience are they looking for in upscale hotels?(25-02-2020) Moka, Eleni; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Indounas, Konstantinos; Karantinou, KalipsoCompetition within hospitality industry contexts becomes more increasing with technology and globalization eliminating geographical boundaries and both providers and customers being located at a global scale. Intensified competition is particularly prominent in the upscale hotel segment where hotel offerings may be perceived as commoditized and guest expectations are high. At the same time, upscale hoteliers have to interact and cater to customers of various generations that coexist during their stays. At the same time, experiences are highlighted in the literature as the next step of economic progression after services, an effective means of differentiation and as highly valued by customers in hospitality industry. However, experience-related research in upscale hotel contexts is underrepresented while generational differences with regards to experiential aspects have not been taken under consideration.This study aims to explore generational differences of Generation X and Generation Y Greek respondents during their stay in upscale hotels. Concretely, it examines the relative level of significance placed on a variety of customer experience attributes and dimensions as well as on perceived customer values that guide purchasing decisions. Quantitative research was applied and a survey of individuals belonging to Generation X and Generation Y that had stayed in upscale hotel properties provided 318 complete responses. After establishing all research scales’ reliability, a series of Independent Samples T-tests was conducted in order to investigate generational differences. Bootstrapping was also applied for every T-test in order to ensure the robustness of the results.The results of the study indicate that customer experience attributes relating to service, employees and physical surroundings are of primary importance for both generations. However, significant differences were detected with regards to certain experience dimensions and perceived customer values, with symbolic value noting the highest level of difference between the two generations and being considered more important by Generation Y. The findings provide valuable insights regarding generational differences in upscale hotel settings and assist hotel managers to design and provide experiential offerings that cater to each generational cohort’s needs. The present study makes a threefold contribution to the literature of experiential marketing, hospitality industry and generational theory.Τεκμήριο Customer responses to non-human customer service agents: a systematic literature review(28-03-2023) Angeletou, Evdokia; Αγγελέτου, Ευδοκία; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Argouslidis, Paraskevas; Baltas, George; Karantinou, KalipsoΣτόχος αυτής της έρευνας είναι να διερευνήσει τη στάση των καταναλωτών απέναντι στους εικονικούς πράκτορες. Μέσα από μια ενδελεχή έρευνα, επιλέχθηκαν μια σειρά από μελέτες ως οι πιο σχετικές με το αντικείμενο της διατριβής. Το θέμα περιλαμβάνει πολλές προεκτάσεις. Συγκεκριμένα, επισυνάπτονται οι παράγοντες που οδηγούν τους καταναλωτές σε θετική ή αρνητική αξιολόγηση των εικονικών πρακτόρων. Σημαντικές πτυχές του πεδίου, όπως η ικανοποίηση των καταναλωτών, αναλύονται διεξοδικά δίνοντας σημαντικές κατευθυντήριες γραμμές για τη μελλοντική έρευνα. Το μοντέλο TCCM έχει επιλεγεί για την έρευνα.Τεκμήριο Customer satisfaction in the online purchasing environment for generation Y in Greece(04/03/2022) Litaina, Dimitra; Λίταινα, Δήμητρα; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Karantinou, KalipsoThis dissertation presents the thorough research and study of the Y generation (or Millenias) in terms of their purchasing behavior and satisfaction in an online environment. First, I studied the existing literature in depth to understand the dimensions that can lead a user to feel fully satisfied after an online purchase. Consequently, I discovered the research gaps so that I could structure my model. Then, I distributed a questionnaire in English and collected almost 120 answers. All respondents were within the age ranges [to include Generation Y – 1981-1996), and then I processed the data to come at some statistically valid conclusions. For the correct implementation of the questionnaire, I used questions (established scales) from other researchers so that I could process the results that would arise. After collecting the responses, I put all my data into SPSS and ran the model. Due to many independent variables I finally created 2 models, where one highlighted which attributions define the intention of a consumer to repeat a purchase from the same e-shop and the other which are the attributions that are statistically significant and define the final and overall satisfaction of a consumer. The conclusions reached were very interesting as no other similar research in Greece had been conducted in the specific age group. Finally, the research was conducted only through statistical analyses (SPSS), and hence there is an upportunity for further development of the subject and with a combination of other methods (eg. interviews).Τεκμήριο The effect of political ideology on consumer behavior: a systematic literature review using the TCCM framework(04-04-2023) Αναστάση, Αικατερίνη; Anastasi, Aikaterini; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Argouslidis, Paraskevas; Baltas, George; Karantinou, KalipsoΗ συμπεριφορά των καταναλωτών είναι ένας όρος που υπάρχει εδώ και καιρό και έχει διερευνηθεί τόσο από ερευνητές όσο και επαγγελματίες. Ωστόσο, όταν συνδυάζεται με τις πολιτικές πεποιθήσεις ενός ατόμου είναι ένα θέμα με μεγάλο ενδιαφέρον που εξετάζουν οι ερευνητές και οι επαγγελματίες στον τομέα του μάρκετινγκ τις δύο τελευταίες δεκαετίες, με σημαντική αύξηση τα τελευταία 3 χρόνια. Αν και πολυάριθμες μελέτες παρέχουν πληροφορίες για την επίδραση της πολιτικής ιδεολογίας στη συμπεριφορά των καταναλωτών, υπάρχει ένα ερευνητικό κενό όσο αφορά την συνολική ερευνά αυτού του αναπτυσσόμενου ερευνητικού χώρου. Συνεπώς, βασικός σκοπός αυτής της συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης είναι να συγκεντρώσει, να συνθέσει και να αναλύσει όλες τις σχετικές μελέτες σχετικά με την επίδραση της πολιτικής ιδεολογίας στη συμπεριφορά των καταναλωτών και να εστιάσει στα ερευνητικά κενά που εντοπίζει χρησιμοποιώντας τo TCCM Framework.Τεκμήριο The effect of psychological factors on online self-presentation: a systematic literature reviewMilionis, Alexandros D.; Μηλιώνης, Αλέξανδρος; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Indounas, Konstantinos; Karantinou, KalipsoSelf-presentation is a term that has been around for a while, however when combined with the online digital environment of our era it creates a contemporary topic that researchers have been looking into mainly the last decade. This review focuses on the total of psychological factors affecting online self-presentation, requiring a very meticulous and exhaustive search process, hence the methodology of systematic literature review was selected. It essentially produces an academic guide containing all the necessary information and findings on the topic. It synthesizes all relevant studies regarding online self-presentation, analyse them, and provide findings regarding their demographics, methodologies and variable relationships examined. The review comprises of five main chapters: introduction, literature review, methodology, results, and conclusion. The literature review chapter maintains a gateway role, as it enlightens the reader about the basic elements of the topic. The methodology chapter presents the way the research question was formed via the implementation of the PICO framework. The whole literature search method for relevant studies is presented, together with the inclusion and exclusion criteria, accompanied by the process of relevance appraisal, data extraction and synthesis, all according to the standards set by the PRISMA guidelines. The analysis produced five big thematic groups, according to the independent variables of the studies. These five thematic groups refer to the concepts of: big five personality traits, the dark triad, negative affectivity, motives & strategies, and finally cognition. The results showcase that all thematic groups significantly influence how social network sites users present themselves online and the frequency in which they use and interact with social network sites.Τεκμήριο Exploring the role of design aesthetics in user experience of e-banking services: a cross-generational investigation(30-03-2023) Σταματοπούλου, Χριστίνα; Stamatopoulou, Christina; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Argouslidis, Paraskevas; Baltas, George; Karantinou, KalipsoΗ μελέτη διερευνά τη σχέση μεταξύ αισθητικής σχεδιασμού και εμπειρίας χρήστη στο πλαίσιο της διαδικτυακής τραπεζικής και εξετάζει το ρόλο της ηλικίας και του ψηφιακού γραμματισμού στη διαμόρφωση αυτής της σχέσης. Η μελέτη χρησιμοποιεί το Τechnology Acceptance Model (TAM), τη θεωρία Stimulus-organism-response (SOR), τη θεωρία e-service quality και τη θεωρία των hedonic και utilitarian υπηρεσιών. Οι ερευνητικοί παράγοντες περιλαμβάνουν την αισθητική του σχεδιασμού, την αντιληπτή χρησιμότητα, την αντιληπτή ευκολία χρήσης, την αντιληπτή ασφάλεια, την αντιληπτή απόλαυση, την εμπιστοσύνη, την πρόθεση για επαναχρησιμοποίηση και την ικανοποίηση. Το εννοιολογικό πλαίσιο στοχεύει στη διερεύνηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ της αισθητικής σχεδιασμού, της εμπειρίας χρήστη, της ηλικίας, του ψηφιακού γραμματισμού και των άλλων παραγόντων για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο επηρεάζεται η εμπειρία του χρήστη στην ηλεκτρονική τραπεζική. Η μελέτη χρησιμοποιεί ποσοτική μεθοδολογία, συλλέγοντας δεδομένα από περισσότερους από 700 συμμετέχοντες, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Τα δεδομένα αναλύονται χρησιμοποιώντας τόσο περιγραφική όσο και συμπερατική στατιστική, με ανάλυση πολλαπλής παλινδρόμησης που περιλαμβάνει μεταβλητές mediators. Τα ευρήματα της μελέτης αποκαλύπτουν τη σημασία της αντιληπτής χρησιμότητας, της ευκολίας χρήσης, της ασφάλειας και της απόλαυσης στη διαμόρφωση της εμπειρίας του χρήστη.Τεκμήριο Factors that influence consumers' attitudes and behavioral intentions towards functional foods: an analysis of consumer-related, product-related, and promotional source-related attributes(2021) Kountouri, Aikaterini-Eleni; Κουντούρη, Αικατερίνη-Ελένη; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Drossos, Dimitrios; Painesis, Grigorios; Karantinou, KalipsoMultiple studies have examined the influencing factors of attitudes towards functional foods as well as of their consumption behavior and intention, with mixed results. Some studies have investigated only functional food consumption behavior, some have centered to functional food consumption intention while others have faced intention as an antecedent of actual behavior. Moreover, functional food awareness and the role of social media influencers haven’t been highly investigated. Therefore, this study aims to gain more insights into functional food awareness, attitudes, attributes, consumption patterns, consumer characteristics and relative influence of different promotional sources as well as trust in them, including social media influencers. For the achievement of these research objectives, a quantitative design was followed using an online questionnaire. After the pre-testing, the questionnaire was distributed via Google Forms during November-December 2020 and it was eventually completed by 315 respondents, derived from a combination of convenience and snowball sampling. Ultimately, the results of the collected data were analyzed through SPSS and SmartPLS. Specifically, the statistical procedures that took place were univariate analysis for descriptive statistics, factor analysis for the reduction of dimensions, reliability analysis for the evaluation of internal consistency between the items as well as linear regression and binary logistic regression for the test of the relationship between dependent and independent variables.After the first chapter of introduction, in the second chapter the literature review of the topic is presented, and the research model is illustrated. In the third chapter, the research objectives are stated and the methodology path that was followed is described. In chapter four the study’s findings are provided, which are discussed in detail in chapter five. The final chapter, gives a brief overview of the emerged results followed by the academic implications, the managerial implications, the limitations and the directions for future research.Τεκμήριο The impact of Covid-19 pandemic on consumer behavior, under the prism of persistence resilience(09/01/2019) Benakopoulou, Erifyli; Μπενακοπούλου, Εριφύλη; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Karantinou, KalipsoThe world from ancient years up until now, has dealt with numerous pandemic outbreaks with severe consequences. What made the COVID19 pandemic, that started on December 2019 from China, stand out had to be its easily transmittable form and its rapid expansion. Most countries imposed lockdowns and forbid people from coming out of their houses but only for necessities. People had to face a new and utterly disturbing to their ordinary lifestyles’ new reality. The present study focuses on examining the impact the COVID19 pandemic has imposed on consumer behavior. It aims to investigate the consequences of such a circumstance on consumption patterns, throughout the chronicle of this pandemic. Moreover, the study is analyzed under the prism of persistence resilience. Persistence resilience is a theoretical model that supports that “ a dynamic system has the capacity to adapt successfully to disturbances that threaten system function, viability, or development” (Masten et al 2014). Using both qualitative and quantitative methodology, the present study takes a holistic view, looking into all the key changes that might have occurred during this pandemic. The study overall involved three methods of data collection and analysis. In the beginning, the available literature was examined in order to gain insight on the matter as well as some deeper knowledge on the theory of persistence resilience. Being guided by the existing literature, in Study 1 two separate rounds of interviews were conducted with the same seven interviewees. Two separate rounds were conducted to understand how respondents’ lives have been affected and also in order to compare both rounds. The findings of this study lead to the construction of a questionnaire in Study 2 that was distributed online to approximately 300 people, to ensure a broader sample and gain results that could be representative of the population. From an academic perspective, this paper offers perception on the impact that the COVID19 pandemic had on consumer behavior throughout all time periods of this pandemic, something that had not been done so far and provides the academic community with a newly created questionnaire which can prove to be a useful tool for future studies. From a managerial perspective, the findings of this research study can be utilized by corporations in order to tackle this situation. From a societal perspective, this paper offers awareness in the field of resilience, meaning whether people turned out to be resilient in this crisis, what coping mechanisms they utilized etc. The value of this research study derives from the fact that it attempts an investigation that has not been conducted, that ended up uncovering paramount results.Τεκμήριο The impact of COVID-19 pandemic on the omnichannel consumer behavior(03/12/2021) Sakarellou, Amalia; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Thanos, Ioannis; Karantinou, KalipsoThe COVID-19 pandemic constitutes an unprecedented challenge for governments, institutions, businesses. This ongoing health crisis is having a profound impact on consumer behavior. The virus is reshaping the consumer goods industry. In a digitized world, where consumers use both online and offline channels it is an interesting topic for further research. In this regard the current study intends to investigate the impact of the ongoing COVID-19 pandemic on the omnichannel consumer behavior. Previous studies have focused so far on identifying consumer behavior in times of crisis, without paying specific attention on the omnichannel consumer behavior and on how consumers use technology during a health crisis. It is more than challenging for marketers to monitor the changing habits of consumers, as they are trying to adapt in this new reality. Thus, the aim of this dissertation is to reveal the changes in consumers’ daily lives and purchasing patterns, caused by the pandemic. These changes are examined in four different time periods: before the outbreak of the pandemic, during the first lockdown, in the period between the first and the second lockdown and during the second lockdown. The point is to define the differences and similarities in order to project which of these changes are likely to continue in the future. In this study both qualitative and quantitative data collection method was used. For the qualitative research two rounds of interviews were conducted. For the quantitative research, an online questionnaire was distributed throughout the month of December 2020, with a sample size of 312 respondents. The data was statistically analysed with the SPSS program. Descriptive statistics were computed and pairwise comparison analysis was performed. Drawing from the findings of both studies, academic, managerial and societal implications are discussed, as well as limitations and future research directions are suggested.Τεκμήριο The impact of Instagram usage on the self-concept of Instagram users(2021) Lytrivis, Pavlos; Λυτρίβης, Παύλος; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Painesis, Grigorios; Drossos, Dimitrios; Karantinou, KalipsoDuring the last 20 years, social media have occupied an important part in the daily life of modern man. More and more social networking applications are appearing with the main goal to reduce physical distances and achieve quality communication. Such social networking applications are Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, TikTok, Snapchat and many others. However, in recent years all these applications have acquired new features that make them a digital representation of the users' personality. In other words, the owner of such a personal account has the ability to post photos of personal moments, interact with other users, write texts and share his thoughts. In addition, in recent years users have been given the opportunity to work through such applications earning large sums of money. It is therefore understood that the way of communication in modern society tends to change rapidly.The main purpose of this study is to demonstrate the way in which the use of Instagram affects the self-concept of users. For this purpose, a questionnaire was created with the main aim of researching and demonstrating the way in which users perceive social media and more specifically Instagram. The questions asked to the respondents focused mainly on the part of self-concept which was analyzed in smaller sections such as self-esteem, social comparison, perceived well-being and self-efficacy. All these factors were calculated regarding the percentage of active and passive use of the application.Practically, the data were collected through a survey with questionnaires which was conducted online. 305 respondents participated and 287 of them were used, being owners of the application. The survey lasted from October 2020 until December of the same year. Respondents in the survey responded according to their own beliefs, freely expressing their feelings on the subject. These data were used to create both the research model of the specific work and the research questions.The data were statistically analyzed with the SPSS program and all statistical tests were conducted at the 5% significance level. Descriptive statistics for the respondents were computed in order to present a holistic picture of the sample. Then, a series of statistical analyses followed. More specifically, factor analysis, reliability analysis, correlation and regression analysis were performed in order to check the validity of the data and to answer the research questions.The results of the research conducted showed that the passive use of Instagram leads to a reduction in the level of human self-concept. Although this study covers an important part of research into the impact that Social Media in general and Instagram in particular have on our lives, there is plenty of room for further research to examine the connection and interaction between other media.Τεκμήριο The impact of servicescapes and atmospherics on basketball games attendance: the case of Greek teams participating in European contests(2021) Antiochos, Panagiotis; Αντίοχος, Παναγιώτης; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Thanos, Ioannis; Karantinou, KalipsoThe present thesis tries to identify the factors related with the stadium infrastructure and the atmospheric cues that have an influence shaping the perceived service environment from the fans. It also aims to distinguish some bigger categories of these elements or stimuli that the fans come in contact with, when they attend a basketball game, to form in a clearer manner the servicescape in a basketball setting. The ultimate objective is to identify the relationship of the service environment with the fans’ desire to stay in the stadium, the Word-Of-Mouth Generation, the spectators’ attendance frequency and their spending behavior in the stadium’s concessions. Additionally, the relationships between the variables mentioned above are tested to check the potential correlations between them.Therefore, the opinion of the fans was required to evaluate those elements and atmospheric cues, so a quantitative study was conducted through a questionnaire created on Google Forms (November-December 2020) using a sample of 303 participants. Additionally, a qualitative research was conducted by interviewing 5 team executives, one from each team included in the research, to provide us with further insight about the issue, and provide additional information that is able to explain some of the spectators’ responses. Furthermore, the thesis is divided into eight (8) chapters. The first chapter is the introduction, while the second contains the literature review. In the third chapter the context of the research is described and the participating teams, while in the fourth there is the research methodology description. In chapters five and six follow the demonstration of quantitative and qualitative research results respectively. In the seventh chapter the results are discussed focusing on the enhancement, confirmation or contradiction of the literature, while in the eighth chapter, the academic and managerial implications are presented along with research limitations and future recommendations.Τεκμήριο The impact of social media marketing on postgraduate students(2020) Βερτζάγια, Μαρία-Άννα; Vertzagia, Maria-Anna; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Karantinou, KalipsoΗ παρούσα εργασία εξετάζει μέσω της ποσοτικής έρευνας τον ρόλο των social media σε σχέση με άλλες πηγές πληροφορίας στην αναζήτηση πανεπιστημίου από μεταπτυχιακούς φοιτητές. Επιπλέον, διερευνά το περιεχόμενο που αναζητούν περισσότερο οι φοιτητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό στα social media καθώς και σε άλλα μέσα πληροφορίας. Όσον αφορά την δομή, το κεφάλαιο 1 είναι η εισαγωγή, το κεφάλαιο 2 είναι η επισκόπηση της βιβλιογραφίας, το κεφάλαιο 3 είναι η μεθοδολογία, το κεφάλαιο 4 είναι η ανάλυση των δεδομένων, το κεφάλαιο 5 είναι η ερμηνεία των αναλύσεων ενώ το κεφάλαιο 6 είναι τα αποτελέσματα.Τεκμήριο The impact of sustainable fashion movement on consumer behaviour: the determinants of clothing buying and disposal behaviour(2021) Baldoka, Stiliani; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Thanos, Ioannis; Karantinou, KalipsoOver the years, the production, consumption and non-eco-friendly disposal of fast fashion clothing, in particular, has serious negative impacts on the environment and human rights protection. However, more and more consumers and fashion brands embrace the sustainable fashion movement, which proposes alternative, eco-friendly ways of clothing production and disposal, like recycling. Sustainable fashion’s main goals are the reduction of pollution in ecosystems and the support of fashion workers’ rights around the world. This research aims to examine the impact of sustainable fashion movement awareness, as well as of sustainability at an aggregate level, on consumer clothing buying and disposal behaviours. Additionally, the relationship between the consumers’ personal characteristics and behaviours mentioned above is also investigated. Finally, consumer fashion attitudes towards clothing buying and disposal behaviours are also part of the study. For the purpose of the research, a quantitative approach was followed by distributing a 30-item questionnaire to 584 participants. The results showed that consumers who are aware of sustainability and the sustainable fashion movement, consider the negative environmental and human rights effects of clothing production and consumption when they make clothing purchases, and move to sustainable ways of clothing disposal. Also, sustainable fashion buyers are mostly women, young people and people with a low monthly individual income. Furthermore, both sustainable and fast fashion consumers desire to be well-dressed, are aware of fashion trends and prefer their clothing to be unique. However, consumers of sustainable fashion think about the negative effects on the environment and human rights when they buy clothing, and move to alternative, eco-friendly ways of clothing disposal, whilst fast fashion consumers do not endorse this point of view.Τεκμήριο The importance of music congruence and its influence on consumer behaviour(27-03-2023) Παπαστάμου, Ήβη-Άννα; Papastamou, Ivi-Anna; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Argouslidis, Paraskevas; Baltas, George; Karantinou, KalipsoΗ μουσική είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την καθημερινή μας ζωή επηρεάζοντας τις γνωστικές, συναισθηματικές και συμπεριφορικές μας αντιδράσεις. Η μουσική έχει αναλυθεί στο παρελθόν σε σχέση με την επιρροή της στους καταναλωτές. Ωστόσο, η παρούσα διατριβή προσπαθεί να καλύψει το κενό όσον αφορά τις μουσικές πτυχές που δεν έχουν αναλυθεί προηγουμένως, όπως η σύνδεση μεταξύ της αφοσίωσης των πελατών και της μουσικής που ταιριάζει με την ατμόσφαιρα και το κατά πόσον η προτιμώμενη μουσική έχει μεγαλύτερη επιρροή από τη μουσική που ευθυγραμμίζεται με το περιβάλλον. Αυτή η διατριβή ανέλυσε τη μουσική ως παράγοντα περιβάλλοντος χρησιμοποιώντας τη μέθοδο των διαδικτυακά διανεμημένων ερωτηματολογίων, ώστε να κατανοηθεί η συνειδητή πτυχή των συμπεριφορικών απαντήσεων των πελατών. Έτσι, επικεντρώνεται κυρίως σε πτυχές που μπορούν να μετρηθούν, όπως τα χρήματα και ο χρόνος που δαπανάται. Η πρώτη μουσική διάσταση που αναλύθηκε ήταν η παρουσία μουσικής. Αυτό αργότερα αναλύθηκε σε συνάφεια μουσικής - ο βαθμός στον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται ότι η μουσική υπόκρουση είναι κατάλληλη για το κεντρικό μήνυμα που μεταδίδεται και την προτιμώμενη μουσική. Αναλύθηκε διεξοδικά η συσχέτιση μεταξύ της μουσικής συνάφειας και της προτίμησης των καταναλωτών καθώς και η μεσολαβητική επίδραση που έχουν τόσο το φύλο όσο και η ηλικία του ερωτώμενου στις αντιδράσεις τους. Ως αποτέλεσμα, ήταν ευκολότερο να ανιχνευθούν στατιστικά σημαντικές επιδράσεις σε πιο στενές ομάδες εξαρτημένων μεταβλητών παρά σε ευρύτερες. Όσον αφορά τις επιπτώσεις, η παρούσα εργασία βοηθά τους επαγγελματίες να καταλήξουν σε αξιόπιστα συμπεράσματα που θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν να σχεδιάσουν το πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό περιβάλλον. Όσον αφορά τις κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα, υπάρχει ανάγκη για πειραματικές μελέτες υψηλότερης μεθοδολογικής ποιότητας προκειμένου να ανανεωθούν τυχόν υποθέσεις που διατυπώθηκαν καθώς και να δοθούν βελτιωμένα αποτελέσματα. Τέλος, αναγνωρίζεται η ανάγκη για έρευνες αντιγραφής που στοχεύουν στη δοκιμή της γενίκευσης των αποτελεσμάτων σε διαφορετικά περιβάλλοντα μελέτης ή τύπους συμμετεχόντων.Τεκμήριο A multimethod investigation of destination branding: the case of Rhodes(31-03-2023) Σαρηγιάννη, Μαρία-Στέλα; Sarigianni, Maria-Stela; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Argouslidis, Paraskevas; Baltas, George; Karantinou, KalipsoΗ μελέτη επικεντρώνεται στον προσδιορισμό της ταυτότητας της επωνυμίας της Ρόδου, ενός δημοφιλούς τουριστικού προορισμού στην Ελλάδα, και στην αξιολόγηση των αντιλήψεων τόσο των ενδιαφερομένων από την πλευρά της προσφοράς όσο και της ζήτησης για τον προορισμό. Η έρευνα περιλαμβάνει έναν συνδυασμό ποιοτικών και ποσοτικών μεθόδων, συμπεριλαμβανομένων εις βάθος συνεντεύξεων, ερωτηματολόγιων, ανάλυσης εικόνας προορισμού στο διαδίκτυο και προσωπικής παρατήρησης.Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Ρόδος απολαμβάνει μια συνολική θετική εικόνα και ο προορισμός θεωρείται ένας τόπος που συνδυάζει αρμονικά τον φυσικό και πολιτιστικό πλούτο, την ποικιλία και την καλή ποιότητα των τουριστικών ανέσεων και μια φιλόξενη ατμόσφαιρα. Ωστόσο, η έλλειψη τμηματοποίησης της αγοράς και ένα ενιαίο μήνυμα σχετικά με την ταυτότητα του προορισμού έχουν εντοπιστεί ως τα κύρια προβλήματα του Rhodes brand. Οι ενδιαφερόμενοι από την πλευρά της προσφοράς χαρακτήρισαν το νησί ως έναν πολιτιστικά και ιστορικά πλούσιο προορισμό, ενώ η επιτόπια μελέτη εντόπισε αρνητικές επιπτώσεις της ακραίας τουριστικής ανάπτυξης στο νησί με τις μορφές τουριστικών παγίδων και εκμετάλλευσης πόρων, καθώς και ζητήματα σχετικά με ορισμένα στοιχεία υποδομής.Η μελέτη επαλήθευσε επίσης το ολοκληρωμένο μοντέλο για την εικόνα προορισμού, σύμφωνα με το οποίο οι γνωστικές αξιολογήσεις των προορισμών μπορούν να επηρεάσουν τις συναισθηματικές εικόνες και μαζί να προβλέψουν τη συνολική εικόνα. Επιπλέον, η έρευνα έδειξε ότι τα στοιχεία της εικόνας προορισμού είναι σε θέση να επηρεάσουν τα επίπεδα ικανοποίησης και πρόθεσης συμπεριφοράς, υποδεικνύοντας υψηλότερη πρόθεση να επισκεφτούν ξανά τη Ρόδο και να τη συστήσουν σε άλλους.Συμπερασματικά, η μελέτη παρέχει πολύτιμες γνώσεις για τις στρατηγικές branding και μάρκετινγκ ενός δημοφιλούς τουριστικού προορισμού και υπογραμμίζει τη σημασία της συνεχούς αξιολόγησης και ενημέρωσης των εικόνων προορισμών για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην εξαιρετικά δυναμική τουριστική βιομηχανία.Τεκμήριο A neuromarketing investigation of the impact of environmental stimuli on consumer behavior(21-09-2023) Gkaintatzis, Athanasios; Γκαϊντατζής, Αθανάσιος; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Constantinides, Efthymios; van der Lubbe, Rob; Baltas, George; Stathakopoulos, Vlasis; Indounas, Konstantinos; Skarmeas, Dionysios; Karantinou, KalipsoΤα περιβαλλοντικά ερεθίσματα έχουν επιρροή στη συμπεριφορά των ατόμων, επηρεάζοντας τις αντιδράσεις τους. Η μουσική και τα αρώματα, παραδείγματος χάριν, που είναι βασικά περιβαλλοντικά στοιχεία, δύνανται να επηρεάσουν τις γνωστικές και συναισθηματικές αντιδράσεις τους και ως εκ τούτου, προσελκύουν ερευνητικό ενδιαφέρον. Τα ακαδημαϊκά πεδία, τα οποία ασχολούνται με τη διερεύνηση των επιδράσεων των περιβαλλοντικών ερεθισμάτων στους καταναλωτές, ονομάζονται «servicescapes» και «atmospherics», ενώ τα ακαδημαϊκά υποπεδία που εξετάζουν -πιο συγκεκριμένα- την επίδραση της μουσικής και των αρωμάτων στους καταναλωτές, ονομάζονται «musicscapes» και «scentscapes» αντίστοιχα. Παρόλο που η υπάρχουσα βιβλιογραφία για τα «musicscapes» και «scentscapes» είναι ευρεία, σε ορισμένες περιπτώσεις, παρατηρούνται αδιευκρίνιστα, καθώς και αντικρουόμενα ερευνητικά ευρήματα. Όσο αφορά τα «musicscapes», ένα τέτοιο παράδειγμα, είναι η επίδραση συγκεκριμένων στοιχείων της μουσικής, όπως το τέμπο της και η επίδρασή του αφενός στις γνωστικές (cognitive) αντιδράσεις του ατόμου, όπως η προσοχή (attention) και αφετέρου στις συναισθηματικές (emotional) του αντιδράσεις, όπως η διέγερση (arousal) και η ευχαρίστηση (satisfaction). Επίσης, η επίδραση του τέμπο της μουσικής στις συμπεριφορικές (behavioral) αντιδράσεις, όπως οι τάσεις προσέγγισης (approach) ή αποφυγής (avoidance), χρειάζονται περαιτέρω διερεύνηση. Επιπλέον, αδιευκρίνιστα ερευνητικά ευρήματα παρατηρήθηκαν και κατά την μελέτη της βιβλιογραφίας που σχετίζεται με τα «scentscapes» και συγκεκριμένα με την επίδραση συγκεκριμένων αρωμάτων, όπως της λεβάντας και της μέντας, το πρώτον στις γνωστικές αντιδράσεις των ατόμων, όπως η προσοχή, στις συναισθηματικές τους αντιδράσεις, όπως η διέγερση και η ευχαρίστηση και τέλος στις συμπεριφορικές τους αντιδράσεις, όπως η τάση προσέγγισης ή αποφυγής. Οι ερευνητικές αυτές ασυνέπειες ενδεχομένως προκύπτουν λόγω της χρήσης συμβατικών μεθόδων έρευνας μάρκετινγκ -όπως ερωτηματολογίων- και των περιορισμών που η χρήση τους επιφέρει, όπως -μεταξύ άλλων- το ότι εξαρτώνται από την ικανότητα και την θέληση των ερωτηθέντων να απαντήσουν σε αυτά άρτια και με ειλικρίνεια.Η χρήση νευροεπιστημονικών (neuroscientific) μεθόδων έρευνας αναμένεται να υπερνικήσει αυτούς τους περιορισμούς και να αποσαφηνίσει τις ασυνέπειες που έχουν παρατηρηθεί στις σχετικές έρευνες, παρέχοντας νευροεπιστημονικά δεδομένα και οδηγώντας τοιουτοτρόπως σε πληθώρα ευρημάτων σχετικά με την επίδραση των «musicscapes» και «scentscapes». Σε αυτή τη διδακτορική διατριβή χρησιμοποιείται το ευρέως διαδεδομένο εργαλείο του ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος (EEG), προκειμένου να διερευνηθούν οι επιδράσεις της μουσικής και των αρωμάτων στη συμπεριφορά των καταναλωτών, καθώς η μέθοδος αυτή παρέχει εξαιρετική χρονική απεικόνιση (temporal acuity), όταν μελετώνται ταχέως εξελισσόμενα φαινόμενα. Η διατριβή διανθίζεται σε τέσσερις μελέτες: μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση (SLR), η οποία προσδιορίζει, συνθέτει και αναλύει με συστηματικό τρόπο όλες τις διαθέσιμες μελέτες, που χρησιμοποίησαν τη μέθοδο του ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος και διερεύνησαν τις επιπτώσεις της μουσικής και των διαστάσεών της στα άτομα και τις αντιδράσεις τους, μια δεύτερη συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση, η οποία ερευνά με τον παραπάνω τρόπο και με την ίδια μέθοδο την επίδραση της οσμής και των διαστάσεών της στα άτομα και τις αντιδράσεις τους, μια εργαστηριακή πειραματική μελέτη που χρησιμοποιεί τη μέθοδο του ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος για να διερευνήσει τις επιπτώσεις του τέμπο (αργό, μεσαίο, γρήγορο) στις αντιδράσεις των συμμετεχόντων και τέλος, μια άλλη εργαστηριακή πειραματική μελέτη που χρησιμοποιεί την ίδια μέθοδο για να διερευνήσει τις επιπτώσεις του είδους του αρώματος (λεβάντα, ουδέτερο, μέντα) στις αντιδράσεις των συμμετεχόντων.Από την πρώτη συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση ανακύπτει ότι, η μουσική επηρεάζει τις γνωστικές και συναισθηματικές αποκρίσεις των ατόμων, επιδρώντας στην προσοχή, στη μνήμη, στα συναισθήματα και στη συνολική διέγερση τους, διαμορφώνοντας μια συναισθηματική χαλαρότητα και μειώνοντας την προσοχή τους. Από τη δεύτερη συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση προκύπτει ότι, τα αρώματα επιδρούν επίσης στα άτομα, επηρεάζοντας τις γνωστικές και συναισθηματικές αποκρίσεις τους, με τα αρώματα μέντας και φρούτων να προκαλούν συναισθηματική διέγερση, τη λεβάντα να προκαλεί συναισθηματική χαλάρωση και τάσεις προσέγγισης, τα αρώματα λουλουδιών να αυξάνουν την προσοχή, τη διέγερση, το ενδιαφέρον και τη συγκέντρωση, ενώ οι αποκρουστικές μυρωδιές να μειώνουν την προσοχή. Και οι δύο παραπάνω βιβλιογραφικές ανασκοπήσεις παραθέτουν μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της επίδρασης της μουσικής και των αρωμάτων στα άτομα, παρέχουν σημαντικά συμπεράσματα για τη συμπεριφορά των καταναλωτών, επισημαίνουν τις τρέχουσες τάσεις στις ερευνητικές μεθόδους του ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος και εντοπίζουν ερευνητικά κενά και κατευθύνσεις για περαιτέρω έρευνα στα επιστημονικά πεδία των «servicescapes» και νευρομάρκετινγκ. Με τις πειραματικές μελέτες ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος διερευνήθηκαν οι περιοχές εκείνες που αναδείχθηκαν από τις βιβλιογραφικές ανασκοπήσεις, ως άξιες περαιτέρω μελέτης. Από την πρώτη εργαστηριακή πειραματική μελέτη ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος προέκυψε ότι ο ρυθμός της μουσικής επηρεάζει τη συναισθηματική διέγερση, την προσοχή και την ικανοποίηση των ατόμων, ενώ από τη δεύτερη μελέτη διαπιστώθηκε ότι, το είδος του αρώματος επηρεάζει τον γνωστικό και νοητικό έλεγχο, την ικανοποίηση και τις συμπεριφορικές τάσεις προσέγγισης/αποφυγής. Συνολικά, οι τέσσερις μελέτες αυτής της διδακτορικής διατριβής αποδεικνύουν την ύπαρξη αρκετών στοιχείων, τα οποία υποδηλώνουν ότι, τόσο η μουσική όσο και το άρωμα επιδρούν στα άτομα, επηρεάζοντας τις γνωστικές, συναισθηματικές και συμπεριφορικές τους αντιδράσεις. Με βάση αυτά τα ευρήματα, προσδιορίζονται οι τρέχουσες τάσεις και κατευθύνσεις για περαιτέρω έρευνα σχετικά με την επίδραση της μουσικής και των αρωμάτων στα άτομα με τη χρήση του ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος, ενώ ταυτόχρονα παρατίθενται οι ακαδημαϊκές, μεθοδολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις, καθώς και επιδράσεις στην επιχειρηματική πρακτική της συγκεκριμένης διδακτορικής διατριβής.Τεκμήριο The purchase decision criteria and factors that influence the choice of deodorant(15-05-2023) Κόβατς, Γιοβάνα; Kovac, Jovana; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Drosos, Dimitrios; Indounas, Konstantinos; Karantinou, KalipsoΗ συγκεκριμένη διπλωματική είναι Field Study Project για τη Nivea, Beiersdorf, με σκοπό να ερευνηθούν τα κριτήρια αγοραστικής απόφασης για την επιλογή αποσμητικού καθώς και να αξιολογηθούν οι προωθητικοί μηχανισμοί των αποσμητικών στην Ελλάδα. Συλλέχθηκαν ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα για να κατανοηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς των καταναλωτών και να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των προωθητικών στρατηγικών. Η μελέτη έδειξε ότι η συνήθεια ήταν ο πιο επιδραστικός παράγοντας, ακολουθούμενος από τη διάρκεια, το άρωμα, τη μάρκα και την υφή. Όσον αφορά τις προωθητικές δράσεις στα καταστήματα, η προσφορά 1+1, αναδείχθηκε ως ο προτιμώμενος μηχανισμός προώθησης αποσμητικών. Τα αποτελέσματα της έρευνας συνεισφέρουν στην ευρύτερη κατανόηση της ελληνικής αγοράς αποσμητικών και μπορούν να ωφελήσουν την Nivea και άλλες εταιρείες στον κλάδο.Τεκμήριο The transformational process of cultural settings(02/25/2020) Asprogeni, Stavroula; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Argouslidis, Paraskevas; Karantinou, KalipsoThis study investigates visitor experience elements, as well as technology’s impact in what renders visiting museums and cultural centers memorable. It identifies the factors,which attendees value the most in rendering their visit satisfactory. In doing so, it stresses the necessity to understand in depth the needs and preferences of the public, so that cultural institutions provide a space where visitors actively participate, enjoy themselves, and seek to return to.Therefore and based on the above, this study examines whether and to what extent institutional and visitor attributes –alongside technology− influence visitor satisfaction with the use of both qualitative and quantitative approach.Study 1 makes use of content analysis via the TripAdvisor platform, as well as observation that has taken place in three cultural settings, namely The Acropolis Museum, Dublinia Heritage Centre, and Stavros Niarchos Foundation Cultural Center. With regards to study 2, the data has been collected via an online survey addressing Greek citizens.Τεκμήριο The use of choice architecture tools in sustainable tourism: a systematic literature review(05/03/2022) Chortis, Antonis; Χόρτης, Αντώνης; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Baltas, George; Thanos, Ioannis; Karantinou, KalipsoIn this systematic literature review we are going to examine whether the six tools of choice architecture can be used, and have the desired effect, to implement sustainability in tourism. Since tourism is an active sector of human economic activity and even though there are various studies in the field, that consist of primary data, they are scattered and should be collected into one review. This systematic literature review consists of studies that examine the relationship among choice architecture tools, sustainability and tourism, and their results come from the primary data they collected. The compilation of studies was exhaustive, and no relevant study was ignored. Literature consists of three specific pillars, tools of choice architecture, sustainability and tourism sector. Next, comes the Methodology. This chapter describes step by step the procedure that was followed to create this systematic literature review. Briefly this chapter is about the research approach, the building of the research question, the literature search strategy and the inclusion and exclusion criteria that were implemented. The two final chapters are the most entertaining ones, due to the original work that they contain. The Results chapter, where we get to see analyzed in a collective way the results of the 72 studies of the literature. Results are categorized in six parts, by tool of choice architecture. Every part is analyzed separately and mixed with other ones, to present the results extensively. The final chapter of the systematic literature review is the one with the most original work, the Conclusions. The results are being interpreted into conclusions, that wrap up our knowledge on the studied concept. Afterwards, the author argues about the contribution of this systematic literature review to the academic research and about the managerial and societal implications of the review’s findings. Finally, propositions for future research are made.