Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/63
Περιήγηση
Πλοήγηση Διδακτορικές διατριβές ανά Θέμα "Asymmetry"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Essays on optimal taxation(09-11-2020) Λιόντος, Γεώργιος; Liontos, George; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Βασιλάτος, Ευάγγελος; Οικονομίδης, Γεώργιος; Αλογοσκούφης, Γεώργιος; Παλυβός, Θεόδωρος; Σακελλάρης, Πλούταρχος; Καμμάς, Παντελής; Φιλιππόπουλος, ΑπόστολοςΕντός ενός ενοποιημένου πλαισίου γενικής ισορροπίας, επανεξετάζουμε το πρόβλημα της άριστης φορολογίας σε διεθνές επίπεδο, υποθέτοντας ότι οι υπεύθυνοι χάραξης της δημοσιονομικής πολιτικής μπορούν είτε να δεσμευτούν είτε να μη δεσμευτούν ως προς την εφαρμογή της πολιτικής που έχουν εξαγγείλει, μπορούν είτε να συνεργαστούν είτε να μην συνεργαστούν για τη χάραξη της πολιτικής, καθώς και όταν οι υποκείμενες οικονομίες διαφέρουν σε βασικά οικονομικά μεγέθη. Αυτό το πλούσιο υπόδειγμα μας επιτρέπει να ρίξουμε φως σε μερικά κρίσιμα ζητήματα όπως τον τρόπο με τον οποίο οι διαφορές μεταξύ των χωρών θα πρέπει να καθορίζουν τον σχεδιασμό των εθνικών φορολογικών πολιτικών και κατ'επέκταση, πως αυτός ο σχεδιασμός επηρεάζει τα μακροοικονομικά μεγέθη καθώς και την κατανομή οφέλους-κόστους (σε όρους προϊόντος και ευημερίας) που προκύπτει από τη διεθνή συνεργασία. Επιπλέον, μελετούμε δύο είδη διεθνούς συνεργασίας, την ευέλικτη συναργασία και την άκαμπτη συνεργασία, τα οποία αντίστοιχα συνεπάγονται ότι οι συνεργατικές πολιτικές μπορεί να είναι είτε συγκεκριμένες για την κάθε χώρα, είτε ενιαίες. Το γενικό αποτέλεσμα που προκύπτει είναι ότι η ευέλικτη συνεργασία, παρά το ότι υπερτερεί της μη-συνεργατικής λύσης τόσο σε επίπεδο συνολικού προϊόντος όσο και σε επίπεδο ευημερίας, μπορεί επηρεάσει αρνητικά κάποιες χώρες και συνεπώς δεν αποτελεί κατά Παρέτο άριστη λύση. Στην ίδια κατεύθυνση, αν υποθέσουμε ότι φορείς χάραξης πολιτικής δεν δεσμεύονται για την εφαρμογή των πολιτικών τους, τα τυπικά αποτελέσματα αντιστρέφονται κάτι που συνεπάγεται ότι η συνεργασία είναι μη-αποτελεσματική, τουλάχιστον για ένα μεγάλο εύρος παραμέτρων. Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί, χωρίς την υπόθεση της δέσμευσης, οι συνεργατικοί φόροι στο κεφάλαιο καταλήγουν να είναι υπερβολικά υψηλοί, ένα αποτέλεσμα που στην περίπτωση της μη-συνεργατικής λύσης αντιμετωπίζεται από τον φορολογικό ανταγωνισμό μεταξύ των χωρών. Αν συνδυάσουμε όλα τα παραπάνω, καταλήγουμε με μία γενική παραδοχή ότι όταν υπάρχουν πολλές στρεβλώσεις στις οικονομίες, η διόρθωση/αφαίρεση μίας εξ αυτών (στο υπόδειγμά μας αφαιρούμε την έλλειψη συνεργασίας) δεν οδηγεί απαραίτητα σε καλύτερο αποτέλεσμα. Αυτά τα αποτελέσματα θα μπορούσαν μερικώς να εξηγήσουν γιατί έχει γίνει μικρή πρόοδος στον δρόμο για τη μετάβαση σε δημοσιονομικές ενώσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο και γιατί το βάρος της φορολογίας έχει μετατοπιστεί στην εργασία. Επιπλέον, στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυτό θα μπορούσε να αιτιολογήσει τις δημοσιονομικές μεταβιβαστικές πληρωμές από τους νικητές στους χαμένους.