Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/21
Η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων περιλαμβάνει τα Τμήματα: - Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων - Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας - Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής - Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.
Περιήγηση
Πλοήγηση Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων ανά Θέμα "4η Βιομηχανική Επανάσταση"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 2 από 2
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ο ρόλος των Millennials, ως η επόμενη γενιά ανώτατων διοικητικών στελεχών, στη Βιομηχανία 4.0.(03-03-2020) Χατζηαθανασίου, Δέσποινα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Παπαδάκης, ΒασίλειοςΟι Millennials έχουν εισέλθει στην αγορά εργασίας με ταχύτατους ρυθμούς, και αποτελούν ήδη το 50% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού, ενώ μέχρι το 2025, το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 75%. Πρόκειται για μία μεγάλη πληθυσμιακά γενιά και αρκετά διαφορετική από τις προηγούμενες. Ένα από τα βασικά στοιχεία της διαφοροποίησής της, είναι η σύνδεση που έχει με την τεχνολογία. Οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν συνεχώς τα δεδομένα, και διέπουν όλο το φάσμα της ανθρώπινης ζωής. Ως εκ τούτου, προκαλούν μεγάλο αντίκτυπο στην εργασιακή πραγματικότητα και στις στρατηγικές των επιχειρήσεων. Η νέα πραγματικότητα δε χαρακτηρίζεται μόνο από αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Έχοντας περάσει ήδη στο επόμενο στάδιο της Βιομηχανίας 4.0, η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση θεωρούνται πλέον οι τάσεις της εποχής. Οι Millennials είναι από τα θέματα των ημερών, και αποτελούν αντικείμενο έρευνας, παρατήρησης και σχολιασμού ανά τον κόσμο. Ειδικά, τα τελευταία 10 χρόνια, έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά για αυτήν τη γενιά που έχει αλλάξει τον τρόπο μάθησης, ηγεσίας και ανάπτυξης των επιχειρήσεων και των οργανισμών. Αυτή τη στιγμή, οι Millennials αποτελούν την επόμενη γενιά ανώτατων διοικητικών στελεχών. Παράλληλα, είναι σημαντικό να αναλογιστούμε ότι πρόκειται για μια γενιά που ενηλικιώθηκε και μεγάλωσε σε ένα σημαντικό σημείο της ιστορίας. Η κοινωνία βιώνει μετασχηματιστικές αλλαγές στη διοίκηση επιχειρήσεων και την ηγεσία, ενώ μια πραγματική επανάσταση δημιουργείται στις επιχειρήσεις, επηρεάζοντας οργανισμούς όλων των μορφών, κλάδων και μεγεθών. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η παρούσα διπλωματική εργασία έχει θέμα το ρόλο των Millennials ή Generation Y (1980 – 2000), ως η επόμενη γενιά ανώτατων διοικητικών στελεχών στη Βιομηχανία 4.0. Το περιεχόμενο και η δομή της διαμορφώθηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε οι πληροφορίες και τα αποτελέσματα που παραθέτει να συνθέτουν το ρόλο των Millennials στη Βιομηχανία 4.0. Σύμφωνα με αυτό το σκεπτικό, το Κεφάλαιο 1 της εργασίας αφορά στο Σκοπό και τη Σημασία της. Το Κεφάλαιο 2 περιλαμβάνει τη Βιβλιογραφική Επισκόπηση, όπου παρατίθεται η κοινωνιολογική εξέλιξη των γενεών με εστίαση στους Millennials, προκειμένου να εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά εκείνα που έχουν διαμορφώσει αυτή τη γενιά. Στο ίδιο Κεφάλαιο αναφέρονται, επίσης, τα βασικά σημεία του τεχνολογικού μετασχηματισμού που έχει προκαλέσει η 4η Βιομηχανική επανάσταση και οι σύγχρονες τάσεις της νέας πραγματικότητας από τεχνολογικής και κοινωνικοοικονομικής πλευράς. Εν συνεχεία, στο Κεφάλαιο 3 υπάρχει η Μεθοδολογία της εργασίας συνολικά, όπου οδηγούμαστε από τη βιβλιογραφική επισκόπηση στην ανάγκη διεξαγωγής ποσοτικής έρευνας για την ελληνική αγορά, τα αποτελέσματα της οποίας φαίνονται στο Κεφάλαιο 4. Το Κεφάλαιο 5 αφορά στην Ερμηνεία των Αποτελεσμάτων της έρευνας που πραγματοποιήθηκε για τους σκοπούς της εργασίας, ενώ στο τελευταίο Κεφάλαιο 6 αναφέρονται οι Περιορισμοί και τα Συμπεράσματα της έρευνας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της Βιβλιογραφικής Επισκόπησης και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της Ποσοτικής Έρευνας, η εργασία αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά, τις προσδοκίες και τους παράγοντες που επηρεάζουν τους στόχους των Millennials. Στο τέλος της εργασίας, παρατίθενται προτάσεις για τις περιοχές που μπορούν να εστιάσουν οι επιχειρήσεις ώστε να “χτίσουν” μια στρατηγική βασισμένη στα θετικά χαρακτηριστικά της γενιάς των Millennials.Τεκμήριο Ψηφιακός μετασχηματισμός και έξυπνες πόλεις: αναγκαιότητα, ετοιμότητα και επιπτώσεις για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις(12-03-2024) Βλαχάκης, Αντώνιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Ναούμ, Βασίλειος-Χρήστος; Μαμάκου, ΞένηΗ παρούσα μελέτη, διερευνά την πολύπλευρη φύση του ψηφιακού μετασχηματισμού και των έξυπνων πόλεων, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ελλάδα. Συνδυάζει μια εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση με εμπειρική έρευνα για την αξιολόγηση της αναγκαιότητας, της ετοιμότητας και του αντίκτυπου του ψηφιακού μετασχηματισμού σε ένα ελληνικό πλαίσιο, σε αντιπαράθεση με τις παγκόσμιες τάσεις και μελέτες περιπτώσεων.Πιο συγκεκριμένα, στο Κεφάλαιο 1 εμβαθύνει στις βασικές αρχές του ψηφιακού μετασχηματισμού, ορίζοντας έξυπνες πόλεις και συζητώντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες. Καθιερώνει μια θεωρητική βάση που πληροφορεί τη μετέπειτα ανάλυση του ρόλου και του αντίκτυπου του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα και παγκοσμίως.Το Κεφάλαιο 2 ανιχνεύει την προέλευση και την ιστορική εξέλιξη του ψηφιακού μετασχηματισμού και των έξυπνων πόλεων, διευκρινίζοντας τη σύνδεση μεταξύ αυτών των δύο εννοιών. Αυτό το κεφάλαιο θέτει τις βάσεις για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ο ψηφιακός μετασχηματισμός χρησιμεύει ως καταλύτης για την ανάπτυξη έξυπνων πόλεων.Το Κεφάλαιο 3 αξιολογεί την αναγκαιότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες, καθώς και συγκεκριμένες προκλήσεις και ευκαιρίες μοναδικές για τη χώρα. Αυτό το κεφάλαιο παρέχει μια εις βάθος ανάλυση του γιατί ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κρίσιμος για την πρόοδο της Ελλάδας.Το Κεφάλαιο 4 αξιολογεί την ετοιμότητα της Ελλάδας για ψηφιακό μετασχηματισμό, εξετάζοντας την ψηφιακή της υποδομή, το νομοθετικό πλαίσιο και τα ποσοστά υιοθέτησης μεταξύ πολιτών και επιχειρήσεων. Μια συγκριτική ανάλυση με άλλα έθνη, συμπεριλαμβανομένων των χωρών της ΕΕ, των σκανδιναβικών χωρών, της Εσθονίας και των ΗΠΑ, προσφέρει μια ευρύτερη προοπτική για τη θέση της Ελλάδας στον ψηφιακό κόσμο.Το Κεφάλαιο 5 εστιάζει στην ετοιμότητα των Ελλήνων πολιτών και των επιχειρήσεων για ψηφιακό μετασχηματισμό, διερευνώντας την αντίληψη του κοινού, την αποδοχή και τις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες. Περιλαμβάνει επίσης μια συγκριτική ανάλυση με παρόμοια έθνη, παρέχοντας πληροφορίες για το πώς βρίσκεται η Ελλάδα σε σύγκριση.Το Κεφάλαιο 6 παρουσιάζει τις διεθνείς επιπτώσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού, με παγκόσμιες περιπτωσιολογικές μελέτες από την Εσθονία, τη Νότια Κορέα, τη Σιγκαπούρη, την Κίνα, τις ΗΠΑ και τη Ρουάντα. Συζητά τις επιπτώσεις στις επιχειρήσεις και τους πολίτες και εξάγει διδάγματα και βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται στο ελληνικό πλαίσιο.Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο αυτής της μελέτης παρέχει εμπειρικά δεδομένα για την κατανόηση, τις αντιλήψεις και την ετοιμότητα των Ελλήνων πολιτών για ψηφιακό μετασχηματισμό και έξυπνες πόλεις. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε η διαμοίραση ερωτηματολογίου και αναλύονται τα 100 δείγματα απαντήσεων σε αυτό. Το εμπειρικό μέρος, αποκαλύπτει μια ισχυρή αναγνώριση της αναγκαιότητας του ψηφιακού μετασχηματισμού, ένα μέτριο επίπεδο ετοιμότητας και σημαντική προθυμία του κοινού να ασχοληθεί με τις ψηφιακές τεχνολογίες, εξισορροπημένη από ανησυχίες για πιθανές αρνητικές συνέπειες.\Αυτή η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, ενώ η Ελλάδα αναγνωρίζει τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού και είναι μέτρια προετοιμασμένη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, υπάρχει ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση, ανάπτυξη πολιτικής και προσαρμοσμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προκλήσεων. Οι γνώσεις που αποκτήθηκαν από παγκόσμιες μελέτες περιπτώσεων και συγκριτικές αναλύσεις προσφέρουν πολύτιμα μαθήματα για την Ελλάδα καθώς περιηγείται το ταξίδι της στον ψηφιακό μετασχηματισμό.Εν κατακλείδι, η μελέτη παρέχει μια ολοκληρωμένη ανάλυση του ψηφιακού μετασχηματισμού και των έξυπνων πόλεων, με μοναδική εστίαση στην Ελλάδα, σε ένα παγκόσμιο πλαίσιο. Προσφέρει πολύτιμες γνώσεις σε υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, ηγέτες επιχειρήσεων και τεχνολόγους που συμμετέχουν στην καθοδήγηση ψηφιακών πρωτοβουλιών στην Ελλάδα και σε παρόμοια κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα