Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/21
Η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων περιλαμβάνει τα Τμήματα: - Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων - Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας - Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής - Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.
Περιήγηση
Πλοήγηση Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων ανά Θέμα "7P’s"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 3 από 3
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ανάπτυξη και διαχείριση νέων υπηρεσιών στην αγορά των επίπλων: η επίδραση στην ικανοποίηση και στην πιστότητα(09/26/2019) Πόλλη, Μαρίνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Κωσταντίνος; Μπάλτας, Κωσταντίνος; Λιονάκης, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο έρευνας τη μελέτη της συμπεριφοράς καταναλωτών ως προς την Ικανοποίηση και την Πιστότητα τους αναφορικά με νέες υπηρεσίες στον κλάδο των επίπλων. Οι υπηρεσίες διαφέρουν από τα προϊόντα επειδή διαθέτουν ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Ο τομέας των υπηρεσιών συγκέντρωσε την προσοχή των ερευνητών κατά τη δεκαετία του ’90 και μελετήθηκε επισταμένως από την ακαδημαϊκή κοινότητα. Από τότε μέχρι σήμερα κατάφεραν να αποκρυπτογραφηθούν και να γίνουν αντιληπτές και οι ιδιομορφίες που διέπουν το τομέα των υπηρεσιών και σήμερα πια γίνεται λόγος για το λεγόμενο Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, καθώς και για διευρυμένο μείγμα Μάρκετινγκ. Στις μέρες μας, η δραστηριότητα της πλειονότητας των επιχειρήσεων που εμπορεύονται προϊόντα ενέχει και ένα κομμάτι υπηρεσιών είτε συμπληρωματικές προς τα προϊόντα είτε επιπρόσθετες. Η βασική ιδέα πίσω από αυτό είναι ότι οι υπηρεσίες αυτές ικανοποιούν τις εξατομικευμένες ανάγκες των πελατών συμβάλλοντας στην αντιλαμβανόμενη ποιότητα και ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την ικανοποίηση και την πιστότητα των πελατών. Κεντρικός άξονας αυτής της έρευνας αποτέλεσε ο συνδυασμός ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας. Ως προς την ποιοτική έρευνα πραγματοποιήθηκαν προσωπικές συνεντεύξεις σε στελέχη του ΙΚΕΑ, καθώς παρατήρηση της αγοραστικής διαδικασίας της νέας υπηρεσίας. Ως προς την ποσοτική έρευνα χρησιμοποιήθηκε το όργανο Servqual που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της αντιλαμβανόμενης ποιότητας. Προκειμένου να διερευνηθούν τα όσα προαναφέρθηκαν πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, μέσω ερωτηματολογίων, προσανατολισμένη στο ελληνικό κοινό και συγκεκριμένα στα καταστήματα ΙΚΕΑ. Συγκεντρώθηκαν στοιχεία από 333 ερωτώμενους, οι απαντήσεις των οποίων επεξεργάστηκαν με τη χρήση στατιστικού πακέτου SPSS 25. Τα ευρήματα από την ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων στην έρευνα καταδεικνύουν ότι όντως η παροχή επιπρόσθετων υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις φαίνεται να δημιουργεί μια θετική εικόνα στο κοινό. Παράλληλα, προέκυψε ότι πράγματι η υψηλή αντιλαμβανόμενη ποιότητα οδηγεί σε Ικανοποίηση των καταναλωτών και ότι η Ικανοποίηση συσχετίζεται θετικά με την Πιστότητα. Βάσει των πορισμάτων αυτής της έρευνας, προτάσσεται η περαιτέρω εξέταση της επίδρασης των νέων υπηρεσιών στον κλάδο τω επίπλων με την προσθήκη ορισμένων επιπρόσθετων στοιχείων προσωπικότητας, ώστε σε διοικητικό επίπεδο, η παροχή υπηρεσιών να βασίζεται σε τμηματοποίηση των πελατών, αφού επιβεβαιώθηκε ότι η παροχή υπηρεσιών υψηλής αντιλαμβανόμενης ποιότητας προς τους πελάτες συνδέεται με συνεπακόλουθες θετικές συνέπειες.Τεκμήριο Η επίδραση του περιβάλλοντος υπηρεσιών των καταστημάτων supermarket στους καταναλωτές τους: μία θεωρητική και εμπειρική ανάλυση σε καταστήματα της αλυσίδας "Lidl"(06-10-2022) Καραβασιλείου, Αικατερίνη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Μπάλτας Γεώργιος; Λιονάκης Κωνσταντίνος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει την επίδραση του περιβάλλοντος υπηρεσιών στα καταστήματα super market της αλυσίδας Lidl. Το περιβάλλον υπηρεσιών καθιερώθηκε από την Bitner τη δεκαετία του’90, και ενώ πολλοί ερευνητές είχαν αρχίσει να συμπεριλαμβάνουν στη στρατηγική μάρκετινγκ τον ανθρώπινο παράγοντα και τα φυσικά στοιχεία του περιβάλλοντος. Με το μοντέλο servicescapes της Bitner, όπως ονομάστηκε, δίνεται η δυνατότητα μελέτης του συνόλου του περιβάλλοντος υπηρεσιών, τα οποία δρουν ως ερεθίσματα στους καταναλωτές, οι οποίοι με τη σειρά τους αντιδρούνε σε αυτά υιοθετώντας στάση προσέγγισης ή στάση αποφυγής.Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας και σε συνεργασία με την αλυσίδα super market Lidl, διεξάχθηκε ποσοτική έρευνα για τους πελάτες της αλυσίδας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο καταστήματα του ομίλου. Τελικά συγκεντρώθηκαν 281 απαντήσεις και τα αποτελέσματα αυτών αναλύθηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος SPSS 25.Τα συμπεράσματα έδειξαν ότι γενικά οι καταναλωτές αξιολογούν θετικά τα καταστήματα, με κάποιες μεταβλητές να δέχονται λιγότερο θετική αξιολόγηση. Επίσης, προέκυψαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των διαφορετικών δημογραφικών προφίλ των ερωτώμενων. Τέλος, επιβεβαιώθηκε ότι το περιβάλλον υπηρεσιών επηρεάζει την αντιλαμβανόμενη ποιότητα και ότι αυτή μαζί με την ικανοποίηση διαμορφώνουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή.Τεκμήριο Μελέτη του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών στους οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στο χώρο του πολιτισμού και των τεχνών: μία θεωρητική και εμπειρική ανάλυση με ελληνικά δεδομέναΠανταζοπούλου, Ουρανία-Αικατερίνη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως στόχο τη μελέτη του Περιβάλλοντος Υπηρεσιών σε Οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Πολιτισμού και των Τεχνών. Το Περιβάλλον των Υπηρεσιών ως έννοια μελετήθηκε επισταμένως στην ακαδημαική κοινότητα από την Bitner τη δεκαετία του 90 όπου ο τομέας των υπηρεσιών συγκέντρωνε την προσοχή των ερευνητών. Από τότε μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να αποκτήσει μία ξεχωριστή θέση στο Μάρκετινγκ των Υπηρεσιών και να αποτελέσει ένα από τα 7 P’s, ειδικά προσανατολισμένων στον τομέα των επιχειρήσεων που η προιοντική προσφορά τους ενέχει και ένα κομμάτι υπηρεσιών. Η βασική ιδέα πίσω από αυτή την έννοια είναι ότι τα στοιχεία που απαρτίζουν ένα περιβάλλον υπηρεσιών δίνουν τα ερεθίσματα στον πελάτη για να εξάγουν, ασυνείδητα, συμπεράσματα για την ποιότητα της υπηρεσίας που έλαβαν και βάσει αυτών να «απαντήσουν» σε αυτά είτε με τη στάση της περαιτέρω προσέγγισης του χώρου είτε με τη στάση της αποφυγής από αυτόν. Κεντρικός άξονας της έρευνας αποτέλεσε το υπόδειγμα servicescape της Bitner. Προκειμένου να διερευνηθούν όσα περισσότερα στοιχεία από το Περιβάλλον των Υπηρεσιών των Πολιτιστικών Οργανισμών ήταν εφικτό και πώς ο επισκέπτης τους σχετίζεται με αυτά, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε τρία σημαντικά Μουσεία της Αθήνας μέσω ερωτηματολογίων προσανατολισμένη στο ελληνικό κοινό. Τελικώς συγκεντρώθηκαν στοιχεία από 97 ερωτώμενους, οι απαντήσεις των οποίων επεξεργάστηκαν με τη συνδρομή στατιστικών μεθόδων μέσω του πακέτου SPSS 23. Τα ευρήματα από την ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων επισκεπτών στην έρευνα κατέδειξαν πρώτον ότι όντως οι επισκέπτες αξιολογούν με διαφορετικό τρόπο ο καθένας τα διάφορα στοιχεία που αφορούν στο Περιβάλλον των Υπηρεσιών. Δεύτερον, ότι σε ομάδες επισκεπτών με διαφορετικά χαρακτηριστικά επιδρούν με διαφορετικό τρόπο αυτά τα στοιχεία ως προς το πώς εντυπώνονται μέσα τους τα διαφορετικά ερεθίσματα που λαμβάνουν. Τρίτον, επιβεβαιώθηκε ότι τα στοιχεία του Περιβάλλοντος Υπηρεσιών επιδρούν στην αντιλαμβανόμενη ποιότητα υπηρεσιών και ότι η τελευταία μαζί με την ικανοποίηση του επισκέπτη επιδρούν με τη σειρά τους στον τρόπο που συμπεριφέρεται ο τελευταίος. Βάσει των πορισμάτων αυτής της έρευνας, σε θεωρητικό επίπεδο προτάσσεται η περαιτέρω εξέταση του υποδείγματος servicescape της Bitner στους Έλληνες επισκέπτες σε συνδυασμό με περαιτέρω στοιχεία προσωπικότητας και σε διοικητικό επίπεδο, η επικέντρωση σε στοιχεία του Περιβάλλοντος υπηρεσιών ως βάση τμηματοποίησης των επισκεπτών και προσφοράς καλύτερων εμπειριών μέσα στο χώρο τους, αφού επιβεβαιώθηκε ότι τα στοιχεία αυτά χρησιμοποιούνται από το ελληνικό κοινό για να εξάγει συμπεράσματα για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν με συνεπακόλουθες θετικές επιπτώσεις.